Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (13 timer siden):

Takk for at du delte denne interessante artikkelen.

Jeg synes faktisk de poengene som ble fremmet helt mot slutten av artikkelen nesten var de mest interessante, for det er et poeng jeg ikke kan huske å ha sett fremmet i noen grad før. Men det er altså en statsviter (Sterri) og "riksrepublikaneren" Alstadheim som advarer mot en folkeavstemning, fordi den vil kunne gi den nye kongen en ny, sterk legitimitet som monarken hittil ikke har hatt, som vil kunne forskyve maktbalansen som vår tradisjon har utviklet. 

Ja, heilt einig i at det var ein stor tankevekkar. Eg har heile vegen vore for ei ny folkeavstemming når støvet har lagt seg (er ennå for tidleg, tykkjer eg - føler framleis at me manglar nok oversikt), men dette momentet må eg tenka litt meir gjennom fyrst.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Første turen til palm beach. Var ikke iht det, det var via en veninde og yoga tur. 

Så ingenting her er  avdekket som noe korrupsjon.mm har avkreftet å motatt noen gaver

Denne «venninna» var hennar betalte yogalærar, så ikkje venninne i rette forstand. Det var heller ikkje denne yogalærarinna, men ein «venn» som hadde lånt huset av Epstein. Mange har gissa at denne vennen må ha vore Boris sidan det er dokumentert at han også hadde planlagt å komma dit mens MM var der, men blei forhindra pga. helsa (problem med auga?)

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (39 minutter siden):

Frisør er iht det besøket med veninden. Det er før et veldedig samarbeid. Samme med sjåfør. Middager begge veier, går vel opp i opp. Omstendigheter iht blomster bukett , kommer ikke frem. Det får hun forøvrig over alt. 

Turen til palm beach, handlet ikke om noe veldedig samarbeid. Det var en privat tur med en veninde som hadde lånt palm beach. 

Med tanke på epsteins historikk, med manipulsajon og trekke i tråder etc.  Har jeg veldig vanskelig med å tro at det var helt tilfeldig, at mette marit google eiers personlige venn, tilfeldigvis endte helt tilfeldig på en eiendom han eier, samtidig som han prøver å vaske navnet sitt på google. Og ikke har lykkes i kontakt med bill gates. 

Så jeg tror ikke det var så tilfeldig at mm sin veninde fikk genuint og generøst låne den boligen akkurat da.

https://www.vg.no/nyheter/i/2pp3e4/dette-fant-andre-da-de-googlet-epstein?utm_source=androidapp&utm_medium=share#:~:text=Jeffrey Epstein forsøkte å manipulere Google-søk for,Mette-Marit sier hun ikke visste om Epsteins

Men da innrømmer du jo selv at MM tok imot åpen korrupsjon for å renvaske Epsteins navn selv.

Om møtet ikke er tilfeldig, om det er som du insinuerer at JE lånte huset til hennes venninne får å få henne dit, og MM ikke engang sa nei takk midt i julen, hva er det egentlig du forsvarer?

Om man ser bort ifra at det på dette tidspunktet ble skrevet opp og ned om Andrews forhold til JE, og at varsellampene burde blinke så det synger, så drar altså vår kronprinsesse på smøringstur til samme mann.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Vonbrotenrojalist skrev (1 time siden):

Ja, heilt einig i at det var ein stor tankevekkar. Eg har heile vegen vore for ei ny folkeavstemming når støvet har lagt seg (er ennå for tidleg, tykkjer eg - føler framleis at me manglar nok oversikt), men dette momentet må eg tenka litt meir gjennom fyrst.

En ting jeg også synes er verd å sette spørsmålstegn ved, er det forslaget noen fremmer om at kronprinsen selv bør be om en folkeavstemning. Personlig tenker jeg at det er et politisk spørsmål som han ikke bør involvere seg i. Det ligger ikke i monarkiets system at vi skal stemme over personen på tronen, og det ligger heller ikke i systemet at personen på tronen har noe med å påvirke politiske spørsmål,  eller spørsmål om statsformen.

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

En ting jeg også synes er verd å stille spørsmålstegn ved, er det forslaget noen fremmer om at kronprinsen selv bør be om en folkeavstemning. Personlig tenker jeg at det er et politisk spørsmål som han ikke bør involvere seg i. Det ligger ikke i monarkiets system at vi skal stemme over personen på tronen, og det ligger heller ikke i systemet at personen på tronen har noe med å påvirke politiske spørsmål,  eller spørsmål om statsformen.

De kongelige er jo i tett dialog med regjeringen og Stortinget. Kongen kan formelt sett be om ny stemmegivning slik Kong Haakon VII gjorde før han aksepterte tronen i 1905. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (16 timer siden):

Nei. Hun skal omtales som Hennes Kongelige Høyhet Kronprinsessen og tiltales som Deres Kongelige Høyhet. Om noen år blir det Hennes Majestet Dronningen, som skal tiltales som Deres Majestet.

Urkomisk.

🎯 

Høyhet? Deres Majestet? Urkomisk, og ugjenkjennelig som sådan. Jeg får en umiddelbar opplevelse av ERROR knyttet til person og titlene. Sånn er det blitt, og det er besørget på egen hånd. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Sharon Myoshin Kelley er ikke en veninde av kronprinsessen. Hun er en spirituell mentor. Myoshin var invitert av kronprinsessen til PB, ikke omvendt. Det var også i klartekst at assistenten til Epstein og "Mette" korresponderte sammen om landingstider, flight osv hennes "friend" kom med slik at sjåføren kunne møte på riktig terminal til riktig tid for å plukke opp "Mettes friend". Myoshin er teacher/guru innen vipassana yoga og blir som regel betalt for å reise rundt med klienter. Hun har taushetsplikt og har flere "kjente" klienter som bruker henne og/eller deltar på hennes retreats/kurs osv. Hun er profesjonell yogalærer og tar betalt for sine tjenester.  

"Crown Princess Mette-Marit and her spiritual mentor, Sharon "Myoshin" Kelley, engaged in private meditation, spiritual retreats, and travel together, most notably a 2012 trip to India and a 2013 stay at Jeffrey Epstein’s villa in Florida. Myoshin, a meditation guru specializing in vipassana, was described by the Crown Princess as her "teacher"."

https://www.huffpost.com/author/myoshin-kelley

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Sharon Myoshin Kelley er ikke en veninde av kronprinsessen. Hun er en spirituell mentor. Myoshin var invitert av kronprinsessen til PB, ikke omvendt. Det var også i klartekst at assistenten til Epstein og "Mette" korresponderte sammen om landingstider, flight osv hennes "friend" kom med slik at sjåføren kunne møte på riktig terminal til riktig tid for å plukke opp "Mettes friend". Myoshin er teacher/guru innen vipassana yoga og blir som regel betalt for å reise rundt med klienter. Hun har taushetsplikt og har flere "kjente" klienter som bruker henne og/eller deltar på hennes retreats/kurs osv. Hun er profesjonell yogalærer og tar betalt for sine tjenester.  

"Crown Princess Mette-Marit and her spiritual mentor, Sharon "Myoshin" Kelley, engaged in private meditation, spiritual retreats, and travel together, most notably a 2012 trip to India and a 2013 stay at Jeffrey Epstein’s villa in Florida. Myoshin, a meditation guru specializing in vipassana, was described by the Crown Princess as her "teacher"."

https://www.huffpost.com/author/myoshin-kelley

Godt skattepengene våres kan bidra til noe lærerikt..

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Siden man likevel er i gang med AI-kampanjer på facebook, kan jeg foreslå at slottet skroter PR-avdelingen og ansetter en AI-assistent? Det vil spare oss flere millioner, og de produserer omtrent ingenting utover dvaske variasjoner av ingen kommentar uansett.

Endret av Ellie42
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Første turen til Palm Beach…. Var hun på flere turer dit?

Og å få gratis overnatting, kost og losji til godt over hundretusen kroner, betalt av en straffedømt, pedofil mangemillionær er vel like problematisk uansett hva målet med reisen er?

Korrupsjon handler jo ikke om å få goder knyttet til jobben, det vil man jo i så fall få av … jobben… Korrupsjon handler om at noen, på grunn av sin stilling, får tilgang til personlige goder (slik som gaver, reiser, tilgang til nettverk, posisjoner, innflytelse etc.) som fremmer egne interesser. 

Mette fikk tilgang til Epstein på grunn av sin stilling som kongelig. Boris introduserer henne jo som ‘not your average royal’ eller noe slikt. Epstein hadde gode erfaringer med å knytte kongelige inn i sitt nettverk, og det virker som han aktivt søkte etter kongelige verden over. Med Mette fikk han fulltreff med en gang! Hun svelget hele agnet, snøret, søkket og duppen! Hun hadde ikke vært interessant for Epstein uten den kongelige tittelen. Til gjengjeld fikk hun tilgang til reiser, gaver, nettverk osv. 

Men Mette er hevet over loven, så per definisjon har hun ikke gjort noe «ulovlig», fordi ingenting hun gjør kan noen gang være ulovlig. Det er bestemt av grunnloven. 

Selvsagt har kronprinsessen fått fordeler/goder, slik du påpeker. 
MM er hevet over loven, ja, men hun er ikke hevet over det norske folk sin mening om hvordan hun skjøtter seg i rollen. Oppslutningen om henne som både kronprinsesse og potensiell dronning er i fritt fall. 
Folkets dom kan velte et kongehus. Det er noe mange i folket nå er opptatt av. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Mediene melder i dag om at prinsen er flink som er med pappa på jobb😁

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (51 minutter siden):

Denne «venninna» var hennar betalte yogalærar, så ikkje venninne i rette forstand. Det var heller ikkje denne yogalærarinna, men ein «venn» som hadde lånt huset av Epstein. Mange har gissa at denne vennen må ha vore Boris sidan det er dokumentert at han også hadde planlagt å komma dit mens MM var der, men blei forhindra pga. helsa (problem med auga?)

Åja. Jeg hadde forstått det var yoga venninden som hadde lånt. Beklager den misforståelsen.  Ser iallefall ut som boris er med i bakgrunnen der, når vi ser komunikasjonen mellom han og epstein er.

• Liker 2
Skrevet
Eufemia- skrev (4 minutter siden):

Jeg eier ikke tillit til forklaringen til MM. Hva i alle dager var så viktig med å ha tilhold i villaen til den pedofile sexovergriperen fremfor å booke et opphold på en resort i området? Å leie inn en yogalærer er ikke en billig affære, så man må undre over hvorfor det var så viktig å oppholde seg hos denne groteske mannen. Men, mulig at en yogalærer kunne stå som et slags alibi ovenfor ektefellen, HM, i den settingen. 
Det hele er så på viddene at det er utfordrende å forholde seg til. En kronprinsesse som oppfører seg på denne måten, og ikke en hvilken som helst mann, Norges kronprins, synes at det er en flott greie og en helt ok fyr å omgås. 

Hennes kongelige høyhet? NOT. 

Det finnes flere helt outstanding yoga-retreats i området der. Er det noe de vel bemidlede damene gjør på vestkysten, så er det å holde på med yoga og pilates-trening. Man trenger ikke å bo hos en privatperson slik kronprinsessen gjorde den gangen for å være i et rolig og privat område (med 24/7 security) spesialisert for slike klienter med de interessene.  Det er menyer på hva man kan velge. Litt usikker på tannlege dog ;)  

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
anonym 4545 skrev (10 minutter siden):

Mediene melder i dag om at prinsen er flink som er med pappa på jobb😁

😁 Han driver vel på med å finne sin egen vei? Ja, for det er altså ikke lagt noen plan for fremtiden der behovet for representasjon skal dekkes opp av …. Ups, det kom visst brått på? 
Jeg mener at det å representere fordrer en god utdanning, inkl. forsvaret, for å kunne stå på en troverdig måte i en slik rolle. 
Jeg har så langt et godt inntrykk av prinsen, men jeg er redd for at kronprinsparet ikke har lagt forventninger til ham ift. realistiske krav til å kunne stå i ulike settinger på en god og representativ måte. Å finne sin egen vei er ikke godt nok. Vi har ikke fått noen informasjon om annet enn dette enkeltmannsforetaket. 

Det skal trolig bare gå seg til, og så skal de samme frasene gå på repeat  - De er jo alltid så utrolig imponert, og det er det. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Det finnes flere helt outstanding yoga-retreats i området der. Er det noe de vel bemidlede damene gjør på vestkysten, så er det å holde på med yoga og pilates-trening. Man trenger ikke å bo hos en privatperson slik kronprinsessen gjorde den gangen for å være i et rolig og privat område (med 24/7 security) spesialisert for slike klienter med de interessene.  Det er menyer på hva man kan velge. Litt usikker på tannlege dog ;)  

🎯Nettopp. 
Det var kanskje ikke så spennende. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 time siden):

trodde teorien var at venninnen var hun svenske Eva som var med på shopping?

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

trodde teorien var at venninnen var hun svenske Eva som var med på shopping?

Nei, Eva Andersson-Dubin (eks-kjæresten til Epstein), gift med millardær Glenn Dubin hadde egen bolig i samme område i PB.  

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt mett og lei av å forvente flere svar fra Mette eller kronprinsen. De kommer garantert ikke til å si noe mer om saken. Med mindre resten av filene slippes, da, og flere skjeletter ramler ut. Og så tenker jeg at Mettes "straff" i denne saken egentlig er grei nok som den er: hun kommer alltid til å forbindes med Epstein, hun kommer aldri til å bli kvitt stempelet som Epstein-venninne med alt det innebærer. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Momma skrev (14 minutter siden):

Jeg kjenner jeg er litt mett og lei av å forvente flere svar fra Mette eller kronprinsen. De kommer garantert ikke til å si noe mer om saken. Med mindre resten av filene slippes, da, og flere skjeletter ramler ut. Og så tenker jeg at Mettes "straff" i denne saken egentlig er grei nok som den er: hun kommer alltid til å forbindes med Epstein, hun kommer aldri til å bli kvitt stempelet som Epstein-venninne med alt det innebærer. 

Melania kalles i disse dager Epstein-queen, men jeg er redd det er vår egen kommende dronning som får arve den tittelen når Trump må gå.

Jeg lurer på hva neste forsvars-vinkel blir når resten av filene slippes blir. Det er så mange møter og så mye henvisninger til meldinger og telefonsamtaler dem imellom at dette ikke kommer til å ende særlig bra.

Endret av Ellie42
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (37 minutter siden):

Slik blir det når man ikke snakker fritt og ærlig når media spør direkte spørsmål. Tausheten skaper enda større rom for spekulasjoner og tolkninger så lenge flere spørsmål ihht til dokumentene, ikke blir besvart eller svarene blir for vage. 

Du får henvise videre til TV2, Dagbladet, VG og andre medier. TV2 var bl a de som ønsket å ha dette intervjuet med kronprinsessen, men NRK "vant". Det sto først mellom TV2 og NRK. 

Manglende eller begrensede svar i media er ikke i seg selv dokumentasjon på at spekulasjonene som fremmes dermed blir riktige. At noe ikke er fullt belyst offentlig betyr ikke at det er fritt frem å fylle inn med antakelser som om de er fakta.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...