Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til og med verdens ondeste psykopat vil være greiere å ha med å gjøre innimellom. 

Anonymkode: 07e04...5f2

Det er vel sant det. Er bare så veldig veldig tungt. Jeg tror ikke jeg klarer 60 år med henne

Anonymkode: 930f5...7bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det frister jo. Jeg bare vet det kommer til å bli et helvette

Ja. Da blir det et helvete.

Men når du vet det blir et helvete, så er det normalt med sånne som din dame og rett og slett gå fra de når de ikke er hjemme og ser hva du gjør.

Legg igjen en lapp og bare blokkere henne overalt, og ikke si hvor du bor. Husk å fjerne adresse fra offentlige registre og snakk med familie og venner om å ikke si hvor du bor og eventuelt nytt nr. Og endre navn på some.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet, er bare så jævli vanskelig å gjøre noe. Føler meg låst i hele situasjonen 

Du er ikke låst. Du bare handler ikke. 

Flytt ut når hun er på jobb. Legg igjen en lapp. Så er du ute av situasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vel sant det. Er bare så veldig veldig tungt. Jeg tror ikke jeg klarer 60 år med henne

SÅ GÅ.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Da blir det et helvete.

Men når du vet det blir et helvete, så er det normalt med sånne som din dame og rett og slett gå fra de når de ikke er hjemme og ser hva du gjør.

Legg igjen en lapp og bare blokkere henne overalt, og ikke si hvor du bor. Husk å fjerne adresse fra offentlige registre og snakk med familie og venner om å ikke si hvor du bor og eventuelt nytt nr. Og endre navn på some.

Det funker. Mulig jeg gjør dette.

Ble for øvrig truet med å bli spyttet foran vennene mine i går. Dvs. gruppa kom innom vitsen jeg ikke «får lov» til å ta, men jeg tenkte meg ikke om og ble med på vitsen i plenum. Hun stirrer stygt på meg og sier «jeg kommer til å spytte på deg». Jeg vet ikke om noen hørte det, fordi det ble sagt litt lavt, men det var to-tre personer som så mot oss da hun sa det. Det kan jo også være pga stirringen på meg.

jeg tok det opp i bilen på vei hjem. Jeg sa at å spytte på meg er uaktuelt og at jeg kom til å anmelde om hun gjør det igjen. Jeg sa også at det var jævli unødvendig å gjøre det foran mine venner. Hun sa da at det var ingen som hørte det og at det ikke var en «Big deal».

i tillegg gjør hun svært lite for å inkludere seg selv i gruppa. Jeg prøver å dra henne med, men hun sitter bare å ser på mobil og kommer med noen kommentarer innimellom.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du er ikke låst. Du bare handler ikke. 

Flytt ut når hun er på jobb. Legg igjen en lapp. Så er du ute av situasjonen.

Er ganske sikker på at hun vil prøve å oppsøke meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

SÅ GÅ.

Ja jeg vet. Bare valget er veldig vanskelig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ganske sikker på at hun vil prøve å oppsøke meg.

Hun skal ikke vite hvor du bor for dette skal du planlegge godt.

Og du sier ifra på jobben og studiested at du har gått i fra en voldelig eks og at om hun oppsøker deg så er ikke det greit for deg. Da vet de at hun ikke er velkommen der og de vil passe litt ekstra på.

Og oppsøker hun deg ute en plass så går du bare uten å stoppe og snakke med henne. Dette er rådet de gir ang stalker. For snakker du med henne eller gir henne oppmerksomhet så kaster du bensin på bålet og hun fortsetter atferden. 

Hvis du vil at det skal dø ut og hun skal gi seg så må du bare late som hun er luft at hun ikke er der og gå bort fra plassen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

i tillegg gjør hun svært lite for å inkludere seg selv i gruppa. Jeg prøver å dra henne med, men hun sitter bare å ser på mobil og kommer med noen kommentarer innimellom.

Hun er ikke der for å sosialisere, men for å overvåke deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun sa da at det var ingen som hørte det og at det ikke var en «Big deal».

Det er veldig vanlig for overgripere å bagatellisere og normalisere overgrepene sine. 

Da er det noe i veien med deg som tar det opp. De er mestre på å skifte fokus og snu alle situasjoner opp med og mot offeret. 

Det kalles DARVO.

Google DARVO.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare bs.

Anonymkode: 864bb...d45

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skal ikke vite hvor du bor for dette skal du planlegge godt.

Og du sier ifra på jobben og studiested at du har gått i fra en voldelig eks og at om hun oppsøker deg så er ikke det greit for deg. Da vet de at hun ikke er velkommen der og de vil passe litt ekstra på.

Og oppsøker hun deg ute en plass så går du bare uten å stoppe og snakke med henne. Dette er rådet de gir ang stalker. For snakker du med henne eller gir henne oppmerksomhet så kaster du bensin på bålet og hun fortsetter atferden. 

Hvis du vil at det skal dø ut og hun skal gi seg så må du bare late som hun er luft at hun ikke er der og gå bort fra plassen.

Høres fornuftig ut. Personlig føler jeg ikke at hun er i stand til å skade meg, det er heller det at hun kommer til å bli fortvilet og lei seg at hun aldri kommer til å gi seg. Jeg føler jeg må være der å gjøre det slutt 

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke der for å sosialisere, men for å overvåke deg.

Åja? Overvåker at jeg ikke prater med andre jenter da eller bare generelt?

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig for overgripere å bagatellisere og normalisere overgrepene sine. 

Da er det noe i veien med deg som tar det opp. De er mestre på å skifte fokus og snu alle situasjoner opp med og mot offeret. 

Det kalles DARVO.

Google DARVO.

Takk. Jeg er av den oppfatning at hun ikke er i stand til å tenke så avansert. Hun er litt enkel av seg, så dette føler jeg ikke er henne. Men jeg skal definitivt lese meg opp på det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette er bare bs.

Anonymkode: 864bb...d45

100% ekte, det sverger jeg på. Alt jeg har skrevet er selvopplevd med dama

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva som helst. Hun er jo en kontrollfreak som til og med bestemmer hvilke vitser du kan si.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk. Jeg er av den oppfatning at hun ikke er i stand til å tenke så avansert. Hun er litt enkel av seg, så dette føler jeg ikke er henne. Men jeg skal definitivt lese meg opp på det

Du lurer deg selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg opplevde at alt jeg sa til andre kunne bli en konflikt da jeg var i et kontrollerende forhold. I tillegg ble det konflikt om jeg lo eller smilte "for mye" i forhold til hva jeg gjorde hjemme. Det kunne også bli konflikt om han følte jeg ga ham for lite oppmerksomhet.

Dette utviklet seg over tid og ble verre og verre.

Forholdet startet med historien om at han trengte å få kontakt med meg om jeg gjorde noe uten ham, moe som bygget på tidligere opplevelser. Det ville gjøre ham tryggere og roligere - hans ord, og så ville behovet avta. Historien hans ga mening for meg, så jeg trodde det ville hjelpe. Det endte med at han fikk panikk om jeg ikke svarte på telefonen med en gang, og det ble vanskeligere og vanskeligere for ham om jeg gjorde noe. Bare en tur i butikken eller til frisøren ble et problem. Gikk jeg ut i hagen, så kom han ut og sjekket at jeg var der noen ganger. Så min erfaring er at å ta hensyn til slike ønsker ikke gjør problemet bedre. For problemet er inni personen, og blir det tatt for mye hensyn så får det bare nye og sterkere måter å uttrykke seg på og du får mindre og mindre rom til å være deg. Tar du hensyn, så slipper den andre å jobbe med egne reaksjoner. Når de kjenner på ubehag, så blir det ditt ansvar å minske det.

Dette forholdet er alt i så stor ubalanse, så jeg kan ikke se at du har sjanse til å redde det. Det å føle at du må forklare henne hvorfor slik at hun forstår, er en felle du ikke vil komme ut av. Godt mulig du kan få hjelp av å snakke med noen. Det skader ikke å ringe krisesenteret for å snakke med de. De har god kunnskap om en slik dynamikk og kan fortelle deg hvordan du bør avslutte forholdet.

Anonymkode: d8ca9...510

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva som helst. Hun er jo en kontrollfreak som til og med bestemmer hvilke vitser du kan si.

Hm ja stemmer. Selv om det bare er den ene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du lurer deg selv.

Jeg gjør vel det, er vanskelig å innrømme at forholdet er dårlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...