AnonymBruker Skrevet 27. juni #741 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg opplevde at alt jeg sa til andre kunne bli en konflikt da jeg var i et kontrollerende forhold. I tillegg ble det konflikt om jeg lo eller smilte "for mye" i forhold til hva jeg gjorde hjemme. Det kunne også bli konflikt om han følte jeg ga ham for lite oppmerksomhet. Dette utviklet seg over tid og ble verre og verre. Forholdet startet med historien om at han trengte å få kontakt med meg om jeg gjorde noe uten ham, moe som bygget på tidligere opplevelser. Det ville gjøre ham tryggere og roligere - hans ord, og så ville behovet avta. Historien hans ga mening for meg, så jeg trodde det ville hjelpe. Det endte med at han fikk panikk om jeg ikke svarte på telefonen med en gang, og det ble vanskeligere og vanskeligere for ham om jeg gjorde noe. Bare en tur i butikken eller til frisøren ble et problem. Gikk jeg ut i hagen, så kom han ut og sjekket at jeg var der noen ganger. Så min erfaring er at å ta hensyn til slike ønsker ikke gjør problemet bedre. For problemet er inni personen, og blir det tatt for mye hensyn så får det bare nye og sterkere måter å uttrykke seg på og du får mindre og mindre rom til å være deg. Tar du hensyn, så slipper den andre å jobbe med egne reaksjoner. Når de kjenner på ubehag, så blir det ditt ansvar å minske det. Dette forholdet er alt i så stor ubalanse, så jeg kan ikke se at du har sjanse til å redde det. Det å føle at du må forklare henne hvorfor slik at hun forstår, er en felle du ikke vil komme ut av. Godt mulig du kan få hjelp av å snakke med noen. Det skader ikke å ringe krisesenteret for å snakke med de. De har god kunnskap om en slik dynamikk og kan fortelle deg hvordan du bør avslutte forholdet. Anonymkode: d8ca9...510 Dette! Hvis jeg ler litt for mye når vi er borte hos venner så får jeg spørsmål om hvorfor jeg lo så godt, og hvis det er en kvinne som kom med vitsen så får jeg så det kost etter. Hvis jeg er borte så skal hun alltid sende på mld eller ringe når jeg er hjemme, hvis jeg er for sent hjemme så snakker hun ikke til meg eller så kjefter hun også blir hun stille. Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni #742 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hm ja stemmer. Selv om det bare er den ene Anonymkode: 930f5...7bc Hun skal ikke bestemme noe som helst i livet ditt. Hvis ikke hun liker den du er så får hun finne seg en annen mann. Anonymkode: 07e04...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #743 Skrevet 27. juni Du lager så mange unnskyldninger for henne hele tiden? Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #744 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg gjør vel det, er vanskelig å innrømme at forholdet er dårlig Anonymkode: 930f5...7bc Hvorfor? Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #745 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette! Hvis jeg ler litt for mye når vi er borte hos venner så får jeg spørsmål om hvorfor jeg lo så godt, og hvis det er en kvinne som kom med vitsen så får jeg så det kost etter. Hvis jeg er borte så skal hun alltid sende på mld eller ringe når jeg er hjemme, hvis jeg er for sent hjemme så snakker hun ikke til meg eller så kjefter hun også blir hun stille. Anonymkode: 930f5...7bc Det er sjalusi og et ekstremt kontrollbehov. LØP. 🚩🚩🚩🚩🚩 Hun trener deg opp som en hund. Hun straffer deg når det er noe hun ikke liker. Sånn at du endrer atferd for å tilfredsstille henne. Løp så fort du kan bort fra dette. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #746 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun skal ikke bestemme noe som helst i livet ditt. Hvis ikke hun liker den du er så får hun finne seg en annen mann. Anonymkode: 07e04...5f2 Jeg vet ikke hvorfor jeg har godtatt dette. Har bare godtatt at det er slik det er Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni #747 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du lager så mange unnskyldninger for henne hele tiden? Anonymkode: 07e04...5f2 Føler ikke at hun er så ille som jeg fremstiller henne. Er disse situasjonene jeg har nevnt nok til å klassifisere henne? Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni #748 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: 07e04...5f2 Jeg vet ikke. Kjenner på stort ubehag ved å si at forholdet er dårlig og at jeg vil ut. Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni #749 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er sjalusi og et ekstremt kontrollbehov. LØP. 