Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (2 minutter siden):

Vel, dei nyttar seg i alle høve ikkje av rådgjevarar til private treff, så me kan like gjerne spara oss for dei kostnadene 😏Og for MMs del er det grunn til å tru at me kan kutta ned på rådgjevarar til offisielle oppdrag også sidan bruken av dei ser ut til å vera på sparebluss.

PÅ hvilket grunnlag sier du dette? Eller - hva mener du egentlig? :klo:

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når Nettavisen stiller spørsmål rund Mettes bruk av «pustemaske», svarer Guri med en lang utgreiing om hva de har informert om før og hvorfor. Når hun først skal bruke tid på å svare - hvorfor svarer hun ikke bare på spørsmålene? Det hadde jo vært mye enklere enn å gå rundt og rundt grøten med den samme informasjonen, men med andre ord. Eventuelt svart at de ikke diskuterer helseopplysninger om enkeltpersoner (som jeg mener hadde vært en helt legitim linje å legge seg på). https://www.nettavisen.no/kjendis/slottet-nekter-a-svare-pa-en-rekke-sporsmal-om-kronprinsesse-mette-marits-helsetilstand/s/5-95-2980501

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (3 timer siden):

En ting er at Haakon ikke leste Mettes private e-post den gang, men heller ikke NÅ har han lest dem? Nå som hele Norge og hele verden har tilgang så har han ikke sett det som viktig å lese, eller i det minste la seg bli fortalt hva som står der? Hva med resten av Epstein-filene, aner han noe om det som står om andre norske høytstående nordmenn, eller er han ikke interessert i det heller? Hvorfor er han eventuelt ikke interessert i å lese dem? 

Interessant at det er utenlandsk presse som er mest «på» i denne saken. Håper de fortsetter å følge opp på våre vegne. 

Har ikke e-postene blitt slettet da? mm var jo lei seg for det, for at hun ikke kunne lese de og se ting i sammenheng. Skjønne hva hun hadde googlet om han og sånn. Frisket opp hukommelsen litt. Det var jo dumt ikke Haakon leste dem den gang, kanskje han hadde husket bedre. Ellers er jo enig i at det ikke er vanlig å lese hverandre mailer da. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

PÅ hvilket grunnlag sier du dette? Eller - hva mener du egentlig? :klo:

At fleire som kjenner MM godt har uttalt opp gjennom åra at ho er sta og lever etter mottoet «my way or the high way» (ikkje meint bokstaveleg) - ergo er det ikkje alt ho har teke til seg av «prinsesseskulen» for å seia det litt forsiktig🙃

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Når Nettavisen stiller spørsmål rund Mettes bruk av «pustemaske», svarer Guri med en lang utgreiing om hva de har informert om før og hvorfor. Når hun først skal bruke tid på å svare - hvorfor svarer hun ikke bare på spørsmålene? Det hadde jo vært mye enklere enn å gå rundt og rundt grøten med den samme informasjonen, men med andre ord. Eventuelt svart at de ikke diskuterer helseopplysninger om enkeltpersoner (som jeg mener hadde vært en helt legitim linje å legge seg på). https://www.nettavisen.no/kjendis/slottet-nekter-a-svare-pa-en-rekke-sporsmal-om-kronprinsesse-mette-marits-helsetilstand/s/5-95-2980501

Hvorfor kaller du henne Mette og ikke Mette-Marit, slik slottet gjør?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Har ikke e-postene blitt slettet da? mm var jo lei seg for det, for at hun ikke kunne lese de og se ting i sammenheng. Skjønne hva hun hadde googlet om han og sånn. Frisket opp hukommelsen litt. Det var jo dumt ikke Haakon leste dem den gang, kanskje han hadde husket bedre. Ellers er jo enig i at det ikke er vanlig å lese hverandre mailer da. 

E-postene ligger åpent tilgjengelig på nettet for alle som er interessert i å lese dem. Gratis er det også, man må bare verifisere at man er over 18 år. Så Haakon må bare skride til verket, det er ikke for sent hverken for ham eller andre som vil oppdatere seg på fakta i saken. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kaller du henne Mette og ikke Mette-Marit, slik slottet gjør?

Det er vel først og fremst fordi det er slik kronprinsen omtaler henne. Mange meg doble navn om kun bruker det ene. Haakon Magnus bruker bare Haakon og forstår det slik at Sverre Magnus bare bruker Magnus, og at Märtha Louise bare bruker Märtha, Ingrid Alexandra bruker bare Ingrid osv. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Det er vel først og fremst fordi det er slik kronprinsen omtaler henne. Mange meg doble navn om kun bruker det ene. Haakon Magnus bruker bare Haakon og forstår det slik at Sverre Magnus bare bruker Magnus, og at Märtha Louise bare bruker Märtha, Ingrid Alexandra bruker bare Ingrid osv. 

Slottet omtaler henne alltid som Mette-Marit, og det gjør pressen også. Så jeg lurte.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (8 minutter siden):

E-postene ligger åpent tilgjengelig på nettet for alle som er interessert i å lese dem. Gratis er det også, man må bare verifisere at man er over 18 år. Så Haakon må bare skride til verket, det er ikke for sent hverken for ham eller andre som vil oppdatere seg på fakta i saken. 

Jeg trodde det var snakk om hele samtalene, men ja de har han vel lest. Og MM som ikke husker sammenhengen i dem. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (23 minutter siden):

Veldig god og nyttig lesning.

- Oksygen gis ikke fordi noen føler seg litt tungpustet. Det gis fordi oksygennivået i blodet er for lavt. Det betyr at når noen bruker oksygen i hverdagen, er det fordi kroppen trenger det. Ikke fordi noen ønsker å sende et signal, men fordi det er medisinsk vurdert at kroppen ikke klarer seg uten.

Endret av Reverend
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Slottet omtaler henne alltid som Mette-Marit, og det gjør pressen også. Så jeg lurte.

Hun også kaller seg for Mette? På forlovelsesintervjuet ( tror det var det? ) så sier hun jeg heter Mette Marit, de fleste kaller meg Mette. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (34 minutter siden):

Her på KG er det helt gratis råd å få om alt fra hvordan best oppdra barna, hvordan kle seg passende og ikke minst, hvordan best håndtere symptomer på alvorlig sykdom, så hvorfor de holder seg med rådgivere er uforståelig for meg.

Forøvrig koster ikke kongehuset en milliard i året. Antakelig er kostnadene ca 500 mill.

https://www.nettavisen.no/kjendis/statsbudsjettet-2026-sa-mye-penger-far-kongefamilien/s/5-95-2672817

Må du ikke glemme alle kostnadene som ikke inngår i apanasjen. 

Da er vi fort oppe i en milliard, om ikke over milliarden. 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Kvittre skrev (7 minutter siden):

Hun også kaller seg for Mette? På forlovelsesintervjuet ( tror det var det? ) så sier hun jeg heter Mette Marit, de fleste kaller meg Mette. 

Jeg synes Mette holder i lange baner.

• Liker 17
  • Hjerte 2
Skrevet
pøbelsara skrev (51 minutter siden):

Strengt teke er det vel heller ikkje lov å omtala kronprinsessa som Mette-Marit utan tittel? Men når MM sjølv omtaler kronprinsen som bare Haakon i offisielle intervju, har ho jo opna «the floodgates» som dei seier over dammen.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

https://www.morgenbladet.no/aktuelt/bor-vi-ha-ny-folkeavstemning-om-kongehuset/9204565

«Alle, også kongehuset, har godt av tilbakemeldinger, og i alle fall etter 119 år. Kongen er ikke vår overordnede, det er folket som er kongefamiliens og kongehusets overordnede. (…)

Man skal ikke ta folket for gitt. Hverken når man er politiker eller når man er kronprins.»

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (11 minutter siden):

Det må du dokumentere. Her står det nærmere en halv milliard. Ikke over.https://www.nettavisen.no/nyheter/monarkiets-kostnader-i-norge-utgifter-nar-en-halv-milliard/s/5-95-2493116

Nei, det orker jeg ikke nå, kanskje senere eller en annen dag. Du kan selv google eller se i den andre tråden. Husker det var en bruker som kalte seg SagaP som ramset opp en haug med kostnader (i den andre kongetråden). Dessuten har media ramset opp kostnader ifm med prinsesse Ingrid Alexandras studier i Australia og de to (fire) livvaktene som overlapper hverandre hver måned (eller var det hver 2.uke?). Både tuition fee, flights, campus eller priv + alle kostnader ved livvaktene, så er alt dette kostnader det norske folk betaler via skatteseddelen og som ikke betales av mottagere av apanasje. Jeg har selv studert utenlands, har voksne unge som studerer i utlandet og vet hva det koster sånn ca pr semester. Billig er det definitivt ikke. Det er litt rimeligere å studere ved off college eller universitet, men det er ikke gratis for utenlandske statsborgere. Nå går vel ikke IA på et off univ men privat også. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/sa-mye-vil-studieoppholdet-til-prinsesse-ingrid-alexandra-i-australia-koste/s/5-95-2453418 Legger til denne, ellers er det masse informasjon i trådene fra før på utgifter den norske stat dekker. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
42. skrev (3 minutter siden):

Fordi at derfor. Herregud, alle vet at hun går som mette

Nei, alle vet ikke det. Det var derfor jeg spurte. Jeg har kun sett mannen hennes og brukere her inne gjøre det. Se & hør som omtaler kongefamilien daglig, kaller henne Mette Marit. Det gjøres også på kongehusets nettsider.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...