Gå til innhold

Sam og livet med lillegutt=)


Sam

Anbefalte innlegg

Ja man blir jo så babysyke av å se på sånne små klær! Har ikke tenkt å kjøpe så mye klær før vi har vært på UL. Eller, vet ikke om jeg klarer å holde meg så lenge. Men iallefall ca. en måned til:P For da er jeg 12 uker ca, og da føler jeg det er litt mer virkelig å kjøpe noe. Og så trenger man jo ikke handle det dyreste, trenger dem jo ikke enda, men dumper vi over nå salg i byen, så tror jeg nok at vi kjøper litt nå og da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foresten, så ser jeg en del på barnevogn nå. Vi har bestemt oss for å kjøpe ny vogn, har lyst til det, så kan vi bruke det til søsken senere også. Og jeg ser på duo- vogn, synes den ser fin ut. Til nå så liker jeg Brio- duoen, og håper bare de har den i byen , så vi kan dra å se på den etterhvert. Hadde også håpet og kunne følge med og kjøpe på salg:) Aner ikke hva den koster, men det blir vel noen tusen ja. Men barnevogn, og eventuelt bilstol(vet ikke om vi skal lpne enda), blir det dyreste og nye vi skal kjøpe ser det ut til, av sånn rent barneutstyr.

Og så har jeg sett meg ut en sånn hjemmemaskin som man kan høre hjertelyd med fra ca. uke 12. Mer som jeg har lyst på en sånn da. Men koster 1000 lappen. Men det må det da være verdt. Så kan man høre på hjertet når man ønsker det, og ikke bare på kontrollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn ja... det har jeg også lyst til å se på! Føler helst for å kjøpe ny vogn, jeg også. Det er litt godt å vite at den ikke er brukt. Eventuelt kjøpe hvis vi får tilbud fra noen venner, sånn at vi vet hvem som har brukt den liksom... Men både jeg og sambo er høye (jeg er 180), så vi vil ha en høy vogn også. Jeg har trillet på veldig lave vogner før og det skal jeg ikke ha. Også vil jeg ha en vogn med tilhørende fin stelleveske :)

Har du Ikea-katalogen? Jeg og sambo så på sprinkelseng i den igår, og ble enige om å kjøpe både seng og stellekommode med overhylle som er på side 254 i katalogen.

Åh.. jeg blir helt dårlig!

Jeg tør liksom ikke å slippe gleden helt løs ennå, men vi må jo bare tro at det skal gå bra!!? Alle de som vet at jeg er gravid, sier at jeg ikke må bekymre meg og bare tenke postivit og mene at dette skal gå bra.

Ellers har jeg fri idag og har nettopp stått opp. Sitter og trykker i meg deilige boller mens jeg kjenner at kvalmen ulmer og "fyllesyken" svimler... Tror jeg må realisere tipsene om å spise på senga før jeg står opp. For jeg er ikke kvalm når jeg ligger i senga - den kommer når jeg har vært oppe en liten stund og ikke har spist ennå.

Ha en fin dag, Sam! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror det er lurt å tenke positivt, selv om det ikke er så lett bestandig. Prøver å glede meg litt over å se på vogn og slike ting, det er jo så morro. Jeg har ikke Ikea- katalogen nei. Men kjiker på forskjellig på nettet, og skal se i byen når vi drar dit. Er ikke der så ofte så.

Det jeg også tenker på med vogn, er at om vi kjøper en ny vogn nå, så har vi til senere barn, og da er det bare vi som har brukt den, kan være greit det. Bare å være flink å ta vare på den, ha den et sted når den ikke er i bruk der den ikke blir våt og/eller skitten.

Stelleveske har jeg fra før av, en svart fra Basson. Den er fin med god plass som kan henges på vognen.

Du må bare kose deg med fridagene Ephemera, nyt dem godt med jordbær og boller ;)

Tror nok vi kommer til å velge en stellekommode, som vi kan ha en stellepute eller lignende på, får se hva vi får til, mulig vi skal utvide badet før knøttet kommer, for det trengs kan man si. Håper vi får det til, så det blir plass å stelle der og ikke på rommet. Er kjekkere det i nærheten av vask og dusj, å ha vann der man steller synes jeg er praktisk generelt.

Ellers så ha vi seng, litt gammel, men funker helt fint. Må bare kjøpe ny madrass og dyne til. Og så er det bilstolen jeglurer tlitt på, for tror kanskje den vi kanskje skal overta er eldre enn 6 år, og mener at det ble sagt på en tråd her at plasten blir dårligere, og da synes jeg det er tryggere å kjøpe ny.

Ellers så flyger lappene snart når man skal fikse barnerom og bad og sånt, kjekt at det ser litt fint ut, og ha en plass å sette tingene etterhvert som man får dem:) Klær tror jeg nok at vi kommer til å få en del av, og er vi ikke heldige som får julen også før fødselen? Da kan man jo se hva man har til da, og ønske seg i julegave!:) Det har jeg tenkt til. Har lyst på ammepute blant annet, og det kan jeg jo ønske meg til jul f.eks. + andre ting vi ser vi mangler til da. Ja jeg får nok nook å holde fingrene i fremover. I morgen er jeg 8 uker på vei, og bare 1 måned til 12 uker! Gleder meg mye til det!

I går ble jeg sittende å se på en av bodyene jeg kjøpte i går, den var for 1 måned. guri så små de er da! Og rart og tenke på at de kan være enda minvdre ved fødsel! Man ser jo stort sett aldri venners/andre i familiens små barn før de er noen måneder(jeg liker ikke å trenge meg på i barseltiden og venter på en invitasjon). Kanskje er man på sykehuset, men de gangene jeg har vært der så har ungene vært innpakket i tepper og man ser ikke helt hvor stor de er. Men så synes jo jeg de er små når jeg har sett de rundt 3 måneders alder. Nå er det rart å tenke på at over nyttår så er det min baby som skal bruke de klærne, og jeg får være med å følge vekst fra dag én :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt litt babyklær idag :lol: Og de er sååååå søte!! Sambo måtte le og si seg enig i at de var veldig søte når han så dem, selv om han synes det er vel tidlig å begynne å kjøpe klær nå. Jeg kommer til å gå berserk, men skal prøve å ikke kjøpe så mye i de miste størrelsene, for det blir fort for lite. H&M er min babybutikk. Jeg kjøper sjelden klær der til meg selv, men det er den absolutte favoritten når det gjelder babytøy (og undertøy til meg selv ;) ). Jeg kjøper ingenting mindre enn størrelse 56 for jeg ser ikke for meg at vi kommer til å få noen knøttliten baby... Det jeg kjøpte idag er i str. 56. Kjøpte et nydelig sett som jeg hadde sett meg ut med beige sparkebukse med hvite striper og hvit hettejakke med samme fôr i hetta som buksa (hele settet i deilig myk velour), 3 små hvite sokker og 2 hvite bodyer.

:hjerter:

Vi har stort bad og hadde allerede planlagt å pusse det opp før jeg ble gravid. Vi skal flislegge det, kaste ut badekaret og sette inn steamdusj. Skal også bytte ut baderomsinnredningen. Vi har to bad, så noe av det kan vi flytte over til det andre. Så den stellekommoden (i tre) fra Ikea, skal vi ha på badet. Veldig greit å ha den i nærheten av servant og vann. Sprinkelsengen skal vi ha på soverommet vårt i begynnelsen, men lillenurket har også sitt eget rom allerede :) Blir lenge til h*n får flytte inn der da, for jeg vil ha babyen på soverommet vårt ihvertfall det første året.

Så lurt at du har tenkt på at vi kan ønske oss babyting til jul! Så lang har ikke jeg tenkt ennå, men det er jo genialt! Ammepute vil jeg også ha, ja! Også trenger vi dyner og puter og mye forskjellig. Vi kommer også til å få en trevugge i gave fra slektninger og den skal jeg ha på stua så lillenurket kan sove i den om dagen. Trenger dyne og sånn til både seng, vugge og vogn. Er ellers glad for at vi har stort gang/vindfang med plass til vogn inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har mye planlagt, og det er bra, fint å ha noe å gjøre:) Bare vent til vi er store og runde om magen og ikke gjør annet enn å bosse våre menn rundt for å fikse på ting :ler:

Har ikke så masse veldig små klær jeg heller enda. Minste jeg har fått er str. 56, og minste jeg kjøpte selv var 1 måned, mindre skal jeg ikke kjøpe. Er ikke noe problem å kjøpe noe når babyen er født, eller når man vet litt mer om ca hvor stor babyen blir. Og har de ikke klær på sykehuset som man kan bruke om man vil/trenger det? Ungen blir vel ikke klesløs om man ikke har klær i rett størrelse med en gang? Og nye klær må jo vaskes, så det er vel greit å benytte seg av sykehuset til man vet hvor stor ungen er, eventuelt ha med et par plagg i liten størrelse, og noe mer i litt større størrelse. Finner vel ut av det, er litt langt fram i tid.

Det er nesten så jeg stresser litt snart, for det er mye som skal gjøres i huset, og mye som skal fikses og handles inn til babyen kommer, i tillegg så skal man handle til jul, og jeg med min rygg har ikke tenkt å trave rundt i butikkene på senhøsten/vinteren og handle julegaver. Det er jeg nødt til å få unnagjort i god tid i forveien. Skal jo kose meg også. Så når økonomien sier det så tror jeg at jeg skal begynne å tenke litt så langt også, handle litt nå og da, og kanskje dumpe over noen salg ;)

I dag har jeg vært flink å gått to turer, det var godt å komme seg ut. Nå sitter jeg bare her i pysjbuksa og har egentlig tenkt å legge meg ganske snart, selv om det er helg.

Er det flere som er veldig tissetrangt for tida? Eller er det bare meg som ligger og kniper igjen fra 05.30-20.00 og iallefall må gå rundt 20.30? Det er litt irriterende ja, men et symptom jeg ikke skal klage over heller. Det som er er at jeg blir svimmel om jeg reiser meg fort etter å ha ligget/sittet lenge. Og å løpte rett fra senga ogg inn på do for å tisse er ikke noe lurt. Da besvimer jeg nesten. Så jeg må jo sitte på sengekanten i halvsøvne og vente en stund før jeg reiser meg, og da merker jeg ingenting. Hehe, jaja, sånn er det vel ;)

Åh! Nå ser jeg at klokken har tikket over 00.00! Da er jeg 8 fullgåtte uker på vei! Og 4 uker igjen av første trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Skal du begynne med julegaver nå?? :overrasket:

Jaja, kanskje vi ligger med bekkenløsning når november kommer? ;) Nei, jul orker ikke jeg å tenke på ennå altså. Skulle det bli så ille så får sambo ta seg av julegavekjøpingen og da får vi satse på gavekort, tenker jeg.

Jeg er ikke spesielt tissetrengt.. :klø: Jøss, et symptom som jeg ikke har...

Og ja - klokka har passert midnatt og da er jeg 6 uker på vei :hoppe: Du ligger jo nøyaktig to uker foran meg, Sam. Og akkurat nå er jeg misunnelig på alle som har kommet lenger enn meg :ler:

Ha en riktig god natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dette her ja!

Jeg har tre uker igjen til termin jeg, og lurer fortsatt på om jeg har det jeg trenger... Har ikke så mye klær, men har en god del bodyer og det er jo så varmt for tiden så det burde holde tror jeg. Tipper vi får litt etter hvert også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera- Hehe, ja jeg tenker jo framover. Kommer nok ikke til å løpe å kjøpe julegaver nuh! Men, kommer jeg over et salg eller slikt og finner noe fint så kan det hende jeg kjøper litt nå og da, for å slippe å stresse sånn mot jula. Da vil jeg kose meg.

