Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
zemer skrev (6 minutter siden):

Ja og derfor så feil når folk sier hun ikke har gjort noe galt. Det får folket aldri vite da det ikke blir etterforskning. 

Så realiteten er at vi vet ikke om hun har gjort noe straffbart!

Det er derfor så mange her sier dette ... "Hun har ikke gjort noe galt". DET vet vi ikke og det får vi antagelig aldri vite - fordi hun som medlem av kongefamilien er hevet over loven og svarer kun til kongen. Dette middelaldersystemet håper jeg virkelig vi kvitter oss med, det hører ikke hjemme i 2026, noe de siste års hendelser har vist med all tydelighet. 

Endret av Gulline
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
zemer skrev (4 minutter siden):

Ja og derfor så feil når folk sier hun ikke har gjort noe galt. Det får folket aldri vite da det ikke blir etterforskning. 

Så realiteten er at vi vet ikke om hun har gjort noe straffbart!

Nettopp!🎯

Dessutan:

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/wrdgj4/selvfoelgelig-har-kongefamilien-makt?utm_source=iosapp&utm_medium=share

«Det er mulig Clemet mener at et av privilegiene til de kongelige også skal være å slippe normal kritisk journalistikk. Et mulig argument kunne være at de kongelige også har en livslang plikt og et ansvar de ikke slipper unna.

Men det er jeg uenig i. Etter mitt syn må også den som har ekstra store privilegier, svare på kritiske spørsmål.»

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Interessant intervju med tidligere etterretningssjef:

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/OkyQw1/ola-kaldager-eks-spion-om-spionasje?utm_source=iosapp&utm_medium=share

«Det hendte nok at vi satte folk i situasjoner som de egentlig ikke ønsket å være i.

– Kan du gi et eksempel?

– Som at folk i betrodde stillinger hadde mottatt gaver eller penger av oss. Og så lot vi dem kanskje forstå at fremtiden deres kunne henge i en tynn tråd hvis vi utnyttet det.»

Sett nå at det stemmer at Epstein var involvert i etterretningsverksemd …

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

MM sa i intervjuet med NRK at det var en situasjon når hun var hos Epstein som fikk henne til og føle seg utrygg.
Det var så ubehagelig at hun måtte ringe hjem til HM. Han sa seg enig, hun hadde ringt han.
Allikevel fortsatte hun og ha kontakt med Epstein, hvorfor gjorde hun det hvis opplevelsen var så ubehagelig. Akkurat dette ville jeg ønske at NRK journalisten hadde følgt opp med spørsmål om. Siden hun gjorde et poeng av og nevne det.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (29 minutter siden):

Ifylgje Epstein-filene skulle ho få provisjon for eit eigedomssal i Dubai, bl.a. 

Dette har gått meg hus forbi, link?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (7 minutter siden):

Interessant intervju med tidligere etterretningssjef:

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/OkyQw1/ola-kaldager-eks-spion-om-spionasje?utm_source=iosapp&utm_medium=share

«Det hendte nok at vi satte folk i situasjoner som de egentlig ikke ønsket å være i.

– Kan du gi et eksempel?

– Som at folk i betrodde stillinger hadde mottatt gaver eller penger av oss. Og så lot vi dem kanskje forstå at fremtiden deres kunne henge i en tynn tråd hvis vi utnyttet det.»

Sett nå at det stemmer at Epstein var involvert i etterretningsverksemd …

Å registrere hvor omfattende og organisert Epstein førte arkiver for sin virksomhet leder helt klart til potensiell etterretningsvirksomhet. Det er naivt å ikke se den siden. Hvem vet om ikke en potensiell trussel er vedvarende? Man vet ikke hvem som vet, og hva. Så langt vet vi ikke om han var en agent for en fremmed makt. Det bakenforliggende i denne saken er meget alvorlig, og da med henblikk på kongehusets sikkerhet. 

Når det er sagt, så viser det seg nå at den norske kronprinsessen har ført nasjonens renommé i vanry. Det har hun håndtert på egen hånd. Hun er i praksis uten kraft som samlende, «opphøyet» og et forbilde. Hun levde trolig rolig og trygt i tro om at hennes nære kontakt med Epstein aldri ville komme offentligheten til kunnskap fordi han døde tilbake i 2019.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
enkefru skrev (2 timer siden):

Dette har gått meg hus forbi, link?

Googlet litt. Fikk opp fra Dagbladet at det var ett eiendom salg hvor Mette og en til skulle få 2% som utgjorde ca 20k dollar.

Dette i 2014.

Så er det beviser da. Slottet nekter selvsagt. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Gulline skrev (1 time siden):

Må si at jeg synes litt synd på kongeparet som nå skal møte alle disse kongelige når de ALLE vet hva som har foregått mellom den norske kronprinsessen og Epstein - og hennes eldstesønn som står foran en mulig (forhåpentligvis) lang fengselsstraff for mange alvorlige forhold:

https://www.dagbladet.no/kjendis/motes-etter-epstein-avsloring-sensitivt/84539723

Jeg har alltid satt veldig pris på kong Harald og dronning Sonja, men har desverre forandret litt syn på også hvordan de håndterer alle krisene som herjer. 

Når det gjelder alle bruddene på avtalene mellom kongehuset og ML/DV - som toppet seg med gingate og laken-bryllupet - så ser vi jo at det ikke fikk noen konsekvenser. Det eneste jeg opplever at kongen uttalte var at de snakker sammen som familie om det. 

