AnonymBruker Skrevet 24. juni #581 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Genialt, takk. Hun mener bestemt at jeg skal slette henne. Hun kommer til å svare kort/ ignorerer meg hvis ikke. Anonymkode: 930f5...7bc Du skal slå opp med dama di, så selvfølgelig skal du ikke slette kollegaen. Da må du legge henne til igjen senere og det er bare umodent. Anonymkode: 864bb...d45
AnonymBruker Skrevet 24. juni #582 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er akkurat det, forholdet her varer ikke lenge, det kan jeg si. Jeg sliter bare med måten jeg skal slå opp på. Hu griner av alt jeg gjør som ikke tilfredsstiller hennes rammer, samtidig som hun er ekstremt kontrollerende, men mener selv hun ikke er det. Hun sier hun må besetemme over meg fordi hun føler vi ikke er sammen nok i hverdagen. Jeg har i ganske lang tid, ligget i sengen fra 1730-18 og bare kost med henne til leggetid. hva faen er nok da?? Anonymkode: 930f5...7bc Å det blir aldri bra nok for de som er som dette. Ingenting du gjør vil noengang være nok. Men tårene hennes trenger du ikke å stresse med. Hun har sånn tak på deg med tårene sine. Men gråter hun ikke nå også uansett? Gråter hun ikke hele tiden? Hva er forskjellen? La henne gråte og ikke la deg påvirke. Ikke la hennes gråt forandre din beslutning. "Det er slutt. Dette gidder jeg ikke mere." Og så er du urokkelig. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #583 Skrevet 24. juni Og hun trenger ikke å innrømme for deg at hun er kontrollerende. Du vet at hun er det. Du kjenner henne på hennes handlinger og væremåte, ikke ordene hun sier. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #584 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du trenger ihvertfall ikke å forklare hvorfor du gjør det slutt. Hun er bat shit crazy og vet om det. Hun vet nøyaktig hva hun holder på med. Jeg har gått fra flere sånne kontrollerende og maktsyke mennesker og de spurte meg aldri hvorfor jeg gikk. DE VISSTE VELDIG GODT. Og det vet hun også. "Jeg gidder ikke mere. Det er slutt." Det er alt som må sies. Men planlegg først i hodet hvem som skal flytte ut. Backup plan tilfelle hun nekter å flytte. Sånn at du er forberedt og virker sterk i beslutningen din. Det er veldig vanskelig å kaste ut en person som har registrert postadresse hos deg. Men nekter hun å flytte så bare sier du opp din leieavtale hos utleier og så flytter du. Da er hun utleier sitt problem. Anonymkode: 07e04...5f2 Hun mener at alt av problemer vi har i forholdet koker ned til at vi ikke bruker nok tid sammen. Hun sier jeg er altfor opptatt av å sitte på tlf når vi er sammen og at jeg aldri koser med henne. Jeg har sagt at jeg koser en del med henne men at jeg kan bli bedre. jeg ble brått usikker. Jeg vet jeg har vært litt fjern mtp skole, venner og familie og kjærestegreier. Altså å prioritere. Er det min feil lell? Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #585 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du skal slå opp med dama di, så selvfølgelig skal du ikke slette kollegaen. Da må du legge henne til igjen senere og det er bare umodent. Anonymkode: 864bb...d45 Ja det er helt sykt. Hun sa at alle problemer i forholdet munner ut i at jeg ikke bruker nok tid med henne Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #586 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2026 den 12.48): Aner ikke. Er redd for at hun kommer til å klikke. Er jo glad i henne og svigerfamilien. Hater å gjøre andre sure og lei seg Anonymkode: 930f5...7bc Men hva vil du???... du kan ikke ta ansvar for andres følelser...kanskje du gjør henne en tjeneste av å gjøre det slutt. Kanskje hun da innser problemene sine. Men da må du være ærlig om hvorfor du gjør det slutt. At de blir sure/lei seg er deres eget ansvar, ikke noe du skal ta hensyn til Anonymkode: c0600...14f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #587 Skrevet 24. juni Den trykkingen i magen er nok for å provosere deg og prøve å få deg sint eller en reaksjon ut av deg. Mennesker som liker makt og kontroll vil ofte provosere for å skape en reaksjon fordi det gir de en følelse av kontroll som de liker så godt. Da er de i kontroll over deg og ikke du selv. Det er derfor du aldri må vise så mye følelser og gjøre deg så kjedelig og kort i svarene som overhodet mulig. Så ikke la deg provosere. Forlater du rommet så gir du henne helt det motsatte av hva hun ønsker. Da er DU i kontroll. Og slutter du å reagere på henne så har hun ingen makt over henne fordi du driter i henne. Og så skal du selvfølgelig alltid forlate plassen når noen er stygg med deg. Håper du forstår at du blir utsatt for vold nå. Hun gjør jo sånn at du ikke kan tenke på noe annet enn henne og hva hun holder på med. Det er jo en form for tortur. Men det er derfor du skal reagere så lite som mulig sånn at det ikke virker som hun ønsker. Jeg synes synd på deg. Kunne ønske du bodde alene og hadde fred.Du er ment å vinne på det når du bor med noen. Du er ment å ha det fint. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #588 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Å det blir aldri bra nok for de som er som dette. Ingenting du gjør vil noengang være nok. Men tårene hennes trenger du ikke å stresse med. Hun har sånn tak på deg med tårene sine. Men gråter hun ikke nå også uansett? Gråter hun ikke hele tiden? Hva er forskjellen? La henne gråte og ikke la deg påvirke. Ikke la hennes gråt forandre din beslutning. "Det er slutt. Dette gidder jeg ikke mere." Og så er du urokkelig. Anonymkode: 07e04...5f2 Hun gråter og mener at siden jeg ikke bruker nok tid med henne så må hun være kontrollerende og bestemme hvem jeg møter. «Jeg må bruke den tiden jeg får med deg» sier hun Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #589 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun gråter og mener at siden jeg ikke bruker nok tid med henne så må hun være kontrollerende og bestemme hvem jeg møter. «Jeg må bruke den tiden jeg får med deg» sier hun Anonymkode: 930f5...7bc Men jeg jo inntrykk av at dere kun sitter hjemme sammen hele tiden. Men hun innrømmer ihvertfall at hun kontrollerer deg da. Men hun har liksom "gode" grunner og er offeret i situasjonen. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #590 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva vil du???... du kan ikke ta ansvar for andres følelser...kanskje du gjør henne en tjeneste av å gjøre det slutt. Kanskje hun da innser problemene sine. Men da må du være ærlig om hvorfor du gjør det slutt. At de blir sure/lei seg er deres eget ansvar, ikke noe du skal ta hensyn til Anonymkode: c0600...14f Per nå ser jeg to muligheter. Mulighet 1: Bruker mer tid med hun. Sikkert da fra jeg kommer hjem fra jobb i 16 tiden til vi legger oss, og muligens minimere familiebesøk? Problemet er jo at hun også liker å dra på besøk.. den andre muligheten er å slå opp og ikke se meg tilbake Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #591 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun mener at alt av problemer vi har i forholdet koker ned til at vi ikke bruker nok tid sammen. Hun sier jeg er altfor opptatt av å sitte på tlf når vi er sammen og at jeg aldri koser med henne. Jeg har sagt at jeg koser en del med henne men at jeg kan bli bedre. jeg ble brått usikker. Jeg vet jeg har vært litt fjern mtp skole, venner og familie og kjærestegreier. Altså å prioritere. Er det min feil lell? Anonymkode: 930f5...7bc Kjenn etter inni deg. Du har sannheten inni deg. Det er ikke opp til henne å bestemme din virkelighet. Hun har flippet det rundt og nå tviler du igjen. Hun er en mester manipulerer. Kjenn etter inni deg som sagt. Så vet du svaret. Ikke hør på henne. Lytt innover. Og så handler du deretter. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #592 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den trykkingen i magen er nok for å provosere deg og prøve å få deg sint eller en reaksjon ut av deg. Mennesker som liker makt og kontroll vil ofte provosere for å skape en reaksjon fordi det gir de en følelse av kontroll som de liker så godt. Da er de i kontroll over deg og ikke du selv. Det er derfor du aldri må vise så mye følelser og gjøre deg så kjedelig og kort i svarene som overhodet mulig. Så ikke la deg provosere. Forlater du rommet så gir du henne helt det motsatte av hva hun ønsker. Da er DU i kontroll. Og slutter du å reagere på henne så har hun ingen makt over henne fordi du driter i henne. Og så skal du selvfølgelig alltid forlate plassen når noen er stygg med deg. Håper du forstår at du blir utsatt for vold nå. Hun gjør jo sånn at du ikke kan tenke på noe annet enn henne og hva hun holder på med. Det er jo en form for tortur. Men det er derfor du skal reagere så lite som mulig sånn at det ikke virker som hun ønsker. Jeg synes synd på deg. Kunne ønske du bodde alene og hadde fred.Du er ment å vinne på det når du bor med noen. Du er ment å ha det fint. Anonymkode: 07e04...5f2 Tusen takk. Jeg skulle ønske jeg ikke fant meg i det jeg heller. Jeg