Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Justlooking skrev (8 minutter siden):

Det er veldig problematisk. Hele glansen over 17. mai er borte. Det at hun skal stå der og ta i mot hyllesten fra sine undersåtter er bare helt feil i manges øyne. Kunne hun ikke bare latt være å møte opp for alles beste? I en pause i et møte på jobben nylig mente de fleste at det kun er Harald, Sonja og eventuelt Sverre som burde stå der. At kanskje det er siste 17. mai Harald og Sonja står der begge og at de kunne fått sin velfortjente hyllest alene. 

Hun skal ikke det heller. Kongefamilien skal hilse barnetoget. Folket mottar deres hyllest, ikke omvendt.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aricia skrev (6 minutter siden):

Hun skal ikke det heller. Kongefamilien skal hilse barnetoget. Folket mottar deres hyllest, ikke omvendt.

Nemlig. Og de skal ha en meget god grunn for ikke å stå der.

Helse? Ja,

personlige problemer og skandaler? Nei

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (9 minutter siden):

Nemlig. Og de skal ha en meget god grunn for ikke å stå der.

Helse? Ja,

personlige problemer og skandaler? Nei

Med tanke på at helse er begrunnelsen for at hun ikke vil snakke om mye av det hun har stått i, så virker det jo litt sært at man plutselig sier at helsen ikke skal telle her.

Kronprinsparet virker mer og mer som en godværsfamilie. Unnskyldningene rulles ut når ting er ukomfortable, mens når man kan grafse til seg litt positivitet, veier plutselig ting ikke så mye lengre.

Håper regelrett noen møter med paroler utenfor slottet. MM har langt fra tatt ansvar og unnskyldt det hun har gjort. Vi snakker 1000 ofre for overgrep, menneskehandling og det som verre er, og hennes svar har vært gjennomgående dårlige. 

Problemet med hele denne sagaen er at handling og ord ikke matcher. Når man så tillegger vikarierende unnskyldninger og en helt ukonsekvent linje basert på hvor ubehagelig ting er, står det seg ikke særlig godt.

"Vi er der igjen, ja?" "Du klarer vel selv å lese hva som står der?!" er og forblir beskrivende på hvor alvorlig vårt neste kongepar tar dette. 

Endret av Ellie42
  • Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Aricia skrev (18 minutter siden):

Ja, ikke sant. Det er jo en kjempehyllest der hvor de står over alle som går i toget.

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (5 minutter siden):

Med tanke på at helse er begrunnelsen for at hun ikke vil snakke om mye av det hun har stått i, så virker det jo litt sært at man plutselig sier at helsen ikke skal telle her.

Kronprinsparet virker mer og mer som en godværsfamilie. Unnskyldningene rulles ut når ting er ukomfortable, mens når man kan grafse til seg litt positivitet, veier plutselig ting ikke så mye lengre.

Håper regelrett noen møter med paroler utenfor slottet. MM har langt fra tatt ansvar og unnskyldt det hun har gjort. Vi snakker 1000 ofre for overgrep, menneskehandling og det som verre er, og hennes svar har vært gjennomgående dårlige. 

Problemet med hele denne sagaen er at handling og ord ikke matcher. Når man så tillegger vikarierende unnskyldninger og en helt ukonsekvent linje basert på hvor ubehagelig ting er, står det seg ikke særlig godt.

"Vi er der igjen, ja?" "Du klarer vel selv å lese hva som står der?!" er og forblir beskrivende på hvor alvorlig vårt neste kongepar tar dette. 

Ikke sant? Det er derfor for mitt vedkommende vanskelig (for ikke å si umulig) å se de to for meg som norges kongepar. Kan ikke i min villeste fantasi se det for meg. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (9 timer siden):

Alt er relativt. 

Nora var den som sto i situasjonen, og hun la det ikke frem som om dette utsagnet fra MM kom i form av omsorg for Nora.

Jeg fikk et helt annet uttrykk; frustrasjon. 

Det er ikke ditt ansvar ➡️ Det er ikke ditt problem.

• Liker 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Nora selv fortalte i retten at hun opplevde at kronprinsparet ikke tok henne på alvor i denne situasjonen. Jeg tror vi skal stole på hennes oppfattelse av situasjonen. Hun virket frustrert. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Aricia skrev (31 minutter siden):

For mange i publikum oppleves nasjonaldagen som en anledning til å vise at kongefamilien blir satt pris på.

At de er våre nasjonale, samlende symboler.

I år blir dette vanskelig, for ikke å si umulig, for mange.

Skal folks opplevelse ikke tas hensyn til i det hele tatt? 

Er det uproblematisk at det står et menneske fra Epsteins innerste sirkel på slottsbalkongen på nasjonaldagen?

Du må gjerne mene at dette ikke spiller noen rolle fordi det angivelig er en hyllest fra kongefamilien til folket.

Det er ingenting ved kronprinsparet sin adferd nå som tilsier at de hyller noe annet enn seg selv, flokken og sin svulmende konto.

Da blir hele feiringen dratt ned i søla.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (10 timer siden):

Hvem? De andre norske holdt da kontakten omtrent frem til 2019. 

Det er da mange som brøt kontakten lenge før 2019. Jeg sa ingenting om "norske".

Kan nevne; Trump, Clinton, Gates, Sarah Fergusson, Prinsesse Sofia +++.

Om tidsaspektet på når man brøt kontakten er det som teller og ikke totalbildet av dømmekraft, habilitet, korrupsjon og nepotisme, kommer Donald Trump langt bedre ut enn MM. Men det er kanskje bare MM tidsaspektet skal gjelde for?

Merker meg at MM graderes på en langt lavere kurve enn nær sagt alle andre.

Endret av Ellie42
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (10 minutter siden):

Hvorfor legger du egne fortolkninger tyngre til grunn en hun som snakket med kronprinsparets sin oppfattelse av situasjonen?

Endret av Ellie42
  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Gulline skrev (22 minutter siden):

Nora selv fortalte i retten at hun opplevde at kronprinsparet ikke tok henne på alvor i denne situasjonen. Jeg tror vi skal stole på hennes oppfattelse av situasjonen. Hun virket frustrert. 

Jeg stoler på at hun snakker sant når hun sier at hun oppfattet det sånn.

Det er ikke det samme som at hun oppfattet det rett, at hun tolket det slik det var ment. 

Det er interessant at til tross for at det er hennes gjengivelse vi støtter oss på her, så viser ordene hun refererer til en annen, og etter min mening mer plausibel, tolkning.

Når det gjelder det du sier om at hun virket frustrert, så var ingen av oss tilstede i retten, og hun ble ikke filmet, så akkurat det la du kanskje til selv?

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Det er ikke det samme som at hun oppfattet det rett, at hun tolket det slik det var ment. 

Det er interessant at til tross for at det er hennes gjengivelse vi støtter oss på her, så viser ordene hun refererer til en annen, og etter min mening mer plausibel, tolkning.

Når det gjelder det du sier om at hun virket frustrert, så var ingen av oss tilstede i retten, og hun ble ikke filmet, så akkurat det la du kanskje til selv?

Igjen, hva baserer du din tolkning på som du mener er mer rett en hun som faktisk deltok i samtalen? 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Justlooking skrev (1 time siden):

Det er veldig problematisk. Hele glansen over 17. mai er borte. Det at hun skal stå der og ta i mot hyllesten fra sine undersåtter er bare helt feil i manges øyne. Kunne hun ikke bare latt være å møte opp for alles beste? I en pause i et møte på jobben nylig mente de fleste at det kun er Harald, Sonja og eventuelt Sverre som burde stå der. At kanskje det er siste 17. mai Harald og Sonja står der begge og at de kunne fått sin velfortjente hyllest alene. 

SÅ hjertens enig med deg !

Men nå er vel ikke Mette-Marit typen som tenker på den måten, for å si det forsiktig…

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Ellie42 skrev (24 minutter siden):

Igjen, hva baserer du din tolkning på som du mener er mer rett en hun som faktisk deltok i samtalen? 

Svaret på det du spør om er allerede besvart i innlegget du siterer: ⬇️

MissLucy skrev (31 minutter siden):

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Justlooking skrev (1 time siden):

Enig. Ikke for å "straffe" kronprinsparet, men fordi det ville være riktig nå. Det har vært flere år med skandale på skandale og alt det fine kongeparet står for, og har gjort og gjør - faller helt i skyggen av alt dramaet. I år burde kongeparet, Sverre Magnus og evt Ingrid Alexandra (vet at hun ikke kan) tatt imot folket på slottsbalkongen. 

Registrerer at veldig mange syns det er uproblematisk at MM skal representere på balkongen på 17 Mai, men veldig mange syns det er problematisk også - og det burde være nok til at hun/de burde avstå akkurat dette året. Ikke for å føle på noen skammekrok, men for å gjenopprette en ro - og nullstille litt. 

Det virker som om kronprinsparet tar det som en selvfølge at det nå er back to normal. Men det kan ikke de hverken forlange eller forvente. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Hvis Mette-Marit IKKE hadde stått på balkongen på 17. mai ville det definitivt blitt en snakkis som hadde overskygget feiringen.

Det minst inngripende og den minste graden av kutyme-brudd er å gjøre som man pleier. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Hvis Mette-Marit IKKE hadde stått på balkongen på 17. mai ville det definitivt blitt en snakkis som hadde overskygget feiringen.

Det minst inngripende og den minste graden av kutyme-brudd er å gjøre som man pleier. 

Når kutyme-bruddet som er begått ved å pleie nær omgang med Epstein er så gedigent, tviler jeg på at så mange hadde reagert på et i forhold knøttlite kutyme-brudd som å ikke vise seg på balkongen, særlig når hun er syk.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (12 minutter siden):

Det ville nok blitt en stor snakkis dersom hun ikke hadde stått på balkongen også, enig i det. Da hadde alle "kongehusekspertene" trodd, ment, syns og snakket utover alle avisenes forsider. 

Men, flere blir provosert av "business as usual", og opplever muligens at kongehuset forsøker å late som ingenting. 

Akkurat denne floken er vanskelig for dem, den ser jeg. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Isild skrev (14 minutter siden):

Det ville nok blitt en stor snakkis dersom hun ikke hadde stått på balkongen også, enig i det. Da hadde alle "kongehusekspertene" trodd, ment, syns og snakket utover alle avisenes forsider. 

Men, flere blir provosert av "business as usual", og opplever muligens at kongehuset forsøker å late som ingenting. 

Akkurat denne floken er vanskelig for dem, den ser jeg. 

Ja, det blir litt catch-22.

• Liker 5
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Ellie42 skrev (1 time siden):

Hvorfor legger du egne fortolkninger tyngre til grunn en hun som snakket med kronprinsparets sin oppfattelse av situasjonen?

Hva snakker dere om, hvilke fortolkninger? Stemmer det ikke at hun sa at kronprinsparet sa at det ikke er hennes ansvar? Er det riktige at hun sa at de sa det er ikke ditt problem?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...