AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Jeg har tre barn som nå er voksne. Den yngste er 29. To av dem gift, og en er samboer. Det er ingen prat om barn når man snakker om fremtiden. Det virker som at det ikke er noen interesse hos noen av dem. Er ikke dette veldig spesielt? Om en av dem ikke var interessert i barn så hadde det vært en ting. Men alle sammen? Jeg har ikke tørt og sagt noe om det. Jeg har tenkt at det kommer av seg selv med tiden. Men det ser ikke sånn ut. Er det galt av meg og bringe temaet på bane? Det siste jeg vil er å være frekk og gå for langt. Anonymkode: 76fe9...e54 2 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. mai Populært innlegg #2 Skrevet 24. mai Nei, det er ikke spesielt. Vi er forbi tiden hvor alle får barn. Anonymkode: e2e72...408 46 2 25
Populært innlegg mamanodrama Skrevet 24. mai Populært innlegg #3 Skrevet 24. mai Instinket ditt er riktig. Ikke spør. For alt du vet prøver noen av dem og får ikke til og "mas" og graving gjør vondt verre. Uansett en privatsak. Selv om de er dine barn. 59 2 13
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det galt av meg og bringe temaet på bane? Anonymkode: 76fe9...e54 Det kommer aldri noe godt ut av å bringe dette temaet på banen. Hvis de har lyst på barn klarer de fint å ordne dette selv. Det er helt utenfor din kontroll. Anonymkode: 5b72e...ac1 33 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai Jeg tenker det skjer når det skjer om det skjer. Du trenger ikke spørre Jeg vet om en søskenflokk på 5, der ingen fikk barn. Så skjer nå av og til. Anonymkode: 30705...a3b 9 1
Daria Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai (endret) Ja, det er galt av deg å bringe det på bane. 29 er dessuten ingen alder når det gjelder å få barn i våre dager - min tante som nok hadde forsonet seg med at ingen av hennes barn hadde tenkt å få barn, ble bestemor da hennes yngste var 39. Endret 24. mai av Daria 21 2 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det galt av meg og bringe temaet på bane? Ja. Det er de som evt skal ta opp det temaet. Av mine 15 søskenbarn, er det kun et fåtall som har barn og yngste er passert 30 år. Husk at snittalderen for kvinner på første barnet er passert 30 år og for menn er det enda høyere. Folk får færre barn og flere enn tidligere får ikke barn lenger. Anonymkode: 3137b...d6a 12 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om en av dem ikke var interessert i barn så hadde det vært en ting. Men alle sammen? Jeg har ikke tørt og sagt noe om det. Jeg har tenkt at det kommer av seg selv med tiden. Men det ser ikke sånn ut. Er det galt av meg og bringe temaet på bane? Det siste jeg vil er å være frekk og gå for langt. Anonymkode: 76fe9...e54 Frivillig barnløshet er vanlig. Statistisk litt uvanlig hvis det er tre par som ikke ønsker barn, men ikke noen stor oddsbombe. Men hvorfor skal du bringe temaet på bane? Bare for å få en avklaring? Dine innspill teller jo ikke for om de vil ha barn eller ikke. Tenker du bare så du kan avfinne deg med at det ikke blir noe, hvis det er tilfelle? Anonymkode: 4c3c7...929 10 2
Spanky Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai Jeg har flere barn enn deg, dog litt yngre enn din yngste, men voksne. Noen av dem har samboere og noen ingen. De som har samboere har sagt rett frem at de ikke ønsker barn, og partnere likeså, de som ikke har noen enda, har ikke sagt hverken eller, men vet de er åpen for å ikke få barn de heller. For meg som har mange barn, er tanken fremmed, men det er deres avgjørelse og legger meg ikke opp i det. Får jeg barnebarn så blir jeg glad, men får jeg det ikke, så er det greit det også. Var jeg deg, ville jeg ikke tatt det opp. Det må være helt opp til dem å ta en avgjørelse og eventuelt informere om den når og om de vil. 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai Den eneste gangen man kan spørre folk om de vil ha barn er om man er partneren deres. Ingen andre har noe med det å gjøre, selv ikke foreldre. For alt du vet kan de ha forsøkt å få barn i mange år uten å få det til eller har hatt masse spontanaborter og sørger. Hvor kult er det da med masse om å få barn? Du har heller ikke krav på å få barnebarn. Jeg er rimelig sikker på at det finner de ut av på egenhånd hva som passer dem best. Anonymkode: 050f0...552 15 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai mamanodrama skrev (1 minutt siden): Instinket ditt er riktig. Ikke spør. For alt du vet prøver noen av dem og får ikke til og "mas" og graving gjør vondt verre. Uansett en privatsak. Selv om de er dine barn. De fleste vet hvis barna prøver og ikke får det til…. Hvis de hemmeligholder det for foreldre, synes jeg i så fall det er rart…. Forstår TS godt, men det er dessverre slik at mange venter lenger før de prøver. For min del, lurte mine foreldre på når vi planlagte barn, og jeg svarte «vet ikke», fordi vi ikke tenkte på det der og da. Jeg fikk heller Inger traumer av det! Voksne folk må tåle det - hjelpes! Følte ikke at det var en privatsak! Anonymkode: 13fc3...a50 17 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai 29 år er da ingen alder. Har en fetter som også har tre barn, som hadde gitt opp å bli bestefar, men nå skal datteren på 36 har barn. ... Og det er da en stor glede for ham. Så dette får du ta når det kommer. Anonymkode: eda1f...ec6 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #13 Skrevet 24. mai Vi er tre søstre, hvor ingen vil ha barn helt vanlig nå i dag. Anonymkode: d0316...b40 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #14 Skrevet 24. mai Spanky skrev (3 minutter siden): Jeg har flere barn enn deg, dog litt yngre enn din yngste, men voksne. Noen av dem har samboere og noen ingen. De som har samboere har sagt rett frem at de ikke ønsker barn, og partnere likeså, de som ikke har noen enda, har ikke sagt hverken eller, men vet de er åpen for å ikke få barn de heller. For meg som har mange barn, er tanken fremmed, men det er deres avgjørelse og legger meg ikke opp i det. Får jeg barnebarn så blir jeg glad, men får jeg det ikke, så er det greit det også. Var jeg deg, ville jeg ikke tatt det opp. Det må være helt opp til dem å ta en avgjørelse og eventuelt informere om den når og om de vil. Rart at alle barne dine er fremmed for å ikke få barn selv…. Anonymkode: 13fc3...a50 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #15 Skrevet 24. mai Er mange som ikke vil ha barn og mange som ikke kan få barn i dag. Dine barn har jo lik genetikk også. Ikke spør om noe, skaff heller en hund å pusle med. Anonymkode: 00113...9e6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #16 Skrevet 24. mai Det er ikke din oppgave å ta det opp! Ligg unna. Anonymkode: 635db...4f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #17 Skrevet 24. mai Jeg kunne fint spurt min datter om det, for meg vil det være naturlig. Antagelig vil jeg vite om det lenge før jeg " trenger" å spørre. Anonymkode: 82397...da6 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #18 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har tre barn som nå er voksne. Den yngste er 29. To av dem gift, og en er samboer. Det er ingen prat om barn når man snakker om fremtiden. Det virker som at det ikke er noen interesse hos noen av dem. Er ikke dette veldig spesielt? Om en av dem ikke var interessert i barn så hadde det vært en ting. Men alle sammen? Jeg har ikke tørt og sagt noe om det. Jeg har tenkt at det kommer av seg selv med tiden. Men det ser ikke sånn ut. Er det galt av meg og bringe temaet på bane? Det siste jeg vil er å være frekk og gå for langt. Anonymkode: 76fe9...e54 Ikke si noe!!! Mora mi maste og maste på meg og det ble surt og utrivelig. Nesten så jeg kuttet henne helt ut. Enda 2 søsken hadde unger. Anonymkode: 709ab...61f 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #19 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fleste vet hvis barna prøver og ikke får det til…. Hvis de hemmeligholder det for foreldre, synes jeg i så fall det er rart…. Forstår TS godt, men det er dessverre slik at mange venter lenger før de prøver. For min del, lurte mine foreldre på når vi planlagte barn, og jeg svarte «vet ikke», fordi vi ikke tenkte på det der og da. Jeg fikk heller Inger traumer av det! Voksne folk må tåle det - hjelpes! Følte ikke at det var en privatsak! Anonymkode: 13fc3...a50 Ikke alle har et veldig nært forhold til foreldre. Og noen folk er mer private enn andre. Jeg fortalte ikke noe til mine foreldre før graviditeten var 12 uker på vei Anonymkode: 050f0...552 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai #20 Skrevet 24. mai Har barn i samme alder og eldre, de som på død og liv skal ha barn er de mest dysfunksjonelle og ressurssvake. De med vett i skolten vil ha helt andre rammer og økonomi. Det er stort sett de ressurssvake som ikke skjønner hvor mye jobb det er med barn som bare kjører på. Er en grunn til at folk i barnevernet har gjerne 2-5 unger i systemet. Anonymkode: 2f321...d64 7 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå