Gå til innhold

17.mai med barn er bare pes?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her er oppmøte til barnetoget kl. 06.45 (!!), så ja, det er stress. Som rosinen i pølsa har vi måttet stå på dugnad på skolen etterpå 3 av de 4 siste årene. 

Anonymkode: 3d6e7...94e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Da har du åpenbart ikke lest innleggene , så da stopper jeg diskusjonen her.

Anonymkode: 94952...164

Bare fordi de er uenige med deg betyr ikke at de ikke har lest innleggene. Veldig mange som drar på skole arrangementene gjør dette fordi de ikke vil eller tør å stå i mot de som mener at dette er noe man MÅ gjøre. Jeg snart 40 og har aldri hatt en skole 17 mai, heldigvis. Det jeg derimot har hatt er veldig hyggelige 17 mai feiringer med familien. Er det ikke det 17 mai handler om? Eller skal alle passe inn i Fau sin norm hvor alle skal ned på denne skolen og svi har 100 vis av kroner? Jeg vil nemlig ikke finansiere andre barns skoletur, eller oppfordre til tvungen dugnad på en offentlig fridag.

Anonymkode: a2a23...6ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare fordi de er uenige med deg betyr ikke at de ikke har lest innleggene. Veldig mange som drar på skole arrangementene gjør dette fordi de ikke vil eller tør å stå i mot de som mener at dette er noe man MÅ gjøre. Jeg snart 40 og har aldri hatt en skole 17 mai, heldigvis. Det jeg derimot har hatt er veldig hyggelige 17 mai feiringer med familien. Er det ikke det 17 mai handler om? Eller skal alle passe inn i Fau sin norm hvor alle skal ned på denne skolen og svi har 100 vis av kroner? Jeg vil nemlig ikke finansiere andre barns skoletur, eller oppfordre til tvungen dugnad på en offentlig fridag.

Det handler om hva man skriver  i innlegget , kan fint være uenige men det ha skjer om hvordan man skriver ting. Å jeg har aldri skrevet noe om hva jeg synes om 17.mai så ingen vet om jeg er uenig 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Her er oppmøte til barnetoget kl. 06.45 (!!), så ja, det er stress. Som rosinen i pølsa har vi måttet stå på dugnad på skolen etterpå 3 av de 4 siste årene. 

Hvorfor så tidlig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det handler om hva man skriver  i innlegget , kan fint være uenige men det ha skjer om hvordan man skriver ting. Å jeg har aldri skrevet noe om hva jeg synes om 17.mai så ingen vet om jeg er uenig 

Det kommer veldig tydelig frem hva du mener. Like tydelig som du påstår vedkommende, eller meg da. Jeg elsker 17 mai, men jeg vil feire med familien, som jeg sjeldent får sett fordi dagene er så travle med andre ting. Det er få dager i året jeg kan være med de, og nyte hele dagen med de. Derfor gidder ikke jeg å ødelegge denne med dugnad. Dugnad kan bedrives resten av året, men offentlige fridager må folk få bruke på det de ønsker. Alle disse foreldrene ser jeg 5-6 ganger i uken ellers, hyggelig nok, men familien min vil alltid bli prioritert fremfor klasseforeldre på slike dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer veldig tydelig frem hva du mener. Like tydelig som du påstår vedkommende, eller meg da. Jeg elsker 17 mai, men jeg vil feire med familien, som jeg sjeldent får sett fordi dagene er så travle med andre ting. Det er få dager i året jeg kan være med de, og nyte hele dagen med de. Derfor gidder ikke jeg å ødelegge denne med dugnad. Dugnad kan bedrives resten av året, men offentlige fridager må folk få bruke på det de ønsker. Alle disse foreldrene ser jeg 5-6 ganger i uken ellers, hyggelig nok, men familien min vil alltid bli prioritert fremfor klasseforeldre på slike dager.

Nei det kommer ikke frem i det hele tatt, faktisk 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det kommer ikke frem i det hele tatt, faktisk 

For oss andre så er det veldig lett å lese mellom linjene hvilken måte du mener man skal feire på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var liten synes jeg det var foreldrene som laget PES!

Hadde jo eldre søsken som var alt fra drillpiker til tubaspillere så måtte jo henge med fra jeg var 1 år.

PES og mas fra morgen til kveld,alt fra tog,trange stutte klær som ikke kunne bli møkkete og denne forbaska spyttvasken til besøk hos tanter født på 1800 tallet for å bli servert krokanis som var fryst og tint 7 ganger.

Vonde billige pølser med gammel ketchup i fillete lumper, kaker med sur krem,smeltet is og glovarm brus på skolen.

Vinne leker som man selv hadde samlet inn.

Var så utrolig deilig å bli ungdom å slippe den stria.   

Gjorde så jeg selv ikke laget full orgasme × 10 av 17 mai og egne unger.

Anonymkode: cee8f...075

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

For oss andre så er det veldig lett å lese mellom linjene hvilken måte du mener man skal feire på. 

Ha ha 🤦🏻‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da jeg var liten synes jeg det var foreldrene som laget PES!

Hadde jo eldre søsken som var alt fra drillpiker til tubaspillere så måtte jo henge med fra jeg var 1 år.

PES og mas fra morgen til kveld,alt fra tog,trange stutte klær som ikke kunne bli møkkete og denne forbaska spyttvasken til besøk hos tanter født på 1800 tallet for å bli servert krokanis som var fryst og tint 7 ganger.

Vonde billige pølser med gammel ketchup i fillete lumper, kaker med sur krem,smeltet is og glovarm brus på skolen.

Vinne leker som man selv hadde samlet inn.

Var så utrolig deilig å bli ungdom å slippe den stria.   

Gjorde så jeg selv ikke laget full orgasme × 10 av 17 mai og egne unger.

Anonymkode: cee8f...075

🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvorfor så tidlig? 

Fordi toget går til Skaugum før krompen skal inn the byen for å se toget fra slottet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jøss det er jo helt sykt. Her er det 0940 og det er tidlig nok.

Anonymkode: 6b8b3...836

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Som innflytter er jeg glad ikke alle er som deg og burer seg inne med egen flokk og er totalt uinteressert i andre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som innflytter er jeg glad ikke alle er som deg og burer seg inne med egen flokk og er totalt uinteressert i andre.

Jeg gjør jo ikke det? Men akkurat 17 mai velger jeg familie, fordi jeg ser de andre flere ganger i uken fra før. Vi inkluderer alltid i helger, påske, juledagene osv de vi vet ikke har noen. Men akkurat 17 mai, den ene vår dagen i året alle i min familie har fri ig vi kan samles velger vi de. Fordi de også er viktige! Aldri i mitt liv har jeg vært på skolen 17 mai, nettop fordi dette er familie dag i vår slekt. Som innflytter kan man selv arrangere lavterskel tilbud, det vet jeg flere gjør her etter opplegget på skolen er ferdig. Det er veldig enkelt. Alle tar med en ting til tilbehør og det de vil grille feks. Da samler man de som kanskje ikke har noen, eller de som ikke velger familien. 

At det er å bure seg inne fordi man ønsker annerledes enn hva den tydelige normen tilsier er helt tullete for meg. Man velger selv hva man vil gjøre med dagen. Våre går i tog og vi er i byen, men etter dette drar vi hjem og samler stor familien. At dette er galt synes jeg er helt bak mål. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner hva du mener. Det er trist at 17. mai-feiringen også blir en dag man tilbringer hjemme med sin egen familie (hvis man har en). Mindre fellesskap, mindre inkludering, men sånn er det vel samfunnet går.

Anonymkode: a9c6e...f84

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 8.34):

Snart klart for årets verste dag med barn, stresse ned til sentrum for barnetog, dugnad på skolen resten av dagen. 

Savner tiden med champagnelunsj og daffing på dagen. Tar meg i å glede meg til ungene blir voksne, hehe.

Andre i samme situasjon? 

Anonymkode: ac541...a2a

Hvorfor få barn når det bare er mas og stress? Jeg savner den tiden. Nå er de 18 og 20 og feirer 17. mai med venner. Gled deg med barna dine og slutt å bare tenk på egne behov 

Anonymkode: e9845...c2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg gjør jo ikke det? Men akkurat 17 mai velger jeg familie, fordi jeg ser de andre flere ganger i uken fra før. Vi inkluderer alltid i helger, påske, juledagene osv de vi vet ikke har noen. Men akkurat 17 mai, den ene vår dagen i året alle i min familie har fri ig vi kan samles velger vi de. Fordi de også er viktige! Aldri i mitt liv har jeg vært på skolen 17 mai, nettop fordi dette er familie dag i vår slekt. Som innflytter kan man selv arrangere lavterskel tilbud, det vet jeg flere gjør her etter opplegget på skolen er ferdig. Det er veldig enkelt. Alle tar med en ting til tilbehør og det de vil grille feks. Da samler man de som kanskje ikke har noen, eller de som ikke velger familien. 

At det er å bure seg inne fordi man ønsker annerledes enn hva den tydelige normen tilsier er helt tullete for meg. Man velger selv hva man vil gjøre med dagen. Våre går i tog og vi er i byen, men etter dette drar vi hjem og samler stor familien. At dette er galt synes jeg er helt bak mål. 

Du vet hvorfor vi feirer 17 mai? 
kulturarven vår, gå i tog og feire i fellesskap. 
Vi går også i tog, men hjem etter det og feirer med grilling på terrassen med storfamilien. 

Anonymkode: e9845...c2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2026 den 12.02):

Bare litt nysgjerrig på hvem som steller i stand hvis det ikke er noen dugnader?

Anonymkode: 4b33a...804

Skolen er åpen for dem som vil møtes der, og da er det dem som møtes som må sammen lage noe. Helt frivillig

Anonymkode: a6f26...0c5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet går på ungdomskole i år så jeg slapper bare av. Er også separert så er ikke intovert på middag senere. Skal bare levere poden og det er det. 😊

Anonymkode: d85b5...f93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

17 mai er mas selv uten barn. Glad hvis jeg jobber 17mai.  God lunch/middag med brukerene. Stille og rolig.  Jeg er tydeligvis ikke den eneste som tenker slik. Det er nesten aldri noen som vil bytte/selge vakten hvis de jobber 17mai 

Anonymkode: f0033...66a

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...