AnonymBruker Skrevet 26. juni #681 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Lurt, skal gjøre det. Jeg er svak når noen gråter og er lei seg, det har vi kartlagt. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er skrudd sammen sånn. skal man altså ikke være 100% sikker på at man har tatt rett avgjørelse? Anonymkode: 930f5...7bc Det tar litt tid etter avgjørelsen før man kjenner at det var det riktige. Da jeg gikk fra min kontrollerende og manipulerende partner så føltes det som om jeg blåste alt til fillebiter i det jeg gikk ut døren. Vi har to barn sammen også. Da jeg sto i det så føltes det ikke veldig "wow, dette var en god avgjørelse". Det er ikke alltid det som er rett føles som det enkleste og beste. Et brudd med en man bor med er jo noe som snur opp ned på tilværelsen til begge to, så det er så klart fryktelig vanskelig. Derfor FØLES det lettere ut å bare bli der man er, godta at ting er kjipt osv., men det er ikke det rette av den grunn. Anonymkode: fb789...552 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #682 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det tar litt tid etter avgjørelsen før man kjenner at det var det riktige. Da jeg gikk fra min kontrollerende og manipulerende partner så føltes det som om jeg blåste alt til fillebiter i det jeg gikk ut døren. Vi har to barn sammen også. Da jeg sto i det så føltes det ikke veldig "wow, dette var en god avgjørelse". Det er ikke alltid det som er rett føles som det enkleste og beste. Et brudd med en man bor med er jo noe som snur opp ned på tilværelsen til begge to, så det er så klart fryktelig vanskelig. Derfor FØLES det lettere ut å bare bli der man er, godta at ting er kjipt osv., men det er ikke det rette av den grunn. Anonymkode: fb789...552 Hm, hvis hverdagen blir enklere er det vert det Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 26. juni #683 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hm, hvis hverdagen blir enklere er det vert det Anonymkode: 930f5...7bc Hverdagen blir veldig mye enklere når man slipper å bo i en slik situasjon, men et brudd vil uansett føles veldig opprivende ut i starten. Jeg har mer energi og er en bedre mamma nå som jeg er alene med to små barn annenhver uke, enn det jeg var da jeg bodde med faren deres. Det er helt utrolig hvor mye energi man bruker på å tenke på hva man skal eller ikke skal si, og prøve å forutse reaksjonene som kommer. Konklusjonen er at det vil føles tøft og vanskelig ut, men det er det rette for deg, så ikke tvil noe mer. Anonymkode: fb789...552 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #684 Skrevet 26. juni Hvis du ikke er i terapi så vil jeh anbefale deg å starte der, snakk med legen din om å få komme på dps feks. Anonymkode: cd37b...ba9 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #685 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men svar på dette, så gir jeg meg. Kan jeg spørre om dama vil være med på besøk imorgen etter jobb for deretter å dra ut å se på fotball med venner på kvelden? (Hun er selvfølgelig invitert på dette å) Anonymkode: 930f5...7bc Du sier til damen din at "i morgen skal jeg på besøk til XXX, og etterpå skal jeg ut å se fotball med venner. Du er velkommen til å være med. " Du skal ikke spørre om lov, du bare forteller henne hva som skjer. Eneste spørsmålet er i såfall om hun vil være med. Men du skal gå uansett hva hun svarer. Hvordan ble du så skadet som dette? Blir helt fortvilet på dine vegne. 😥 Anonymkode: 07e04...5f2 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni #686 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, men er jeg så skadet? Lar jeg meg selv ikke trives fordi jeg frykter hun blir sur på meg? Anonymkode: 930f5...7bc Hvorfor er du sammen med en dame som er så mye sur? Det må jo være helt forferdelig for deg. Vil du deg selv vondt? Du vet, det finnes damer der ute som er i godt humør og som ikke trakasserer mennene sine. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #687 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hverdagen blir veldig mye enklere når man slipper å bo i en slik situasjon, men et brudd vil uansett føles veldig opprivende ut i starten. Jeg har mer energi og er en bedre mamma nå som jeg er alene med to små barn annenhver uke, enn det jeg var da jeg bodde med faren deres. Det er helt utrolig hvor mye energi man bruker på å tenke på hva man skal eller ikke skal si, og prøve å forutse reaksjonene som kommer. Konklusjonen er at det vil føles tøft og vanskelig ut, men det er det rette for deg, så ikke tvil noe mer. Anonymkode: fb789...552 Kanskje sant det, jeg kjenner jo inni meg at denne situasjonen er håpløs og at jeg ikke vil ha det slik. Anonymkode: 930f5...7bc 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #688 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Du sier til damen din at "i morgen skal jeg på besøk til XXX, og etterpå skal jeg ut å se fotball med venner. Du er velkommen til å være med. " Du skal ikke spørre om lov, du bare forteller henne hva som skjer. Eneste spørsmålet er i såfall om hun vil være med. Men du skal gå uansett hva hun svarer. Hvordan ble du så skadet som dette? Blir helt fortvilet på dine vegne. 😥 Anonymkode: 07e04...5f2 Trodde helt oppriktig at jeg måtte spørre dama om jeg kunne dra ut. Vi bor jo sammen, så tenkte det er naturlig å spørre. Aner ikke hvordan jeg ble sånn. Alltid vært litt godtroende, men har blitt verre under siste Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 26. juni #689 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er du sammen med en dame som er så mye sur? Det må jo være helt forferdelig for deg. Vil du deg selv vondt? Du vet, det finnes damer der ute som er i godt humør og som ikke trakasserer mennene sine. Anonymkode: 07e04...5f2 Jeg er jo glad i henne og når hun snakker om å gifte seg og kjøpe leilighet så blir det litt for «ekte» for meg. Det fører til at jeg bare godtar situasjonen for å ikke ha det ubehagelig Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 26. juni #690 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde helt oppriktig at jeg måtte spørre dama om jeg kunne dra ut. Vi bor jo sammen, så tenkte det er naturlig å spørre. Aner ikke hvordan jeg ble sånn. Alltid vært litt godtroende, men har blitt verre under siste Anonymkode: 930f5...7bc Å spørre om lov er sånn små barn gjør. "Mamma kan jeg gå bort til Peder?" "Samboer kan jeg gå på bort til Peder?" Ser du ikke hvor galt den siste setningen er? Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #691 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Du sier til damen din at "i morgen skal jeg på besøk til XXX, og etterpå skal jeg ut å se fotball med venner. Du er velkommen til å være med. " Du skal ikke spørre om lov, du bare forteller henne hva som skjer. Eneste spørsmålet er i såfall om hun vil være med. Men du skal gå uansett hva hun svarer. Hvordan ble du så skadet som dette? Blir helt fortvilet på dine vegne. 😥 Anonymkode: 07e04...5f2 Så burde jeg bare snakket med noen i familien min? Prøvde å snakke med dama i går om å finne et kompromiss på situasjonen, men hun var fast bestemt på at det var jeg som styrte hvordan humøret hennes kom til å bli fremover… føler det er vanskelig å prøve å komme til enighet i hva vi skal gjøre, og jeg vet hun vil få meg til å slette vennen min, for da blir hun blid og vil fortsette forholdet med leilighet og bilkjøp etter hvert. Jeg merker at å slette vennen min er uaktuelt og kjenner på noe ubehag når hun snakker om leilighet og bilkjøp Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 26. juni #692 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å spørre om lov er sånn små barn gjør. "Mamma kan jeg gå bort til Peder?" "Samboer kan jeg gå på bort til Peder?" Ser du ikke hvor galt den siste setningen er? Anonymkode: 07e04...5f2 Jo, 100%. Men er det unormalt å spørre partner? Kan man bare informere om at man skal bort, uansett? Hva om partner mener at man bruker for lite tid sammen med henne og hun føler seg nedprioritert? Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 26. juni #693 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er jo glad i henne og når hun snakker om å gifte seg og kjøpe leilighet så blir det litt for «ekte» for meg. Det fører til at jeg bare godtar situasjonen for å ikke ha det ubehagelig Anonymkode: 930f5...7bc Jeg har forlatt mange jeg er glad i for å verne om meg selv. Å være glad i noen er ene og alene ikke et godt argument for å være sammen med noen. Du skal være glad. Det skal være god livskvalitet. Dere skal trives og smile og være glad så og si hver dag. Hva er ellers poenget med å leve sammen? Som du har det er du lykkeligere alene. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #694 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jo, 100%. Men er det unormalt å spørre partner? Kan man bare informere om at man skal bort, uansett? Hva om partner mener at man bruker for lite tid sammen med henne og hun føler seg nedprioritert? Anonymkode: 930f5...7bc Ja, det er absolutt unormalt. Har aldri i hele mitt liv opplevd at en samboer spør meg om lov til å gå en plass. Og hadde jeg opplevd det så hadde jeg sagt at han ikke trenger å spørre om lov. Og så hadde jeg blitt lei meg over at han tydeligvis er så skadet av noen at han spør. Jeg har opplevd selv i et forhold at jeg spurte om lov til ting. Jeg var sammen med en veldig kontrollerende og sint mann som tydeligvis har trent meg opp underveis til å spørre om lov til alt. Jeg la ikke selv merke til den utviklingen. Men jeg fikk beskjed av veldig mange senere at jeg ikke skulle spørre om lov at jeg bare skulle gjøre som jeg selv ville. To stykker sa at de fikk meg til å føle at de var psykopat siden jeg spurte om lov. De sa "vær så snill å slutt". Det er totalt irrelevant hva hun føler. For du er ikke lykkelig om du sitter hjemme mere enn det du gjør fra før. Derfor er det helt irrelevant hva hun mener om saken. Du er ingen partner i livet. Du er en slave. Slutt å være en slave. "You Do You". Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #695 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jo, 100%. Men er det unormalt å spørre partner? Kan man bare informere om at man skal bort, uansett? Hva om partner mener at man bruker for lite tid sammen med henne og hun føler seg nedprioritert? Anonymkode: 930f5...7bc Det er normalt å samarbeide og kommunisere hva man har for planer i løpet av uka ja, men det er ikke normalt å spørre om lov til å være med på alle slags små ting så lenge man ikke har barn og eller dyr og slike plikter å ta vare på. Dette samarbeidet skal gå av seg selv og begge bidrar til at det flyter av seg selv. Det er ikke normalt å sitte i sengen all sin fritid. Det er ikke normalt å spørre på nett om helt åpenbare ting. Du må snart slutte. Det er jo helt vanvittig frustrerende. Du tar ikke til deg at man ikke orker denne tafattheten lengre. Du trenger ikke dumpe dama enda om du ikke klarer det,- men har du ikke snakket med noen i familien din enda? Hvorfor utsetter du det? Er dette bare for å se hvor langt du kan dra denne sjuke tråden?? Anonymkode: a784f...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #696 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har forlatt mange jeg er glad i for å verne om meg selv. Å være glad i noen er ene og alene ikke et godt argument for å være sammen med noen. Du skal være glad. Det skal være god livskvalitet. Dere skal trives og smile og være glad så og si hver dag. Hva er ellers poenget med å leve sammen? Som du har det er du lykkeligere alene. Anonymkode: 07e04...5f2 Jo det gir jo mening. Klarer ikke helt å ha den hverdagen je ghadde før kjenner jeg Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 26. juni #697 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er absolutt unormalt. Har aldri i hele mitt liv opplevd at en samboer spør meg om lov til å gå en plass. Og hadde jeg opplevd det så hadde jeg sagt at han ikke trenger å spørre om lov. Og så hadde jeg blitt lei meg over at han tydeligvis er så skadet av noen at han spør. Jeg har opplevd selv i et forhold at jeg spurte om lov til ting. Jeg var sammen med en veldig kontrollerende og sint mann som tydeligvis har trent meg opp underveis til å spørre om lov til alt. Jeg la ikke selv merke til den utviklingen. Men jeg fikk beskjed av veldig mange senere at jeg ikke skulle spørre om lov at jeg bare skulle gjøre som jeg selv ville. To stykker sa at de fikk meg til å føle at de var psykopat siden jeg spurte om lov. De sa "vær så snill å slutt". Det er totalt irrelevant hva hun føler. For du er ikke lykkelig om du sitter hjemme mere enn det du gjør fra før. Derfor er det helt irrelevant hva hun mener om saken. Du er ingen partner i livet. Du er en slave. Slutt å være en slave. "You Do You". Anonymkode: 07e04...5f2 Aha, så jeg kan bare informere at jeg gjør ting? Også skal hun kunne godta det? Hvis jeg sier at «jeg spiller litt pc», så sier hun noe sånn om at jeg ikke kan og at vi kan tilbringe litt tid sammen. Hvis jeg bare setter meg å spiller så får jeg høre det å. Jeg må liksom spørre Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 26. juni #698 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er normalt å samarbeide og kommunisere hva man har for planer i løpet av uka ja, men det er ikke normalt å spørre om lov til å være med på alle slags små ting så lenge man ikke har barn og eller dyr og slike plikter å ta vare på. Dette samarbeidet skal gå av seg selv og begge bidrar til at det flyter av seg selv. Det er ikke normalt å sitte i sengen all sin fritid. Det er ikke normalt å spørre på nett om helt åpenbare ting. Du må snart slutte. Det er jo helt vanvittig frustrerende. Du tar ikke til deg at man ikke orker denne tafattheten lengre. Du trenger ikke dumpe dama enda om du ikke klarer det,- men har du ikke snakket med noen i familien din enda? Hvorfor utsetter du det? Er dette bare for å se hvor langt du kan dra denne sjuke tråden?? Anonymkode: a784f...5ac Kvier meg til å fortelle familie, skal prate med min bror om det om ikke lenge. Da får jeg luftet meg for han også tar jeg det videre derfra. Jeg vet vi er i et dysfunksjonelt forhold Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 26. juni #699 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Aha, så jeg kan bare informere at jeg gjør ting? Også skal hun kunne godta det? Hvis jeg sier at «jeg spiller litt pc», så sier hun noe sånn om at jeg ikke kan og at vi kan tilbringe litt tid sammen. Hvis jeg bare setter meg å spiller så får jeg høre det å. Jeg må liksom spørre Anonymkode: 930f5...7bc Så dere ikke har små barn så kan du gjøre hva faen du vil. Hun har ingen rett til å fortelle deg nei. Hun kan ytre en følelse og si at hun ønsker at du tilbringer mere tid med henne, men hun kan ikke si nei. Og den siste setningen jeg leser at du har skrevet viser at hun har trent deg opp til å spørre om lov for å slippe trøbbel med damen. Dette er en giftig person. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #700 Skrevet 26. juni Spurte du om lov før du traff henne? Var du så usikker på deg selv før henne? Anonymkode: 07e04...5f2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå