bare innom en tur Skrevet 24. mai #81 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har tre barn som nå er voksne. Den yngste er 29. To av dem gift, og en er samboer. Det er ingen prat om barn når man snakker om fremtiden. Det virker som at det ikke er noen interesse hos noen av dem. Er ikke dette veldig spesielt? Om en av dem ikke var interessert i barn så hadde det vært en ting. Men alle sammen? Jeg har ikke tørt og sagt noe om det. Jeg har tenkt at det kommer av seg selv med tiden. Men det ser ikke sånn ut. Er det galt av meg og bringe temaet på bane? Det siste jeg vil er å være frekk og gå for langt. Anonymkode: 76fe9...e54 Det eneste du kan oppnå med å mase er det motsatte av det du ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #82 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vil datteren din synes det er like naturlig? Anonymkode: 050f0...552 Ja. Er noen år til barn vil være aktuelt, men hun snakker "mye" om hennes (forhåpentligvis) fremtidige barn. Hun er ung voksen nå. Anonymkode: 82397...da6 1
bare innom en tur Skrevet 24. mai #83 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har barn i samme alder og eldre, de som på død og liv skal ha barn er de mest dysfunksjonelle og ressurssvake. Anonymkode: 2f321...d64 Det er helt riktig. Nå får jeg sikkert mye kjeft. Men faktum er at snitt-IQ blant nordmenn har falt de siste 50 årene (siden midten av 1970-tallet). Vi avler på de dummeste. Skummel utvikling. 2
bare innom en tur Skrevet 24. mai #84 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner en søskenflokk på 4, der ingen av dem har barn. Alle er over fruktbar alder nå. Det paret vi kjenner best, er ufrivillig barnløse, så er det en evig singel mann. De to siste har hatt samme partner i veldig mange år, men deres situasjon kjenner jeg ikke så godt. Vil ikke si det er spesielt med søskenflokk på 3 eller 4 der ingen har barn, men det er nok fremdeles ikke så vanlig at 3/4 søsken alle ender opp barnløse. Nå har din yngste fremdeles en god del år på seg, og jeg vet også om flere som ønsket seg barn - men i alle fall ikke før de fylte 35. Det å ta det opp kan bli feil, mener jeg. Anonymkode: a6213...d44 Hvordan vet du at den evig single mannen ikke har barn?
AnonymBruker Skrevet 24. mai #85 Skrevet 24. mai Ikke si noe. Ikke din business. Anonymkode: 9d673...ea3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #86 Skrevet 24. mai Jeg har bedt min 42 år gamle datter om å ikke få barn. Hun og samboeren ville vært strålende foreldre, men kroppen er for gammel nå, Anonymkode: 4041e...1b9 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #87 Skrevet 24. mai Jeg har ett voksent barn. Unner ikke hun ett dritt liv med barn. Måtte hun forbli barnløs😇 Anonymkode: 73437...04a 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #88 Skrevet 24. mai bare innom en tur skrev (7 minutter siden): Hvordan vet du at den evig single mannen ikke har barn? Jeg må jo bare stole på ham når han sier han er barnløs, da. Han sier selv at han aldri har kommet opp i situasjoner som kunne ført til barn heller 😉 Anonymkode: a6213...d44
Tubaluba Skrevet 24. mai #89 Skrevet 24. mai (endret) Er det virkelig tabu å snakke med egne barn om de ønsker barn? Jeg snakker ikke om å legge press på, eller ikke godta svaret, men å snakke innpå må da være lov? I et normalt foreldre/barn forhold, syns jeg det bør være innafor, men man bør selvsagt finne rett setting og spørre på en hyggelig måte. Ikke minst må man godta avgjørelsen de har tatt. Endret 24. mai av Tubaluba 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #90 Skrevet 24. mai Hvorfor skal du spørre egentlig? Det er jo ikke slik at du åpner øyene deres for de aldri har tenkt temaet selv? Enten vil de ikke ha barn nå, eller så vil de aldri ha barn, eller så klarer de ikke å bli gravide, eller beholde fostrene eller så er de gravide nå, men ikke vil si noe fordi det er for tidlig…Uansett, er barn et tema alle tenker på, du trenger ikke å grave. Anonymkode: 6d6d7...dbe 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #91 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ett voksent barn. Unner ikke hun ett dritt liv med barn. Måtte hun forbli barnløs😇 Anonymkode: 73437...04a Troll! Du er barnløs. Anonymkode: 6d5f3...616 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #92 Skrevet 24. mai Ikke ta det opp. Kan være en av dem prøver men ikke får det til heller. Det er mange år mellom meg og min søster. Jeg viste ikke at dem hadde prøv å ti år på å få barn. Hun sa ifra først når dem ga opp og søkte hjelp. Hun var drit lei av at folk spurte når skal dere få barn da. Dere har jo vært sammen lenge no. Så når jeg fikk meg samboer så sa hun jeg har et stort ønske å klare å få barn før deg. Jeg forstod jo hva hun tenkte. Siden det er mange år mellom oss. Hun klarte det da. Ble gravid tre måneder før meg. Så artig at vi har barn i samme alder. Lell om alder forskjellen mellom meg og henne er stor. Anonymkode: a4d27...250 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #93 Skrevet 24. mai Mange får barn sent, noen vil ikke ha barn og noen ønsker barn men har vansker med å bli gravid. Det blir mer og mer vanlig at det er færre som får barn nå. Alt er dyrt, og mange tenker mer over ting og har kanskje sett foreldre streve med feks økonomi eller andre ting da de var små og er mer bevisst hva man vil i livet. Og noen er kanskje bekymret over skader etter fødsel og man ikke får hjelpen man trenger pga. dårlig helsehjelp/ tilbud når det gjelder slike ting. Anonymkode: c32f5...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #94 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har tre barn som nå er voksne. Den yngste er 29. To av dem gift, og en er samboer. Det er ingen prat om barn når man snakker om fremtiden. Det virker som at det ikke er noen interesse hos noen av dem. Er ikke dette veldig spesielt? Om en av dem ikke var interessert i barn så hadde det vært en ting. Men alle sammen? Jeg har ikke tørt og sagt noe om det. Jeg har tenkt at det kommer av seg selv med tiden. Men det ser ikke sånn ut. Er det galt av meg og bringe temaet på bane? Det siste jeg vil er å være frekk og gå for langt. Anonymkode: 76fe9...e54 Folk starter med barn senere nå og noen sliter med å bli gravide. Om noen år har antagelig ett av dine barn fått barn. Anonymkode: eb133...99f
AnonymBruker Skrevet 24. mai #95 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har bedt min 42 år gamle datter om å ikke få barn. Hun og samboeren ville vært strålende foreldre, men kroppen er for gammel nå, Anonymkode: 4041e...1b9 Absolutt ikke for sent nei. Du har ingen rett til å be din datter om ikke få barn. Anonymkode: eb133...99f 1 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai #96 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Absolutt ikke for sent nei. Du har ingen rett til å be din datter om ikke få barn. Anonymkode: eb133...99f Det handler omtanke. Hun har ikke blitt gravid ennå og nå tenker jeg det er kroppens signaler om at hun ikke får det til eller bør. Å risikere graviditet lenger nå er å gamble med helsen hennes. Anonymkode: 4041e...1b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #97 Skrevet 24. mai Ærlig talt... Som moren deres mener jeg du kan ta det opp med dine barn. I enerom. Jeg er selv over 40 og barnløs. Det er både greit og litt sårt på en gang. Hvis moren min hadde stilt spørsmålet om jeg ønsket barn, eller om jeg planla å få barn hadde jeg ikke brydd meg, men svart ærlig og naturlig. Vi må da kunne snakke med moren vår om sånt! Om nabokjerringer begynner å mase hadde det vært noe annet! Men det er pent av deg at du ikke har mast på dem, ts. Men jeg mener du trygt kan spørre forsiktig. Anonymkode: d76e5...956 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #98 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Så mye rart! Selvfølgelig kan en spørre egne barn om de ønsker seg barn. Min mor og jeg har alltid hatt åpen dialog om den slags. Spesielt sønner kan trenge en påminning om at åra går. Anonymkode: 6d5f3...616 Skremmende hvis man oppdrar sønner som ikke vet at åra går. Men hva så om de går, ikke sikkert de ønsker seg barn. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har bedt min 42 år gamle datter om å ikke få barn. Hun og samboeren ville vært strålende foreldre, men kroppen er for gammel nå, Anonymkode: 4041e...1b9 Å diktere avkom om å ikke få barn, er like ufint som å diktere at de må få. Anonymkode: 4c3c7...929 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #99 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det handler omtanke. Hun har ikke blitt gravid ennå og nå tenker jeg det er kroppens signaler om at hun ikke får det til eller bør. Å risikere graviditet lenger nå er å gamble med helsen hennes. Anonymkode: 4041e...1b9 «Å risikere graviditet lengre nå er å gamble med helsen hennes»? Hæ?😅 Anonymkode: 4ec26...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #100 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Å risikere graviditet lengre nå er å gamble med helsen hennes»? Hæ?😅 Anonymkode: 4ec26...a6f Hun er mye eldre enn de 42 som regnes risiko og det vil være hennes første barn. Så da er det mange risikofaktorer forbundet med at hun får barn. Vi mener derfor at å prøve nå lenger ikke vil være sunt. Anonymkode: 4041e...1b9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå