Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kan se ut til at kronprins Haakon ikke har tatt innover seg alvoret i hva han har sagt. 

https://www.bt.dk/royale/bts-underholdningsredaktoer-epstein-sagen-er-fortsat-et-gigantisk-problem-for-det-norske-kongehus

Sitat;»De norske medier spørger både ind til, om kronprins Haakon kendte til de e-mails, hans kone udvekslede med Epstein, og om han kendte til beskyldningerne mod Epstein, der allerede var fremme, da Mette-Marit havde kontakt med ham. Det sidste vælger han ikke at svare på, og det ser virkelig ikke godt ud,« lyder det fra Fie West mens hun tilføjer:  »De her nye svar fra kronprins Haakon rejser igen flere nye spørgsmål, og det understreger i den grad, at Epstein-sagen fortsat er et gigantisk problem for det norske kongehus.«

Kronprins Haakon har i NRK intervjuet sagt at han visste om MM sin relasjon til Epstein. 
Saken eskalerer ser det ut til, og det ser på ingen måte oppløftende ut for det norske monarkiet med to som ikke har styr på sitt hus og gjerning. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Momma skrev (20 timer siden):

Er det virkelig mange som mener dette? Jeg har ikke sett noen her inne som mener at hun burde latt oksygenet bli igjen hjemme.

Det har jeg sett her inne i den andre tråden. At det hele er et pr stunt. 
på fb tar det helt av, noen mener det ikke er MM men en skuespiller, at hun enten er 2 personer eller bruker parykk, at den ene skuespilleren er 20 yngre enn den andre , det kan man se på huden.. en teori om at den virkelige MM har flyttet til utlandet og at Mm ved skuespillerne snart dør så den virkelige Mm kan leve jets set livet i fred på en stillehavsøy 😅 

jeg enig i at hun kan bære maskinen selv. At Haakon bar den, da de gikk tur og det ble tatt bilder av , som folk her mente var et pr stunt syntes jeg var greit. Å ha med en lakei i uniform med eneste (? ) jobb å bære den så teit ut. Kongen har ikke hendene fri når han bruker krykker, så da burde man jo hatt 2 lakeier som kunne båret han. Det hadde gitt mer mening, han er jo konge. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (57 minutter siden):

Mener du at skriftlige uttalelser fra slottet er mer troverdig?

Det var ikke det jeg sa. Vennligst avstå fra å tillegge meg meninger.

• Liker 4
Skrevet
pøbelsara skrev (20 timer siden):

Seriøst? det er misbruk av kompetansen når det er livsviktig o2, men ok hvis det er blomster eller en jakke?

Så livsviktig at hun ikke kan bære den selv? Antar andre med samme sykdom får en slik bærer dekket av nav da? 
de gangene jeg har møtt kongen, dronningen og HM har de båret blomster og jakker selv. Jeg har vel sett bilder av at noen hjelper de å bære blomster, da har det vel vært store mengder? 
kongen går jo stort sett med krykker nå , så påstanden om at kongelige  må ha hendene fri og ikke kan bære noe selv er litt pussig. Om noen bærer blomster for kongen nå om dagen har jeg forståelse for det. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Eufemia- skrev (5 minutter siden):

Det kan se ut til at kronprins Haakon ikke har tatt innover seg alvoret i hva han har sagt. 

https://www.bt.dk/royale/bts-underholdningsredaktoer-epstein-sagen-er-fortsat-et-gigantisk-problem-for-det-norske-kongehus

Sitat;»De norske medier spørger både ind til, om kronprins Haakon kendte til de e-mails, hans kone udvekslede med Epstein, og om han kendte til beskyldningerne mod Epstein, der allerede var fremme, da Mette-Marit havde kontakt med ham. Det sidste vælger han ikke at svare på, og det ser virkelig ikke godt ud,« lyder det fra Fie West mens hun tilføjer:  »De her nye svar fra kronprins Haakon rejser igen flere nye spørgsmål, og det understreger i den grad, at Epstein-sagen fortsat er et gigantisk problem for det norske kongehus.«

Kronprins Haakon har i NRK intervjuet sagt at han visste om MM sin relasjon til Epstein. 
Saken eskalerer ser det ut til, og det ser på ingen måte oppløftende ut for det norske monarkiet med to som ikke har styr på sitt hus og gjerning. 

