Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (8 minutter siden):

Det var ikke den første setningen i intervjuet. Hun ble spurt hvorfor det har tatt 7 uker av intervjueren og svarer på det. jeg anbefaler å se intervjuet. 

Og jeg er uenig i ergo'et ditt. Hun forklarer hvorfor det har tatt 7 uker. De svarte rett etter rettssaken var over.  Jeg observerer at   at de  har ventet til rettssaken var over, og antar at det var et bevisst valg.

Det kan godt være ett bevisst valg men det hadde vært en bedre setning enn:

Mor til en ung mann (han er nærere 30) i en vanskelig situasjon (vold/rus/voldtektstiltalt)

Det virker som MM glemmer hvem hun snakker til.

Uten sammenligning forøvrig, men som en ansatt som søker på en intern opprykket stilling og beskriver seg selv på en helt annen måte enn den arbeidsgiver vet stemmer med faktiske forhold.

Jeg sier ikke at MM søker en stilling men hun søker vel tillit, og hun gjør det via å bruke ett språk og en retorikk som for mange ikke er forenelig med den virkeligheten vi har observert de siste to årene.

Hun mangler selvinnsikt.

Det gjelder tilsynelatende flere i kongefamilien, dessverre. 

Det hadde vært bedre å si at jeg/vi ønsket å vente til rettsaken til Marius var ferdig. Selv om det heller ikke gir noen mening, men da kunne de vel forklart hvorfor de valgte en slik strategi da. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Junijulia skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke så veldig overveid og nevne en overgriper i et intervju som skulle handle om hun kjente til en annen overgriper.

Akkurat. Når hun sa at hun beklaget hvis hun hadde bidratt til å gi ham troverdighet (noe i den dur) så tenke jeg at det samme gjelder jo sønnen din! Akkurat det samme! 

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Eg meiner framleis at dersom ho verkeleg bryr seg om ofra og er oppbrakt over at dei ennå ikkje har fått oppreisning, så er det vel få som har så mange moglegheiter til å engasjera seg i deira sak og omdømme som kronprinsesse MM? Ho har jo flust av folk som kan gjera fotarbeidet for seg, og dessutan treng ho tilsynelatande nye gode saker å vera høg beskyttar for. Eg er sikker på at kollegaene hennar i Sverige kunne ha gjeve henne mange gode tips om korleis ho kan gjera det. Eg meiner det verkeleg - eg er ikkje spydig nå.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Er det lov å være så "kjerring" å hevde at de øvrige kongehusene i Europa, til tross for sine små skandaler, ikke er i nærheten av oppleve et så totalt fallert hus som deg vi nå opplever? Fra å være et traust kongehus, faktisk det mest trauste, er vi nå, på grunn av Mette Høiby og hennes sønn (og gjengens kriminelle og voldelige gener), hensatt til å være der mest utsatte kongehuset som finnes. Hurra for 17. mai!, vi flytter for første år på lenge til hytta på selveste dagen. ♥️

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 16
Skrevet
pøbelsara skrev (3 timer siden):

Jeg er uenig i tolkningen din. jeg leser det hun skriver, hun er veldig tydelig på både at hun er fortvilet og sint for at ofrene ikke har fått oppreisning - og at det ikke er henne det er synd på - hun tar selv ansvar for at hun ble manipulert. 

Hvor leser du at det er tøft for henne som skal unnskylde?

Selvfølgelig er hun ikke «fortvilet og sint» på ofrenes vegne, herlighet. 
Hvordan jeg vet det? Skal vi se… hun har gjort null og niks for å bidra til sakens oppklaring. Hun nektet å fortelle hvem som introduserte henne for Epstein. Og skyldte på sin.. «integritet». Hva slags integritet er det som er mer opptatt av å beskytte kretsen rundt Epstein enn å bidra til å kaste lys over den? 
Mette-Marit har vært så tett på at hun selvsagt har visst masse om nettverket rundt Epstein. Hun var på fornavn med Terje og Torbjørn og nær venn av Boris. Hun kunne tilbudt seg å fortelle det hun vet både til amerikanske og nå norske myndigheter.

Hun kunne hostet opp noen av de utallige millionene sine til ofre for trafficing.

Og ikke minst : I googled you, agree it didn’t look good. 😊

Sånt skriver ikke noen noen som bryr seg om ofrene.

Hun ville rett og slett ikke hatt noe med ham å gjøre hvis hun hadde brydd seg.

• Liker 29
  • Hjerte 5
  • Nyttig 10
Skrevet
Momma skrev (2 minutter siden):

Er det lov å være så "kjerring" å hevde at de øvrige kongehusene i Europa, til tross for sine små skandaler, ikke er i nærheten av oppleve et så totalt fallert hus som deg vi nå opplever? Fra å være et traust kongehus, faktisk det mest trauste, er vi nå, på grunn av Mette Høiby og hennes sønn (og gjengens kriminelle og voldelige gener), hensatt til å være der mest utsatte kongehuset som finnes. Hurra for 17. mai!, vi flytter for første år på lenge til hytta på selveste dagen. ♥️

Det er ikke å være kjerring. Det som foregår i det norske kongehuset er mye verre enn en skandale. Det er forfall.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Kanderehjelpe skrev (3 timer siden):

Dette begynner å bli kjedelig… 

Kan du svare på det jeg spurte deg om for flere dager siden, da du skrev at MM ikke visste omfanget av JE var dømt for, og jeg spurte deg hva hun visste litt om?

Du krever og krever, men svarer ikke selv. 

Hvordan skal vedkommende vite svaret på det?

• Liker 4
Skrevet
pøbelsara skrev (48 minutter siden):

Jeg vil ikke ha noen dronning. Jeg har vært for republikk hele mitt voksne liv, og har gjentatte ganger også o denne tråden, gitt uttrykk for det.

Men jeg synes karakteristikken du gir av henne her, er skikkelig stygg. Hun kan da virkelig ikke noe for hva slektningene hennes har gjort, og dessuten tenker jeg at alle mennesker skal behandles med et minimum av respekt. Og graden av nedrakking som foregår i denne tråden, er langt fra hva jeg tenker er greit. 

Folkeskikk og sånn, liker jeg. Ja, hun var utrolig naiv og dum for 15 år siden. Jeg synes det valget hun gjorde, og mangelen på utvist dømmekraft er skikkelig ille. Men det er 12 år siden hun også skjønte det (at dette var en relasjon hun ikke kunne stå inne for), og avsluttet relasjonen med JE. Hun har beklaget, forklart og beklaget igjen. Hun har også vært veldig tydelig om hva hun mener om ofrene og hva de fortjener. Jeg antar at hun mener det hun sier.  Hun er dessuten helt tydelig veldig alvorlig syk, og jeg blir kvalm av å se hvordan folk insinuerer at hun viser fram symptomer og O2-grime for å sanke sympatipoeng.

Uansett hvem jeg vil ha til dronning eller ikke vil ha til dronning, så synes jeg det har gått alt for langt med fordømmelsen av MM. Og jeg synes det er respektløst å kalle henne Mette. Slottet omtaler henne som Mette-Marit, så da kaller jeg henne det. Hvis du ikke kjenner henne personlig, tenker jeg det er best å omtale henne slik hun omtales offisielt.

Jeg har forklart deg det før; nei, hun omtales IKKE offisielt som Mette-Marit. Hun omtales som Hennes Kongelige Høyhet Kronprinsesse Mette-Marit, eventuelt Kronprinsesse Mette-Marit, eventuelt Kronprinsessen. 
Haakon kaller henne bare for Mette, så da  tenker jeg det ikke er så veldig mye mer respektfullt å kalle henne Mette-Marit.  

Vi er 100% uenig når det gjelder MM sitt «vennskap» med Epstein. Du mener det er «dumt» og viser «mangel på dømmekraft». Jeg mener det viser mangel på moral, empati og normal integritet å pleie tett omgang med dømte pedofile.

Jeg vet ikke hva du mener med at hun ikke blir behandlet med respekt. Det er absolutt ingen her i landet som blir behandlet med noe i nærheten av den respekten de kongelige blir. Det bukkes og neies og skrapes og vartes opp på alle bauger og kanter helt uten grunn. 

Heldigvis er det likevel lov å uttrykke sin mening for oss vanlige dødelige uten å bli halshugget nå for tiden.

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Junijulia skrev (58 minutter siden):

Og disse spørsmålene hadde kronprinsparet mottatt i forkant av intervjuet, så de hadde god tid til og forberede et passende svar.

Javel. Jeg svarte på påstanden om at hun fortalte dette uoppfordret og random. Hvordan er dette en kommentar til det?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (1 time siden):

Hun fortalte om hva familien står i - det var en helt grei framstilling av den  situasjonen de sto i akkurat da.  Hun er syk, og har tydelig blitt sykere - sønnen hadde helt fram til dagen før vært tiltalt  i en lang og veldig alvorlig rettssak. Det er jo sant, alt sammen.

Ja, men altså, mener du 'stakkars de kongelige, og stakkars sønnen? Hva mener du? Synes det er påfallende at vi ikke snakker om ofrene til Marius og epstein, går kun på forsvar av kongehuset, og så må man dokumentere hvorfor man med god grunn er kritisk, veldig rart 

Endret av 42.
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (45 minutter siden):

Det var ikke den første setningen i intervjuet. Hun ble spurt hvorfor det har tatt 7 uker av intervjueren og svarer på det. jeg anbefaler å se intervjuet. 

Og jeg er uenig i ergo'et ditt. Hun forklarer hvorfor det har tatt 7 uker. De svarte rett etter rettssaken var over.  Jeg observerer at   at de  har ventet til rettssaken var over, og antar at det var et bevisst valg.

Det var nok det, og det var vel ikke egentlig forventet at det kom under rettssaken,

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig er hun ikke «fortvilet og sint» på ofrenes vegne, herlighet. 
Hvordan jeg vet det? Skal vi se… hun har gjort null og niks for å bidra til sakens oppklaring. Hun nektet å fortelle hvem som introduserte henne for Epstein. Og skyldte på sin.. «integritet». Hva slags integritet er det som er mer opptatt av å beskytte kretsen rundt Epstein enn å bidra til å kaste lys over den? 
Mette-Marit har vært så tett på at hun selvsagt har visst masse om nettverket rundt Epstein. Hun var på fornavn med Terje og Torbjørn og nær venn av Boris. Hun kunne tilbudt seg å fortelle det hun vet både til amerikanske og nå norske myndigheter.

Hun kunne hostet opp noen av de utallige millionene sine til ofre for trafficing.

Og ikke minst : I googled you, agree it didn’t look good. 😊

Sånt skriver ikke noen noen som bryr seg om ofrene.

Hun ville rett og slett ikke hatt noe med ham å gjøre hvis hun hadde brydd seg.

Det er patetisk av MM å påstå seg følelsesmessig engasjert på ofrenes vegne, og bli trodd på det. 
Hvor var hennes engasjement ift. alle de kvinnelige ofrene i sønnens kjølvann? Hun var usynlig, så og si. Vi husker fremdeles hvordan kronprinsen, og MM, ghostet Juliane Snekkestad da hun trengte å snakke med dem. Tenk hvor iskald oppførsel det er? Det er så horribelt at det er vanskelig å forstå - vel, annet enn at de kun tenkte på seg selv og mulig strategisk mtp. videre saksløp. Uansett, de viste ingen omsorg. Troverdighet? Absolutt ikke. 

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 17
Skrevet
42. skrev (13 minutter siden):

Ja, men altså, mener du 'stakkars de kongelige, og stakkars sønnen? Hva mener du? Synes det er påfallende at vi ikke snakker om ofrene til Marius og epstein, går kun på forsvar av kongehuset, og så må man dokumentere hvorfor man med god grunn er kritisk, veldig rart 

Du må da gjerne snakke om ofrene til Epstein? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Junijulia skrev (41 minutter siden):

Kanskje ikke så veldig overveid og nevne en overgriper i et intervju som skulle handle om hun kjente til en annen overgriper.

🎯 Godt poeng. 
Ikke den skarpeste kniven i skuffen. Horisonten stopper ved nesetippen, for det dreier seg jo stort sett om «æ» og «mæ». 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet

Minner om at JEs bestevenn som holder sin klamme hånd over filene nå ligger på rekordlave 32% approval rating. 

Epstein-saken er det han scorer generelt lavest på. Jeg tror både MM og hoffet bør begynne å studere faktisk krisehåndtering, ikke det blodfattige offerspillet man nå bedriver. HM har bindt seg til masten, og jeg tror ikke han helt vet hvilket skip han sitter fast i.

Det ser ikke bra ut : )

• Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke ha noen dronning. Jeg har vært for republikk hele mitt voksne liv, og har gjentatte ganger også o denne tråden, gitt uttrykk for det.

Men jeg synes karakteristikken du gir av henne her, er skikkelig stygg. Hun kan da virkelig ikke noe for hva slektningene hennes har gjort, og dessuten tenker jeg at alle mennesker skal behandles med et minimum av respekt. Og graden av nedrakking som foregår i denne tråden, er langt fra hva jeg tenker er greit. 

Folkeskikk og sånn, liker jeg. Ja, hun var utrolig naiv og dum for 15 år siden. Jeg synes det valget hun gjorde, og mangelen på utvist dømmekraft er skikkelig ille. Men det er 12 år siden hun også skjønte det (at dette var en relasjon hun ikke kunne stå inne for), og avsluttet relasjonen med JE. Hun har beklaget, forklart og beklaget igjen. Hun har også vært veldig tydelig om hva hun mener om ofrene og hva de fortjener. Jeg antar at hun mener det hun sier.  Hun er dessuten helt tydelig veldig alvorlig syk, og jeg blir kvalm av å se hvordan folk insinuerer at hun viser fram symptomer og O2-grime for å sanke sympatipoeng.

Uansett hvem jeg vil ha til dronning eller ikke vil ha til dronning, så synes jeg det har gått alt for langt med fordømmelsen av MM. Og jeg synes det er respektløst å kalle henne Mette. Slottet omtaler henne som Mette-Marit, så da kaller jeg henne det. Hvis du ikke kjenner henne personlig, tenker jeg det er best å omtale henne slik hun omtales offisielt.

Hvis du kjenner henne privat går hun som "Mette", ikke Mette-Marit. Det samme med kronprinsen, han kaller henne "Mette", på samme måte som hun kaller han "Håkon". I intervjuer kan kronprinsen si "kronprinsessen" når de sitter sammen eller han snakker om henne, men kronprinsessen sier nesten aldri "kronprinsen" om Håkon, hun sier "Håkon". Det synes jeg også er respektløst av MM. Spesielt når de intervjues eller er på off arrangement. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Hvis du kjenner henne privat går hun som "Mette", ikke Mette-Marit. Det samme med kronprinsen, han kaller henne "Mette", på samme måte som hun kaller han "Håkon". I intervjuer kan kronprinsen si "kronprinsessen" når de sitter sammen eller han snakker om henne, men kronprinsessen sier nesten aldri "kronprinsen" om Håkon, hun sier "Håkon".

Jeg vet hva de sier og hvordan de omtaler hverandre. Det var ikke poenget mitt.

Endret av pøbelsara
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

Minner om at JEs bestevenn som holder sin klamme hånd over filene nå ligger på rekordlave 32% approval rating. 

Epstein-saken er det han scorer generelt lavest på. Jeg tror både MM og hoffet bør begynne å studere faktisk krisehåndtering, ikke det blodfattige offerspillet man nå bedriver. HM har bindt seg til masten, og jeg tror ikke han helt vet hvilket skip han sitter fast i.

Det ser ikke bra ut : )

Tror nok at håkon vet veldig godt hvor han er, for å si det sånn altså

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
42. skrev (31 minutter siden):

J jeg har snakket masse om ofrene til Marius i den andre tråden, og jeg forsvarer ikke kongehuset, jeg synes fordømmelsen og spekulasjonene har gått altfor langt. 
Det er påfallende at jeg blir pålagt meninger og holdninger aldri har gitt uttrykk for, bare fordi jeg synes det må være en grense for hva man kan spekulere om og hva man kan beskylde folk for.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...