Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Dettw blir for dumt. Se og hør tjente vel noen kr på denne hetse artikkelen også. De er i mine øyne degradert  fra sladre blad, til mobbe blad

Enig. 

Samme med Nettavisen.

Skammelig.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (1 time siden):

Jeg leste denne artikkelen i se&hør om nettopp den debatten som handler om MM og bruken av nesekateter. 

https://www.seher.no/kongelig/full-krig-om-helsen/84500354

Jeg lenker til den fordi den har med noen sitater fra begge «sider». 

Først og fremst; det er ingen som hevder at MM ikke har lungefibrose, slik noen prøvde å lage stråmann av i går. Ingen hevder at det er iscenesatt. 

Jeg er også overbevist om at Slottet er svært bevisst på krisen som har oppstått og at de jobber med å gjenreise tilliten. Det er tross alt deres jobb å beskytte institusjonen og det ville være rart om de ikke hadde en strategi og aktivt vurderte hvordan de skal håndtere de sakene som har oppstått. Først ML, så MBH og nå MM. Særlig er det problematisk når det gjelder MM siden hun jo er en del av den aller innerste krets. 

Det som diskuteres er om de bruker MM sin sykdom (igjen, det er ingen som betviler den) for å sanke sympati. Noen har vist til at dette er en kjent kommunikasjonsstrategi. Og vi ser at det virker. 

Hun har vært i en situasjon hvor grimen ikke er nødvendig å bruke hele tiden. Det har vi sett. Hun bruker den av og til. Det er også fakta. Å bruke grimen er derfor et valg. Når det er et valg, er det betimelig å spørre hvorvidt hun velger å bruke den som et avvæpnende middel. Det er en strategi som vi ser kan fungere. Det er ikke lite som står på spill for Kongehuset. Og situasjonen har de satt seg i selv. Tillit er ikke noe de kan kreve, det er noe de må gjøre seg fortjent til. I alle fall i 2026. Og her tror jeg Slottet har forregnet seg litt. Jeg har lyst til å sitere følgende fra artikkelen som oppsummerer det godt: 

«I denne tolkningen fremstår synliggjøringen av helsesituasjonen ikke som en medisinsk realitet, men  som et mulig PR-grep - en måte å flytte fokus og vekke sympati i befolkningen» 

Så kan man man gjerne kjefte på folk og skamlegge dem for å tolke det slik, men det er jo nettopp også noe som er en videreføring av strategien. Men det løser ikke det underliggende problemet; for slik gjenoppretter man ikke tillit. 

Godt innlegg. De gjenoppretter ikke tilliten på den måten de har lagt opp til nå. For mange av oss er ikke dette måten. Som du sier så er det et valg når hun bruker oksygentilførselen (ikke PUSTEMASKIN som andre har kalt dette) - og hun valgte da å bruke den - med hjelp til å bære det relativt lette og lille apparatet da hun skulle gjøre "comeback" etter lang tid under jorden, og et ganske omdiskutert intervju. De ønsket at det skulle synes veldig godt akkurat nå, det er det ingen tvil om. 

Har ingen tvil ift at hun er alvorlig syk, men dette ble bare rart (dette også) 

Jeg får litt følelsen av at de ønsket å legge opp til at "man kjefter ikke på en som er syk", og det fungerer tydeligvis. 

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og speklulasjoner. Minner om at fokuset skal være på Kongefamilien, ikke hverandre. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (27 minutter siden):

Godt innlegg. De gjenoppretter ikke tilliten på den måten de har lagt opp til nå. For mange av oss er ikke dette måten. Som du sier så er det et valg når hun bruker oksygentilførselen (ikke PUSTEMASKIN som andre har kalt dette) - og hun valgte da å bruke den - med hjelp til å bære det relativt lette og lille apparatet da hun skulle gjøre "comeback" etter lang tid under jorden, og et ganske omdiskutert intervju. De ønsket at det skulle synes veldig godt akkurat nå, det er det ingen tvil om. 

Har ingen tvil ift at hun er alvorlig syk, men dette ble bare rart (dette også) 

Jeg får litt følelsen av at de ønsket å legge opp til at "man kjefter ikke på en som er syk", og det fungerer tydeligvis. 

Det er klart at bilder hvor MM bærer nesegrime og adjutant/kronprins hjelper til med å bære apparatet, så blir det lagt godt merke til. 

Selve utfordringen som MM og kronprins HM virkelig står midt oppe i, og som setter monarkiet i spill er skandalen som involverer den norske kronprinsessen sitt forhold til den pedofile sexovergriperen og menneskehandleren Jeffrey Epstein. 
Det er noe ikke utenlandske media heller slipper fokuset til. 

Hver gang MM/kronprinsparet omtales i verdenspressen så kommer hele skandalen oppsummert. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (35 minutter siden):

Jeg synes Sarromma skyter seg selv i foten med denne usaklige salven:

"Sarromaa sier til Dagbladet at hun ikke tror at nordmenn er klare for å avskaffe monarkiet.

- Nordmenn har jo ikke noen form for handlekraft. Skal det skje noe i dette landet, må det lages minst fem ulike utredninger. Fire av dem blir liggende i en skuff og den siste blir det en omkamp av. Og til slutt skjer det ingenting, bortsett fra at masse unyttige byråkrater er blitt sysselsatt i sine pseudojobber i offentlig sektor. "

Dette er jo bare tull. To ting som ikke har noe med hverandre å gjøre. Hun er så useriøs.

Hun har nok rett i at nordmenn ikke er klare for å avskaffe monarkiet, for det viser jo meningsmålingene. Men det er jo ikke fordi vi ikke får det til eller mangler handlekraft. Det er jo fordi et flertall faktisk ønsker å beholde det. Hvis det endrer seg, så får vi jo til å avskaffe det.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har blanda syn på e Sarromaa., men i dette tilfellet nikker jeg enig. Hun skildrer gullbruret, mangelen på frihet og ytringsrett, og hun peker på at Sverre Magnus bør være gammel nok til å ikke leke rundt i italia men gå i militæret. Alt er sant. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Nostradamus skrev (1 minutt siden):

Hvorfor spurte ikke NRK hva hun mente med denne e-posten?

image.thumb.png.fa240a5d89713af569cffedc509c89ca.png

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01765256.pdf

Ja, den er graverende,. Dels henger den nok sammen med at de hadde lest Muligheten av en øy" av Michel Houellebecq, som omhandler kloner og den klonede, bla. 

Derav fantasilandkommentaren nederst. 

Men det er jo ellers underlige holdnger og synspunkt.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (7 minutter siden):

Ja, den er graverende,. Dels henger den nok sammen med at de hadde lest Muligheten av en øy" av Michel Houellebecq, som omhandler kloner og den klonede, bla. 

Derav fantasilandkommentaren nederst. 

Men det er jo ellers underlige holdnger og synspunkt.

Underlige er jo en snill beskrivelse. Dette er jo helt sykt å skrive av MM, hun selv refererer ikke til boken i e-posten heller.

Spørsmålet nå er om hun har skam nok til å møte opp på slottsbalkongen 17.mai for å vinke, og fortsatt late som ingenting? 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
iliah skrev (Akkurat nå):

Underlige er jo en snill beskrivelse. Dette er jo helt sykt å skrive av MM, hun selv refererer ikke til boken i e-posten heller.

Spørsmålet nå er om hun har skam nok til å møte opp på slottsbalkongen 17.mai for å vinke, og fortsatt late som ingenting? 

De drøfter Houellebecq et annet sted da. Husker ikke rekkefølgen lenger. Jeg orker ikke lese dem igjen. Men er enig med deg. 

Det har hun nok, så er det vårt ansvar å ikke sende barn og barnebarn derhen.

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
Natttåke skrev (12 minutter siden):

De drøfter Houellebecq et annet sted da. Husker ikke rekkefølgen lenger. Jeg orker ikke lese dem igjen. Men er enig med deg. 

Det har hun nok, så er det vårt ansvar å ikke sende barn og barnebarn derhen.

Det smarteste barn og barnebarn i Kongefamilien gjør nå er å fokusere på god utdanning og karriere. For det vil ikke bli aktuelt å få påtvunget et Monarki befolkningen ikke ønsker. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
iliah skrev (6 minutter siden):

Det smarteste barn og barnebarn i Kongefamilien gjør nå er å fokusere på god utdanning og karriere. For det vil ikke bli aktuelt å få påtvunget et Monarki befolkningen ikke ønsker. 

De er rike. Rike folk trenger ikke utdanning eller karriere. Finnes folk for slikt…

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
iliah skrev (7 minutter siden):

Sant!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
iliah skrev (8 minutter siden):

Du tror ikke det ville blitt en ordning med etterlønn hvis monarkiet ble avskaffet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (2 minutter siden):

De er rike. Rike folk trenger ikke utdanning eller karriere. Finnes folk for slikt…

Nei, men da trenger de heller ikke rollene sine. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (4 timer siden):

Enig. 

Samme med Nettavisen.

Skammelig.

Og dagbladet. De er sladre blad ene dagen og mobbeblad andre dagen. Virker ikke helt som de vet hva slags blad de vil være, fordi de prøver også å fremstå som nyhets avis. Mulig dagbladet lider av shisofreni? Uansett veldig forvirrende blanding av useriøst og seriøst. De har mista meg helt.

• Liker 2
Skrevet
Nostradamus skrev (2 timer siden):

Hvorfor spurte ikke NRK hva hun mente med denne e-posten?

image.thumb.png.fa240a5d89713af569cffedc509c89ca.png

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01765256.pdf

Sannsynligvis at man vekker intelektuell  nysgjerighet. 

Husk han har jobbet som lærer, og i tilegg til å være en som lurer folk , så vil jeg på det grunnlaget anta at han evner å vekke intelektuell nysgjerrighet hos andre.

Søker du opp ticle my brain meaning. Så er det den betydningen som kommer opp, evnt denne varianten braintickeling.

https://ludwig.guru/s/brain-tickling

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sarromaa kan jo ikke vite om prins Sverre Magnus er tjenestedyktig for forsvaret. Regner med at han må oppfylle de samme kravene som andre for å henge med i førstegangstjenesten. Han har f.eks brukt briller i mange år allerede, så har kanskje for dårlig syn.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Viki6 skrev (2 minutter siden):

Sarromaa kan jo ikke vite om prins Sverre Magnus er tjenestedyktig for forsvaret. Regner med at han må oppfylle de samme kravene som andre for å henge med i førstegangstjenesten. Han har f.eks brukt briller i mange år allerede, så har kanskje for dårlig syn.

Enig. Som jeg har nevnt x antall ganger før - vi vet ikke hvorfor han ikke tjenestegjør. Mulig de "burde" ha informert om det, men om det er helsemessige årsaker til det, har de sin fulle rett til å ikke si noe om det. 

• Liker 7
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...