AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:03 #201 Skrevet onsdag kl. 07:03 AnonymBruker skrev (På 3.8.2026 den 9.19): Her fungerer omvendt psykologi er min erfaring. Snakk om hvor bra du synes det er at de ikke kaster bort livet på barn men nyter det, at livet er mer enn barn. Alle jeg har tatt den praten med som venninner har fått seg mann og blitt gravide innen 2 år!😅 Anonymkode: a363f...86f Ja, det var helt sikkert din fortjeneste... 😆 Anonymkode: 4c3c7...929 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:10 #202 Skrevet onsdag kl. 07:10 det er ikke alle som ønsker seg barn det kan være at dem ikke er klar for det enda det kan være at dem har prøvd uten at det har klaffet enda jeg er selv 33år og prøvde til sammen 2år før jeg ble gravid og har nå en liten på 2uker Anonymkode: bf4cb...377 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:11 #203 Skrevet onsdag kl. 07:11 AnonymBruker skrev (På 27.5.2026 den 10.02): Særlig svigermor hos oss kom med utrolig mye hint og det var mye mer slitsomt enn om hun hadde spurt ordentlig en gang og så respektert svaret og ikke mast mer etter at vi hadde gitt et svar. Anonymkode: 311a6...914 Dette kan jeg signere! 100% enig. (kjenner meg så igjen at håper jeg ikke svarer min egen kommentar nå 🤣) Anonymkode: f1fe3...68e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:12 #204 Skrevet onsdag kl. 07:12 Vi er også tre brødre. Jeg er eldst på 40, og yngste er 31. Én gift, én med samboer, og en single. Ingen barnebarn på mine foreldre, nei! Blandt vennegjengen min på 10 stykker som jeg vokste opp med har bare 2 stykker barn i en alder av 40. Det er nye tider. Folk gidder ikke dette med barn lenger. Anonymkode: c790c...fb3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:15 #205 Skrevet onsdag kl. 07:15 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette kan jeg signere! 100% enig. (kjenner meg så igjen at håper jeg ikke svarer min egen kommentar nå 🤣) Anonymkode: f1fe3...68e Haha, ja dette med svigermødre (og mødre) og hinting. Har en venninne som var på sitt første besøk hos kjærestens foreldre, den påtroppende svigermoren begynte å legge ut om hvilke navnetradisjoner de hadde i den familien. Typ "i vår familie begynner alle jentenavn på Gun og guttenavn slutter på lauf". Bare navna var nok til å forbli frivillig barnløs 😅 Anonymkode: 4c3c7...929
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:23 #206 Skrevet onsdag kl. 07:23 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi er også tre brødre. Jeg er eldst på 40, og yngste er 31. Én gift, én med samboer, og en single. Ingen barnebarn på mine foreldre, nei! Blandt vennegjengen min på 10 stykker som jeg vokste opp med har bare 2 stykker barn i en alder av 40. Det er nye tider. Folk gidder ikke dette med barn lenger. Anonymkode: c790c...fb3 det stemmer jo virkelig ikke det fødes mer enn det dem har kapasitet til på sykehusene Anonymkode: bf4cb...377
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:34 #207 Skrevet onsdag kl. 07:34 Eldste her er 23, så litt tidlig enda, men jeg kommer aldri til å "etterlyse" barnebarn. Jeg var 28 da jeg fikk han, og hadde vært i forholdet siden jeg var 21. Vi fikk stadige hint, noe jeg irriterte meg grenseløst over. Vi prøvde 10 mnd før jeg ble gravid, noe ingen andre visste, og masingen gjorde det bare verre! Tidene forandrer seg også, og jeg tenker at stadig flere kommer til å velge å ikke få barn. Jeg ville selvsagt aldri vært mine tre foruten, men jeg blir jo bekymret for hva slags verden jeg har født dem inn i 😌 Hvis jeg hadde vært 20 i dag, hadde jeg nok ikke valgt å få barn jeg heller.. Anonymkode: 84d74...6fd 1
MonJean Skrevet onsdag kl. 07:36 #208 Skrevet onsdag kl. 07:36 Det blir heldigvis flere og flere som ikke har lyst på barn. 🤷🏻♀️ 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:08 #209 Skrevet onsdag kl. 08:08 Jeg har bare ett barn, en sønn som er singel nå og litt yngre enn TS sin yngste. Jeg skravler ivei og vet at, slik han ser for seg fremtiden pr nå, ønsker seg barn. Men dette kan jo endres om/når han får en kjæreste og jeg kommer aldri til å komme med et forhør til en eventuell svigerdatter! Jeg tenker at slike samtaler kommer an på hvor nære man er som mor og barn. Min mann og jeg forsøkte i flere år før jeg ble gravid, og hadde også flere spontan aborter, og jeg snakket naturlig om det med min mor. Jeg anså det ikke som frekt eller masete, eller sårt om hun spurte, syntes heller det var fint å kunne snakke med mamma om det. Det kommer an på hvordan samtalen kommer igang. Det er forskjell på å snakke om fremtiden og om man ser for seg barn en gang, og det å legge seg opp i og «mase» om barnebarn, og om «når har dere tenkt at jeg skal få bli bestemor»! Anonymkode: 3c18c...bb5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:37 #210 Skrevet onsdag kl. 11:37 Kaneel skrev (På 3.8.2026 den 11.38): Ville ha tatt en samtale om fruktbarhet og minnet dem på det for de har faktisk ikke så god tid på seg mange som glemmer det Seriøst?? Hadde du gjort dette virker det som du tror de ikke er oppegående nok til å vite dette selv. Anonymkode: 0e088...4b4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:08 #211 Skrevet onsdag kl. 12:08 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Seriøst?? Hadde du gjort dette virker det som du tror de ikke er oppegående nok til å vite dette selv. Anonymkode: 0e088...4b4 Hun tror at hun enten har oppdratt dumme barn, eller at den eneste grunnen til at noen ikke har barn enda må være at de vil ha det senere. Anonymkode: 4c3c7...929 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:28 #212 Skrevet onsdag kl. 16:28 AnonymBruker skrev (På 24.5.2026 den 19.09): De fleste vet hvis barna prøver og ikke får det til…. Hvis de hemmeligholder det for foreldre, synes jeg i så fall det er rart…. Forstår TS godt, men det er dessverre slik at mange venter lenger før de prøver. For min del, lurte mine foreldre på når vi planlagte barn, og jeg svarte «vet ikke», fordi vi ikke tenkte på det der og da. Jeg fikk heller Inger traumer av det! Voksne folk må tåle det - hjelpes! Følte ikke at det var en privatsak! Anonymkode: 13fc3...a50 Jeg fortalte ikke mine foreldre at vi prøvde på barn, for meg er det helt unaturlig selv om vi er nære. Glad for det da vi mistet 3 ganger på rad.. Anonymkode: 20b0a...0cb
Euisset Skrevet onsdag kl. 16:48 #213 Skrevet onsdag kl. 16:48 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette kan jeg signere! 100% enig. (kjenner meg så igjen at håper jeg ikke svarer min egen kommentar nå 🤣) Anonymkode: f1fe3...68e 😂👌 føler med deg. Hva er det med norske gutter sine mødrer??? Hatt et så konfortabelt liv at de klarer ikke acceptere svar.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:40 #214 Skrevet onsdag kl. 18:40 MonJean skrev (11 timer siden): Det blir heldigvis flere og flere som ikke har lyst på barn. 🤷🏻♀️ Helt greit at de som ikke har overlevelseinstinkt og ressurser til barn dør ut. Anonymkode: fe991...820
veronica<3 Skrevet onsdag kl. 20:38 #215 Skrevet onsdag kl. 20:38 Tråden er ryddet for brukerangrep. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:06 #216 Skrevet onsdag kl. 21:06 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt greit at de som ikke har overlevelseinstinkt og ressurser til barn dør ut. Anonymkode: fe991...820 Dumme og ressursvake får flere barn enn suksessfulle og intelligente. Så det er nok det motsatte som vil skje, dessverre. Anonymkode: c790c...fb3 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:29 #217 Skrevet onsdag kl. 22:29 Har ikke lest hele tråden, så svarer bare på første innlegg: jeg tenker du fint kan ymte ønske om barnebarn. Inngangsporten kan jo være bare info om at hvis noen av de vurderer barn , så sitter du gladelig barnevakt, henter /leverer i barnehagen. Så kan du jo slenge inn med glimt i øye- at det forutsetter at barnet kommer mens du fremdelses er ung bestemor. Min mor visste at jeg ønsket meg barn- og at problemet var at min partner ikke ønsket. Jeg ble ikke såret når hun sa til meg «nå må dere snart få barn» jeg ble solo- mamma da jeg var 41. Mor hadde da alt fått 5 barnebarn, og så da gledet hun seg mest på mine vegne som fikk oppleve å bli mor Anonymkode: 9d8f5...37a
MonJean Skrevet torsdag kl. 09:48 #218 Skrevet torsdag kl. 09:48 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Helt greit at de som ikke har overlevelseinstinkt og ressurser til barn dør ut. Anonymkode: fe991...820 For en kommentar. 🥴 Snakk om uvitenhet. 🥴
Snok1 Skrevet torsdag kl. 09:53 #219 Skrevet torsdag kl. 09:53 AnonymBruker skrev (På 24.5.2026 den 19.00): Om en av dem ikke var interessert i barn så hadde det vært en ting. Men alle sammen? Jeg har ikke tørt og sagt noe om det. Jeg har tenkt at det kommer av seg selv med tiden. Men det ser ikke sånn ut. Verden mangler ikke barn.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:19 #220 Skrevet torsdag kl. 10:19 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min mor visste at jeg ønsket meg barn- og at problemet var at min partner ikke ønsket. Jeg ble ikke såret når hun sa til meg «nå må dere snart få barn» Anonymkode: 9d8f5...37a Men det var jo en frekk ting av henne å si, hva om dere ikke kunne, eller ingen av dere ønsket? Hun har jo ikke noe med at dere "må" få barn. Anonymkode: 4c3c7...929
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå