Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (16 minutter siden):

Og han, som nettopp uttalte den gangen han takket ja til stillingen at han ikke akkurat skulle være veskebærer, men at det var mye å sette seg inn i og en svært kærerik og interessant stilling. 

Også var det akkurat veskebærer han endte opp som. Skjebnens ironi.

Samtidig har han ikke så mange valg. Han er ansatt som adjutant, og må gjøre jobben sin.
Det var andre på slottet som vurderte at det var riktig og bruke han i den settingen.
Syns de bommet.

Endret av Junijulia
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (12 minutter siden):

Og han, som nettopp uttalte den gangen han takket ja til stillingen at han ikke akkurat skulle være veskebærer, men at det var mye å sette seg inn i og en svært kærerik og interessant stilling. 

Junijulia skrev (2 minutter siden):

Også var det akkurat veskebærer han endte opp som. Skjebnens ironi.

Altså har han sagt det ? 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg mener det er bra kronprinsesse Mette Marit er hjemme på Skaugum og pleier seg selv mens de andre reiser til Sverige. Hun ville uten tvil vært "elefanten i rommet" og tatt mye av oppmerksomheten. Dessverre. 

Dessuten er det mange organisasjoner og foreninger den svenske kongen er beskytter for som har med unge og barn å gjøre. Lederne for disse er nok inviterte under deler av feiringen i Sverige. 

Det har også vært skrevet om hvilke beskytterskap kong Carl G. har, i svensk presse, og flere av disse  "krasjer" helt mtp relasjonen MM hadde med en av verdens største pdf-fil.  

Sist, men ikke minst, det blir sikkert mye venting og lange taler. Hun slipper å tenke på noe a la "save us", "boooring" e.l. Da er det godt å være hjemme på Skaugum med full oppvartning i fred og ro, fokusere på helsen sim og heller kose seg med en god bok ;) 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (6 timer siden):

Du har helt rett i at hun ikke er «verdensmester i moral». Det er menneskelig å «juge for å skjule feiltrinn». Problemet oppstår når du blir tatt i det. I alle fall for en der tillit fra folk er en forutsetning for å fungere i jobb. 

Det ER et problem for en som har en definert opphøyd rolle. Det er dette som folk i 2026 ikke lenger aksepterer. Hvorfor skal vi opphøye noen som har vist seg å ha svin på skogen? Og som ikke er sannferdig når det blir stilt spørsmål? 

Ikke noe vits å opphøye noen. Det blir bare dumt, og opphøyer du de høyverdige moralsk skinnhellige (en helt annen kategori  enn MM, f.eks Kjell Magne Bondevik)  så faller de bare mye tyngre når det raser.

Mette Marit har forsåvidt prøvd å opptre forbilledlig i en del  sammenhenger og fått til det, men det er jo ikke  hennes naturlige  greie. Jeg opphøyer ikke Mette Marit til over middels standard. Ser ikke poenget selv om mange ønsker seg at ei prinsesse skal være noe ekstra og høyvelbårent.

Mette Marit sliter litt med det å "hoppe etter Wirkola" . Kong Olav er jo helt konge og når folk sammenlignes med han så når de han vanligvis ikke opp til knærne. Mange har større forventninger til Mette Marit enn det hun leverer. Og ikke vet vi alt om hva hun leverer heller. Vi vet bare det uheldige som trekkes  fram i  pressen.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Forferdelige ting som skjedde på Epstein sin ranch, både tortur og muligens også drap. Den overlevende i denne artikkelen forteller også om at hun overhørte mye snakk om å «skape det perfekte barnet» og jakt på «perfekt genetisk materiale». Epstein var besatt av genteknologi.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ingen-kunne-hore-deg-skrike/84555054

Minner det om noe? Javisst!  
Mette-Marit sin mail til Epstein om å designe/dyrke klonede barn i laboratorier  (november 2012). En LITT rar ting å skrive sånn ut av det blå? Er MM også opptatt av transhumanisme?