tror jeg ville blitt gladere og mer fornøyd om jeg ble singel igjen. Jeg vet liksom ikke om hun vet at hun er kontrollerende. Jeg sa det flere ganger til henne men hun mente at jeg var det og at det minste jeg kunne gjøre for å fjerne hobedproblemet var å slette henne på insta. Face og Snap går fint?. Dersom jeg sletter henne så vil hun bli blid igjen Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #593 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Per nå ser jeg to muligheter. Mulighet 1: Bruker mer tid med hun. Sikkert da fra jeg kommer hjem fra jobb i 16 tiden til vi legger oss, og muligens minimere familiebesøk? Problemet er jo at hun også liker å dra på besøk.. den andre muligheten er å slå opp og ikke se meg tilbake Anonymkode: 930f5...7bc Kjenn etter inni deg. Hva vil du? Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #594 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men jeg jo inntrykk av at dere kun sitter hjemme sammen hele tiden. Men hun innrømmer ihvertfall at hun kontrollerer deg da. Men hun har liksom "gode" grunner og er offeret i situasjonen. Anonymkode: 07e04...5f2 Vi sitter ofte hjemme, er borte på besøk 1 gang i uken kanskje. Problemet er at jeg får tyn for å spille og være på telefonen. Jeg spiller alt i fra 1-3 timer, avhengig av dag og form. Jeg setter ofte uansett av tiden 19-23 som «oss» tid hvor vi ser på tv og koser Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #595 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk. Jeg skulle ønske jeg ikke fant meg i det jeg heller. Jeg tror jeg ville blitt gladere og mer fornøyd om jeg ble singel igjen. Jeg vet liksom ikke om hun vet at hun er kontrollerende. Jeg sa det flere ganger til henne men hun mente at jeg var det og at det minste jeg kunne gjøre for å fjerne hobedproblemet var å slette henne på insta. Face og Snap går fint?. Dersom jeg sletter henne så vil hun bli blid igjen Anonymkode: 930f5...7bc Ikke slett henne. Fy søren for en dame. Hun truet deg med psykisk vold hvis ikke du adlyder. Og hun vet hun er kontrollerende. Hun innrømmet det jo i sted, men skylder det over på deg at det er din feil. Og du er ikke kontrollere. Hun flipper det rundt. Det er gaslighting. Dette er psykisk vold.🚩🚩🚩 Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #596 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenn etter inni deg. Du har sannheten inni deg. Det er ikke opp til henne å bestemme din virkelighet. Hun har flippet det rundt og nå tviler du igjen. Hun er en mester manipulerer. Kjenn etter inni deg som sagt. Så vet du svaret. Ikke hør på henne. Lytt innover. Og så handler du deretter. Anonymkode: 07e04...5f2 Jeg klarer ikke finne et definitivt svar. Jeg kjenner på begge deler. Nå er det mer mot å slå opp men det kan jo også være fordi vi nettopp kranglet. Tidligere i dag ville jeg holde rundt henne å kose Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #597 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenn etter inni deg. Hva vil du? Anonymkode: 07e04...5f2 Det er utrolig vanskelig… en side vil gå, en side vil bli Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #598 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi sitter ofte hjemme, er borte på besøk 1 gang i uken kanskje. Problemet er at jeg får tyn for å spille og være på telefonen. Jeg spiller alt i fra 1-3 timer, avhengig av dag og form. Jeg setter ofte uansett av tiden 19-23 som «oss» tid hvor vi ser på tv og koser Anonymkode: 930f5...7bc Dere har da forskjellige behov og trenger å treffe andre. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #599 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke slett henne. Fy søren for en dame. Hun truet deg med psykisk vold hvis ikke du adlyder. Og hun vet hun er kontrollerende. Hun innrømmet det jo i sted, men skylder det over på deg at det er din feil. Og du er ikke kontrollere. Hun flipper det rundt. Det er gaslighting. Dette er psykisk vold.🚩🚩🚩 Anonymkode: 07e04...5f2 Så hun vet alt dette selv? Jeg begynte å lure om jeg hadde tatt grovt feil og at jeg burde beklage, slette vennen min og bruke mer tid på dama. Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #600 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er utrolig vanskelig… en side vil gå, en side vil bli Anonymkode: 930f5...7bc Oppsøk psykolog. For dette er ikke bra. Og du trenger hjelp. Du blir utsatt for vold og vil bli. Da trenger du profesjonell hjelp. Anonymkode: 07e04...5f2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå