Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

😁 Han driver vel på med å finne sin egen vei? Ja, for det er altså ikke lagt noen plan for fremtiden der behovet for representasjon skal dekkes opp av …. Ups, det kom visst brått på? 
Jeg mener at det å representere fordrer en god utdanning, inkl. forsvaret, for å kunne stå på en troverdig måte i en slik rolle. 
Jeg har så langt et godt inntrykk av prinsen, men jeg er redd for at kronprinsparet ikke har lagt forventninger til ham ift. realistiske krav til å kunne stå i ulike settinger på en god og representativ måte. Å finne sin egen vei er ikke godt nok. Vi har ikke fått noen informasjon om annet enn dette enkeltmannsforetaket. 

Det skal trolig bare gå seg til, og så skal de samme frasene gå på repeat  - De er jo alltid så utrolig imponert, og det er det. 

Det er mange som ikke kommer inn i forsvaret i dag. De har mange å ta av. Det kan være f. eks. være nok at man har for dårlig syn, er allergisk for noe etc. Det er ikke bare å bestemme selv at man skal inn i militæret. Da må det i såfall være egne regler for kongelige

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Veldig veldig koselig at prinsen er med pappa på jobb. Det jeg stusser på er denne uttalelsen fra kronprinsen en tid tilbake om Magnus sin rolle. Hvis han ikke skal ha en offisiell fulltidsstilling, hvorfor skal da kronprinsparet sin apanasje dekke hans livsopphold? Og er apanasje ment til å dekke livsopphold for andre utenom kronprinsparet og prinsessen?   

https://sol.no/nyheter/prins-sverre-magnus-fikk-tilbud-pa-jobb-med-pappa/84499528

« Magnus kommer sikkert til å være med på noe, men jeg tror nok ikke at han skal ha en offisiell rolle som en fulltidsstilling. Det er ikke planen.» 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (6 minutter siden):

Veldig veldig koselig at prinsen er med pappa på jobb. Det jeg stusser på er denne uttalelsen fra kronprinsen en tid tilbake om Magnus sin rolle. Hvis han ikke skal ha en offisiell fulltidsstilling, hvorfor skal da kronprinsparet sin apanasje dekke hans livsopphold? Og er apanasje ment til å dekke livsopphold for andre utenom kronprinsparet og prinsessen?   

https://sol.no/nyheter/prins-sverre-magnus-fikk-tilbud-pa-jobb-med-pappa/84499528

« Magnus kommer sikkert til å være med på noe, men jeg tror nok ikke at han skal ha en offisiell rolle som en fulltidsstilling. Det er ikke planen.» 

Den er vel ment å dekke prinser og prinsessers økonomi frem til de er 20 eller 22år tror jeg det var. Forøvrig står de fritt til å bidra alle barna økonomisk så lenge de vil og med hvor mye de vil også etter det, som alle andre også kan iht egne private penger

• Liker 7
Skrevet (endret)

Fullstendig uavhengig av pustemaskinen, så er det legitimt å forestille seg at det har vært møter med PR om hvordan Kongehuset kan gjenvinne tilliten i befolkningen. Er det derfor Sverre og Ingrid plutselig er med på jobb så ofte, f.eks.?

Tilliten er ugjenopprettelig for mange av oss etter de e-postene som så dagens lys, slik er det bare.

Endret av Nostradamus
  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Skrevet
Hebbe-lille skrev (14 minutter siden):

Du vet da ikke noe om dette. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (42 minutter siden):

De er jo strengt tatt så rik at de ikke trenger å jobbe. Regner med de har noen som forvalter formuen deres. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Krokenguri skrev (5 timer siden):

Mm har fortalt ar hun har betalt selv eller ikke motatt. Første besøket var med en veninde som hadde lånt palm beach stedet. 

Ellers har hun ikke fått noe. 

Nå vet jeg heller ikke om de har hatt noe samarbeid. Ikke som jeg vet om. Og har de ikke det, er det iallefall ingen korrupsjon der. Sto vel om noe møte med henne , bill gates og fruen og epstein.

Det er ekstremt stor forskjell på mulig å motta en gave i kanskje en grå sone, og drap. Makan

Kan du dokumentere at det var venninden som lånte huset? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
lizziea skrev (Akkurat nå):

Kan du dokumentere at det var venninden som lånte huset? 

MM sa det selv i intervjuet på NRK.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 time siden):

Hvorfor får ikke befolkningen ta stilling til om vi ønsker å betale for denne familien, når mange barnefamilier sliter med å ha råd til å dekke basale livsbehov i Norge i dag?

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg sliter litt med å tro at MM er så utspekulert at hun skryter på seg en sykdom og gjør seg selv dårligere enn hun er, altså 😅 Jeg synes jo det høres veldig godt at hun er andpusten når hun snakker, og vi har jo lest intervju med lungelegen også. Hvis MM skulle lyve, har hun også fått legen med på det? Er mye rart jeg kan si og mene om MM, men akkurat det med sykdommen klarer jeg ikke å se at hun skulle lyve om, den er jo dritalvorlig.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (34 minutter siden):

Nei, det gjør hun ikke. Hun sa en felles venn av henne og Epstein lånte huset. Som hun ikke vil navngi. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
lizziea skrev (13 minutter siden):

Nei, det gjør hun ikke. Hun sa en felles venn av henne og Epstein lånte huset. Som hun ikke vil navngi. 

Ja, hun sa det i intervjuet. Det er jo det jeg sier.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (10 minutter siden):

Ja, hun sa det i intervjuet. Det er jo det jeg sier.

Hvor sier hun at yoga guruen som var i huset med henne lånte det?  Jeg finner ikke det.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
lizziea skrev (2 minutter siden):

Hvor sier hun at yoga guruen som var i huset med henne lånte det?  Jeg finner ikke det.

Har hun sagt det?

• Liker 3
Skrevet
Reverend skrev (2 timer siden):

Det er to forskjellige ting. Jeg kommenterer hva som kan regnes som grunnlag for slutninger, ikke hvordan offentlig debatt utvikler seg når informasjon er begrenset.

Det ene sier ikke noe om sannhetsgehalten i det som fylles inn i rommet.

Ja, de er to forskjellige ting, men de henger fortsatt sammen. Jeg har heller ikke sagt at alt som fylles inn i rommet er sannheten. Poenget er at når kronprinsessen gir svært begrensede svar i saker som allerede er basert på dokumenter og omdiskutert, påvirker det hvilke slutninger folk trekker. Enten de er korrekte eller ikke. Du snakker om hva som er gyldig grunnlag for slutninger. Jeg snakker om hva som faktisk skjer når grunnlaget er uklart. Og i praksis er det nettopp derfor åpenhet er så viktig: ikke fordi den garanterer sannhet, men fordi den reduserer rommet for feilslutninger. Så ja, det ene avgjør ikke sannhetsgehalten, men det påvirker i høy grad hvilke påstander som oppstår og får fotfeste.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Krokenguri skrev (6 timer siden):

Mm har fortalt ar hun har betalt selv eller ikke motatt. Første besøket var med en veninde som hadde lånt palm beach stedet. 

Ellers har hun ikke fått noe. 

Nå vet jeg heller ikke om de har hatt noe samarbeid. Ikke som jeg vet om. Og har de ikke det, er det iallefall ingen korrupsjon der. Sto vel om noe møte med henne , bill gates og fruen og epstein.

Det er ekstremt stor forskjell på mulig å motta en gave i kanskje en grå sone, og drap. Makan

Så hun husker dette?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Nei. Hun sa ikke det var denne venninnen. Hun sa en "venn av meg".

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (50 minutter siden):

Har hun sagt det?

Nå var det Krokenguri jeg ba om og dokumentere sine påstander, hun har gjentatte ganger hevdet at MM var i huset med sin venninne som lånte det. Så fint om hun svarer for seg. Dine påstander er heller ikke dokumentert i intervjuet. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
lizziea skrev (9 minutter siden):

Nå var det Krokenguri jeg ba om og dokumentere sine påstander, hun har gjentatte ganger hevdet at MM var i huset med sin venninne som lånte det. Så fint om hun svarer for seg. Dine påstander er heller ikke dokumentert i intervjuet. 

Hva er problemet? Betyr vennens kjønn noe her? Det som er poenget er at det var en felles venn - nøkkelordet er felles - ikke om det var venn eller venninne

• Liker 5
Skrevet
Momma skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner jeg er litt mett og lei av å forvente flere svar fra Mette eller kronprinsen. De kommer garantert ikke til å si noe mer om saken. Med mindre resten av filene slippes, da, og flere skjeletter ramler ut. Og så tenker jeg at Mettes "straff" i denne saken egentlig er grei nok som den er: hun kommer alltid til å forbindes med Epstein, hun kommer aldri til å bli kvitt stempelet som Epstein-venninne med alt det innebærer. 

Tenker som deg. Er nå der at jeg ikke forventer noen flere svar fra Mette eller kronprinsen. Venter forøvrig heller ingen svar fra kronprinsen vedr brudd på avtaler mellom DL/ML og kongehuset, og jeg venter ingenting fra kongeparet. 

Så, en "straff" er nok også at jeg tror mange har landet på det samme som meg, at tilliten til- og synet på kongehuset er forandret. Jeg liker ikke hvordan de har håndtert alt sammen. 

• Liker 23
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...