Så hyggelig at du stakk innom Grooo:) Tre uker igjen, oj, det er ikke lenge det! Ja det er jo varmt i været nå, så kortarmede bodyer er nok fine å ha på lur tenker jeg:) Kjøpte en slik en med blondekanter på til bebisen min, som den vbil passe om et år når den er ca. 6 måneder:P Men det var på salg, så måtte jo bare kjøpe den da :ler:

I dag har jeg vært på handletur sammen med sambo, og grillet sammen med foreldrene mine. Har holdt på i huset og nå slapper vi av. Skulle egentlig støvsugd huset, men tror kanskje jeg lar det gli over til en av morgendagens plikter, får se, er jo så sent nå :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for sent til å støvsuge nå ja, det er helt sikkert *ler*

:tunge1:

Ja det ble så, støvsuger i morgen, er alt for trøtt om kveldene. Det vil si, jeg gjesper fra en time etter jeg har stått opp og fortsetter utover dagen. Gjett hvem som sovner fort når jeg legger meg under dynen om kveldene? ;) Gidder ikke lese engang. Hender jeg leser i en av gravidbøkene mine, men så siger jeg sammen og sovner. Og det tenker jeg at jeg skal snart også, for må opp å støvsuge i morgen tidlig før svigerfar kommer :ler:

God natt alle sammen :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til denne trettheten ja.. Har vært 50% sykmeldt siden slutten av november jeg, har hatt så lavt blodtrykk hele tiden og har bare sovet og sovet. Jobbet halve dager, sovet rundt to timer på ettermiddagen og laaange netter, og ikke hatt noe sosialt liv på over et halvt år nå. Ganske frustrerende1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk at nå har du snart en liten baby i armene dine!:) Tenk så spennende det og fint det blir:)

Nå har svigers vært her, og vi fikk faktisk støvsuga og rydda før de kom, men jammen kjenner jeg det godt i ryggen nå for tiden. Skal ikke mye til før jeg må sitte ned og hvile igjen. Får vel begynne å være flinkere å ta litt nå og da, så det ikke blir så mye av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært oppe en stund, spist og sett litt tv, og nå sitter jeg her. Jeg lurer på om jeg skal snakke med legekontoret og få bestilt gynekologtime. Hadde vært fin å få se "knøttet" der inne. Skulle spørre om det hvis legen eller JM ikke nevnte det, men glemte det da jeg va der. Typisk meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva man glemmer når man er der! Det anbefales at man har en liten bok man noterer spørsmål i, så man husker å stille dem. (Jeg forsøkte det til legen, men han stresset så mye at jeg glemte det alikevel... ;) )

Men til JM hvor jeg glemte hele greia hadde det nok vært fint, for der var det masse tid til spørsmål. (Hadde det ikke vært for at Mannen var med, så hadde jeg nok glemt å spørre om å få høre hjertelyeden til og med... :overrasket: Og det hadde jeg jo gledet meg til i ukesvis, og hatt nedtelling til og alt! Heldigvis var han med, og vi fortalte at vi ønsket å forsøke å høre hjertet! :hjerte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sensommerbruden: Ja, skulle nok hatt det, men men, for sent nå. Men skal se om jeg ikke bestiller meg en time hos gynekolog, sjekke at alt ser fint ut, for det er betryggende. Og man får vel se ei lita kirsebær på skjermen kanskje? :)

*MissS*- Tusen takk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer søskenbarnet mitt med noe barneutstyr som jeg skal få låne. Får det nå så vi kan se hva vi trenger å kjøpe/låne andre steder. Det skal bli spennende. :) Snart skal jeg ut på shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...