Gå til innhold

17.mai med barn er bare pes?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja 👍 😅😅😅Bare stress. Jeg ville helst feiret friheten på fjellet alene 

Anonymkode: 5a2e4...555

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Forstår egentlig ikke hva som er stress med 17. mai og barn, med mindre en må være opptatt i komite. 

Vi står opp, kler på oss, spiser frokost, går til skolen og er der til det er slutt. Da er det stort sett bare å sitte der eller snakke med andre, mens barna løper rundt. Når barna var mindre, måtte vi stå i kø med dem forskjellige steder, men stress? Nei! Mye folk? Ja, men tåler det noen timer. 

Anonymkode: 64735...4a1

Så barna dine går ikke i tog ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 14.51):

Jeg smiler også og later som jeg koser meg. For at sånne som du ikke skal mase, tjase og bitchblikke. Det er mye letter å klistre på seg et smil. Jeg vil ikke ha det hvert år, flere av dem jeg har snakket med, vil heller ikke ha det hvert år. Vi har tatt opp det med miljøfiendtlige "premier" som blir kastet/glemt før man kommer hjem eller går i stykker med en gang, hutring i kulda i timevis som resulterer i sykdom, stress og mas. Men sånne hjemmeværende husfruer med for mye fritid overkjører alltid dem som ønsker det annerledes.

Anonymkode: 6d968...d6c

Hvem pissa i din frokost. Makan til nedlatende prat om mennesker som ønsker å gi andre en fin dag 

Anonymkode: 48bc1...353

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Eller så finnes det familier med andre prioriteringer. 17 mai er en offentlig fridag jeg virkelig ikke ønsker eller gidder å jobbe dugnad. Jeg er på dugnad ukentlig resten av året, den dagen skal jeg ha fri. Når vi har 17 mai reiser vi bort, ferdig snakket. Når vi ikke har ansvaret har vi familie selskap hjemme. Er det en ting jeg virkelig ikke gidder på fridagen min er å slarve med andre foreldre jeg helst ikke vil ha noe forhold til. De kan si hva de vil, men hva er straffen? At jeg selv må betale for leirskolen barna mine ikke skal være med på uansett? Eller skoleturen i 7 som jeg glatt kan betale for. Nei, frivillig arbeid på fridager det gidder jeg ikke. Vi har kun vært på nærskolen en gang, forferdelig kjedelig opplegg, og for ikke å snakke om kostbart. Sikkert fint for de som ikke har noen, eller ikke gidder å lage koselige familie tradisjoner. Men for vår del er disse dugnadene totalt uaktuelt å delta på.

Anonymkode: a2a23...6ef

Jøss så negativ til både skole og andre foreldre, trist.

Anonymkode: 94952...164

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det styr, men vi elsker glade tog og hei og hurra ❤️ All leken vi ser, ivringa og sansen for eventyr. For meg er det et høydepunkt, men klart vi alle blir slitne etterpå.

Anonymkode: aa826...d87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Absolutt ikkr, men 27 msi er en offentlig fri dag. En dag jeg og mine ønsker å tilbringe med familie. Foreldre og andre barn ser vi flere ganger i uken ellers. Akkurat 17 mai vil jeg gjør som våre tradisjoner sier. Ikke slike tullete opplegg fra fau. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det tristere å lage sine egne 17. Mai tradisjoner versus jule eller påsketradisjoner? 17. Mai er bare stress, og det er bra at folk ser hva som er best for en selv og sin familie. Venner og skole ser man igjen allerede på mandag.

Anonymkode: 27eb8...6ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Absolutt ikkr, men 27 msi er en offentlig fri dag. En dag jeg og mine ønsker å tilbringe med familie. Foreldre og andre barn ser vi flere ganger i uken ellers. Akkurat 17 mai vil jeg gjør som våre tradisjoner sier. Ikke slike tullete opplegg fra fau. 

Jo virkelig , det skinner gjennom i innlegget ditt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jo virkelig , det skinner gjennom i innlegget ditt 

Det må faktisk være lov å ha lyst til å gjøre egne ting 17 mai enn å tilbringe dagen med hekt tilfeldige voksne. Også tenker jeg du skal være forsiktig med å rette pekefinger mot andre du ikke kjenner. Jeg er helt klar over at dugnader er nødvendig, men dugnad akkurat 17 mai har jeg aldri skjønt vitsen med. Jeg sitter med store verv i flere idrettslag, og er på dugnad stortsett hver eneste ukedag. Dette er i tillegg til 100% turnusjobb. Skolen kan ikke tvinge igjennom slike ting. Dette er en av grunnene til at skolen er litt svartmalt. Det er offentlig, og skal være gratis. Alikevel skal vi bedrive dugnadsarbeid for noe som burde dekkes av staten. Jeg har inget behov for å bedrive frivillig arbeid for offentlig innsatser. Så, nei, jeg har ikke noe imot foreldrene på trinnene til barna mine, men 17 mai ønsker jeg å være sammen med familie  vår, besteforeldre, oldeforeldre som er gamle og vi ikke vet hvor lenge vi har. Ekstremt mange mangler forståelse for at man ønsker å tilbringe dagen på forskjellig vis.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg gleder meg til i morgen. Starter med tog kl 12. Middagen inntas deretter på restaurant, før vi avslutter dagen med å se bilkortesjen rulle forbi.

Etter at vi byttet ut gymsalfeiring med restaurant har dagen blitt mye triveligere for alle, også barna.

Anonymkode: 88a05...bbf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvem pissa i din frokost. Makan til nedlatende prat om mennesker som ønsker å gi andre en fin dag 

Anonymkode: 48bc1...353

Vulgært griseprat er en merkelig form å velge når man beskylder andre for negativitet.

Anonymkode: aaad7...c3e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

At man ønsker å legge opp 17 mai feiringen som man selv vil, har da ikke noe med negativitet til hverken skole eller andre foreldre 

AnonymBruker
Skrevet
LilleMy_09 skrev (3 minutter siden):

At man ønsker å legge opp 17 mai feiringen som man selv vil, har da ikke noe med negativitet til hverken skole eller andre foreldre 

Du får lese gjennom innlegget , så kanskje du skjønner hva jeg mener 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du får lese gjennom innlegget , så kanskje du skjønner hva jeg mener 

Har lest innlegget, og det er ikke noe negativt med det. 17 mai er en offentlig fridag og folk må få feire dagen som de selv ønsker uten at noen skal rette den moralske pekefingeren og legge seg opp i hva andre gjør på nasjonaldagen 

Endret av LilleMy_09
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg er barnfri hver dag men 17. mai er en spesielt nydelig dag. Slipper stress og kav, slipper "mammapolitiet" som er etter deg som noen hauker og driver med drittslenging om en velger å gjøre noe annet enn dugnad fra tidlig morgen til seine kvelden, slippe barn som blir overtrøtt, skriker etter mer is med det resultatet at en får barn med sukker kick. Slippe dårlig samvittighet som "mammapolitiet" overøser en med fordi en ikke er med på dugnad, stå grytidlig opp og være fullstendig punktert innen kl 11, overbevise barnløse at de går glipp av verdens fineste eventyr på 17. mai som alle andre dager i året med tårer i de blodskutte øynene og ha 190 i stresspuls hele 17. mai. 

Gratulerer med dagen i måren, håper alle enten de er med i 17. maikomiten, FAU, har barn, er stressa, ikke har barn, slapper av med å ikke gå i se barnetoget eller alle andre får en fin dag i måren. Men det er litt surrealistisk å se denne mammakampen (på avstand heldigvis) hvert år med hvor mye det kan irritere mødre hvordan andre velger å feire 17. mai

Anonymkode: 61819...9c5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er glad jeg er barnfri hver dag men 17. mai er en spesielt nydelig dag. Slipper stress og kav, slipper "mammapolitiet" som er etter deg som noen hauker og driver med drittslenging om en velger å gjøre noe annet enn dugnad fra tidlig morgen til seine kvelden, slippe barn som blir overtrøtt, skriker etter mer is med det resultatet at en får barn med sukker kick. Slippe dårlig samvittighet som "mammapolitiet" overøser en med fordi en ikke er med på dugnad, stå grytidlig opp og være fullstendig punktert innen kl 11, overbevise barnløse at de går glipp av verdens fineste eventyr på 17. mai som alle andre dager i året med tårer i de blodskutte øynene og ha 190 i stresspuls hele 17. mai. 

Gratulerer med dagen i måren, håper alle enten de er med i 17. maikomiten, FAU, har barn, er stressa, ikke har barn, slapper av med å ikke gå i se barnetoget eller alle andre får en fin dag i måren. Men det er litt surrealistisk å se denne mammakampen (på avstand heldigvis) hvert år med hvor mye det kan irritere mødre hvordan andre velger å feire 17. mai

Anonymkode: 61819...9c5

Samme her. Er det en dag i året jeg er glad for at jeg ikke barn og skal jobbe, så er det på 17 mai. Husker hvordan foreldra mine selv stressa den dagen. Var mer pes enn moro 

• Liker 1
Skrevet

Hva er så stress med dette? Barna har du jo uansett. Mat og is og alt sånt er jo bare positivt.

ingen jobb denne dagen.

Bare kle på seg og gå ut å gjøre det dere syns er fint og artig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest egentlig 17 mai stort sett var fin når ungene var mindre. Var oppmøte på idrettsplassen i 10 tiden for å gå i tog. Etterpå skolegården så lenge vi ville. Vi bor veldig nærme så ingen kaos med logistikk med reising. Ett år var vi på Tusenfryd etter skoletoget, veldig fint, stille og rolig.

Anonymkode: 8d8ba...e96

AnonymBruker
Skrevet
LilleMy_09 skrev (28 minutter siden):

Har lest innlegget, og det er ikke noe negativt med det. 17 mai er en offentlig fridag og folk må få feire dagen som de selv ønsker uten at noen skal rette den moralske pekefingeren og legge seg opp i hva andre gjør på nasjonaldagen 

Da har du åpenbart ikke lest innleggene , så da stopper jeg diskusjonen her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da har du åpenbart ikke lest innleggene , så da stopper jeg diskusjonen her.

🙄

Anonymkode: 3b274...939

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...