Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Festlig at han uttaler dette om e-mailene, han av alle burde ha lest e-postene til ektefellen i denne perioden. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprins-haakon-jeg-leser-ikke-alle-epostene-til-min-ektefelle/s/5-95-2980840

«På spørsmål fra VG om kronprinsen fikk vite om kronprinsessens e-poster til Jeffrey Epstein samtidig som offentligheten, eller før, svarte han:

– Nå er vi på den igjen, ja. Jeg har ikke tenkt å gå dypt inn i den tematikken her og nå, jeg leser ikke alle e-postene til min ektefelle, og det håper jeg ikke noen gjør, egentlig.»

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Lillesol70 skrev (24 minutter siden):

Jeg synes nordmenn er skremmende naive hvis de ikke tror at dette var et nøye regissert grep for å sanke sympati. Så lettlurte kan vi ikke være. Hele greia er pinlig. 

De fleste nordmenn er ikke så lettlurte. Det ser man på SoMe over alt, hvor et overveldende flertall uttrykker seg i krasse ordelag. Men det var et interessant oppslag tidligere i dag om ulike mistenkelige SoMe kontoer som pumper ut positive saker om Mette-Marit kongehuset i høyt tempo. Så noen tenker at det er nødvendig å bruke «dirty tricks» for å snu opinionen - så kan man jo begynne å titte seg litt rundt…

https://www.tv2.no/underholdning/mystisk-heiagjeng-hyller-kongehuset-mistenkelig/18733771/

Endret av TigerK
  • Liker 31
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Festlig at han uttaler dette om e-mailene, han av alle burde ha lest e-postene til ektefellen i denne perioden. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprins-haakon-jeg-leser-ikke-alle-epostene-til-min-ektefelle/s/5-95-2980840

«På spørsmål fra VG om kronprinsen fikk vite om kronprinsessens e-poster til Jeffrey Epstein samtidig som offentligheten, eller før, svarte han:

– Nå er vi på den igjen, ja. Jeg har ikke tenkt å gå dypt inn i den tematikken her og nå, jeg leser ikke alle e-postene til min ektefelle, og det håper jeg ikke noen gjør, egentlig.»

Han har ikke tenkt å gå inn å tematikken her og nå. nei..

Han har jo aldri tenkt å gå inn på den tematikken, tydeligvis.

De får ta med seg en lakei til å bære den der halvkilos oksygentanken til MM og en annen til å ta med ei trillebår til HM som kan plasseres strategisk foran vanskelig presse som stiller så kjipe og slitsomme spørsmål. 

• Liker 32
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
TigerK skrev (59 minutter siden):

Enig i at det kan gi litt uheldige visuelle assosiasjoner av å måtte «gå i bånd».

Forstår det slik at hennes diagnose er slik at den ikke kan bli bedre, bare verre? Kan hende de må finne en annen løsning etterhvert, da det må være særdeles upraktisk og alltid måtte ha med seg en hjelper uansett hvor og når en beveger seg rundt, være seg privat eller i arbeid. Det må da finnes mer hensiktsmessige løsninger for dette som gjør folk som trenger tilførsel av o2 mer selvhjulpne? Noe som kan festes i et belte eller en liten sekk etc.? Kan tenke meg flere situasjoner hvor det ville være ekstremt upraktisk, men også invaderende å måtte ha med seg noen på slep så tett på. Kronprinsessen er jo ellers så opptatt av privatliv og selvstendighet, så denne situasjonen må være et hardt slag for henne. Føler faktisk med henne her. Det må være svært vondt for en som er så vant med å klare seg selv, at en plutselig må ha ledsager med seg overalt. Og med tanke på at dette er permanente skader på lungene som bare utvikler seg i en retning, så er det sikkert lurt å jobbe sammen med hjelpemiddelsentralen eller andre tilbydere for å få på plass en mer hensiktsmessig og langsiktig løsning. 

Hjelpemiddelsentralen kan tilby en trillevogn/bag for de som har behov for oksygentilførsel.

Endret av Junijulia
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Junijulia skrev (1 minutt siden):

Hjelpemiddelsentralen kan tilby en trillevogn/bag for de som har behov oksygentilførsel.

Men disse er langt fra så stilige som den "trillevognen" hennes høyhet hadde med seg da, det skal hennes høyhet ha. ♥️

• Liker 22
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Skrevet
Junijulia skrev (1 minutt siden):

Hjelpemiddelsentralen kan tilby en trillevogn/bag for de som har behov oksygentilførsel.

Hun med sine 10-15 tjenestefolk trenger ikke det 😊 Merkelig, har selv bært to slike tilsvarende vesker for to andre ting og det gikk absolutt utmerket. Var sidevesker til å ha på skulderen. Har man ikke en bråte tjestefolk bærer man faktisk selv 😂

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (3 timer siden):

Det er vel ingen som har problemer med nesekateteret (det er et stykke unna pustemaskin), men lurer litt på hvorfor hun må ha egen lakei til å bære tanken på rundt en kilo. Dette er det jo vanlig at folk ordner seg med selv i en liten veske eller sekk på ryggen.

2,6 kilo veide min Inogen med batteri. Det er ganske tungt når kroppen er svekket og saturasjonen er lav. Regner ikke med at de som ikke har opplevd dette kan forstå hvor krevende det er.

Nå hadde jeg ingen lakei, men ektefellen min fungerte i blant som en.

• Liker 14
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Reverend skrev (42 minutter siden):

Syns ikke det er sjokkerende overhodet. Det hadde vært fint om pressen kunne konsentrere seg om oppdraget hans istedet for å stille private spørsmål.

Oppdraget hans er å være en samlende figur for nasjonen.

Dette lar seg vanskelig kombinere med å ha den familiesituasjonen og livsførsel han har valgt å ha. Så her kommer pressen til å kjøre på med betimelige spørsmål inntil enten kronprinsfamilien skjerper seg, eller de går av.

• Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 18
Skrevet (endret)
mykemule skrev (9 minutter siden):

2,6 kilo veide min Inogen med batteri. Det er ganske tungt når kroppen er svekket og saturasjonen er lav. Regner ikke med at de som ikke har opplevd dette kan forstå hvor krevende det er.

Nå hadde jeg ingen lakei, men ektefellen min fungerte i blant som en.

Kan jeg spørre om hvorfor Inogenen din veier så mye? Det finnes modeller som knapt veier 1 kg? 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
keops skrev (5 minutter siden):

Dette lar seg vanskelig kombinere med å ha den familiesituasjonen og livsførsel han har valgt å ha. Så her kommer pressen til å kjøre på med betimelige spørsmål inntil enten kronprinsfamilien skjerper seg, eller de går av.

Oppdraget hans var å besøke sjømatbedrifter, en del av jobben hans som handler om blant annet å lære om dem og etter hvert utføre et statsbesøk i Japan med dette i fokus. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
keops skrev (20 minutter siden):

Pressens spørsmål er ett tema, representasjonsoppdraget et annet.

At du mener familieforhold påvirker evnen til å være samlende, er en subjektiv vurdering og ikke et etablert kriterium for å “bestå” rollen som kronprins.

Du stiller en forventning om politisk eller institusjonell konsekvens som ikke følger direkte av det som faktisk er sagt eller gjort.

Endret av Reverend
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Oppdraget hans var å besøke sjømatbedrifter, en del av jobben hans som handler om blant annet å lære om dem og etter hvert utføre et statsbesøk i Japan med dette i fokus. 

Og det overordnede oppdraget er å fungere som en samlende figur for folk og land.

Utrolig at dette skal være nødvendig å presisere.

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Uvesentlig hva slags oppdrag eller ikke oppdrag kronprinsen var ute på. Voksne, veloppdragne folk svarer ikke andre mennesker på en slik måte, selv om man opplever henvendelsen som upassende. Og i særdeleshet ikke et medlem av kongehuset! Dette MÅ jo noen ha hatt som jobb å lære de kongelige? Dette er jo barnelærdom på barnehagenivå i de aller fleste norske hjem! 

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
TigerK skrev (Akkurat nå):

Uvesentlig hva slags oppdrag eller ikke oppdrag kronprinsen var ute på. Voksne, veloppdragne folk svarer ikke andre mennesker på en slik måte, selv om man opplever henvendelsen som upassende. Og i særdeleshet ikke et medlem av kongehuset! Dette MÅ jo noen ha hatt som jobb å lære de kongelige? Dette er jo barnelærdom på barnehagenivå i de aller fleste norske hjem! 

Forståelig svar og helt greit i min bok. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

En fin reportasje på NRK Møre og Romsdal i dag - næringslivet er meget takknemlig for hans engasjement og grundige forberedelser før han skal representere norsk næringsliv i Japan. Sjømatbedriftene er viktig for store deler av kysten, skikkelige arbeisdfolk som står på og setter pris på å bli sett av Kongehuset. Så får SoMe-folket og influencere i hovedstadsområdet bruke dagen sin på å klage over at MM bruker pustemaskin når det ikke passer dem. 

Endret av Johan uten land
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Og det overordnede oppdraget er å fungere som en samlende figur for folk og land.

Utrolig at dette skal være nødvendig å presisere.

At du ikke føler deg samlet av hans besøk og opptreden, tenker jeg er til å leve med. 

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Forståelig svar og helt greit i min bok. 

Han svarer frekt, og disser dessuten ektefeller som er i såpass åpent forhold at de kan lese hverandres post uten å skjemmes. 

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Han svarer frekt, og disser dessuten ektefeller som er i såpass åpent forhold at de kan lese hverandres post uten å skjemmes. 

Mener du det er vanlig å lese hverandres mail? 😬 Aldri hørt om. Virkelig ikke. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...