(Og så har vi jo «she wants to carry your kid» fra Boris til Epstein. I samme åndedrag som «Mette is a mess»).

Det er noe veldig creepy her.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
MissLucy skrev (11 timer siden):

NRK sier at slottet ikke ba om å få spørsmålene oversendt, og at "NRK sto fritt til å stille de spørsmålene de ønsket i intervjuet" og videre "– Det ble ikke lagt noen begrensinger på NRK. Ingen av våre spørsmål ble avvist eller klippet bort."

Kringkastingsrådet behandler NRK-intervjuet med kronprinsessen: – Slottet satte ingen begrensinger

Det var da flere spørsmål hun ikke ville svare på, det er da mildt sagt avvist!

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
moroklompen skrev (1 minutt siden):

Det var da flere spørsmål hun ikke ville svare på, det er da mildt sagt avvist!

Det er ikke den vanlige betydningen av «avvist», og det er spesielt ikke denne betydningen av «avvist».

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
42. skrev (2 timer siden):

Hun kunne ha holdt seg hjemme, fokuset ble ikke på parautøverne, men på mette. Hvis hun var så dårlig at andre måtte bære, da var hun ikke oppegående i utgangspunktet, det tviler jeg på. Og iallefall i en sånn grad at hun representerer

Enig! Hun hadde holdt seg unna jobb frem til dette. Kongehuset har selvsagt nøye planlagt hennes "comeback", og velger da altså at hun kommer tilbake en av dagene da hun trenger nettopp oksygentilførsel - MED en bærer av apparatet. Ingen tviler på at hun at hun er syk. Men dette "comebacket" følte jeg ble litt at vi kan ikke "kjefte" på en som er syk... 

Alle vet at hovedfokuset ville være at nettopp kronprinsessen var tilbake på jobb! Parautøverne ble helt sekundært... 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Ellie42 skrev (2 timer siden):

Likte hvordan MMs søsters sjef ble tatt for inhabilitet i dag i det første innlegget etter at han klaget på at NRK delte IAs klage-innlegg på IG.

Skjønner ikke disse folkene hvordan dette ser ut? Ja nordmenn er godtroende, men det får da være grenser.

Gammel Kristiansand ordfører og sjef for søstera til Mette, og tante til prinsessen som var omtalt i klagen. Inhabil er vel bare forbokstaven. 

• Liker 23
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (15 minutter siden):

Det er ikke den vanlige betydningen av «avvist», og det er spesielt ikke denne betydningen av «avvist».

Hva mener du egentlig? Om en person spør ett spørsmål og ikke får svar, så blir man da avvist?!

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Altså har han sagt det ? 

Ja, han nevnte det faktisk i et intervju med "Gudbrandsdølen Dagningen" like etter at det ble kjent at han takket ja til stillingen som adjutant. (Må ha +abo for å lese det på nytt). Det var ikke for å spesifisere eller gjøre narr eller noe slikt, men at han gledet seg til å starte i jobben og så på den som en viktig og interessant posisjon for Det kongelige hoff og kronprinsen. Det med "veskebærer" ble bare nevnt som en humoristisk greie under intervjuet. Han sa litt mer enn det som er gjenfortalt av S&H her. 

"Da Thomsvik fortalte om sin nye stilling til Gudbrandsdølen Dagningen, la han ikke skjul på at det er «en bratt læringskurve på toppnivå»:

- Jeg tenker det er en stilling hvor jeg får oppleve og erfare veldig mye, og dét på toppnivå. Det blir veldig spennende, sa han til avisa før jobben trådte i kraft. 

