Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
I Grosny skrev (2 timer siden):

Kanskje på tide å innse at veldig, veldig få er ærlige under press. Mulig du er en av disse « avvikerne».  Mette  M er ikke verdensmester i moral, og det var ikke hennes moralske kvaliteter som fikk henne til å vinne prinsen. Men hun driver iallfall ikke og rakker ned på andre med uperfekt moral. Jeg er dårligere enn henne fordi jeg rakker ned på statsministeren, Ine Marie, Børge og mange andre politikere som underpresterer moralsk. Jeg kan forresten juge for å skjule mine feiltrinn.

Det vet vel du fint lite om, hun kan til og med ha bruker på KG for alt du vet, det er jo ingen her som skriver under fullt navn heller.

I Grosny skrev (37 minutter siden):

Men hun representerer jo hvermansen og ble rekruttert til kongehuset fra et festemiljø. Noe superkult med norske kongelige er at de respekterer folk uansett bakgrunn og stand. De er ikke høye på pæra med nesa i sky. Og hvis det er slik at Mette Marit har blitt forført av en pedofil overgriper så må jeg si at hun holder seg godt.

Hun representerer virkelig ikke hvermansen, MM sin bakgrunn er mye dårligere og mørkere enn hvermansens, med mindre utdannelse og dårligere familiebakgrunn enn hvermansen, og MYE mer «utagering» enn hvermansen. Hvermansen forlater ikke babyen/toddleren sin for å få være i et forhold, heller.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

For kongeparet må jo dette være helt forferdelig - sånn tenker jeg. Og siden MM nevnte kongeparet spesifikt i sin "beklagelse" så tenker jeg at hun nok har fått skikkelig "voksenkjeft" av svigerforeldrene. 

Ja , her har vi altså dronning Sonja , velutdannet , engasjert , interessert og elegant til fingerspissene , enten hun er i nikkers og anorakk eller i galla kjole . På lange fjellturer eller som vertinne under en gallamiddag på slottet . 
Vi har i mange , mange år hatt et kongepar som har stilt opp og vært til stede under de verste menneskelig katastrofer landet vårt har vært utsatt for , vi har sett de gråte på første benk i kirken , gått rundt blant folk og prøve å trøste , vi har sett kongen gapskratte noe han har blitt fortalt av en av folket , de har reist overalt og representert Norge på en meget representabel måte …

Og etter dem så kommer altså disse to , som er mest opptatt av å mele sin egen kake . Blant annet har vi en kronprinsesse som sannsynligvis stort sett  bare har vært med på det hun synes var «gøy» ….

Først så var det jo flyskrekken ( som ikke hindret henne i å besøke « vennen sin»)

Og senere så kom jo lungene , selv om jeg ikke er i tvil om at hun har ødelagt lungene sine……

• Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
Skrevet
Hekken skrev (16 minutter siden):

Ja , her har vi altså dronning Sonja , velutdannet , engasjert , interessert og elegant til fingerspissene , enten hun er i nikkers og anorakk eller i galla kjole . På lange fjellturer eller som vertinne under en gallamiddag på slottet . 
Vi har i mange , mange år hatt et kongepar som har stilt opp og vært til stede under de verste menneskelig katastrofer landet vårt har vært utsatt for , vi har sett de gråte på første benk i kirken , gått rundt blant folk og prøve å trøste , vi har sett kongen gapskratte noe han har blitt fortalt av en av folket , de har reist overalt og representert Norge på en meget representabel måte …

Og etter dem så kommer altså disse to , som er mest opptatt av å mele sin egen kake . Blant annet har vi en kronprinsesse som sannsynligvis stort sett  bare har vært med på det hun synes var «gøy» ….

Først så var det jo flyskrekken ( som ikke hindret henne i å besøke « vennen sin»)

Og senere så kom jo lungene , selv om jeg ikke er i tvil om at hun har ødelagt lungene sine……

Helt enig ... og jeg tenkte helst på dronning Sonja - som alltid har lagt seg i selen for å opptre profesjonelt. For henne må det være spesielt ille å få en svigerdatter som er så til de grader den rake motsetningen. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

NRK sier at slottet ikke ba om å få spørsmålene oversendt, og at "NRK sto fritt til å stille de spørsmålene de ønsket i intervjuet" og videre "– Det ble ikke lagt noen begrensinger på NRK. Ingen av våre spørsmål ble avvist eller klippet bort."

Kringkastingsrådet behandler NRK-intervjuet med kronprinsessen: – Slottet satte ingen begrensinger

Så flott - da bør kronprinsessen eller kronprinsparet stille til en pressekonferanse. Sånn siden de ikke er redde for noen overraskende spørsmål. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (17 minutter siden):

NRK sier at slottet ikke ba om å få spørsmålene oversendt, og at "NRK sto fritt til å stille de spørsmålene de ønsket i intervjuet" og videre "– Det ble ikke lagt noen begrensinger på NRK. Ingen av våre spørsmål ble avvist eller klippet bort."

Kringkastingsrådet behandler NRK-intervjuet med kronprinsessen: – Slottet satte ingen begrensinger

Godt de er enige om dette der hvor hun sitter i samme gang med kronprinsessens beste venn, stabssjef i NRK, og her i kringkastingsrådet, rett ovenfor sjefen til hennes søster som har møtt dem mange ganger.

Det ble lagt begrensninger på NRK når MM fikk midlertidig hukommelsestap og plutselig fant sin integritet og ikke ville svar på spørsmålene.

Endret av Ellie42
  • Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

Godt de er enige om dette der hvor hun sitter i samme gang med kronprinsessens beste venn, stabssjef i NRK, og her i kringkastingsrådet, rett ovenfor sjefen til hennes søster som har møtt dem mange ganger.

Det ble lagt begrensninger på NRK når MM fikk midlertidig hukommelsestap og plutselig fant sin integritet og ikke ville svar på spørsmålene.

Det med at hun ville beholde integriteten sin var nå litt søtt , da….😉

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

"Det at man sender spørsmålene over på forhånd, gir folket et inntrykk av at man behandler dette intervjuobjektet på en helt annen måte enn man gjør andre.... Det som ble resultatet er at det oppleves som en slags regi, et slags skuespill, en falskhet, som jeg syntes var veldig påtakelig."

Dette kom fra munnen på en av dem i rådet som ikke var i kronprinsparets sirkler.

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
I Grosny skrev (2 timer siden):

Men hun representerer jo hvermansen og ble rekruttert til kongehuset fra et festemiljø. Noe superkult med norske kongelige er at de respekterer folk uansett bakgrunn og stand. De er ikke høye på pæra med nesa i sky. Og hvis det er slik at Mette Marit har blitt forført av en pedofil overgriper så må jeg si at hun holder seg godt.

Problemet med den gifte trebarnsmora MM sitt forhold til Epstein er ikke om hun ble forført. 

Å bli forført av en voksen når du selv er voksen er jo stort sett forbundet med noe positivt.

Problemet med hennes nære og langvarige forhold til den pedofile overgriperen er hva i huleste fikk han ut av det? En sånn person driver ikke med noe uten å tjene på det.

For meg ser det ut til at MM har blitt brukt for å kaste glans over Epstein sitt nettverk. Det nettverket som har forsynt overgripere med en evig strøm av offer. Så han har jo tjent mye på dette.

Hva har MM fått i gjengjeld? Mye sjarme og hjerne-kiling, ser det ut for. Og en forståelsesfull venn i nøden når et annet forhold tok slutt, der mannen fikk henne til å føle seg som verdens vakreste.

Hva skulle man gjort uten tolerante ektemenn si.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet

NRK kom ikke akkurat godt ut av den seansen i rådet, spesielt mtp. de to punktene som omhandlet kongefamilien.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)

Sånn bare for å legge fleres argument trygt ned i sengen, dra over dynen og slå av lyset.

https://www.vg.no/rampelys/i/q6OXBL/kringkastingsraadet-behandler-nrks-dekning-av-prinsesse-ingrid-alexandra

Sitat

Kringkastings­rådet om prinsesse Ingrid Alexandras Insta-innlegg: –⁠ 800 følgere er ikke privat rom

– Et tips til Ingrid, det er en funksjon på Instagram der man kan dele bare noen med spesielt nære venner.

Endret av Ellie42
  • Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Har sett på kringkastingsrådets behandling av intervjuet med kronprinsparet nå. Må si at til tross for at jeg har lite til overs for Anundsen politisk sett, så er han den som stiller de beste kritiske spørsmålene fra rådet, da han faktisk tar utgangspunkt i NRK sin egen plakat. Han som var uenig med Anundsen (som jeg ikke husker navnet på) hadde noen merkelige påstander om at det journalistiske arbeidet var godt, og at man ikke kan klandre NRK for hvordan MM svarer på spørsmål. Nei, man kan ikke klandre NRK for det, men man kan klandre NRK for forskjellsbehandlingen, ved at de velger å ikke stille oppfølgingsspørsmål, når MM velger å ikke svare på ting. 

FrP er tross alt pro monarkiet, så denne typen kritikk veier jo tungt fra den kanten. 

Endret av Kratos
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (På 28.4.2026 den 9.41):

Kronprinsen er avslørt der han er ute i festlig lag i Paris sammen med MM# nære venn og kretsen rundt ham og Epstein. 
Nå har ikke jeg abonnement på pluss artikkelen, så detaljene kan jeg ikke utdype. 

https://www.seher.no/kongelig/avslort-pa-private-bilder/84546101

Skandalen vokser. Dette betyr jo at kronprins Haakon er dypere involvert enn først antatt. 

Det er dette eg har frykta heile vegen - at HM like mykje har beskytta seg sjølv som han har vore gentleman overfor kona, og at MM sjølvsagt har vore fullt klar over at dei sit i saksa saman - ergo mangelen på takksemd over «storsinnet» hans😏

Eg har tilgang på plussartikkelen:

https://www.seher.no/kongelig/haakons-ukjente-nettverk/84545472

«Nå kan Se og Hør avsløre at også kronprinsen har pleiet omgang med Boris, uten at Mette-Marit var til stede. I arkivet vårt oppdaget vi et bilde av dem sammen i lystig lag i Paris – et bilde som ble tatt mens Mette-Marit var hjemme i Norge.(…)

Da Se og Hør skrev om motefesten i Paris i 2013, ønsket ikke Slottets daværende kommunikasjonssjef Marianne Hagen å kommentere kronprinsens deltakelse.

Heller ikke nå i 2026 er Slottet interessert i å svare på spørsmål om festen, eller om kronprinsens vennskap med Boris Nikolic.

En mann som ifølge flere medier, deriblant Dagbladet, skal ha bidratt til å skaffe unge kvinner til Epstein.»

Endret av Vonbrotenrojalist
  • Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 time siden):

Det er dette eg har frykta heile vegen - at HM like mykje har beskytta seg sjølv som han har vore gentleman overfor kona, og at MM sjølvsagt har vore fullt klar over at dei sit i saksa saman - ergo mangelen på takksemd over «storsinnet» hans😏

Eg har tilgang på plussartikkelen:

https://www.seher.no/kongelig/haakons-ukjente-nettverk/84545472

«Nå kan Se og Hør avsløre at også kronprinsen har pleiet omgang med Boris, uten at Mette-Marit var til stede. I arkivet vårt oppdaget vi et bilde av dem sammen i lystig lag i Paris – et bilde som ble tatt mens Mette-Marit var hjemme i Norge.(…)

Da Se og Hør skrev om motefesten i Paris i 2013, ønsket ikke Slottets daværende kommunikasjonssjef Marianne Hagen å kommentere kronprinsens deltakelse.

Heller ikke nå i 2026 er Slottet interessert i å svare på spørsmål om festen, eller om kronprinsens vennskap med Boris Nikolic.

En mann som ifølge flere medier, deriblant Dagbladet, skal ha bidratt til å skaffe unge kvinner til Epstein.»

