Gå til innhold

17.mai med barn er bare pes?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selve toget var ikke så pes, men når man har flere barn og noen skal hit og noen skal dit, så er det ikke alltid så enkelt selv om man er to foreldre. Jobbet litt med å legge fra meg hva "alle andre" forventet, vet ikke om jeg fikk det til helt før yngste var ferdig med den type feiring ;)

Nå er yngste student og har flyttet hjemmefra, og jeg må ærlig innrømme at i år er det ikke sikkert jeg går ut av døra på 17.mai. Men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på det dagen symboliserer! Har på sendingen på tv og får litt stemning sånn!

Anonymkode: b9690...b41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er bedre enn å ta med barn på å se dette i sentrum? 

eksempelbilde

498938118_1144224551077164_5092651952455

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan bli spennende i 17 mai togene fremover når alle "meg meg meg" foreldrene lar ungene sine få slippe og gå i tog fordi det er så stress for de eller barna ikke har lyst 🙃 

Anonymkode: 009f4...953

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

17. mai er et surrealistisk helvete. Frustrerte foreldre sleper rundt med sprellende barn fra morgen til kveld med fanden i hælene. Dritings menn utkledd som agrare drag queens i hvite lange strømper (med grønskeflekker) og klumpete sko med sølvspenner. Kakofoniske orkestre som skramler avgårde med nasjonalistiske marsjer inspirert av tysk mellomkrigstid. Og, til slutt, et menasjeri på slottsbalkongen som forlengst har gått fra å være anakronistisk pynt til zoologisk hage.

Anonymkode: aaad7...c3e

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan bli spennende i 17 mai togene fremover når alle "meg meg meg" foreldrene lar ungene sine få slippe og gå i tog fordi det er så stress for de eller barna ikke har lyst 🙃 

Jeg er litt enig i grunn. Da jeg var barn var det en selvfølge at alle gikk i tog ut barneskolen. Jeg tenker det er greit å lære barna at noen ting gjør man bare selv om man ikke har så lyst. Det sier jeg til mine og, yngste min hater turdagene på skolen og eldste vil ikke pp sykkelturene, men det må de.

Ser noe av dette på trinnet til yngste, unger som sier "jeg vil ikke gå på tur, du kan ikke bestemme over meg!" til lærerne og så står resten av klassen og venter.. 

Anonymkode: a5005...e1c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er dere FAU-damene som gjør det nitrist og masete. Vi som velger å droppe mesteparten av maset deres, har det hyggelig og vakkert. 

Anonymkode: 6d968...d6c

Man trenger ikke være i FAU for å håndtere ting som en voksen og ha kapasitet til et par travle dager i året. Problemet er vel Norges folkesykdom nr1, latskap.

Anonymkode: d3c9b...197

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

17. mai er et surrealistisk helvete. Frustrerte foreldre sleper rundt med sprellende barn fra morgen til kveld med fanden i hælene. Dritings menn utkledd som agrare drag queens i hvite lange strømper (med grønskeflekker) og klumpete sko med sølvspenner. Kakofoniske orkestre som skramler avgårde med nasjonalistiske marsjer inspirert av tysk mellomkrigstid. Og, til slutt, et menasjeri på slottsbalkongen som forlengst har gått fra å være anakronistisk pynt til zoologisk hage.

Anonymkode: aaad7...c3e

Jeg tror faktisk slike som deg har det jævlig hele året, det er bare lettere å vise den generelle misnøyen på merkedager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Man trenger ikke være i FAU for å håndtere ting som en voksen og ha kapasitet til et par travle dager i året. Problemet er vel Norges folkesykdom nr1, latskap.

Jeg er alt annet enn lat. Har to kroniske sykdommer, er alene med flere barn, jobber fullt ++, har leder- og trenerverv i idrettslag, jobber dugnad for idretten, er frivillig hos Dyrebeskyttelsen. Men maset deres gidder jeg ikke. Få dere en jobb.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er jo ikke så rart at Gen Z sliter i møte med arbeidslivet, når foreldrene ikke lærer dem å takle 17. mai på barneskolen engang 🙂 

Anonymkode: f78f7...431

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er jo ikke så rart at Gen Z sliter i møte med arbeidslivet, når foreldrene ikke lærer dem å takle 17. mai på barneskolen engang 🙂 

Anonymkode: f78f7...431

Tog har aldri vært noe problem. Det er pengegaloppen, det å bli stuet sammen i en trang gymsal og kjøpe overpriset mat som er pes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tog har aldri vært noe problem. Det er pengegaloppen, det å bli stuet sammen i en trang gymsal og kjøpe overpriset mat som er pes.

Det må være slitsomt og gå rundt og være så negativ.

Anonymkode: 66a57...c1c

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er kronisk syk (to autoimmune sykdommer), så bytter gjerne med glede.

Da skal du slippe å bytte med min kropp,du har nok ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare fordi man ikke trives med en bestemt ting, betyr ikke at man "går rundt og er negativ". Jeg vedder på at du ikke elsker absolutt alt her i verden heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare fordi man ikke trives med en bestemt ting, betyr ikke at man "går rundt og er negativ". Jeg vedder på at du ikke elsker absolutt alt her i verden heller.

Nei, det gjør jeg ikke.

Men hvis det er noe jeg må gjøre så forsøker jeg heller å finne noe positivt med det enn å klage. Det er jo bare meg selv det går utover og jeg vil jo gjøre alt jeg kan for at det jeg skal gjøre blir så kjekt for meg selv som mulig. Det er kjipt å ha det kjipt, så det gidder jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, det gjør jeg ikke.

Men hvis det er noe jeg må gjøre så forsøker jeg heller å finne noe positivt med det enn å klage. Det er jo bare meg selv det går utover og jeg vil jo gjøre alt jeg kan for at det jeg skal gjøre blir så kjekt for meg selv som mulig. Det er kjipt å ha det kjipt, så det gidder jeg ikke.

Selvfølgelig. Du som er forholdsvis frisk og rask, kan velge det. Vi som har konstante smerter i kroppen og blir kritisert for å ikke løpe fort nok på selve dagen, ikke komme med de deiligste profesjonelle kakene +++, klarer det ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig. Du som er forholdsvis frisk og rask, kan velge det. Vi som har konstante smerter i kroppen og blir kritisert for å ikke løpe fort nok på selve dagen, ikke komme med de deiligste profesjonelle kakene +++, klarer det ikke.

Hvorfor antar du at jeg er "frisk og rask"? Jeg har snart klippekort på det lokale sykehuset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er alt annet enn lat. Har to kroniske sykdommer, er alene med flere barn, jobber fullt ++, har leder- og trenerverv i idrettslag, jobber dugnad for idretten, er frivillig hos Dyrebeskyttelsen. Men maset deres gidder jeg ikke. Få dere en jobb.

Jeg er ikke i FAU. Lever ganske likt som deg tror jeg faktisk. Men syter likevel ikke over de som tar ansvar for at hele krinsen skal ha et sted å feire. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er lov å si at man synes enkelte ting er et pes uten at man går rundt og er negativ hele tiden. Var ikke særlig glad i 17 mai selv som barn og er glad for at jeg jobber den dagen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke i FAU. Lever ganske likt som deg tror jeg faktisk. Men syter likevel ikke over de som tar ansvar for at hele krinsen skal ha et sted å feire. 

De overdimensjonerer og hører ikke når man kommer med innvendinger og alternative løsninger. Da kan man klage.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du hva det er faktisk helt greit. Den måten vi feirer 17. mai på i dag er helt surrealistisk og gammelmodig, dagens 17. mai program passer nesten ingen. Det var greit for 200 år siden, men samfunnet har faktisk forandret seg veldig siden da. Feiringen passer vel bare til hjemmeværende og trygda og mennesker med ADHD som har makk i ræven. For den generelle befolkningen finnes det langt bedre måter å feire 17. mai på enn å tvinge barn inn i et tog (omtrent som de gjør i nord Korea og Russland) 

At folk faktisk har det hyggelig, koselig og nyter nasjonaldagen på den måten de koser seg mest synes jeg er helt innenfor så at vi skroter dagens ordning stemmer jeg helt for. 

Anonymkode: b6d83...fd3

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...