Se og Hør har kontaktet Thomsvik for en kommentar. Han har foreløpig ikke besvart våre henvendelser. "

https://www.seher.no/kongelig/skal-ikke-vaere-synlig/84482032

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Forferdelige ting som skjedde på Epstein sin ranch, både tortur og muligens også drap. Den overlevende i denne artikkelen forteller også om at hun overhørte mye snakk om å «skape det perfekte barnet» og jakt på «perfekt genetisk materiale». Epstein var besatt av genteknologi.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ingen-kunne-hore-deg-skrike/84555054

Minner det om noe? Javisst!  
Mette-Marit sin mail til Epstein om å designe/dyrke klonede barn i laboratorier  (november 2012). En LITT rar ting å skrive sånn ut av det blå? Er MM også opptatt av transhumanisme?

(Og så har vi jo «she wants to carry your kid» fra Boris til Epstein. I samme åndedrag som «Mette is a mess»).

Det er noe veldig creepy her.

Spot on! 👋

En skulle tro det var milevis forskjell på å ha en affære med en forretningsmann (pun intended) og en intim og tett relasjon med en av verdens verste pdf-fil. Jeg også har prøvd å sette meg litt inn i Zorro Ranch-greiene. Det er så grusomt at jeg klarer knapt å lese det. De aller fleste som var nær Epstein visste hvilke planer han hadde for Zorro Ranch, inkludert jentene han hadde rundt omkring + de som hadde vært hos han tidligere, eller var i kretsen. Noen milliardærer var visstnok interessert i å delta i finansieringen, men Epstein ville ha regien. Dette var ingen hemmelighet for de som var i hans nettverk. Men, de verste historiene begynner å rulle frem nå og heldigvis er det tidligere "lakeier" som har spart på hemmelige bevis i tilfelle noe skulle skje de, for sin egen sikkerhet. Som en slags "forsikring". Det sier litt om hvor farlig denne mannen var. I tillegg til å være predator som spilte runddans med vår kronprinsesse i lille Norge, mens hun trodde denne "karen" og hennes gode venn i PB/Paris/Wien/NY osv var mer enn en regular pal. Totally not. Huff, jeg får grøsninger. Så dette handler ikke om affærer eller meget spesielt vennskap med andre, "vanlige" menn, men noe helt annet.  

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (9 minutter siden):

Spot on! 👋

En skulle tro det var milevis forskjell på å ha en affære med en forretningsmann (pun intended) og en intim og tett relasjon med en av verdens verste pdf-fil. Jeg også har prøvd å sette meg litt inn i Zorro Ranch-greiene. Det er så grusomt at jeg klarer knapt å lese det. De aller fleste som var nær Epstein visste hvilke planer han hadde for Zorro Ranch, inkludert jentene han hadde rundt omkring + de som hadde vært hos han tidligere, eller var i kretsen. Noen milliardærer var visstnok interessert i å delta i finansieringen, men Epstein ville ha regien. Dette var ingen hemmelighet for de som var i hans nettverk. Men, de verste historiene begynner å rulle frem nå og heldigvis er det tidligere "lakeier" som har spart på hemmelige bevis i tilfelle noe skulle skje de, for sin egen sikkerhet. Som en slags "forsikring". Det sier litt om hvor farlig denne mannen var. I tillegg til å være predator som spilte runddans med vår kronprinsesse i lille Norge, mens hun trodde denne "karen" og hennes gode venn i PB/Paris/Wien/NY osv var mer enn en regular pal. Totally not. Huff, jeg får grøsninger. Så dette handler ikke om affærer eller meget spesielt vennskap med andre, "vanlige" menn, men noe helt annet.  

Jeg har heller ikke klart å lese alle detaljene om hva som foregikk rundt Epstein og hans likemenn/kvinner. Det holder for meg at barn fikk trukket ut tenner for at de ikke skulle bite under mishandlingen og torturen de ble utsatt for, og andre ofre sine historier. Der de peker på alle disse kjente og profilerte menneskene som legitimerte de grusomme handlingene hans, når de vedkjente seg å være venn av fyren. 

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 11
Skrevet
anonym 4545 skrev (8 timer siden):

Fokus på oppgavene ikke på sykdom for å oppnå sympati.

Hvilke oppgaver er det så hun ikke har hatt fokus på? Statsbesøket fra Belgia? Mottagelsen for paralympisk utøverne? Eller var det kanskje Fosse prisen?

Kanskje du kan opplyse om hva hun sa eller gjorde for å oppnå sympati? For det har virkelig gått meg hus forbi.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (4 timer siden):

Akkurat som at MM var veldig glad og fornøyd på besøk hos Epstein ? :) 

Hæ skal vi hetse utøverne for å ha kontakt med mm , nå? Eller hva mener du med denne samnenligningen av noe som i prinsippet ikke henger sammen

• Liker 7
Skrevet
Miominoen skrev (1 time siden):

Hvilke oppgaver er det så hun ikke har hatt fokus på? Statsbesøket fra Belgia? Mottagelsen for paralympisk utøverne? Eller var det kanskje Fosse prisen?

Kanskje du kan opplyse om hva hun sa eller gjorde for å oppnå sympati? For det har virkelig gått meg hus forbi.

Hun har deltatt og det kan selvfølgelig betegnes som fokus i seg selv. Som jeg har skrevet tidligere har hun ved "å orientere om sykdommen" selv lagt lista for hva som er "godkjent innsats". Grunnet sykdommen er det svært vanskelig å rette kritikk uten å fremstå som et elendig menneske. Kongens gammel søster, har så vidt meg bekjent aldri fokusert på sin svekkede helse. Vi snakker om to helt ulike innfallsvinkler i sine virker for Norge.

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Isild skrev (3 timer siden):

Enig! Hun hadde holdt seg unna jobb frem til dette. Kongehuset har selvsagt nøye planlagt hennes "comeback", og velger da altså at hun kommer tilbake en av dagene da hun trenger nettopp oksygentilførsel - MED en bærer av apparatet. Ingen tviler på at hun at hun er syk. Men dette "comebacket" følte jeg ble litt at vi kan ikke "kjefte" på en som er syk... 

Alle vet at hovedfokuset ville være at nettopp kronprinsessen var tilbake på jobb! Parautøverne ble helt sekundært... 

Tenk at kongehuset en gang i tiden hadde reservasjoner mot å hyre en pressesekretær. Stillingen ble opprettet i 2001, som konsekvens av økende interesse for kronprinsen og hans forlovede.

Men motforestillingene var der. Blant den eldre garde i hoffet fryktet man en kultur etter modell fra næringslivet, der overflate gikk på bekostning av substans. 

I dag ser man jo dette i økende grad. TV- intervjuet, som for mange avslørte iscenesettelsen av de kongelige. 

Eller når kronprinsessen ankommer et offisielt oppdrag på Slottet med pustemaske. Det er sikkert riktog at hun trengte den der og da, men samtidig var det svært beleilig.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
MissLucy skrev (7 timer siden):

Men de som møtte henne den dagen var jo veldig glade og fornøyde, så da var jo ikke det et problem i det hele tatt. Det var vel bra!!!! En bekymring mindre!

Sa de i hvert fall, men hva annet skulle de si? Selv jeg hadde ikke sagt åpent under fullt navn og bilde media at jeg heller ville drukket oppkast enn å måtte ta det kvinnemennesket i hånden og smile takknemlig over at hun ville nedlate seg til å snakke med meg. Man må jo bare smile og late som om det er hyggelig. De som må hilse på Trump gjør jo stort sett det samme, for å være ærlig koster alt for mye.

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Skrevet
Hebbe-lille skrev (8 timer siden):

Gammel Kristiansand ordfører og sjef for søstera til Mette, og tante til prinsessen som var omtalt i klagen. Inhabil er vel bare forbokstaven. 

Er det greit å spørre hvilket program dere viser til - og hvor man kan se det ?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...