Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
BuffaloDuck skrev (3 minutter siden):

Rimelig ufordragelig reaksjon av Haakon i dag synes jeg.
«Nå er vi på den igjen ja». Som om vi er ferdige med saken allerede og journalisten graver opp grums fra fortiden?

Fascinerende håndtert fra PR-teamet, de vet at pressen kommer til å stille spørsmål ved alle mulige anledninger fremover, men nå kan de vri dette til at det  er pressen som er urimelige og ikke vil la dette ligge.

Når ellers skal pressen få svar, og holde presset oppe? De prater aldri med pressen (og folket) ellers. 
Det kunne vært løst så mye bedre med alle likene ut av skapet, åpen pressekonferanse, ingen spm på forhånd, mer enn 20 min. 

Igjen sammenligner jeg med hvordan det svenske hoffet håndterte JE-skandalen. Tidlig ute med pressemelding, og prinsesse Sofia tok seg tid til å høflig svare pressen på vei inn til en eller annen funksjon hun skulle på. 

Han kan være arrogant og leve videre i boblen, men det kan fort bli et nytt « Andrew « scenario hvis det blir sluppet flere Epstein filer og de også involverer kronprinsessen. 

• Liker 36
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (4 timer siden):

Det var ikke en ordinær arbeidsoppgave denne karen utførte den dagen, men nå viser det seg at kronprinsessen skal ha flere representasjoner fremover, så han må regne med at det blir en av arbeidsoppgavene fremover? 

«Dette er absolutt ikke hans primæroppgave. Det ville vært mer naturlig at dette ble håndtert av kronprinsessens egen stab, sier kongehusekspert Taalesen til Dagbladet.»

https://www.dagbladet.no/kjendis/aldri-sett-liknende/84481600

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Momma skrev (4 timer siden):

Hvorfor pleier folk å bære det selv, alle jeg har sett og/eller kjenner som har hatt tilsvarende behov har ordnet seg med frakt selv. En liten, nett ryggsekk, for eksempel, noen fornuftig forklaring på at det ikke hadde vært ok? Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet.

Eg har inga erfaring med akkurat dette, men eg har vore gravid i høgrisikosvangerskap og fekk streng beskjed om ikkje å bera meir enn maks. 3 kilo. Og tru meg, eg kunne kjenna det på kroppen med ein gong. Når ein er fysisk redusert, er det utruleg kor mange ting som ein vanlegvis ikkje tenker over ein gong som brått blir veldig vanskelege. Eg opplevde og å bli kortpusta opp ein veldig slak bakke som eg tidlegare ikkje ein gong hadde tenkt på som bakke.

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo bare for å få følgere. Ser det overalt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Grunnet høy aktivitet blir tråden stengt på natten. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger. 

• Liker 3
Skrevet
Momma skrev (14 timer siden):

Er det virkelig mange som mener dette? Jeg har ikke sett noen her inne som mener at hun burde latt oksygenet bli igjen hjemme.

Det har da stått flere ganger. Mulig det ble slettet. Men det har da stått i mer enm ett innlegg st hun brukernen kun for å høste sympati, så også komentar,  som et smykke.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Kodenavn
Skrevet
BuffaloDuck skrev (10 timer siden):

Rimelig ufordragelig reaksjon av Haakon i dag synes jeg.
«Nå er vi på den igjen ja». Som om vi er ferdige med saken allerede og journalisten graver opp grums fra fortiden?

Fascinerende håndtert fra PR-teamet, de vet at pressen kommer til å stille spørsmål ved alle mulige anledninger fremover, men nå kan de vri dette til at det  er pressen som er urimelige og ikke vil la dette ligge.

Når ellers skal pressen få svar, og holde presset oppe? De prater aldri med pressen (og folket) ellers. 
Det kunne vært løst så mye bedre med alle likene ut av skapet, åpen pressekonferanse, ingen spm på forhånd, mer enn 20 min. 

Igjen sammenligner jeg med hvordan det svenske hoffet håndterte JE-skandalen. Tidlig ute med pressemelding, og prinsesse Sofia tok seg tid til å høflig svare pressen på vei inn til en eller annen funksjon hun skulle på. 

Naivt og litt virkelighetsfjernt av kronprins Haakon Magnus om han tror pressen skal slutte å spørre han spørsmål om Epstein, all den tid MM og han selv faktisk aldri svarte skikkelig på noen av spørsmålene i det famøse velregisserte intervjuet de hadde med NRK. 

Hjelper ikke å si at nå er han "på jobb" for å besøke en eller annen bedrift, ikke for å svare på Epstein-spørsmål. Siden det er kun i slike situasjoner pressen har mulighet for å stille spørsmål. 
Så denne situasjonen har kronprinsparet fint lagt opp til selv. 

Skrevet
Kodenavn skrev (42 minutter siden):

Naivt og litt virkelighetsfjernt av kronprins Haakon Magnus om han tror pressen skal slutte å spørre han spørsmål om Epstein, all den tid MM og han selv faktisk aldri svarte skikkelig på noen av spørsmålene i det famøse velregisserte intervjuet de hadde med NRK. 

Hjelper ikke å si at nå er han "på jobb" for å besøke en eller annen bedrift, ikke for å svare på Epstein-spørsmål. Siden det er kun i slike situasjoner pressen har mulighet for å stille spørsmål. 

Før eller siden gir pressen seg.  Fokus flyttes. Er bare å innse, en stor del av folket blir ikke hørt.

• Liker 17
Gjest Kodenavn
Skrevet
zemer skrev (2 minutter siden):

Før eller siden gir pressen seg.  Fokus flyttes. Er bare å innse, en stor del av folket blir ikke hørt.

Det har du sikkert rett i. Selv om MM har fått svekket tillit blant folk, så opplever kronprinsen bred støtte i folket. Er snakk om opp mot 80% som mener han vil bli en god konge. Og det selv om Haakon Magnus er godt innblandet i rotet til sin kone, og hvordan det er blitt kommunisert i ettertid.

Skrevet
Kodenavn skrev (3 minutter siden):

Det har du sikkert rett i. Selv om MM har fått svekket tillit blant folk, så opplever kronprinsen bred støtte i folket. Er snakk om opp mot 80% som mener han vil bli en god konge. Og det selv om Haakon Magnus er godt innblandet i rotet til sin kone, og hvordan det er blitt kommunisert i ettertid.

Jeg lurer virkelig på hvordan kronprinsparet vil takle et kongehus med lav oppslutning i det norske folk når og om de en gang overtar den norske tronen. Den siste meningsmålingen viste at kongehuset kun har 60% oppslutning - og det er mens den suverent mest populære - kong Harald fremdeles sitter på toppen

https://www.nrk.no/norge/rekordlav-oppslutning-om-monarkiet-_-men-kongen-er-superpopulaer-1.17775717

Hva vil oppslutningen være den dagen vi ikke har Harald? Vil da det nye norske kongeparet reise land og strand rundt vel vitende om at de ikke er ønsket av så mange? Jeg klarer rett og slett ikke se det for meg. 

Kronprinsparet virker å verne veldig om privatlivet sitt:

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/0pGQdM/kongelige-er-aldri-privatpersoner

Sitat

Folkets tillit er kongehusets livsblod

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Gulline skrev (15 timer siden):

Som hun må ha høyt lønnede ansatte til å bære for seg - det er det vi diskuterer her. 

De ansatte er vel uansett tilstede, de bare viser litt bedre på bildene nå. Hvorfor er egentlig dette et problem for folk? Det med at mange skriver hun er lettere på foten en ham, hva vil dere frem til? At sykdommen ikke finnes? Det virker som om mange leter med lupe etter detaljer å "ta" henne for. Hva er greia? 

• Liker 11
Skrevet

Epsteinskandalen som involverer den norske kronprinsesse MM, samt kronprinsen, forstyrrer alt de gjør. 

https://www.vg.no/nyheter/i/QJg88J/epstein-skandalen-er-folk-flest-ferdige-med-saken

Astrid Meland beskriver i innlegget noe av hva jeg skrev i går vedrørende  kronprinsens kommentar om at det går bedre. 
Sitat; «– Det går litt bedre nå, sier kronprinsen. Men synes folk flest det?»

Sitat;»Søndag kveld, etter det ukentlige besøket i fengsel, tok kronprinsen siste fly til Molde. Mandag ventet besøk hos sjømatnæringen.  Kona trengte oksygenhjelp på jobb før helgen. Sønnen hennes vil trolig bli sittende i varetekt til dommen faller.»

Går det virkelig bedre? 

Kronprins Haakon svarer på spørsmål om Epsteinsaken ved å si at han ikke vil gå dypere inn i tematikken her og nå. Spørsmålet er om han overhodet noen gang vil gjøre det selv om han har fått mange spørsmål som åpenbart ikke ønskes å svare på. 
Å avvise spørsmål som vedrører dem selv i den svært alvorlige Epsteinskandalen tjener ikke verken dem eller kongehuset. 

Folk glemmer ikke. Uvilje og arrogant måte å svare på inngir ikke til tillit. 

VG sin måling i artikkelen viser nå at av 15266 stemmer så mener 54 % at de mener at MM er uegnet som dronning. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Gulline skrev (15 minutter siden):

. Den siste meningsmålingen viste at kongehuset kun har 60% oppslutning - og det er mens den suverent mest populære - kong Harald fremdeles sitter på toppen

https://www.nrk.no/norge/rekordlav-oppslutning-om-monarkiet-_-men-kongen-er-superpopulaer-1.17775717

Det er feil. Den målingen du viser til er  fra 17. - 19. februar, og det er jo  ikke den siste meningsmålingen. Det er gjort en måling 20. mars, dvs samme dag som intervjuet ble publisert, og det er jo et ganske relevant poeng. Den viser 64,9%:

Nettavisen-måling: Fortsatt stor støtte til kongehuset

Endret av MissLucy
tullet med datoer, rettet opp
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (7 minutter siden):

Det er feil. Den målingen du viser til er  fra 17. - 19. februar, og det er jo  ikke den siste meningsmålingen. Det er gjort en måling 20. mars, dvs samme dag som intervjuet ble publisert, og det er jo et ganske relevant poeng. Den viser 64,9%:

Nettavisen-måling: Fortsatt stor støtte til kongehuset

Om så var den dagen kronprinsparet rykker opp  - kan et kongehus overleve med så liten tillit blant folk? 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Ovi skrev (17 minutter siden):

De ansatte er vel uansett tilstede, de bare viser litt bedre på bildene nå. Hvorfor er egentlig dette et problem for folk? Det med at mange skriver hun er lettere på foten en ham, hva vil dere frem til? At sykdommen ikke finnes? Det virker som om mange leter med lupe etter detaljer å "ta" henne for. Hva er greia? 

Vi snakker om en høyt utdannet (orlogkaptein i Sjøforsvaret) - kronprinsens adjutant - som går og bærer på kronprinsessens medisinske utstyr. Skal kanskje minne deg på hva som er hans egentlige oppgaver:

• Ansvar for gjennomføringen av offisielle program
  • Skal være til stede - men ikke synlig
  • Koordinere offisielle reiser
  • Være kronprinsens militære høyre hånd

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Kodenavn skrev (1 time siden):

Godt de ikke gir seg 😄

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Mon tro hva disse fortrolige samtalene mellom prinsesse IA og kronprinsesse MM består av. 
Prinsessen kom hjem til påske, en hjemreise som ble forsøkt holdt unna offentligheten slik det ser ut til. 

https://www.seher.no/kongelig/fortrolige-samtaler-med-mamma/84488571

Videre står det at IA er dypt berørt av storebror (MBH) sin skjebne - og sin mors skjebne. Jeg kan absolutt forstå at morens sykdom påvirker alle i familien, det er naturlig. 
Imidlertid er det å registrere at prinsesse IA skal være dypt berørt av det som blir omtalt som brorens skjebne. Skjebne? Hvem sine ord er det, og er ordet virkelig brukt ift. eldstebror, halvbror, som sitter fengslet i påvente av dom. Han er altså i fengsel før domsavsigelsen pga. gjentakelsesfare. 

Jeg er mildt sagt sjokkert om det er riktig at prinsesse IA er angivelig dypt berørt av «skjebnen» til en voksen mann som har begått alvorlige overgrep og handlinger ovenfor Kvinner som på mange måter får sine liv ødelagt, og trolig må leve med traumer over lang tid i sine unge liv.

Hvor er IA og øvrig kronprinsfamilies omsorg og empati overfor alle ofrene? Slik det fremstår nå gir det hele et inntrykk av en introvert kronprinsfamilie som kun ser seg selv - sine egne. 

La oss for all del heller ikke glemme hvordan kronprins Haakon og kronprinsesse MM ignorerte Juliane Snekkestad og hennes mors forsøk på å få støtte fra dem. Ingen støtte kom deres vei, kun ord om at det skulle tas kontakt - men som offer ble hun ghostet. Et offer for vold, fysisk og psykisk, ble ghostet av dem som skal løfte nasjonalt samhold, forbilledlig etikk og moral. Det er utilgivelig og vil hefte ved dem for all fremtid. Folk glemmer ikke noe så grunnleggende som å hjelpe dem som trenger det, dem som til og med personlig bad om hjelp, men som ble valgt bort i rungende taushet. 

Et medlem av familien var involvert, og de valgte ham fremfor offeret. Det er utillatelig og forkastelig. Nå kjører den samme kronprinsfamilien inkl. mormor ukentlig til fengselet for å støtte overgriperen. 

Er det så underlig at de synes å ta lett på Epsteinskandalen? Ofrene er nevnt, men det meste er visst glemt eller ønskes ikke å besvares - hvorfor ikke?! 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 21
Skrevet
Gulline skrev (20 minutter siden):

Vi snakker om en høyt utdannet (orlogkaptein i Sjøforsvaret) - kronprinsens adjutant - som går og bærer på kronprinsessens medisinske utstyr. Skal kanskje minne deg på hva som er hans egentlige oppgaver:

• Ansvar for gjennomføringen av offisielle program
  • Skal være til stede - men ikke synlig
  • Koordinere offisielle reiser
  • Være kronprinsens militære høyre hånd

Jeg tror Slottet og orlogskapteiten har noe bedre oversikt over oppgavene som ligger til stillingene og eventuelt andre oppgaver det er naturlig å ta ta på seg - i  noen større grad enn et medlem av Kvinneguiden. 

Du får eventuelt sende denne påminnelsen til Slottet, slik at de er bedre informert. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...