Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gjennomgående argumentet for MMs tull er jo at hun er som alle andre. Da kan vi vel la henne bli som alle andre? Fjern apanasje, staffasje, sikkerhet og 18-åringer som risikerer livet sitt ved å stå i porten pga. MMs sønn.

De har nok penger til å bade i champagne hver dag resten av livet. Det er tull å fore denne kronprinsfamilien med penger mens de meler egen kake på siden.

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
blvck skrev (19 minutter siden):

Da ville folk sett på det som et "unnskyd", og det vil hun vel ikke. 

Jeg tror de begge to mener at de har svart godt nok for seg nå, og at saken bør legges død. Alle som ikke er enig er uansett ikke verdt en kallori av deres tankevirksomhet. 

Nettopp, også skjønner de ikke at når de er frekk og nedlatende mot pressen som stiller de kritiske spørsmålene så er de i samme slengen frekk og kritisk til alle de som gjerne vil reetablere den tapte tilliten, via at de sier noe personlig og ekte med dybde. Ikke floskler og unnamanøver 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (37 minutter siden):

For min del er tilliten brutt så de kan ikke gjøre en helomvending. Det toget er gått. Samme om mannen du er gift med er notorisk utro og har seg med halve bygda og familien din, sier at han ble manipulert og var uheldig og visste ikke bedre, fortsetter litt til også skal han ha en helomvending?

Nei.

Toget er kjørt.

Spikeren i kista var for lenge siden for min del men enda en ekstraspiker er jo at de stiller Skaugum tilgjengelig for å huse en voldsmann med risiko for at han begår nye lovbrudd og det er faktisk Norges rettsvesen som stopper galskapen.

Det sier sitt hvor ukritisk de er når de har gått med på dette (IGJEN!) 

Jeg har heller ingen tillit igjen, bare så det er sagt. 

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Eufemia- skrev (2 timer siden):

Hvor omfattende var kronprins Haakon sin relasjon til Boris Nikolic? Hvor lenge holdt kronprinsesse MM kontakt med den samme Boris Nikolic? 
I intervjuet på NRK ville ikke MM oppgi navnet på Nikolic og omtalte relasjonen som privat. Dette ønsket hun ikke å si noe om. Hvorfor ville hun ikke svare på spørsmål om dette? Hvorfor skjule denne informasjonen? Det er slik det fremstår når plausible spørsmål stilles, og det er uvilje til å svare på disse.  

Tidligere ambassadør til USA, Kåre Aas, uttaler at MM reiste mange ganger i USA gjennom de syv årene han jobbet der. Han var ambassadør til USA fra 2013 - 2020. Ambassadøren uttaler at de ikke ble gjort kjent med besøkene. 

Vi snakker altså her også om et tidsrom som strekker seg utover 2014. Ambassadøren viser til hele perioden han jobbet ved ambassaden i USA.  

Besøkte MM Boris Nikolic også etter 2014? Pleiet MM en kontakt med Boris Nikolic også etter 2014? Dette baseres, som nevnt, på hva ambassadør Kåre Aas uttaler i artikkelen. Spørsmål omkring dette bør svares ut av både MM og HM. 
Kronprinsen har snakket seg selv i i hele komplekset. Han visste om MM sin tette kontakt med Epstein, og han kjente til hans nære venn, Boris Nikolic, som også viser seg å være en nær venn og omgangsvenn av dem begge. 
Kronprinsen festet med Nikolic og venner i Paris i 2013, jamfør bilder som er publisert. 

https://www.tv2.no/nyheter/ekspert-reagerer-pa-en-detalj-om-mette-marits-besok-i-epstein-huset/18520360/

Dette bør kronprinsparet svare på. 

I tillegg må de gjerne svare på hvor mye penger de har gitt MBH, hvorfor de tenker det er en god ide å flytte han inn på Skaugum igjen, hvordan de tenker at de som er ansvarlig for sikkerheten skal få gjøre jobben sin med MBH der, om de føler at MM sitt nærvær er noe som kaster glans over arrangementer for tiden eller om det heller skaper støy og fjerner oppmerksomheten fra det hun skal kaste glans over, etc.

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (47 minutter siden):

Min spådom er at kongehuset rakner fullstendig når kongen og dronningen er borte, og HM og fru tar over. Med mindre de gjør en helomvending og viser at de faktisk tar oppgavene sine for nasjonen på alvor. De kan ikke forvente å beholde posisjonen sin hvis de fortsetter i det samme sporet som de er på nå, hvor det er «Alt for flokken sin», i stedet for «Alt for Norge». De fjerner seg mer og mer fra folket. 