En ting er at Haakon ikke leste Mettes private e-post den gang, men heller ikke NÅ har han lest dem? Nå som hele Norge og hele verden har tilgang så har han ikke sett det som viktig å lese, eller i det minste la seg bli fortalt hva som står der? Hva med resten av Epstein-filene, aner han noe om det som står om andre norske høytstående nordmenn, eller er han ikke interessert i det heller? Hvorfor er han eventuelt ikke interessert i å lese dem? 

Interessant at det er utenlandsk presse som er mest «på» i denne saken. Håper de fortsetter å følge opp på våre vegne. 

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

"Intervjuet" på NRK var spikeren i kista for min del. Inntil både Mette-Marit og Haakon svarer ordentlig for seg, er de ikke egna til å representere noe som helst etter min mening.

Dessverre er det denne statsformen vi har, og vi må leve med at disse overpriviligerte folka møter opp og later som om ingenting har hendt. Ellers gjør de tross alt ikke det de får betalt for.

Skulle inderlig ønske vi kunne få lagt ned hele greia og starta på nytt, men politikerne på Stortinget syns jo de kongelige er SÅ stas. Tenker faktisk det kan ha noe (ikke alt) med at stortingspolitikerne møter de kongelige personlig i mye større grad enn andre. Og at det kan hindre politikerne å ta gode prinsippielle valg rundt dette. Kongen er jo SÅ fin og klok, kan jo ikke stemme for å ta fra han jobben... Og da vil jo den morsomme slottsmiddagen ryke også... Nei, best å la alt være som det er. 

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Eufemia- skrev (3 timer siden):

Som tidligere formidlet, så fremstår denne familien veldig opptatt av seg selv. Her har jeg etterpå referert til den samme IA og hennes utbrudd i affekt. Så er det disse besøkene i fengselet for å støtte opp om voldsmannen som står tiltalt i flere alvorlige saker. Tenk det, det er et sterkt inntrykk for folk å se at selv kronprinsen møter opp for å gi sin personlige støtte den veien. 

Så kommer jeg til å tenke på de meget hyppige telefonsamtaler mellom mor og datter, MM i Norge og IA i Australia. Var det ikke opp mot 7 samtaler pr dag? Hjelpes! Men, vil de begge to, så be it. Hva snakkes det om hele 7 ganger daglig? 
Jeg har selv hatt voksen person på Universitetet, men telefonkontakt med slik frekvens er helt hinsides i mine øyne. De unge skal få konsentrere seg om studier, og ikke minst så skal de få ro til å leve sine egne liv. 
Det får være grenser, seriøst sagt. 

Generelt ønsker jeg å si at alle foreldre har ansvar for egne liv, egne kriser, og det å arbeide seg gjennom hva det måtte være. 
Å evt. projisere den slags over på sine nære kan være veldig skadelig både på kort og lang sikt. 

Ikke alle bryter med et tiltalt familiemedlem. Noen gjør det, andre ikke. Å holde kontakten betyr å holde kontakten, ikke at man støtter vold.

Ser ingen grunn til å ta "syv ganger om dagen" bokstavelig, men de har tydeligvis mye kontakt. 

Å spekulere i tilknytningsmønstre, er ikke i min interesse.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (23 minutter siden):

En ting er at Haakon ikke leste Mettes private e-post den gang, men heller ikke NÅ har han lest dem? Nå som hele Norge og hele verden har tilgang så har han ikke sett det som viktig å lese, eller i det minste la seg bli fortalt hva som står der? Hva med resten av Epstein-filene, aner han noe om det som står om andre norske høytstående nordmenn, eller er han ikke interessert i det heller? Hvorfor er han eventuelt ikke interessert i å lese dem? 

