Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (3 minutter siden):

Ein ting eg har lurt på lenge, er opplysningane om at kontoen blei hakka i 2012, og difor blei han sletta. Men MM brukte framleis same kontoen i dei e-postane me har sett fram til juni 2014. Ergo har ho enten ikkje visst om hakkinga då det skjedde eller ikkje vurdert det som alvorleg nok til at kontoen måtte slettast.

Så kva fekk henne til å endra meining, og kvifor får me ikkje vita når? 

Passord stjeles i stor skala i hele tiden. Det er ikke alltid så lett å merke. Jeg fant en gang et av mine gamle passord på en sånn "have I been pwned"-side, uten at jeg hadde merket at noe var galt.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (25 minutter siden):

Bak betalingsmur. At Se og Hør formidler folkedypets stussligste stemmer er som forventet. 

«Spørsmålet som nå splitter opinionen, er om dette utelukkende handler om nødvendig behandling - eller om det også kan romme en strategisk dimensjon. (…)

ALVORLIG SYK...ELLER?: Folket er delt. Den ene siden mener det hele er et strategisk stunt, den andre siden er dypt bekymret for kronprinsessens helsetilstand. (…)

Bildene viser en kronprinsesse som er alvorlig syk. Men enkelte mener at det å vise seg offentlig med nesegrime, er et godt planlagt PR-stunt fra Slottets side.»

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke uenig men d finnes vell ikke noe utdanningskrav til regenter? 

Strengt teke ikkje formelt krav, nei, men eit av argumenta for kongedømme har vore at dei er fødde inn i rolla si og soleis har starta utdanninga frå den dagen dei blei fødde og ergo har eit forsprang. Med den argumentasjonen kan ein lett konkludera med at dei kongelege bør ha minst like god formell utdanning som andre «toppar» i landet, med mindre ein meiner at «livets skule» er godt nok.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (45 minutter siden):

Bak betalingsmur. At Se og Hør formidler folkedypets stussligste stemmer er som forventet. 

Tenker du dette også er holdningen kongefamilien har generelt når det rettes kritikk mot dem? - det der er bare de stusselige stemmene fra folkedypet ? Det ville i så fall forklare en hel del. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
MissLucy skrev (20 minutter siden):

Passord stjeles i stor skala i hele tiden. Det er ikke alltid så lett å merke. Jeg fant en gang et av mine gamle passord på en sånn "have I been pwned"-side, uten at jeg hadde merket at noe var galt.

Men du er heller ikke kronprinsesse, hvor lett eller vanskelig er det eller var det å hacke en kongelig epost i 2012? Burde jo være vanskelig. Og hvorfor hacke mette? Fordi epstein kanskje? Hmm

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
42. skrev (21 minutter siden):

Saken her er jo at hun får så mye sympati fordi hun er syk, og samtidig hadde en mangeårig kontakt med epstein. Nesten sånn at det blir' staaaakars mette, vi kan ikke kritisere henne for hun er jo syyyk'. Tviler på at hun pusher sykdom akkurat når epsteinfilene slippes, for å synliggjøre kronisk sykdom

Jeg har ikke inntrykk av det. Mediene skriver om kritikkverdige forhold knyttet til Epstein OG om hennes sykdom (og andre saker, selvsagt). Flere forhold pågår samtidig og kan omtales individuelt i motsetning til én smørje.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (3 timer siden):

https://www.aftenposten.no/norge/i/6q40W8/slottet-har-forsoekt-aa-gjenopprette-kronprinsessens-e-postkonto

Enda en uttalelse der man skal ta det Slottet sier for god fisk. Ingen dokumentasjon og legg merke til følgende: 

«Aftenposten har stilt Slottet flere spørsmål om passordlekkasjen, uten å få svar på spørsmålene. De viser til sikkerhetsmessige årsaker»

Som noen skrev her tidligere i tråden: Om de ønsker innsyn i alle e-postene mellom MM og Epstein, hvorfor kontakter de ikke de som faktisk sitter på filene?

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
moroklompen skrev (3 minutter siden):

Som noen skrev her tidligere i tråden: Om de ønsker innsyn i alle e-postene mellom MM og Epstein, hvorfor kontakter de ikke de som faktisk sitter på filene?

Jeg tenker myndighetene er på saken og har vært det en stund. Dette har vært kjent for flere i den "indre sirkelen" en god tid før filene ble lagt ut.

Trumpen var som sagt på besøk på Buckingham Palace hos King Charles bare et par uker før det brakte løst for fullt for den tidligere prinsen også. Vi ser jo nå hvordan det har gått, både med han, ekskona og deres barn. Også for tidligere og daværende ministre, som f eks Mandelson.  

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
moroklompen skrev (7 minutter siden):

Har du overhodet fått med deg de politiske tilstandene på andre siden av blåmyra?

Hvordan vet du at det ikke er forsøkt fra Kongehusets side å få tak i eventuelle andre e-poster som potensielt kan befinne seg filene?

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
moroklompen skrev (14 minutter siden):

Tipper nok Slottet er i desperat kontakt med Dept of Justice for å få slettet dem.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke inntrykk av det. Mediene skriver om kritikkverdige forhold knyttet til Epstein OG om hennes sykdom (og andre saker, selvsagt). Flere forhold pågår samtidig og kan omtales individuelt i motsetning til én smørje.

Men denne saken er jo en smørje, derfor folk reagerer. Kongehuset ser ut for å være et sirkus, og er absulutt et dårlig forbilde, oksyngenkateter hjelper ikke, gjort er gjort uansett hvor syk man blir etterpå 

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Hunter7 skrev (Akkurat nå):

Har du overhodet fått med deg de politiske tilstandene på andre siden av blåmyra?

Hvordan vet du at det ikke er forsøkt fra Kongehusets side å få tak i eventuelle andre e-poster som potensielt kan befinne seg filene?

Det har hvertfall ikke blitt kommunisert at de har prøvd å få tak i mailene den veien!

Som en med amerikansk familie, så er jeg mer enn klar over hva som foregår der.

Jeg har aldri vært en konspirasjonsteoretiker men jeg finner det litt for tilfeldig at de siste filene som ble sluppet angikk mange norske høyprofilerte personer all den tid DT har gitt utrykk for hvor sint han er fordi han ikke fikk fredsprisen.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
moroklompen skrev (15 minutter siden):

Vet vi at de ikke har gjort det?

Tipper de har jobbet ganske intenst i de 7 ukene før intervjuet.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker myndighetene er på saken og har vært det en stund. Dette har vært kjent for flere i den "indre sirkelen" en god tid før filene ble lagt ut.

Trumpen var som sagt på besøk på Buckingham Palace hos King Charles bare et par uker før det brakte løst for fullt for den tidligere prinsen også. Vi ser jo nå hvordan det har gått, både med han, ekskona og deres barn. Også for tidligere og daværende ministre, som f eks Mandelson.  

Våre myndigheter?

Mye av det som har kommet ut, har vært kjent for mange.

Og det er så mye mer man ikke kan skrive her fordi det faller under spekulasjoner.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Eyr skrev (6 timer siden):

De er rike. Rike folk trenger ikke utdanning eller karriere. Finnes folk for slikt…

Nettopp. De er uhorvelig rike. De har saltet arv i England og har masse fond. Pluss selvsagt mye på bok. Ingen av de trenger jobbe en dag. Men om det kommer til at monarkiet opphører og alle millionene/milliardene kommer for en dag og må skattes av og formuesskatten av, har de likevel mengder igjen og kan leve i sus og dus i Norge hele livet. Men kronprinsparet er så glad i penger at kanskje Sveits ville vært det neste.  ?

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Vet vi at de ikke har gjort det?

Tipper de har jobbet ganske intenst i de 7 ukene før intervjuet.

Hadde jeg vært mette og ikke hadde noenting å skjule så hadde jeg helt klart sagt i 'intervjuet' at 'vi jobber intenst for å få all epost'. Istedet jobbet hun intenst med å være et offer, og veldig greit å 'ikke huske'

• Liker 36
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Mette Tjessem er svært syk, det er det ingen tvil om. Jeg unner henne å bli frisk og få et godt liv. Det eneste jeg sliter med er henne som fremtidig dronning. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet
Benazim skrev (3 timer siden):

Joda, men hvis kongelige bare skal være privatpersoner som alle oss andre, så er det jo ikke kongelige lenger. 

Ok, så ifølge deg så skal ikke kongelige ha rett til et privatliv. Er dette absolutt eller relativt? Finnes det en grense mellom hva som er privat og hva som er offentlig? Eller er det alt eller ingenting? 

• Liker 5
Skrevet
Benazim skrev (5 timer siden):

Kongelige er ikke bare "kjente personer på offentlig sted". De er kongelige. Dermed har de sagt fra seg den retten vi andre har til å ha et privatliv, selv om de, som alle andre, skal skånes fra utilbørlig oppførsel fra pressen.

Jeg minner om at valgspråket til alle tre konger etter 1905 har vært "Alt for Norge".

Kronprinsen ser ut til ikke å ta til seg dette valgspråket. For ham ser det ut til å være "Alt for flokken min". Det er en enorm feilvurdering. Han har faktisk ikke rett til å sette familien foran kongeriket. Det ligger i rollen.

Hvis du er kongelig, er det landet først, som valgspråket jo sier.

Til sammenligning:  Hvis du er katolsk prest, er det menigheten først (og sikkert Gud også). Nettopp fordi menigheten skal komme foran alt annet, må de leve i sølibat og avstå fra å gifte seg. Hadde de hatt kone og barn, ville dette nemlig  kommet i veien for menigheten.

For normale personer er det helt umulig å leve opp til slike krav.

Dermed er det eneste åpenbare og logiske svaret, at man må fri alle disse menneskene - enten det er katolske prester, kongelige, eller hva det enn måtte være -  fra de umenneskelige kravene som blir stilt til dem.

Og stille normale krav, slik vi alle i resten av samfunnet må holde oss til,

Hvor har du dette fra at,de kongelige ikke har rett til privatliv? Det har de i høyeste grad.

At hm sier han må ta seg av flokken sin, så er jo det viktig så det ikke rakner fra innsiden. Selv den tøffeste og sterkeste, trenger også omsorg og bli tatt hensyn til.

Så ser ikke at det å ta seg av flokken sin , er en motsigelse på alt for norge.  Selv prester må har orden i egne rekker, om det ikke skal rakne fra innsiden. Så å ta seg av flokken sin i krise, er ikke en svakehet , men en styrke. Han vokste veldig  for min del, med de ordene der, som også markerer at han er en moderne mann, ikke en mosegrodd en fra en tid som for lengst er forbi

Alle konger velger sitt motto, han er ikke konge ennå, så hva som blir hans motto, er jo uvisst. 

De har da på ingen måte selv ytret noe ønske om å gå av. Så hva er poenget med å inn på det tema

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ro Kannah, som er en av lederne for Epstein-granskningen i kongressen, er tydelig på at vi ikke en gang er i nærheten av toppen av isberget, og at det er folk både fra Amerikanske og Europeiske maktnettverk som har sluppet meget lett unna forløpig.

Jeg kommer til å bli imponert om det ikke kommer mer om MM når Donalds klamme hånd slipper taket om US Justice Department, for det er alt for mye snakk om meldinger, bilder, samtaler og annet, og JE var en notorisk arkivist av sine kontaktpunkter med sine "venner".

Endret av Ellie42
  • Liker 24
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...