Wonders Skrevet 13. mai #121 Skrevet 13. mai Wow, denne tråden er vel ikke helt det TS så for seg. Føler vi er over i en annen del av KG enn Barn og Familie.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #122 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (53 minutter siden): De overdimensjonerer og hører ikke når man kommer med innvendinger og alternative løsninger. Da kan man klage. Anonymkode: 6d968...d6c Hvilke alternative løsninger har du foreslått? Anonymkode: a9c6e...f84 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #123 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvilke alternative løsninger har du foreslått? Anonymkode: a9c6e...f84 For eksempel, ikke fôre hele bygda og slippe å ha disse lekene i drittværet. Ikke kjøpe inn plastræl til premier. Tone ned kostnadene med mat mv. Men nei da, her skal det slås på stortromma hvert år. Anonymkode: 6d968...d6c 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #124 Skrevet 13. mai Jeg har barn og vi gleder oss til 17. mai. Bor i et fargerikt område, ikke helt by og ikke helt bygd. Vi er heldige som bor i et fritt og demokratisk land og har mulighet til å feire dette på en helt unik og storslagen måte. Anonymkode: 796c2...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #125 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For eksempel, ikke fôre hele bygda og slippe å ha disse lekene i drittværet. Ikke kjøpe inn plastræl til premier. Tone ned kostnadene med mat mv. Men nei da, her skal det slås på stortromma hvert år. Anonymkode: 6d968...d6c Hvis "hele bygda" kommer, tenker jeg umiddelbart at dette ikke er et upopulært arrangement. Dersom det kommer mange og maten attpåtil er dyr, må jo arrangementet også dra inn svært mye penger til FAU. Har du tenkt noe på hvordan det kan erstattes eller hva annet som kan kuttes for å spare penger? Syns barna lekene er morsomme? Hva annet er det å finne på 17. mai i deres bygd, ville det blitt å sitte hjemme for de fleste? Anonymkode: a9c6e...f84 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #126 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er alt annet enn lat. Har to kroniske sykdommer, er alene med flere barn, jobber fullt ++, har leder- og trenerverv i idrettslag, jobber dugnad for idretten, er frivillig hos Dyrebeskyttelsen. Men maset deres gidder jeg ikke. Få dere en jobb. Anonymkode: 6d968...d6c Min observasjon er at de aller fleste som sitter i FAU og har andre verv i idretten eller tilsvarende er i full jobb. Anonymkode: 796c2...6c8 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai #127 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Min observasjon er at de aller fleste som sitter i FAU og har andre verv i idretten eller tilsvarende er i full jobb. Anonymkode: 796c2...6c8 Det er også min observasjon; i FAU her på skolen sitter det utelukkende personer som er i full jobb (jeg sitter der og har gjort det hvert år siden barna begynte på skolen). De som sitter i FAU har også gjerne flere verv innen idrett osv i tillegg. Og det er de samme som går igjen 😅 Anonymkode: b6243...fef 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #128 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tog har aldri vært noe problem. Det er pengegaloppen, det å bli stuet sammen i en trang gymsal og kjøpe overpriset mat som er pes. Anonymkode: 6d968...d6c Hvorfor er dere stuet sammen i en gymsal år etter år? Prisnivået kan du være med på å bestemme om du melder deg inn i FAU. Må jo ikke bruke penger på mat heller. Anonymkode: f78f7...431 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #129 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er også min observasjon; i FAU her på skolen sitter det utelukkende personer som er i full jobb (jeg sitter der og har gjort det hvert år siden barna begynte på skolen). De som sitter i FAU har også gjerne flere verv innen idrett osv i tillegg. Og det er de samme som går igjen 😅 Anonymkode: b6243...fef Samme observasjon her. Anonymkode: f78f7...431 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #130 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 13.29): Eller mødre som ikke har noen andre talenter eller interesser enn å være mammaaaaaa 24/7. Anonymkode: 6d968...d6c Det er fint å ha NOE interesse for å være mor når man først har satt barn til verden, noe du ikke ser ut til å ha. Anonymkode: 240ee...f84 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #131 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Poenget mitt er at disse forventningene og kravene kommer fra deg selv. Anonymkode: a9c6e...f84 Jeg skjønte at det var poenget ditt, men poenget ditt stemmer ikke med realiteten. Men i praksis fungerer det ikke sånn. Anonymkode: a10dd...d14 1
Lønnesirup01 Skrevet 13. mai #132 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min observasjon er at de aller fleste som sitter i FAU og har andre verv i idretten eller tilsvarende er i full jobb. Anonymkode: 796c2...6c8 Det er jo noe som heter; skal du få noe gjort, så spør noen som har mye å gjøre. Jeg har sittet i SU i barnehagen i flere runder, og der som i FAU er det sjelden noen som melder seg, så noen må ta støyten så alle får dratt hjem. Ellers har de fleste jeg kjenner holdningen om at man tar en runde i FAU i skolen så man blir ferdig med det. Noen blir derimot sittende fast, ingen andre melder seg og man får noen manipulerende kommentarer om at «du er jo så flink». Klisjéen om den overivrige og perfeksjonistiske hjemmeværende moren som dedikerer livet til FAU er primært hentet fra amerikanske komedier (en stereotyp skapt for å lette samvittigheten til amerikanske arbeidende mødre). 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai #133 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er jo ikke så rart at Gen Z sliter i møte med arbeidslivet, når foreldrene ikke lærer dem å takle 17. mai på barneskolen engang 🙂 Anonymkode: f78f7...431 Haha, for en sammenligning. Tror du at det er 17.mai som gjør forskjellen? Det er mye mer komplekst enn «å takle 17.mai»… Anonymkode: a10dd...d14
AnonymBruker Skrevet 14. mai #134 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Haha, for en sammenligning. Tror du at det er 17.mai som gjør forskjellen? Det er mye mer komplekst enn «å takle 17.mai»… Anonymkode: a10dd...d14 Vel, når du ikke engang takler noe enkelt som å kle på deg og møte opp i 17. mai-tog som barn, så blir livet ganske vanskelig. Man klarer ikke engang å hoppe over det laveste hinderet. Anonymkode: f78f7...431 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #135 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 8.34): Snart klart for årets verste dag med barn, stresse ned til sentrum for barnetog, dugnad på skolen resten av dagen. Savner tiden med champagnelunsj og daffing på dagen. Tar meg i å glede meg til ungene blir voksne, hehe. Andre i samme situasjon? Anonymkode: ac541...a2a Ja sånn var det fra de var 3 år til de var 10 år. Så byttet vi skole og her er 17 mai low key og helt nydelig! Null stress og 17 mai er tilbake til en dag hvor vi koser oss 🤩 Ingen dugnader, ingen mas Anonymkode: a6f26...0c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #136 Skrevet 14. mai Å være ferdig med den fasen med stress og dugnad er deilig, skal jo kle meg pent å se toget da yngste skal gå i flaggborgen, så blir det rett hjem å male om været tilsier det Anonymkode: f33a0...81a
Jadasikkert29 Skrevet 14. mai #137 Skrevet 14. mai Vi har sluttet å feire 17 mai. Det er bare ett styr og stress for hele familien. Gjør heller noe annet hyggelig den dagen❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #138 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vet du hva det er faktisk helt greit. Den måten vi feirer 17. mai på i dag er helt surrealistisk og gammelmodig, dagens 17. mai program passer nesten ingen. Det var greit for 200 år siden, men samfunnet har faktisk forandret seg veldig siden da. Feiringen passer vel bare til hjemmeværende og trygda og mennesker med ADHD som har makk i ræven. For den generelle befolkningen finnes det langt bedre måter å feire 17. mai på enn å tvinge barn inn i et tog (omtrent som de gjør i nord Korea og Russland) At folk faktisk har det hyggelig, koselig og nyter nasjonaldagen på den måten de koser seg mest synes jeg er helt innenfor så at vi skroter dagens ordning stemmer jeg helt for. Anonymkode: b6d83...fd3 Feir 17 mai på den måten du vil, så feirer vi andre slik vi vil. Anonymkode: 61663...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #139 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja sånn var det fra de var 3 år til de var 10 år. Så byttet vi skole og her er 17 mai low key og helt nydelig! Null stress og 17 mai er tilbake til en dag hvor vi koser oss 🤩 Ingen dugnader, ingen mas Anonymkode: a6f26...0c5 Bare litt nysgjerrig på hvem som steller i stand hvis det ikke er noen dugnader? Anonymkode: 4b33a...804
AnonymBruker Skrevet 14. mai #140 Skrevet 14. mai Dugnad på 17 mai har jeg ikke hatt siden hun gikk i 5 trinn og trinnet hadde ansvar for 17 mai på barneskolen. Men siden hun i flere år gikk i begge togene så har det vært en del stress for å rekke å komme frem tidsnok med rett klær på. Anonymkode: 61663...7b8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå