Gå til innhold

Ingen av mine voksne barn har barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tåler folk ingenting lenger? Man trenger jo ikke å fare opp eller føle seg krenket bare fordi foreldre stiller et spørsmål. Det er forskjell på én samtale og et spørsmål eller å mase. Litt må man tåle.

Anonymkode: d40fa...69b

I 2026 må man bare anta at de fleste sliter med å få barn. Og disse bør kanskje ikke oppmuntres til å videreføre problemet...

Anonymkode: 00113...9e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Wilma89 skrev (17 minutter siden):

Vi ventet et stund med å få barn. At våre foreldre begynte å etterspørre det, var nok en bidragsyter til at vi ventet enda lengre🙈 

Galskap..! 

Anonymkode: 582d6...b8e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Galskap..! 

det er nok litt sånn følelse av når man tar frem vaskekosten og gjør seg klar til å vaske gulvet og så kommer forelderen og bare: husk å vaske gulvet/du må vaske gulvet.. hehe. man mister lysten mao. 

Anonymkode: 5d040...cee

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min mor har to døtre og null barnebarn, og siden vi har bikket 50 begge to er det ingen i sikte heller. 

Anonymkode: 32da9...4f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan fortsatt få barn ts, jeg fikk første barn som 36 åring. Min mor var veldig til å spørre og bry seg mens pappa aldri har sagt noe og det var egentlig det beste på dette området.

Enten vil ikke barna dine ha egne unger eller så får de det ikke til, eller så er de ikke klare enda.

Og ja verden har endret seg. Mye av optimismen og fremtidstroen fra min egen barndom og ungdom er borte. Dessverre. 

Det er krig og uro og dyrtid. Det er miljø og klima spørsmål som legger en demper på alt. Du skal liksom ha dårlig samvittighet for alt. Dårlig samvittighet for å kjøpe klær, dårlig samvittighet for å bruke strøm eller reise. Dårlig samvittighet for å sende ungen i barnehage, og/eller for å jobbe deltid.

Jeg skjønner godt at folk ikke får barn egentlig

Anonymkode: a3df2...fb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på de barnløse trådene her inne. Du vil skjønne det ikke hjelper om du blander deg. 

Anonymkode: 0beb5...12d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (12 minutter siden):

Jeg har seks barn, om ingen av de velger å få barn så blir jeg nok litt trist - men det er deres valg og ikke mitt. Stadig flere velger bort barn i dagens samfunn. 

Fult forståelig. 

Anonymkode: ec9c1...a45

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 voksne barn som sier de ikke ønsker å sette barn til verden pga all galskap som foregår 

Anonymkode: 62f0d...72a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvem har laget disse reglene? For en syk verden! Min mor spurte meg da jeg var 28 år, og vet du hva, jeg tålte det!
Det må være rom for nærmeste å spørre eller snakke. Forskjell på det og å mase! Mine spurte litt sånn på halvveis tull, og jeg tullet tilbake. Spontanaborterte 3 ganger før jeg fullførte svangerskap, men tålte likevel å snakke om evt barn i fremtiden. Mine foreldre visste ikke om disse, men det var ikke masing av den grunn! 
Hvem sier forresten at de tror de har krav på barnebarn? Har aldri opplevd! Det er lov å snakke med egne barn!
Jeg har ingen problemer med å forstå nysgjerrighet fra nærmeste familie. 
Svaret ditt legger jeg i mappen «vi liker ikke snakke med noen, spesielt ikke familie, kolleger, svigerfamilie, foreldre til barna på skolen….» For det kan jo være de spør om du er herfra, om foreldrene dine lever, om du har søsken og ikke minst mann, barn og dyr! Ser allerede for meg hvordan mange egoer spreller allerede av innlegget mitt! 

Anonymkode: 13fc3...a50

Vi er åpenbart forskjellige, og det er helt greit. Men som du ser er jeg ikke den eneste i tråden som mener det. Og man kan ikke vite hva ens egen datter mener om å få spørsmål om barn. Kanskje hun helst ikke vil bli spurt?

Anonymkode: 050f0...552

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Man bør jo ikke legge press på folk og legge seg oppi det, men jeg synes det er rart å ikke snakke om med sine barn.

Jeg er frivillig barnløs og det har min mor visst fra jeg var barn selv, det er noe vi har snakket mye om. Mens søsteren min ville alltid ha barn, og det fikk hun også. De slet med å få det da, med IVF og en del komplikasjoner, og mamma visste alt dette, satte hormonsprøyte på henne når hun var hjemme og sånt. 

Synes bare det er vanlig å ha snakket om i løpet av de ørten årene man har levd sammen liksom.. 

Anonymkode: 22519...1d9

Ikke alle har sånne familier der det er naturlig å snakke om alt. Og mødre tror gjerne de har et nærere forhold enn hva barna synes...

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser virkelig ikke problemet med å spørre sine egne barn om dette. Det er forskjell på et forsiktig spørsmål og å mase om det gjentakende. 

Anonymkode: 38132...e38

Og hvordan vil du reagere dersom de svarer at det har du ikke noe med å gjøre? 

• Nyttig 2
Gjest Wilma89
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Galskap..! 

Det er ikke galskap å vente med å få barn når man ikke har lyst på det. At vi ble mast på tok vekk lysten for oss begge. Det som er galskap er å få et barn man ikke vil ha. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Galskap..! 

Hvorfor er det galskap? Bare fordi du vil ha barnebarn? Not your business, det er ikke deg vi skal tilfredsstille. 

Anonymkode: ec9c1...a45

• Nyttig 2
Skrevet

Det er heldigvis andre tider nå.  Jeg opplevde mye nysgjerrig graving og press om dette både før og etter at jeg giftet meg, men har selv aldri blandet meg når det gjelder egne barn.  Mine er passert 40 og de har ikke barn.

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sikkert spørre, så lenge det ikke blir om til mas. Begge mine foreldre har hatt en dialog med meg, men godtok svaret mitt om at jeg ikke ønsker barn. Det bør være innenfor å spørre, men ikke pirke borti om og om igjen. 

Anonymkode: 9d918...ce5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar alle sammen.

Jeg kommer til å la det ligge. Som sagt så er jeg redd for å tråkke noen på tærne. 
Men helt klart at jeg syns det er leit. 
Hadde jeg bare fått et eneste barnebarn så hadde jeg vært kjempe fornøyd.

Men som dere sier så er ikke dette opp til meg. Så da tier jeg. 

At noen kanskje har prøvd men ikke har lykkes har jeg faktisk ikke tenkt på. 

Anonymkode: 76fe9...e54

Det er godt mulig du fortsatt blir bestemor/mormor ❤️ Særlig hvis det er sønner her som jo kan få barn mye lenger enn kvinner. Når yngste "bare er 29" kan det nok hende at denne tenker det er aaaaalt  fortidlig med barn 😅 

Anonymkode: b6854...b82

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 barn, ingen av de ønsker seg barn, de er foreløpig bare i 20 årene. Men slik verden har blitt ønsker de ikke få barn. Har også  flere venninner, kollegaer og naboer som har barn i slutten av  20 årene/begynnelsen av 30 åene som ikke har barn og ikke ønsker barn. Skjønner de faktisk godt

Anonymkode: 82080...180

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig heldige de er! 

Jeg har 2 barn (6 og 8 ) og jeg angrer tungt. Mitt liv et et fengsel 

Anonymkode: 6809f...9ab

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Vi har til sammen fem voksne barn og praten om barn kom først da de rundet tredve. De som fremdeles er i tjueårene vil studere ferdig og jobbe litt før de etablerer seg. Ganske fornuftig, tenker jeg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mye rart! Selvfølgelig kan en spørre egne barn om de ønsker seg barn. Min mor og jeg har alltid hatt åpen dialog om den slags. Spesielt sønner kan trenge en påminning om at åra går.

Anonymkode: 6d5f3...616

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...