Interessant at det er utenlandsk presse som er mest «på» i denne saken. Håper de fortsetter å følge opp på våre vegne. 

At han sier at han ikke har lest e-post er ikke annet enn slags «jeg husker ikke», eller rett og slett verdens enkleste forklaring omkring hans evt. viten om hva han har visst og hvor mye. 
Uansett har han bundet seg til masten på MM sitt synkende skip. Han har i intervjuet sagt at han har vært kjent med MM sin tette kontakt med Epstein tilbake i tid. At han bare lot henne pleie omgang med denne pedofile sexovergriperen og menneskehandleren viser at han åpenbart synes at han var en ok fyr den gang. Altså en passende person hans kone kunne omgås. Det er jo slik at selv kronprinsen den gang hadde tilgang til en pc og kunne google Epstein. Vi må kunne anta at også kronprinsen sjekker denne private fyren som hans kone ønsket å omgås. Etter hva som er sagt fra MM, så er/var de selv ansvarlig for å sjekke ut sine venner, og at dette ikke var knyttet opp til hoff, PST eller øvrige ansatte. 

Så, da kan man konstatere at de to måtte ha vært hjertens enige om at Jeffrey Epstein var en fyr som ble godkjent av dem begge. 

Vi hørte jo kronprins Haakon uttalte i intervjuet i NRK at han kjente til relasjonen. Dvs. at det påhviler ham et ansvar å svare ut omstendighetene rundt det hele. 

Skandalen vokser for hver dag så lenge kronprinsparet unnlater å svare på spørsmål fra pressen. 
Om ikke, så vil ikke engang sperrebånd, trillebårer eller instrukser fra hoffet om at spørsmål fra pressen ikke vil bli besvart kun nøre opp under et allerede anstrengt og uholdbar situasjon. 

Et kongehus som ved arroganse ikke kommuniserer, og derigjennom bryter ned deres lille gjenværende relasjon til folket, tjener ikke nasjonen. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Perine skrev (2 timer siden):

At dere ikke snart blir lei av å pøse ut all denne vreden over kongehuset..  En milliard kroner av VÅRE skattepenger, å, så skrekkelig.  Jeg har ikke stor inntekt og formue, men av de 90-100.000 jeg betaler i skatt, så synes jeg ikke det er noe å klage over at et par hundre kroner går til monarkiet.  Det blir faktisk ikke mer, om vi deler den milliarden på befolkningen.  Jeg vet at skattepengene mine går til mange forskjellige formål, og dette er jo småtteri i den store sammenhengen.

Spiller ingen rolle. En milliard til en liten familie er noe helt annet enn støtte til kulturliv, helsevesen osv. 

Denne milliarden er ikke fordelt på noe annet enn å drifte kongefamilien.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (1 time siden):

At han sier at han ikke har lest e-post er ikke annet enn slags «jeg husker ikke», eller rett og slett verdens enkleste forklaring omkring hans evt. viten om hva han har visst og hvor mye. 
Uansett har han bundet seg til masten på MM sitt synkende skip. Han har i intervjuet sagt at han har vært kjent med MM sin tette kontakt med Epstein tilbake i tid. At han bare lot henne pleie omgang med denne pedofile sexovergriperen og menneskehandleren viser at han åpenbart synes at han var en ok fyr den gang. Altså en passende person hans kone kunne omgås. Det er jo slik at selv kronprinsen den gang hadde tilgang til en pc og kunne google Epstein. Vi må kunne anta at også kronprinsen sjekker denne private fyren som hans kone ønsket å omgås. Etter hva som er sagt fra MM, så er/var de selv ansvarlig for å sjekke ut sine venner, og at dette ikke var knyttet opp til hoff, PST eller øvrige ansatte. 

Så, da kan man konstatere at de to måtte ha vært hjertens enige om at Jeffrey Epstein var en fyr som ble godkjent av dem begge. 

Vi hørte jo kronprins Haakon uttalte i intervjuet i NRK at han kjente til relasjonen. Dvs. at det påhviler ham et ansvar å svare ut omstendighetene rundt det hele. 

Skandalen vokser for hver dag så lenge kronprinsparet unnlater å svare på spørsmål fra pressen. 
Om ikke, så vil ikke engang sperrebånd, trillebårer eller instrukser fra hoffet om at spørsmål fra pressen ikke vil bli besvart kun nøre opp under et allerede anstrengt og uholdbar situasjon. 

Et kongehus som ved arroganse ikke kommuniserer, og derigjennom bryter ned deres lille gjenværende relasjon til folket, tjener ikke nasjonen. 

Dette er en kjede av antakelser som bygges opp som om det er fakta, og dermed tullball. At noe i ettertid fremstår som en dårlig vurdering, er ikke det samme som hva som faktisk var kjent, vurdert eller ment der og da.

Endret av Reverend
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Natttåke skrev (3 timer siden):

Åh, jordeple, jeg er enig med deg. 

Hun burde absolutt få mulighetene til valg nå. Til å bygge et liv, et fritt og uavhengig liv. Å skulle være et forbilde for folket og stå foran hele sitt bør hun slippe.

Det er en umenneskelig og utdatert rolle. 

Så la oss gi henne fri.

Dette hadde jo vært et godt argument hvis vi hadde hatt skjellig grunn til å tro at hun styres av plikten til å være et forbilde for folket. Men har vi egentlig noen grunn til å tro at akkurat det er det som styrer henne? Hun dro ut og drakk øl med den tiltalte serieovergriperen for å være et forbilde? Skal vi dra ut og drikke med notoriske overgripere hele gjengen nå fordi hun som forbilde gjør det? Se den andre veien når han hyler hore til folk? Han står jo i en vanskelig situasjon.

Jeg er ikke uenig i at det for de fleste er begrensende å være tronarving. Men jeg har ingen konkrete grunner til å tro at det gjelder IA. Tvert i mot ville de fleste som ønsket å være et forbilde tenke at her måtte man trø varsomt.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Kokosmakrone skrev (1 time siden):

"Intervjuet" på NRK var spikeren i kista for min del. Inntil både Mette-Marit og Haakon svarer ordentlig for seg, er de ikke egna til å representere noe som helst etter min mening.

Dessverre er det denne statsformen vi har, og vi må leve med at disse overpriviligerte folka møter opp og later som om ingenting har hendt. Ellers gjør de tross alt ikke det de får betalt for.

Skulle inderlig ønske vi kunne få lagt ned hele greia og starta på nytt, men politikerne på Stortinget syns jo de kongelige er SÅ stas. Tenker faktisk det kan ha noe (ikke alt) med at stortingspolitikerne møter de kongelige personlig i mye større grad enn andre. Og at det kan hindre politikerne å ta gode prinsippielle valg rundt dette. Kongen er jo SÅ fin og klok, kan jo ikke stemme for å ta fra han jobben... Og da vil jo den morsomme slottsmiddagen ryke også... Nei, best å la alt være som det er. 

Helt enig. Kun NRK - spørsmålene måtte sendes dem en uke i forveien og de fikk hele 20 minutter på hele seansen. NRK skulle sagt neitakk.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Dette hadde jo vært et godt argument hvis vi hadde hatt skjellig grunn til å tro at hun styres av plikten til å være et forbilde for folket. Men har vi egentlig noen grunn til å tro at akkurat det er det som styrer henne? Hun dro ut og drakk øl med den tiltalte serieovergriperen for å være et forbilde? Skal vi dra ut og drikke med notoriske overgripere hele gjengen nå fordi hun som forbilde gjør det? Se den andre veien når han hyler hore til folk? Han står jo i en vanskelig situasjon.

Jeg er ikke uenig i at det for de fleste er begrensende å være tronarving. Men jeg har ingen konkrete grunner til å tro at det gjelder IA. Tvert i mot ville de fleste som ønsket å være et forbilde tenke at her måtte man trø varsomt.

Nei, du har nok rett. Vi ser ikke et ønske om denne rollen som forbilde her. Men det du skriver viser jo at hun ikke passer som tronarving. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (3 minutter siden):

Nei, du har nok rett. Vi ser ikke et ønske om denne rollen som forbilde her. Men det du skriver viser jo at hun ikke passer som tronarving. 

Den meldingen hun la ut på sosiale medier viser tydelig at hun ikke passer som dronning. Ser litt vel mye av moren der. 

https://www.nrk.no/norge/ingrid-alexandra-pa-lukket-instagram-konto_-_nar-er-det-nok__-1.17757109

Endret av Gulline
  • Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Gulline skrev (1 minutt siden):

Den meldingen hun la ut på sosiale medier viser tydelig at hun ikke passer som dronning. Ser litt vel mye av moren der. 

Sant, og den friheten gir vi henne gjerne. Hun er ung, og vil tilpasse seg et nytt liv utenfor det kongelige. Eller så trenger hun ikke tilpasse seg....

Endret av Natttåke
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Man vet jo ikke hvordan hun hadde passet hvis hun hadde vokst opp under mer tradisjonelle tronarvingforhold. Det er jo sannsynligvis ikke noe galt med henne sånn i utgangspunktet. Men når MM har styrt skuta i det hjemmet og HM bare har tilpasset seg, så er ikke resultatet så oppsiktsvekkende. Jeg synes først og fremst synd på henne som har en slik mor og bror. Jeg hadde syntes synd på noen som har så mye kriminalitet i familien (og foreldre som ikke tok skikkelig avstand til de kriminelle) om de ikke var kongelige og. Hun kan velge bort tronen, men ikke familien.

Hvis man legger til grunn at vi ikke blir kvitt monarkiet, så er det mulig at det beste alternativet er MLs døtre som noen nevner.

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Her på KG er det helt gratis råd å få om alt fra hvordan best oppdra barna, hvordan kle seg passende og ikke minst, hvordan best håndtere symptomer på alvorlig sykdom, så hvorfor de holder seg med rådgivere er uforståelig for meg.

Forøvrig koster ikke kongehuset en milliard i året. Antakelig er kostnadene ca 500 mill.

https://www.nettavisen.no/kjendis/statsbudsjettet-2026-sa-mye-penger-far-kongefamilien/s/5-95-2672817

Endret av pøbelsara
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Her er det helt gratis råd å få, så hvorfor de holder seg med rådgivere er uforståelig for meg.

Forøvrig koster ikke kongehuset en milliard i året. Antakelig er kostnadene ca 500 mill.

https://www.nettavisen.no/kjendis/statsbudsjettet-2026-sa-mye-penger-far-kongefamilien/s/5-95-2672817

Herregud er jo bare en halv milliard da. Folk må roe seg, det er bare kaffepenger. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Herregud er jo bare en halv milliard da. Folk må roe seg, det er bare kaffepenger. 

Det er bittelitt forskjell på 500 millioner og 1 milliard - så det er jo greit å holde seg bittelitt til realitetene.

500 millioner er mye penger. En milliard er dobbelt så mye.

fakta betyr noe.

Endret av pøbelsara
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Her på KG er det helt gratis råd å få om alt fra hvordan best oppdra barna, hvordan kle seg passende og ikke minst, hvordan best håndtere symptomer på alvorlig sykdom, så hvorfor de holder seg med rådgivere er uforståelig for meg.

Vel, dei nyttar seg i alle høve ikkje av rådgjevarar til private treff, så me kan like gjerne spara oss for dei kostnadene 😏Og for MMs del er det grunn til å tru at me kan kutta ned på rådgjevarar til offisielle oppdrag også sidan bruken av dei ser ut til å vera på sparebluss.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...