Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Ja, men ikke hvis de er unge, friske menn med militær utdanning og uniform.

Middelaldrende kvinner med livstruende lungesykdom derimot - de kan.

Det er jo det som er  det tydelige budskapet her. 

Slutt å krisemaksimere helsetilstanden hennes og stakkarsliggjøre henne hele tiden, du vet ikke hvor elendig det står til akkurat nå, det finnes utallige grader av denne sykdommen. 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (4 minutter siden):

Det er synd at kronprinsessen har satt seg i en situasjon hvor hun har torpedert sin egen troverdighet. 

Og hvor alvorlig sykdom gjøres om til en del av et sirkus og kontroverser. Det fremstår som at slottet tar dårlige valg gang på gang, og at de ikke makter å håndtere noe av det som gjelder sakskomplekset i kronprinsfamilien på en god måte. Gudene skal vite hvorfor, men antar at det handler om noen som skal detaljstyre hva som kommuniseres ut til det offentlige og at denne «noen « fortsatt ikke har så god dømmekraft. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/slottet-nekter-a-svare-pa-en-rekke-sporsmal-om-kronprinsesse-mette-marits-helsetilstand/s/5-95-2980501

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Reverend skrev (2 timer siden):

Så bra. Da er det bare å fortsette debatten for de som orker det.

Jeg tenker vi kan starte med pustemaskinen MM bruker for å kunne stå i jobb, og hvorfor denne maskinen mistenkeliggjøres som middel for det noen velger å kalle sympatisanking fremfor åpenheten MM viser om hvor langt sykdommen har kommet.

https://www.nrk.no/norge/forverret-helsesituasjon_-kronprinsesse-mette-marit-med-oksygenmaske-pa-jobb-for-forste-gang-1.17841510

Helt naturlig konsekvens når du mister tillit via uærlighet og uredelighet. Så at folk ikke stoler på henne lenger er vel en seng hun var redd selv. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Johan uten land skrev (20 minutter siden):

Det er nok slik at alt som kan brukes MOT MM og Kongehuset brukes for alt det er verdt. At hun faktisk stilte opp og brukte oksygyen, blir nå også brukt mot Kongehuset og MM. Det spekuleres jo overalt på om dett bare er et slags PR-triks. Personlig synes jeg det er en mistekeliggjøring og en smålighet som er så langt nede at det ikke hører hjemme i det offentlige rom. 

Når hun stiller offentlig med dette apparatet så lurer jo folk på hvor alvorlig syk hun er og det vil selvsagt stilles mange spørsmål når hun stiller opp med apparatet på representasjon.

https://www.nettavisen.no/kjendis/slottet-nekter-a-svare-pa-en-rekke-sporsmal-om-kronprinsesse-mette-marits-helsetilstand/s/5-95-2980501

Endret av Gulline
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

Det er ingen som synes MM skal legge fra seg oksygenet hjemme. Hvorfor krisemaksimere hele tiden?

Og det er heller ingen som har gitt en grei eller logisk forklaring på hvorfor en som går så greit som MM ikke kan bære selv når alle andre gjør det.

Hvorfor skal noen (her) i det hele tatt forklare det om et annet menneske?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal noen (her) i det hele tatt forklare det om et annet menneske?

Jeg spør på generelt grunnlag.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (8 minutter siden):

Når hun stiller offentlig med dette apparatet så lurer jo folk på hvor alvorlig syk hun er og det vil selvsagt stilles mange spørsmål når hun stiller opp offentlig:

Jeg er ikke interessert i å lese hva denne Taalesen lirer av seg hele tiden. Makan skvalderkjerring. Jeg så et lite glimt av en podcast på Document, der hun deltok. Hun var "sjokkert" over at Marius kunne få "strafferabatt" for voldtekter - hun la til at hun håpte at "politikere ser dette" - jeg er bare sjokkert over at en som kaller seg kommentator i en riksdekkende avis ikke har mer fundamental forståelse for det norske rettsvesenet og straffeutmåling. Beklager digresjon. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (8 minutter siden):

Helt naturlig konsekvens når du mister tillit via uærlighet og uredelighet. Så at folk ikke stoler på henne lenger er vel en seng hun var redd selv. 

Det er akkurat det. Hun har gjort det selv og hun drar Haakon med seg i tillegg. De anser seg tydeligvis ferdig med saken nå men det er veldig mange der ute som ikke er ferdig eller føler de har fått svar. Tidligere sa gjerne folk at de ikke tror eller har noe tillit til MM, nå er det også mange som sier det samme om Haakon. På en måte litt synd for det var mange som syntes han var ok men nå har snudd. 

• Liker 27
  • Hjerte 4
  • Nyttig 11
Skrevet
TigerK skrev (16 minutter siden):

«På spørsmål fra VG om kronprinsen fikk vite om kronprinsessens e-poster til Jeffrey Epstein samtidig som offentligheten, eller før, svarte han:

– Nå er vi på den igjen, ja.» https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprins-haakon-jeg-leser-ikke-alle-epostene-til-min-ektefelle/s/5-95-2980840

Eh, unnskyld meg - hva?! 

Hva er det for en måte av en kronprins å svare noen i offentligheten?? Jeg tror knapt nok det jeg leser. Er all oppdragelse og folkeskikk gått kongeflokken hus forbi i flere generasjoner? Det er ærlig talt helt sjokkerende å bivåne et så arrogant, uforskammet og hovmodig svar på et totalt legitimt spørsmål! Hva er det som skjer?

Han var på et arbeidsoppdrag. Det var det som skjedde.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (16 minutter siden):

Det er akkurat det. Hun har gjort det selv og hun drar Haakon med seg i tillegg. De anser seg tydeligvis ferdig med saken nå men det er veldig mange der ute som ikke er ferdig eller føler de har fått svar. Tidligere sa gjerne folk at de ikke tror eller har noe tillit til MM, nå er det også mange som sier det samme om Haakon. På en måte litt synd for det var mange som syntes han var ok men nå har snudd. 

Hvem? Kilder?

• Liker 8
Skrevet
Justlooking skrev (Akkurat nå):

Mulig de anser seg som ferdig med saken. Jeg skal love at pressen IKKE er ferdige med det. De kommer nok ikke til å "plage" MM med pustestøtte - men HM kommer til å bli minnet om saken i lang tid. 

i USA får Trump gjennomgå på alle arenaer ... og det kommer heller aldri til å slutte - før folk får sannheten. 

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Og da er det passende å være arrogant og snerpete?

• Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Skrevet
Johan uten land skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke interessert i å lese hva denne Taalesen lirer av seg hele tiden. Makan skvalderkjerring. Jeg så et lite glimt av en podcast på Document, der hun deltok. Hun var "sjokkert" over at Marius kunne få "strafferabatt" for voldtekter - hun la til at hun håpte at "politikere ser dette" - jeg er bare sjokkert over at en som kaller seg kommentator i en riksdekkende avis ikke har mer fundamental forståelse for det norske rettsvesenet og straffeutmåling. Beklager digresjon. 

Glad noen sier det. Skulle tro hun fikk betalt per ord, uavhengig av innhold. Har forøvrig sjelden sett henne vrøvle mer enn i nettopp denne artikkelen, der hun later som det er et problem at slottet ikke kommenterer pustehjelpen, selv om slottet kommer med en lang kommentar som oppsummerer alt de har fortalt om kronprinsessens sykdom. Taalelsen er virkelig dronningen av ikke-saker.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
trønder skrev (16 minutter siden):

Og da er det passende å være arrogant og snerpete?

Jeg oppfatter det ikke slik som du eller andre tolker det.

Han kunne fint ha latt være å svare i det hele tatt.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Reverend skrev (4 minutter siden):

Det fremgår av den vedlagte linken at det var et oppdrag han var ute på. Men greit nok at du påpeker det. Resten av innlegget mitt står seg, og jeg skjerper kritikken en smule etter det du påpeker. Det er en måte å uttrykke seg på privat, og en annen måte å uttrykke seg på når man er på arbeidsoppdrag. Grøsser på ryggen når jeg tenker på hvordan Haakon snakker til folk privat hvis det er slik han snakker på jobb. På en meget offentlig jobb til og med. 

Sjokkerende er bare fornavnet! 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
TigerK skrev (17 minutter siden):

Det fremgår av den vedlagte linken at det var et oppdrag han var ute på. Men greit nok at du påpeker det. Resten av innlegget mitt står seg, og jeg skjerper kritikken en smule etter det du påpeker. Det er en måte å uttrykke seg på privat, og en annen måte å uttrykke seg på når man er på arbeidsoppdrag. Grøsser på ryggen når jeg tenker på hvordan Haakon snakker til folk privat hvis det er slik han snakker på jobb. På en meget offentlig jobb til og med. 

Sjokkerende er bare fornavnet! 

Syns ikke det er sjokkerende overhodet. Det hadde vært fint om pressen kunne konsentrere seg om oppdraget hans istedet for å stille private spørsmål.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Ganske skammelig at Mette med showet sitt tok oppmerksomheten bort fra utøverne som skulle hedres.

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Reverend skrev (9 minutter siden):

Syns ikke det er sjokkerende overhodet. Det hadde vært fint om pressen kunne konsentrere seg om oppdraget hans istedet for å stille private spørsmål.

Det er ikke private spørsmål.

Vår kommende konge har altså muligens hatt full innsikt i og bekjentskap til at vår kommende dronning fasiliterte ett vennskap med en dømt kriminell overgriper.

Vi vet at HM ble informert av en bekymret kronprinsesse om at Epstein driver med regelrett utpressing av folk…

..men hun har opprettholdt vennskap og kontakt med ham lenge etter selvopplevde ubehagelige episoder som vår kommende konge også hadde kjennskap til..

En ting er at MM har blitt ansett som for uvitende i sin rolle om landets anliggende men det kan vel ikke sies til samme grad om HM.

Det er en rød tråd at han da har hatt kjennskap til at hans familie pleier omgang med kriminelle og er selv kriminell, uten at han mener det er verken særlig nevneverdig å snakke om , eller av folkets interesse..? 

De representerer blant annet omdømmet til landet vårt, våre verdier og hvem vi skal være som folk..

så nei, dette her er virkelig ikke privat anliggende. 

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...