🚩🚩🚩🚩🚩 Hun trener deg opp som en hund. Hun straffer deg når det er noe hun ikke liker. Sånn at du endrer atferd for å tilfredsstille henne. Løp så fort du kan bort fra dette. Anonymkode: 07e04...5f2 Ja, her begynner å se trekkene som gjøres Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni #750 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg vet ikke. Kjenner på stort ubehag ved å si at forholdet er dårlig og at jeg vil ut. Anonymkode: 930f5...7bc Men det trenger du jo ikke si? Du kan si at nytt life goal er å ligge med 100 damer innen du fyller 25, så nå må du be henne flytte ut. Problem løst. Anonymkode: b9b7e...a15 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #751 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men det trenger du jo ikke si? Du kan si at nytt life goal er å ligge med 100 damer innen du fyller 25, så nå må du be henne flytte ut. Problem løst. Anonymkode: b9b7e...a15 Fyren må jo veien minst 140 kg, så det kommer ikke til å skje. Anonymkode: 864bb...d45 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #752 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler ikke at hun er så ille som jeg fremstiller henne. Er disse situasjonene jeg har nevnt nok til å klassifisere henne? Anonymkode: 930f5...7bc Hun har lav empati. Hun er ekstremt kontrollerende. Hun er ekstremt usikker. Hun er sjalu. Hun er voldelig. Hun har totalt knekt og knust alt av selvtillit du hadde og du har blitt til en slave. "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck." Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #753 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke. Kjenner på stort ubehag ved å si at forholdet er dårlig og at jeg vil ut. Anonymkode: 930f5...7bc Hvorfor gir det deg en følelse av stort ubehag? Hva ligger bak? Anonymkode: fe734...1c5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #754 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke. Kjenner på stort ubehag ved å si at forholdet er dårlig og at jeg vil ut. Anonymkode: 930f5...7bc Lokaliser det ubehaget inni deg og hold på følelsen helt til den slipper taket. Det er bare en følelse. Ikke en bombe. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #755 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det trenger du jo ikke si? Du kan si at nytt life goal er å ligge med 100 damer innen du fyller 25, så nå må du be henne flytte ut. Problem løst. Anonymkode: b9b7e...a15 Nei jeg vet det. Er bare vanskelig å innse det selv Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni #756 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hun har lav empati. Hun er ekstremt kontrollerende. Hun er ekstremt usikker. Hun er sjalu. Hun er voldelig. Hun har totalt knekt og knust alt av selvtillit du hadde og du har blitt til en slave. "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck." Anonymkode: 07e04...5f2 Jo du har rett, blir så usikker når vi har fine dager. I dag har det vært relativt harmonisk og fint. Dette gjør det enda vanskeligere å skulle gå fra henne Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni #757 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor gir det deg en følelse av stort ubehag? Hva ligger bak? Anonymkode: fe734...1c5 Igjen, det å såre noen jeg er glad i. Jeg er forbanna dårlig på det og har det heller litt kjipt selv enn å la det gå utover andrr Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni #758 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Lokaliser det ubehaget inni deg og hold på følelsen helt til den slipper taket. Det er bare en følelse. Ikke en bombe. Anonymkode: 07e04...5f2 Sant. Skal prøve å kjenne /føle på det Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni #759 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo du har rett, blir så usikker når vi har fine dager. I dag har det vært relativt harmonisk og fint. Dette gjør det enda vanskeligere å skulle gå fra henne Anonymkode: 930f5...7bc Dette har du fått svar på. ALLE forhold har "fine dager". Selv damer som blir banket jevnlig av mannen har fine dager. Anonymkode: fe734...1c5 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #760 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Igjen, det å såre noen jeg er glad i. Jeg er forbanna dårlig på det og har det heller litt kjipt selv enn å la det gå utover andrr Anonymkode: 930f5...7bc Vel, da får du bare fortsette i forholdet, da. Anonymkode: fe734...1c5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå