Gå til innhold

17.mai med barn er bare pes?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Jadasikkert29 skrev (1 time siden):

Vi har sluttet å feire 17 mai. Det er bare ett styr og stress for hele familien.  Gjør heller noe annet hyggelig den dagen❤️

Så flott da men husk at hvis alle skulle tenkt sånn så hadde det ikke blitt noen feiring i det hele tatt for de som vil møte opp. Tenk også på at det er sånne som MEG (ja, hun irriterende dama i FAU, vet du) som gjør at DU kan holde deg hjemme den dagen og drite i alt 

Anonymkode: fa950...81a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har foreløpig bare barnehagebarn og styrer dagen stort sett som jeg vil, men gruer meg litt til barnetog, dugnad og obligatorisk oppmøte. Er heller ikke glad i store folkemengder, og vi bor i Oslo, men syns 17. mai uten feiring er stusslig, så en mellomting passer best. De mest stressende 17. mai-feiringene mine til nå hadde jeg som barn mens jeg spilte i korps,  men jeg vet at moren min hatet de årene vi søsken gikk i 4, klasse og hun måtte være med i skolens 17. maikomite.

Anonymkode: 75be2...003

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2026 den 7.25):

Jeg er oppriktig usikker på hvordan jeg skal kose meg mer på 17. Mai. Jeg gleder meg langt mer til 17. Mai enn jul feks. Hva er å kose seg i din bok? Å gjøre og delta på minst mulig?

Anonymkode: d3c9b...197

Da jeg var i barnehagealder, tok foreldrene mine oss søsken med på tur ut i skogen på 17. mai et år. De koste seg med å slippe unna alt maset mens jeg følte at jeg gikk glipp av hele 17. mai. Derfor biter jeg tennene sammen og gleder meg med barnet. 

Anonymkode: 75be2...003

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 8.34):

Snart klart for årets verste dag med barn, stresse ned til sentrum for barnetog, dugnad på skolen resten av dagen. 

Savner tiden med champagnelunsj og daffing på dagen. Tar meg i å glede meg til ungene blir voksne, hehe.

Andre i samme situasjon? 

Anonymkode: ac541...a2a

Nei, jeg synes faktisk det var hyggelig med 17 mai og barn. Styre med klær mm. Vil gjerne bistå mer fremover, delta med å stå i kiosken for FAU til skolen til barna mine men der satte barnefar ned foten gitt. Har gjort det de 2 forgje årene. Jeg burde visst være sammen med barna i år mente han, barna er derimot ikke interessert i å henge med meg da de heller vil henge med venner, så det blir vel bare å sitte sammen med andre foreldre å skravle tipper jeg.

Endret av Fighter83
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så flott da men husk at hvis alle skulle tenkt sånn så hadde det ikke blitt noen feiring i det hele tatt for de som vil møte opp. Tenk også på at det er sånne som MEG (ja, hun irriterende dama i FAU, vet du) som gjør at DU kan holde deg hjemme den dagen og drite i alt 

Anonymkode: fa950...81a

17 mai er en offentlig fridag, så du og andre irriterende folk i FAU kan ikke kreve noe som helst. Er jammen meg glad jeg alltid jobber på 17 mai 

Endret av LilleMy_09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...