Wonders Skrevet 10 timer siden #121 Skrevet 10 timer siden Wow, denne tråden er vel ikke helt det TS så for seg. Føler vi er over i en annen del av KG enn Barn og Familie.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #122 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): De overdimensjonerer og hører ikke når man kommer med innvendinger og alternative løsninger. Da kan man klage. Anonymkode: 6d968...d6c Hvilke alternative løsninger har du foreslått? Anonymkode: a9c6e...f84
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #123 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvilke alternative løsninger har du foreslått? Anonymkode: a9c6e...f84 For eksempel, ikke fôre hele bygda og slippe å ha disse lekene i drittværet. Ikke kjøpe inn plastræl til premier. Tone ned kostnadene med mat mv. Men nei da, her skal det slås på stortromma hvert år. Anonymkode: 6d968...d6c 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #124 Skrevet 9 timer siden Jeg har barn og vi gleder oss til 17. mai. Bor i et fargerikt område, ikke helt by og ikke helt bygd. Vi er heldige som bor i et fritt og demokratisk land og har mulighet til å feire dette på en helt unik og storslagen måte. Anonymkode: 796c2...6c8
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #125 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For eksempel, ikke fôre hele bygda og slippe å ha disse lekene i drittværet. Ikke kjøpe inn plastræl til premier. Tone ned kostnadene med mat mv. Men nei da, her skal det slås på stortromma hvert år. Anonymkode: 6d968...d6c Hvis "hele bygda" kommer, tenker jeg umiddelbart at dette ikke er et upopulært arrangement. Dersom det kommer mange og maten attpåtil er dyr, må jo arrangementet også dra inn svært mye penger til FAU. Har du tenkt noe på hvordan det kan erstattes eller hva annet som kan kuttes for å spare penger? Syns barna lekene er morsomme? Hva annet er det å finne på 17. mai i deres bygd, ville det blitt å sitte hjemme for de fleste? Anonymkode: a9c6e...f84 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #126 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er alt annet enn lat. Har to kroniske sykdommer, er alene med flere barn, jobber fullt ++, har leder- og trenerverv i idrettslag, jobber dugnad for idretten, er frivillig hos Dyrebeskyttelsen. Men maset deres gidder jeg ikke. Få dere en jobb. Anonymkode: 6d968...d6c Min observasjon er at de aller fleste som sitter i FAU og har andre verv i idretten eller tilsvarende er i full jobb. Anonymkode: 796c2...6c8 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #127 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Min observasjon er at de aller fleste som sitter i FAU og har andre verv i idretten eller tilsvarende er i full jobb. Anonymkode: 796c2...6c8 Det er også min observasjon; i FAU her på skolen sitter det utelukkende personer som er i full jobb (jeg sitter der og har gjort det hvert år siden barna begynte på skolen). De som sitter i FAU har også gjerne flere verv innen idrett osv i tillegg. Og det er de samme som går igjen 😅 Anonymkode: b6243...fef 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #128 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tog har aldri vært noe problem. Det er pengegaloppen, det å bli stuet sammen i en trang gymsal og kjøpe overpriset mat som er pes. Anonymkode: 6d968...d6c Hvorfor er dere stuet sammen i en gymsal år etter år? Prisnivået kan du være med på å bestemme om du melder deg inn i FAU. Må jo ikke bruke penger på mat heller. Anonymkode: f78f7...431
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #129 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er også min observasjon; i FAU her på skolen sitter det utelukkende personer som er i full jobb (jeg sitter der og har gjort det hvert år siden barna begynte på skolen). De som sitter i FAU har også gjerne flere verv innen idrett osv i tillegg. Og det er de samme som går igjen 😅 Anonymkode: b6243...fef Samme observasjon her. Anonymkode: f78f7...431
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #130 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 13.29): Eller mødre som ikke har noen andre talenter eller interesser enn å være mammaaaaaa 24/7. Anonymkode: 6d968...d6c Det er fint å ha NOE interesse for å være mor når man først har satt barn til verden, noe du ikke ser ut til å ha. Anonymkode: 240ee...f84
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #131 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Poenget mitt er at disse forventningene og kravene kommer fra deg selv. Anonymkode: a9c6e...f84 Jeg skjønte at det var poenget ditt, men poenget ditt stemmer ikke med realiteten. Men i praksis fungerer det ikke sånn. Anonymkode: a10dd...d14 1
Lønnesirup01 Skrevet 4 timer siden #132 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min observasjon er at de aller fleste som sitter i FAU og har andre verv i idretten eller tilsvarende er i full jobb. Anonymkode: 796c2...6c8 Det er jo noe som heter; skal du få noe gjort, så spør noen som har mye å gjøre. Jeg har sittet i SU i barnehagen i flere runder, og der som i FAU er det sjelden noen som melder seg, så noen må ta støyten så alle får dratt hjem. Ellers har de fleste jeg kjenner holdningen om at man tar en runde i FAU i skolen så man blir ferdig med det. Noen blir derimot sittende fast, ingen andre melder seg og man får noen manipulerende kommentarer om at «du er jo så flink». Klisjéen om den overivrige og perfeksjonistiske hjemmeværende moren som dedikerer livet til FAU er primært hentet fra amerikanske komedier (en stereotyp skapt for å lette samvittigheten til amerikanske arbeidende mødre). 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #133 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er jo ikke så rart at Gen Z sliter i møte med arbeidslivet, når foreldrene ikke lærer dem å takle 17. mai på barneskolen engang 🙂 Anonymkode: f78f7...431 Haha, for en sammenligning. Tror du at det er 17.mai som gjør forskjellen? Det er mye mer komplekst enn «å takle 17.mai»… Anonymkode: a10dd...d14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå