Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
TigerK skrev (16 minutter siden):

Uvesentlig hva slags oppdrag eller ikke oppdrag kronprinsen var ute på. Voksne, veloppdragne folk svarer ikke andre mennesker på en slik måte, selv om man opplever henvendelsen som upassende. Og i særdeleshet ikke et medlem av kongehuset! Dette MÅ jo noen ha hatt som jobb å lære de kongelige? Dette er jo barnelærdom på barnehagenivå i de aller fleste norske hjem! 

Du vet at uttrykket brukt er oftest ment som humoristisk? Jeg oppfatter kronprinsen som i godt humør, som svarer lett og greit på spørsmålene han fikk.

Det er virkelig ikke noe sjokkerende over måten han svarer på overhodet.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Mener du det er vanlig å lese hverandres mail? 😬 Aldri hørt om. Virkelig ikke. 

Jeg sier ikke hva som er vanlig, jeg mener at kronprinsen svarer frekt og disser folk som ikke gjør nøyaktig som han. 

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Momma skrev (19 minutter siden):

Han svarer frekt, og disser dessuten ektefeller som er i såpass åpent forhold at de kan lese hverandres post uten å skjemmes. 

Nei.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (11 minutter siden):

Kan jeg spørre om hvorfor Inogenen din veier så mye? Det finnes modeller som knapt veier 1 kg? 

Nå handler ikke tråden om meg, og jeg har ikke kjennskap til samtlige bærbare oksygenkonsentratorer. Så dette blir avsporing. Men Inogen 6 leverer mer oksygen per minutt enn for eksempel Inogen 4, som er mindre og lettere. Grunnet oksygenbehov kunne jeg ikke bruke en lettere modell.

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Jeg sier ikke hva som er vanlig, jeg mener at kronprinsen svarer frekt og disser folk som ikke gjør nøyaktig som han. 

Nei. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Reverend skrev (Akkurat nå):

Nei.

Jo. Du trenger ikke påpeke at vi er uenige, det vet jeg.

• Liker 14
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
mykemule skrev (16 minutter siden):

Nå handler ikke tråden om meg, og jeg har ikke kjennskap til samtlige bærbare oksygenkonsentratorer. Så dette blir avsporing. Men Inogen 6 leverer mer oksygen per minutt enn for eksempel Inogen 4, som er mindre og lettere. Grunnet oksygenbehov kunne jeg ikke bruke en lettere modell.

Tusen takk for nyttig informasjon.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

At du ikke føler deg samlet av hans besøk og opptreden, tenker jeg er til å leve med. 

Det er det sikkert, men nå er det en del flere enn meg som.har problemer med disse folkene da.

Så lenge medlemmer av kongefamilien knyttes opp mot organisert kriminalitet, overgrep, rus etc så er det dette som kommer til å stå i pressens fokus ved slike anledninger. Da får noen lide, i dagens tilfelle så var det fiskeribedrifter.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Pressen stiller disse spørsmålene fordi de er relevante og fortsatt ubesvarte. Kronprinsen satte begge beina i gjørma da han innrømmet å ha kjennskap til vennskapet med Epstein. Np lurer mange på om han også har dprlug dømmekraft. Hva visste han? 

En lang rekke kjente personer, inkludert hans kone, har fått søkelyset mot seg for sin kontakt med Epstein. 

Visste kronprinsen at Epstein var overgrepsdømt? Visste han at mannen var kriminell? Hvordan vurderte han sin kones kontakt med Epstein i forhold til alle de spørsmålene som også er stilt hans kone?

Og hvis dette er privat og utenfor tema og ikke kan svares på, hvorfor er det mindre privat å svare på spørsmål om MM sin helse. Det har vel ikke noe med temaet sjømat å gjøre? 

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Skrevet
Reverend skrev (3 minutter siden):

Nei.

Jo.

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet
Reverend skrev (11 minutter siden):

Dette er ikke objektive fakta, men en verdiladet vurdering av både relasjoner og ansvar.

Hele poenget med kongehuset er verdiladet da de har ingen politisk funksjon eller makt. 

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
mykemule skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Tenkte at det kanskje hadde med vekten av batteriet å gjøre. 

• Liker 4
Skrevet
Momma skrev (8 minutter siden):

Han svarer frekt, og disser dessuten ektefeller som er i såpass åpent forhold at de kan lese hverandres post uten å skjemmes. 

Jeg tenker tvertimot at han trekker frem gifte folks krav på personlig space som et sunnhetstegn.

Jeg ser ikke på det å lese hverandres mail som åpenhet nødvendigvis - jeg tenker det like gjerne fremstår som et tegn på sjalusi og et usunt kontrollbehov.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker tvertimot at han trekker frem gifte folks krav på personlig space som et sunnhetstegn.

Jeg ser ikke på det å lese hverandres mail som åpenhet nødvendigvis - jeg tenker det like gjerne fremstår som et tegn på sjalusi og et usunt kontrollbehov.

Dette kan diskuteres om du ønsker, opprett gjerne en tråd om det.

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
keops skrev (8 minutter siden):

Det er det sikkert, men nå er det en del flere enn meg som.har problemer med disse folkene da.

Så lenge medlemmer av kongefamilien knyttes opp mot organisert kriminalitet, overgrep, rus etc så er det dette som kommer til å stå i pressens fokus ved slike anledninger. Da får noen lide, i dagens tilfelle så var det fiskeribedrifter.

De var særdeles fornøyde, så jeg på nyhetene i sted. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Ganske selektivt hva Kronprinsen definerer som tema han vil adressere. Kontakt med Epstein; nei. Sin kones helsesituasjon; ja

Det ene har skadepotensiale, den andre er egnet til å skape sympati. 

Klarere er ikke kynismen. 

Endret av CeXNS
  • Liker 36
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Momma skrev (29 minutter siden):

Jo. Du trenger ikke påpeke at vi er uenige, det vet jeg.

Hvis du bare har lest tekst og sitat, anbefales videosnutten der du kan høre hva han sier og hvordan.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (2 timer siden):

Det må føles nedverdigende for denne personen i forhold til hans grad og ansvarsområde. Forøvrig kan MM og Haakon, som er så opphøyd, tro at han kanskje synes det er stas 😅 Kunne de ikke i stedet bruke en gardist feks? Eller en av de mange lakeiene de har? Noen som kanskje hadde passet bedre til dette og ikke en i full uniform som hun nærmest løp fra?

Leste denne fra Nettavisen om at det hele fremstår nøye regissert. https://www.nettavisen.no/kjendis/slottet-nekter-a-svare-pa-en-rekke-sporsmal-om-kronprinsesse-mette-marits-helsetilstand/s/5-95-2980501

Det samme tenker jeg. Det kan ikke være et spesielt givende oppdrag. Samtidig kan han ikke si nei, han jobber i det militæret og dette er et offisielt oppdrag. 
Det burde kunne brukt noe andre. Men det viser bare hvor liten forståelse de har for hvordan den vanlige mann tenker.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (4 timer siden):

Moderne apparater veier mellom 0,8 og 1,5 kilo, har jeg blitt fortalt, og jeg har i hvert fall begge hendene fri når jeg har ryggsekk.

Men arrester meg gjerne dersom det jeg har blitt fortalt om vekt er feil.

Men ærleg talt, ein ting er kronprinsessa på oppdrag ute i naturen med fritidsklede, men det passar ikkje like godt med ryggsekk til dei kleda ho vanlegvis representerer i inne på slottet.

Eller får oksygentanken plass i konvoluttvesker, mon tru?🤔🙃

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Rimelig ufordragelig reaksjon av Haakon i dag synes jeg.
«Nå er vi på den igjen ja». Som om vi er ferdige med saken allerede og journalisten graver opp grums fra fortiden?

Fascinerende håndtert fra PR-teamet, de vet at pressen kommer til å stille spørsmål ved alle mulige anledninger fremover, men nå kan de vri dette til at det  er pressen som er urimelige og ikke vil la dette ligge.

Når ellers skal pressen få svar, og holde presset oppe? De prater aldri med pressen (og folket) ellers. 
Det kunne vært løst så mye bedre med alle likene ut av skapet, åpen pressekonferanse, ingen spm på forhånd, mer enn 20 min. 

Igjen sammenligner jeg med hvordan det svenske hoffet håndterte JE-skandalen. Tidlig ute med pressemelding, og prinsesse Sofia tok seg tid til å høflig svare pressen på vei inn til en eller annen funksjon hun skulle på. 

• Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...