De tenkte kanskje at Boris ikke var så interessant eller så ille som Epstein (for Epstein var jo et monster i forhold til veldig mange andre han hadde kontakt med), og dermed valgte å la vær å si noe. Men hele opplegget og alle de i Epsteins nære krets, gir vond smak i munnen, så her hadde HM tjent på å være åpen om dette uansett. Mulig kontakten var en bagatell i hans hode, men i summen av alt annet blir det mye større satt i perspektiv, synes jeg. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Hekken skrev (16 timer siden):

En søster , to brødre - og så er det visst en halvbror( stebror?) inne i bildet , også …

Er det Cowboy Laila som er mor til stebroren?

• Liker 3
Skrevet
Durex skrev (11 minutter siden):

Er det Cowboy Laila som er mor til stebroren?

Morens mann, Rolf Berntsen, hadde en sønn. Han var for øvrig politimannen som ble den første som ble drept på Utøya (så vidt jeg husker). 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kratos skrev (2 timer siden):

Har sett på kringkastingsrådets behandling av intervjuet med kronprinsparet nå. Må si at til tross for at jeg har lite til overs for Anundsen politisk sett, så er han den som stiller de beste kritiske spørsmålene fra rådet, da han faktisk tar utgangspunkt i NRK sin egen plakat. Han som var uenig med Anundsen (som jeg ikke husker navnet på) hadde noen merkelige påstander om at det journalistiske arbeidet var godt, og at man ikke kan klandre NRK for hvordan MM svarer på spørsmål. Nei, man kan ikke klandre NRK for det, men man kan klandre NRK for forskjellsbehandlingen, ved at de velger å ikke stille oppfølgingsspørsmål, når MM velger å ikke svare på ting. 

FrP er tross alt pro monarkiet, så denne typen kritikk veier jo tungt fra den kanten. 

Enig. Henvisningene til de faktiske statuttene til NRK var gode, mens han som svarte Anundsen var føleri og virket ikke genuint.

Ikke noe særlig fan av Anundsen jeg heller, men her var han faktisk ganske god. Svarene til dama fra NRK var ikke bra. "Vi gjorde det fordi vi bestemte oss for det!" Eh. Er du 3 år?

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

NRK sier i sin redegjørelse i Kringkastingsrådet følgende: 

https://www.vg.no/rampelys/i/m0MeoL/kringkastingsraadet-behandler-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-slottet-satte-ingen-begrensinger

«– Vi valgte å dele hovedspørsmålene med Slottet i forkant. Vi vurderte det som viktigere å få stilt de helt sentrale spøsmålene enn å ha overraskelsesmomentet i spørsmål som var ukjent for kronprinsessen, sa redaktør Aspunvik under sin redegjørelse for Kringkastingsrådet»

Hvorfor i alle dager ville de ta bort overraskelsesmomentet? Det gav jo intervjuobjektet lang tid på å forberede seg. Journalistisk havari. Anundsen sier at det gav en «falskhet» i intervjuet. Det er en presis beskrivelse. Her må NRK gå i seg selv. 

«- Jeg har sett intervjuet flere ganger og det blir nesten et slags skuespill, et regi og en falskhet over det.» (sitat Anundsen)

https://www.dagbladet.no/kjendis/en-falskhet/84555013

Endret av CeXNS
La til sitat og lenke fra Dagbladet
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
I Grosny skrev (6 timer siden):

Jeg er nok ikke helt enig. Jeg syns ikke de har "pæra i sky", men jeg opplever dem avvisende og unnvikende - til og med irritable og oppgitte noenganger. Jeg opplever nok dessverre heller ikke at de respekterer folk uansett. De har ikke fulgt opp Marius sine ekskjærester der de lovet tilbakemeldinger osv. De (Haakon) har heller ikke fulgt opp ML og DV sine brudd på avtaler på tross av sterke signaler fra folket om at man ønsker det. 

Noen kan oppleve dette som en slags disrespekt ovenfor nettopp "vanlige folk". 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...