Dette ☝️ det her tror jeg er svært viktig. De må vise hvilket fundament de vil bygge og om det er bærekraftig for det norske folket. Da må de starte å være mer åpne og sannferdige, ikke mumle «jeg husker ikke, vet ikke» osv. De må ta tyren ved hornene og sette et punktum ved denne saken. Politiske svar, slik som omgåelser, gå rundt grøten, avspore eller svare retorisk gir ingen tillit. 

Jeg grøsser med tanke på OM det kommer frem flere filer, om disse ikke er stoppet og sladdet og det plutselig kommer et ras med mere informasjon som viser et annet bilde. Jeg tror ikke det skjer, men OM det skjer, da er det i hvert fall best at de nå forteller sannheten, samtidig som de også forklarer sin rolle i WEF og YGL. Dette er også spørsmål mange nordmenn stiller, spesielt mtp at de kongelige skal være politisk nøytrale. WEF er ikke en politisk organisasjon, men ledende politikere deltar for å være med og avklare hvilken politisk retning alle land bør rette seg mot for å være best rustet og forberedt på utfordringer som måtte komme eller er på vei i verdensbildet.  De kongeliges deltakelse viser her tydelig at de samarbeider i politikken og i verdenselitens økonomi. Er dette deres oppgave?

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (26 minutter siden):

Det gjennomgående argumentet for MMs tull er jo at hun er som alle andre. Da kan vi vel la henne bli som alle andre? Fjern apanasje, staffasje, sikkerhet og 18-åringer som risikerer livet sitt ved å stå i porten pga. MMs sønn.

De har nok penger til å bade i champagne hver dag resten av livet. Det er tull å fore denne kronprinsfamilien med penger mens de meler egen kake på siden.

Javel? Hvem fremmer dette argumentet, og hvor?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (27 minutter siden):

Da ville folk sett på det som et "unnskyd", og det vil hun vel ikke. 

Jeg tror de begge to mener at de har svart godt nok for seg nå, og at saken bør legges død. Alle som ikke er enig er uansett ikke verdt en kallori av deres tankevirksomhet. 

Og det er her de feiler. Dessverre. 

For så lenge man har en offentlig rolle så er det noe det norske folk (og media) lurer på og vil ha et grundigere svar på. Enten de vil eller ei. Ønsker de ikke mer innblanding bør de si det rett ut. "Vi ser oss ferdig med saken og har ikke mer å tilføye, og blir flere filer løslatt fra DOJ i USA finnes det ingen mer informasjon der om verken meg eller "Mette"".

Årsaken til graving og fler spm er jo fordi det dukker opp bilder her og der i ettertid, og informasjon som er motsigelser til det de har uttalt tidligere, eller hoffet har uttalt tidligere.  

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Era Vulgaris skrev (14 minutter siden):

Han fremstår som verdens største dott. Kona hans flørter hemningsløst med en annen mann over lang tid, i tillegg til alt MBH har fått foreta seg på deres eiendom. Ikke akkurat en ledende figur. 

Min antakelse er at han dermed prioriterer helt andre ting, når det er såpass uviktig hva som foregår på hjemmebane. Hvis det er tilfellet så må de jo nesten også kjøre : stå sammen i tykt og tynt, alt for flokken- retorikk. 

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Han er sikkert en dott, men det forklarer ikke oppførselen hans fullt ut. Hvis han bare var en dott så hadde han likevel blitt flau for eksempel over at bonussønnen som han så til gangs har tatt foreldreansvar for, kaller folk horer i hytt og gevær. For jeg regner med at det ikke er språkbruk Harald og Sonja har gjort barna vant til.

HM skjemmes ikke av bonussønnen. Det kan vi si med ganske høy sannsynlighet ettersom han har snakket om han flere ganger og det er aldri så mye som et snev av sjenanse. Det er derimot masse sympati.

Jeg tenker nesten aldri at skam er en bra følelse, men dette er unntaket. Hvis du ikke skjemmes av MBHs oppførsel så feiler det deg noe.

Det er sant. Og han har tvert imot tatt med MBH på turer og holdt armen rundt han i offentligheten etter at saken eksploderte. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Det er sant. Og han har tvert imot tatt med MBH på turer og holdt armen rundt han i offentligheten etter at saken eksploderte. 

Og søsken tar han med på bar….

Det er jo helt koko.

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Ja, det å ta med stesønnen på bar og la han få være igjen etter at han selv la seg, med viten om at stesønn dro på nachspiel sier litt om dømmekraften...Han hadde vel selv sagt at en av årsakene til reisen var at stesønnen skulle få komme seg vekk fra byen og miljøet...så havnet de på bar med alkohol allikevel. Hvorfor ikke si "nei, nå er du med meg på reise og jeg forventer at du lytter til mine råd denne gangen og blir med og tar kvelden". Hvis stesønnen har såpass respekt for sin stefar som han har sagt han har, ville han jo ha hørt etter og blitt med å lagt seg. Men HM lot han fortsette festen, mens han selv la seg.

• Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Og de fleste av oss hadde vært skrekkslagne hvis vi hadde tatt med en ung person i familien med problemer til Lofoten for å være grei, og så funnet ut senere at kvelden hadde endt opp med politisak.

Hvis han som kronprins ikke kan gå ut og si at han støtter damene i saken, så kan han i hvert fall spare seg for å si at han støtter MBH. Dette er ikke flokkledelse. Jeg tror rett og slett ikke noe på at han tenker på ofrene i det hele tatt. Og da kan han aldri bli en god statsleder.

Slik det er nå spiller det ingen rolle for meg om kronprinsparet skilles, for HM har diskvalifisert seg allerede.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 18
Skrevet

Men hvorfor er forholdene rundt prins Sverre Magnus hemmelige? 

Her også er det jo stor forskjell på hvordan de praktiserer det i det norske kongehuset kontra det svenske og det danske? Hva er årsaken til dette? 

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Og de fleste av oss hadde vært skrekkslagne hvis vi hadde tatt med en ung person i familien med problemer til Lofoten for å være grei, og så funnet ut senere at kvelden hadde endt opp med politisak.

Hvis han som kronprins ikke kan gå ut og si at han støtter damene i saken, så kan han i hvert fall spare seg for å si at han støtter MBH. Dette er ikke flokkledelse. Jeg tror rett og slett ikke noe på at han tenker på ofrene i det hele tatt. Og da kan han aldri bli en god statsleder.

Slik det er nå spiller det ingen rolle for meg om kronprinsparet skilles, for HM har diskvalifisert seg allerede.

Enig. Svarer han ga mor til Juliane er også tilnærmet identisk (gir samme energi) som det han sa til pressen når de spurte om Epstein. Han har surfet lenge på å fremstå som en sympatisk og likanes fyr, men nå krakelerer det virkelig. Svaret til J. sin mor og pressen vedrørende Epstein saken vitner om en som ønsker  å styre narrativet men klarer ikke gjøre det på andre måter enn å legge lokk over det som skjer. Det er ikke spesielt gode lederegenskaper for å si det sånn. 

• Liker 20
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor er forholdene rundt prins Sverre Magnus hemmelige? 

Her også er det jo stor forskjell på hvordan de praktiserer det i det norske kongehuset kontra det svenske og det danske? Hva er årsaken til dette? 

Jeg synes da ikke han er så hemmelig nå. Det er forfriskende med en person helt uten heftelser. Jeg håper han tar seg av all representasjon framover og så kan HM sulle og stulle med MM og MBH.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg synes da ikke han er så hemmelig nå. Det er forfriskende med en person helt uten heftelser. Jeg håper han tar seg av all representasjon framover og så kan HM sulle og stulle med MM og MBH.

Jeg er mer bekymret for ham, for det virker som at han skal nå komme å dekke over alle problemene og være en slags lynavleder. Han fremstår helt annerledes enn de andre, ikke like fremmelig men mye mer forsiktig. Håper virkelig ikke han blir stående midt i skuddlinjen fordi han skal fungere som buffer mot det massive tillitsbruddet som mange opplever mot kongehuset og kronprinsparet nå.  

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jo. nå ja. Og det synes jeg er flott! Jeg tror også det gjør han selv godt. Og det at han får representere selv uten å ha far bak til å korrigere eller rette på han, synes jeg også er bra. Han er ikke akkurat utsendt på oppdrag i Kina eller hos NASA, så det å besøke noen bedrifter, hilse på og vise sin tilstedeværelse tror jeg ikke bare ene og alene er positivt for kongehuset, men også positivt for han og kan gi han mestringsfølelse. Et sted må han få lov til å starte. Så jeg og synes dette er bra og mener de burde gi han apanasje for å gjøre oppdrag på vegne av kongehuset fremover. 

Søsteren, som er tronarving er i utlandet, mor er syk, besteforeldre - kongen og dronningen er snart 90 så det er manko på arbeidsstokk. Kronprinsen trenger definitivt en ekstra hånd å delegere til. 

Dessuten virker prins SM som en kvikk og behagelig fyr, jeg tror han vil ha mye å by på, for dette hemmelighetskremmeriet er ikke noe bra. La han blomstre og få lov til å komme til. Vi har tidligere sett en kvikk og glad gutt, så dette er bare positivt. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (18 minutter siden):

Jeg håpet at noen skulle si dette. Jeg så bildene og syntes han var ordentlig flink under besøket på Blaafarveværket. Egentlig ganske imponerende at en tyveåring håndterte dette på egenhånd – og så fint også! Det så ut som om han trivdes med oppgaven, og det var veldig hyggelig å se.

Ikke at folk ikke kan tvinge seg gjennom ting; det står absolutt respekt av det også. Men det er litt som med en artist på scenen: Hvis de koser seg, så blir atmosfæren enda bedre.

Tommel opp og terningkast seks fra meg. Helt enig – jeg vil gjerne se mer av ham, og tilsvarende mindre av HM og MM.

Endret av Huldra27
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Jo. nå ja. Og det synes jeg er flott! Jeg tror også det gjør han selv godt. Og det at han får representere selv uten å ha far bak til å korrigere eller rette på han, synes jeg også er bra. Han er ikke akkurat utsendt på oppdrag i Kina eller hos NASA, så det å besøke noen bedrifter, hilse på og vise sin tilstedeværelse tror jeg ikke bare ene og alene er positivt for kongehuset, men også positivt for han og kan gi han mestringsfølelse. Et sted må han få lov til å starte. Så jeg og synes dette er bra og mener de burde gi han apanasje for å gjøre oppdrag på vegne av kongehuset fremover. 

Søsteren, som er tronarving er i utlandet, mor er syk, besteforeldre - kongen og dronningen er snart 90 så det er manko på arbeidsstokk. Kronprinsen trenger definitivt en ekstra hånd å delegere til. 

Dessuten virker prins SM som en kvikk og behagelig fyr, jeg tror han vil ha mye å by på, for dette hemmelighetskremmeriet er ikke noe bra. La han blomstre og få lov til å komme til. Vi har tidligere sett en kvikk og glad gutt, så dette er bare positivt. 

Det første her er viktig også med tanke på det @Raven.Writingdesk nevner, han skal ikke være en lynavleder for de andre i familien, så han bør få dra alene på ting og etablere sin egen person i denne institusjonen. På sitt eget grunnlag. For i MLs bryllup var det noen av oss som fikk en litt dårlig følelse på hva som egentlig var grunnen til at de dro med denne 17-år gamle kjæresten hans, jeg tror at kronprinsparet er så kyniske at de kan bruke de yngste som skjold.

Når det gjelder apanasje så bør det være opplagt at mor deler sin apanasje med han. Både fordi hun ikke arbeider fullt, men også med tanke på hvor uhorvelig mye penger kronprinsparet må ha blåst av på den udugelige storebroren. Da er det på tide at de deler med lillebror som faktisk stiller opp og ikke plager folk.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Huldra27 skrev (1 minutt siden):

Jeg håpet at noen skulle si dette. Jeg så bildene, og synes at han var ordentlig flink på besøket på Blaafarveverket. Egentlig imponerende at tyveåring håndterte dette på egenhånd, og så fint! Det så ut som om han trivdes med oppgaven, og det var også veldig hyggelig å se. Ikke at folk ikke kan tvinge seg gjennom ting og det står absolutt respekt av det i de tilfellene. Men det er som en artist på scenen. Hvis de koser seg så blir liksom atmosfæren enda bedre. Tommel opp og terningkast seks fra meg. Helt enig. Ønsker å se mye mer av ham, og ditto mindre av HM og MM. 

Jeg er enig. 

Jeg skrev det i et innlegg like før, i svar til Nymeria :)

Det jeg har tenkt på, som ikke er så bra - det er om det hadde fortsatt - at han opprettholdte et ENK og fortsatte i samme spor, som hemmelighetskremmeri, litt er og litt der, en tur i Italia som det ikke skrives om, en tur i Trondheim som det ikke skal snakkes eller skrives om osv..det kunne fort blitt en slags situasjon hvor han sto i samme sits som sin storebror "hvem er jeg" "hvilken rolle har jeg i fremtiden" osv...En slags usikkerhet mtp at søsteren hans sin rolle er skrevet i stein, mens han rolle var flytende og usikker. Nå får han vist hvem han er, får mestringsfølelse og en følelse av at han bidrar. Og det er jo det de trenger!  Det er ikke sikkert han har vært klar for det tidligere? Jeg vet ikke. Jeg synes bare at det er godt at de bruker han og at selv får vist seg frem. Hvem vet, kanskje har vi en ubrukt asset her som de får god bruk for å fremtiden og som viser seg å være akkurat den hånden de manglet, og som de sårt trengte. Jeg synes i hvert fall han har et godt vesen, virker kvikk og glad og viser både nysgjerrighet for de han besøker og er en skikkelig "go`gutt". Så hvorfor ikke få han inn i staben i programmene og gi han apanasje...Han trengs i hvert fall :)

• Liker 9
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...