Gå til innhold

Sam og livet med lillegutt=)


Sam

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Har ikke tid å skrive så mye nå, skal lage middag for sambo jobber overtid i dag. Skulle bare si at "I mors mage" sendes nå i reprise på søndag kl 19.00, da går første del! Gjett om jeg skal se det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen! Har ikke tid å skrive så mye nå, skal lage middag for sambo jobber overtid i dag. Skulle bare si at "I mors mage" sendes nå i reprise på søndag kl 19.00, da går første del! Gjett om jeg skal se det da!

Jeg tipset deg om den reprisen før en dag her ;)

Gjett om jeg også skal se den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde du? Må ha vært helt borte jeg da, eller missforstått! Jaja, nå har jeg fått det med meg da jeg leste programmet i Se og Hør i dag:)

I dag har jeg gjort forskjellig. Mala hus, vært ute og på shopping. I dag fant jeg en sliten låvesvale på trappa, som nabokatten hadde løpt etter. Prøvde å hjelpe den, men den døde fra meg. Jaja, gjorde det jeg kunne da. Er så trist å tenke på hvor fort et liv kan gå tapt, og enda mer fasinerende og fint å tenke på at jeg har et liv i magen min som jeg må passe på:)

Nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden, slik jeg pleier. Skulle ha rydda litt, men vi får se hva jeg gidder når alt kommer til alt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Ble ingen tur innom for å skrive i går. Men nå er jeg her. I går slappet jeg av, men var ute å sykla, tok det forsiktig så gikk det bra. Orker ikke anstrenge meg så mye at jeg blir dønn sliten, føler ikke det blir bra. Og så kjenner jeg et trykk på livmoren når jeg sitter på sykkelen, så bruker føttene mer nå enn til vanlig, så jeg ikke blir skvisa på sykkelen. Ellers så var jeg ute i hagen med familien og så på tv. I går kveld sløva jeg, og er så trøtt om kveldene, egentlig hele dagen gjennom, men ikke så gærnt at jeg ikke holder meg våken, men om kvelden da er jeg trøtt da. Så fikk med meg bare en del av det jeg så på på pcen, og gikk og la meg når jeg tok meg selv i å halvsove:P

I dag sto jeg opp rundt 10.00 og spiste frokost. Så på tv til sambo sto opp og så dro vi til foreldrene mine og var der en god stund. Var ute med venner og spiste middag hos foreldrene mine. Sykla hjem og nå sitter jeg og slapper av foran pcen:) De siste dagene har jeg vært mye mindre kvalm, nesten ikke så jeg merker det i forhold til hva det har vært. Håper det fortsetter sånn. Er mye enklere å spise nå, fordi jeg får i meg mye mer enn i starten. Ting jeg ikke klarte først, liker jeg nå. Men spiser ikke noe jeg ikke har lyst på, for det blir bare dumt. Har i hus noe jeg kan tenke meg, så spiser jeg det. Ellers så har jeg fått så fryktelig lyst på ting jeg ikke kan spise pga matallergi, og det er jo ikke noe koselig, men det kan jeg ikke gjøre noe med, så det må jeg bare leve med. Litt synd da, siden man burde kunne unne seg noe man har dilla på, om det ikke er fryktelig usunt eller fetende, noe kjøttsuppe o.l ikke er, tror da ikke det(?:P), men kan altså ikke spise det. Buhu. Jaja, sånn er livet. Finner andre ting å spise så jeg overlever nok. Men må innrømme jeg er blitt flinkere til å sonde butikkene for ting jeg kan spise, altså leser på alt av matvaredeklarasjoner som jeg finner for å se om jeg kan spise det, og jammen finner jeg ikke stadig noe nytt:) Så det er jo fint.

Ellers så har jeg fortsatt murringer og stikkinger, og er fortsatt redd for å blø, men håper håper at det skal gå bra. Skal iallefall bli godt å komme til første kontroll, så man får en del svar og får det hele bekreftet "ordentlig". Er det forresten tidlig å høre hjertet, eller får jeg høre det nå på tirsdag når jeg skal på første kontroll? Jeg er da 7 fullgåtte uker på vei. Når det gjelder hjertelyd, så har jeg sett i et blad eller noe en gang at man kan få en sånn hjemme som man kan høre hjertet til fosteret med når man vil. Finnes det? Er sikkert dyrt iallefall. Hadde vært så fint å kunne sjekke innimellom, og bae for å kose seg litt å bli litt rørt:)

Jeg har laget meg en liste over ting vi må ha/kjekt å ha til babyen kommer. Har en del greie ting som allerede er i familien, og som vi har fått høre vi får låne. Blant annet vugge, kurv, pose til vogn, vogn(vet ikke om vi skal bruke de/den enda, må se på de før vi bestemmer oss) og litt klær og småting. Er koselig å planlegge litt. Har også allerede tenkt ut løsninger med huset, men ingenting blir gjort før det nærmer seg, men vil ha det i orden i god tid før termin, i tilfelle knøttet kommer for tidlig.

I kveld, ja faktisk om bare halvannen time skal jeg og sambo se "I mors mage" sammen, og det gleder jeg meg til! Siden jeg ikke har sett det med har hørt så mange andre som sier det er bra så gleder jeg meg til å se det ja!:)

Og litt sent, men takk for alle gode helgeønskener jeg fikk! :) Helga liksom bare forsvant, og ble mindre pc og KG i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du føler deg bedre!!

Jeg er ikke så dårlig at det er synd på meg, jeg heller - og jeg nyter absolutt det å være gravid - men jeg skulle gjerne sluppet kvalmen. Hadde vært veldig fint om den ga seg lenge før 12 uker, ja :Nikke:

Jeg og sambo skal også se "I mors mage" sammen, selv om vi så det sammen forrige gang også. Men da så vi ikke begynnelsen og det er jo nesten den som er mest interessant nå ;) Jeg skal ta det opp på video også, jeg.

Hva er du allergisk mot, Sam? Jeg har litt allergi selv, men det begrenser seg til nøtter og noe småtterier, så jeg lider ingen nød.

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi sett "I mors mage", og den var jo kjempefin! Spennende å se så mange fine bilder og få litt mer grundig informasjon om det som skjer i magen min:)

Ephemera: Jeg må passe meg for fruktose, som er i så og si alt av mat. Er visst mange som har denne diagnosen nå har jeg hørt og sett. Så jeg følger jo en diett, men ingenting som er farlig for graviditeten. Eneste er at det kan være litt kinky og kombinere en diett med ting man også må passe seg for når man er gravid.

Nå har vi akkurat spist laks til middag. Mett nå. Nå skal jeg bare sløve resten av dagen, se på tv eller noe annet avslapende. Er jo så kveldstrøtt for tida;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at formen din er bedre... og det hørtes ut som du har hatt en trivelig helg... ;)

Kos deg i dag også... :briller2:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Cr@sh:)

I dag har det vært skikkelig sommer, med sol og varme. Har vært mye ute, og er just kommet inn fra en lang og fin gåtur på stranda sammen med min bestevenninne:) Nå skal jeg hive meg rundt og fyre på grillen, så blir det indrefilet til "middag" i kveld. Egentlig andre middagen jeg spiser i dag, men pytt sann;) Må jo ha mat i skrotten.

Formen har vært helt grei i dag også, så jeg håper det holder seg! Ryggen derimot er ikke helt på min side, så jeg er spent på hvordan det kommer til å gå videre i svangerskapet. I morgen skal vi på første kontroll! Og i morgen er jeg 7 fullgåtte uker på vei!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen og JM. Sambo var med. Vi snakket om generelle ting, som sykdomshistorie hos mor og far og videre i familien, veide, målte høyde og snakket om forskjellig faste ting. Tok blodprøve og skal levere urinprøve en dag i løpet av de neste to ukene. Fikk fastsatt termindato til 30. januar og er i dag 7+3 i følge lege mog jordmor. Fikk mange brosjyrer og bøker hos JM som jeg kan lese i, og fikk helsekortet mitt. Fikk oppført en lege der som jeg antar er fødselslegen min, og JM sitt navn, ei kjempekoselig dame. Søkte ikke om sykehus, men er bare ett sykehus her jeg "kan " bruke", bor så landlig til at det blir jo bare pes og skulle reise flere mil til et annet sykehus og det vi har her er helt ok:) Så der regner jeg med går automatisk, men skal heller spørre om det når jeg kommer neste gang, som blir den 25. juli. Da er jeg over 12 uker og da sa JM at jeg skulle på benken så vi kunne høre hjertelyd og kjenne på livmoren, for per i dag gikk ikke det. Gleder meg litt mer til den kontrollen nå da;) Legen jeg var til var også veldig koselig og det gikk helt fint. Da er det bare å telle dager. Skal være så glad når jeg er over 12 uker, har nedtelling til det.

Formen er grei i dag og, veldig trøtt og murringer i livmoren, men de kommer og går som vanlig, og er alri vonde, bare stikker og, ja murrer ;)

Elers så har jeg meldt meg inn som supermedlem nå, og venter i spenning å få vite om pengene er kommet inn så jeg får opp tickeren min igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med første kontrollene! Og ennå bedre neste gang, hjertelyden er heklt nydelig å høre på!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg gleder meg allerede til neste gang og hjertelyd! Tror ikke det kommer til å gå helt opp for meg at jeg har liv i magen før jeg hører hjertet slå:)

Nå er jeg stuptrøtt og skal sløve i sengen med en bok jeg fikk hos JM, og så skal jeg sove :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært inne, dårlig vær. Gikk en ganske lang tur, men var både sliten og våt da jeg kom inn. Bada bikkja, så på tv og surfa litt. I dag kom mamma og bestemor med søte små babyklær de hadde kjøpt i byen, sååå fine!:) Skal ordne plass i en kommode så vi kan legge bort etter hvert som vi får noe, ellers kjøper selv.

Formen er helt fin i dag også, men er trøtt og tisser hele tida :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh... babyklær :hjerter_rundt:

Jeg skal dra og kjøpe noen snart, jeg også. Og jeg har også tenkt på at jeg må rydde plass i en skuffe eller to som jeg kan ha dem i :Nikke: Får bruke litt mindre plass på mine egne ting fremover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært selv og å handlet litt. Er så koselig. Fant bodyer på salg, så kjøpte to stykker, en vinter og en sommer i større størrelse. De er jo så små og søte!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos! Jeg skal dra og handle litt imorgen hvis formen er OK. Jeg har fri imorgen :sjarmor: Idag har jeg vært på jobb da, men kvalmen er verre enn noensinne .

Men jeg greier en støyt nå når premien er et sprell levende lite babynurk!

Ha en fortsatt fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Babyklær ja...det skal jeg begynne å kjøpe om en liten sstund. Kanskje etter ordinær UL. Ellers har jeg noen skjønne pysjer liggende, helt nye og fantastisk små og skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...