Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Det var ikke en ordinær arbeidsoppgave denne karen utførte den dagen, men nå viser det seg at kronprinsessen skal ha flere representasjoner fremover, så han må regne med at det blir en av arbeidsoppgavene fremover? 

Sikkert ikke en oppgave de sloss om å få på slottet.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Momma skrev (39 minutter siden):

Det er vel ingen som har problemer med nesekateteret (det er et stykke unna pustemaskin), men lurer litt på hvorfor hun må ha egen lakei til å bære tanken på rundt en kilo. Dette er det jo vanlig at folk ordner seg med selv i en liten veske eller sekk på ryggen.

Enig - det er et lite apparat som veier rundt 2 kilo. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Seriøst? det er misbruk av kompetansen når det er livsviktig o2, men ok hvis det er blomster eller en jakke?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Enig - det er et lite apparat som veier rundt 2 kilo. 

det er et livsviktig hjelpemiddel som gjør at hun får nok o2.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (14 minutter siden):

Jeg tenker at folk som ikke har innsikt i hennes o2-opptak og generelle sykdomsutvikling bare burde slutte å kritisere hvordan hun bruker og bærer o2-tilførselen sin. 
Ærlig talt. 

Du får vise oss de kongelige som trenger hjelp til å bære en blomsterbukett. Forstår godt de trenger hjelp når de får mer enn de klarer å bære. Og vis samtidig den kongelige som har egen jakkebærer. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Junijulia skrev (9 minutter siden):

Ikke for og være pirkete men mannen i den fjonge uniformen er en av kronprinsens adjutanter. Han har tre stk. En fra sjøforsvaret, hæren og luftforsvaret. Denne mannen er orlogskaptein og har fått den store æren og være veskebærer.

Mektig imponert over at kronprinsessen var så kjapp på foten, at noen som er 10 år yngre og i god fysisk form hadde problemer med å holde tritt med henne. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/aldri-sett-liknende/84481600

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Hvorfor pleier folk å bære det selv, alle jeg har sett og/eller kjenner som har hatt tilsvarende behov har ordnet seg med frakt selv. En liten, nett ryggsekk, for eksempel, noen fornuftig forklaring på at det ikke hadde vært ok? Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet.

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at folk som ikke har innsikt i hennes o2-opptak og generelle sykdomsutvikling bare burde slutte å kritisere hvordan hun bruker og bærer o2-tilførselen sin. 
Ærlig talt. 

Jeg synes det er veldig ugreit HVIS noen i tråden problematiserer AT Mette nå har brukt portabel O2 ved to anledninger offentlig. Har noen helst sett at hun IKKE bruker o2? Ikke som jeg har registrert, ihvertfall.

Jeg synes det er helt greit at flere undrer seg over symboleffekten kongehuset velger å forfekte ved at en mann med alvorlig mine  og uniform går og bærer et apparat på et par kg for at den kongelige høyheten skal hilse på noen paraidrettsutøvere i noen minutter. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (20 minutter siden):

Da har HM vært på oppdrag hos fiskeribedrifter i dag. Han liker ikke å få spørsmål om det "alle" lurer på. Oppfatter at han er litt nebbete i svarene.

Så er spørsmålet hvilken verdi det har at denne mannen reiser rundt og skal mene noe om ulike bransjer, her var det fiskeribedrifter. Når man lever i en situasjon som kronprinsen gjør så virker jo dette absurd. Pressen og folket ønsker svar på ymse rundt hans ektefelles omgang med organiserte kriminelle. Kronprinsen sier at han ikke ønsker å svare på denne tematikken. Han svarer også som en fjortis nærmest, at han ikke leser alle mailene som kona skriver.

Dette håpløse og uverdige sirkuset må snart komme til en ende. Seriøse bedrifter og ærlige arbeidsfolk blir jo helt stilt i skyggen av at denne vidløftige familien skal "representere".

Det var en gang det hadde en verdi å få kongelig oppmerksomhet. 

Her blandes to ulike ting, rollen som representant og pressens ønske om svar i en helt annen sak. At kronprinsen ikke svarer på én type spørsmål betyr ikke at oppdraget i seg selv er “verdiløst”. Det er en subjektiv vurdering du legger oppå, ikke en egenskap ved oppdraget. Dette er ikke dokumentasjon på at selve representasjonsrollen mangler verdi.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Som hun må ha høyt lønnede ansatte til å bære for seg - det er det vi diskuterer her. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet (endret)
Reverend skrev (40 minutter siden):

Jeg bryr meg faktisk ikke om noen andre bærer apparatet, maskinen eller vekten på det. MM trenger å ha hendene fri, og om maskinen veier noen kilo kan disse kiloene påføre henne større anstrengelser enn nødvendig for å kunne stå i jobb. Dette er tilrettelegging av hennes arbeidsdag.

Momma skrev (17 minutter siden):

Hvorfor pleier folk å bære det selv, alle jeg har sett og/eller kjenner som har hatt tilsvarende behov har ordnet seg med frakt selv. En liten, nett ryggsekk, for eksempel, noen fornuftig forklaring på at det ikke hadde vært ok? Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet.

Se over for ett svar.

Endret av Reverend
  • Liker 4
Skrevet

Hva gjør andre som bruker et slikt apparat og ikke har noen til å bære det for seg? Sitter hjemme?

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Reverend skrev (Akkurat nå):

Her blandes to ulike ting, rollen som representant og pressens ønske om svar i en helt annen sak. At kronprinsen ikke svarer på én type spørsmål betyr ikke at oppdraget i seg selv er “verdiløst”. Det er en subjektiv vurdering du legger oppå, ikke en egenskap ved oppdraget. Dette er ikke dokumentasjon på at selve representasjonsrollen mangler verdi.

Det er nok ikke min subjektive mening at alle kronprinsens representasjonoppdrag fremover vil være preget av at pressen stiller spørsmål som han ikke ønsker å svare på.

Skal man hekte seg så opp i detaljer som du synes å være tilhenger av på andres vegne, så følg dette gjerne opp ved å ikke dikte inn at jeg har kalt oppdraget verdiløst.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Og så tenker jeg at når man representerer, så trenger man å ha hendene fri - så jeg bare henviser til hva reverend skriver over her.

Jeg er forundret over at voksne mennesker har så lite kunnskap om hvor alvorlig det er å ha en sykdom som krever tilførsel av O2.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Som hun må ha høyt lønnede ansatte til å bære for seg - det er det vi diskuterer her. 

det er lov også for de av oss som ikke meer dette er kritikkverdig, å diskutere her.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Og så tenker jeg at når man representerer, så trenger man å ha hendene fri - så jeg bare henviser til hva reverend skriver over her.

Jeg er forundret over at voksne mennesker har så lite kunnskap om hvor alvorlig det er å ha en sykdom som krever tilførsel av O2.

Jeg har nevnt bæring på ryggen utallige ganger, men forstår jo hvorfor dette velges å overse.

• Liker 32
  • Nyttig 14
Skrevet
keops skrev (18 minutter siden):

Det er nok ikke min subjektive mening at alle kronprinsens representasjonoppdrag fremover vil være preget av at pressen stiller spørsmål som han ikke ønsker å svare på.

Skal man hekte seg så opp i detaljer som du synes å være tilhenger av på andres vegne, så følg dette gjerne opp ved å ikke dikte inn at jeg har kalt oppdraget verdiløst.

Jeg har ikke lagt ord i munnen på deg, jeg viser til formuleringen din om at det fremstår som “absurd” og at andre blir “stilt i skyggen”.

Det er en vurdering av oppdragets verdi, enten du kaller det det eller ikke. Når det gjelder “fremover vil være preget av”, så er også det en antakelse om utvikling, ikke noe som er dokumentert utover enkelthendelser.

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...