Videre ble jeg litt overrasket da kongen i "året med kongeparet" om Mariussaken sa noe sånt som at "det er jo vondt når en man er glad i roter seg bort i sånt" 

"SÅNT"? Vold mot andre/kvinner, trusler, kniv i veggen, slå istykker ting, seksuelle fornærmelser og muligens voldtekt. Kongen kalte det for "sånt". 

Når det gjelder kronprinsessens kontakt med Epstein har de ikke uttalt seg så vidt jeg vet. Men de ønsker vel at det også kan ties ihjel kanskje - slik de har lagt opp til i de andre nevnte skandalene. 

Jeg syns det er mer trist etterhvert at vi har et kongepar som tilsynelatende driter i alt familien påfører monarkiet av skandaler, og som ikke føler noe behov for å ha nevneverdig dialog med folket om noe av det. 

RIP til valgspråket "Alt for Norge". 

Endret av Isild
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Jeg har alltid satt veldig pris på kong Harald og dronning Sonja, men har desverre forandret litt syn på også hvordan de håndterer alle krisene som herjer. 

Når det gjelder alle bruddene på avtalene mellom kongehuset og ML/DV - som toppet seg medgingate og laken-bryllupet - så ser vi jo at det ikke fikk noen konsekvenser. Det eneste jeg opplever at kongen uttalte var at de snakker sammen som familie om det. 

Videre ble jeg litt overrasket da kongen i "året med kongeparet" om Mariussaken sa noe sånt som at "det er jo vondt når en man er glad i roter seg bort i sånt" 

"SÅNT"? Vold mot andre/kvinner, trusler, kniv i veggen, slå istykker ting, seksuelle fornærmelser og muligens voldtekt. Kongen kalte det for "sånt". 

Når det gjelder kronprinsessens kontakt med Epstein har de ikke uttalt seg så vidt jeg vet. Men de ønsker vel at det også kan ties ihjel kanskje - slik de har lagt opp til i de andre nevnte skandalene. 

Jeg syns det er mer trist etterhvert at vi har et kongepar som tilsynelatende driter i alt familien påfører monarkiet av skandaler, og som ikke føler noe behov for å ha nevneverdig dialog med folket om noe av det. 

Ja, legger merke til hvordan de unngår all direkte ord, fakta og detaljer fra alle alvorlige saker. Det pakkes inn i bomull og kalles "sånt", "omfang", "slike saker", "alle/de involverte", "venn", "krevende tid". I stedet for; vold, trusler, overgrep, ofre (MBH), skandale(r), pause, intim venn mer enn vanlig venn.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Ja, legger merke til hvordan de unngår all direkte ord, fakta og detaljer fra alle alvorlige saker. Det pakkes inn i bomull og kalles "sånt", "omfang", "slike saker", "alle/de involverte", "venn", "krevende tid". I stedet for; vold, trusler, overgrep, ofre (MBH), skandale(r), pause, intim venn mer enn vanlig venn.

Nettopp! De må og skal selvsagt veie ordene sine og ikke ta stilling til hverken skyldspørsmål eller tiltaler og anklager, men de veier ordene sine så til de grader at det fremstår som at de ikke har fått med seg alvoret. 

Jeg fikk litt hikke da kongen syns det er vondt at Marius har rotet seg bort i sånt. 

"Rotet seg bort i"? "Sånt" ? 

At ML og Durek fikk holde på som de ville ift brudd på avtalene med kongehuset har også plaget meg - jeg klarer ikke å føle annet enn at Kongen ikke orket å bry seg. Syns han ikke det er noe problem kanskje? Er vi bare til bryderi for? 

Det er så uheldig formulert at det ble kvalmt. 

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet
Isild skrev (13 minutter siden):

Når det gjelder alle bruddene på avtalene mellom kongehuset og ML/DV - som toppet seg med gingate og laken-bryllupet - så ser vi jo at det ikke fikk noen konsekvenser. Det eneste jeg opplever at kongen uttalte var at de snakker sammen som familie om det. 

Er egentlig enig med deg ...derfor skrev jeg at jeg synes LITT synd på dem. Mest fordi de alltid har vært så profesjonelle i rollen sin ... så får de en svigerdatter som er det stikk motsatte. Hun har så lite rolleforståelse at man skulle ikke tro det var mulig. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

En mye diskutert influencer på KG, som havnet i medias søkelys etter løgn til følgerne av bloggen uttalte følgende:

HVOR FLATT KAN JEG LEGGE MEG FØR DET ER FLATT NOK FOR DERE?

https://www.dagbladet.no/kjendis/hvor-flatt-kan-man-legge-seg-for-det-er-flatt-nok-for-dere/66683566

Jeg kom til å tenke på den uttalelsen og synes den er betegnende for MM og situasjonen. Opplevelsen er jo nettopp at hun ikke har lagt seg flatt nok. 

Endret av CeXNS
Språk
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Hekken skrev (5 timer siden):

Enig !

Hva i all verden var årsaken til at hun besøkte han så mange ganger , og at i det hele tatt hun hadde kontakt med han? 
Den virkelige årsaken, altså?

Det er jo helt surrealistisk , hele greia! 
Har hun ikke en  jobb å gjøre her hjemme i Norge ? Og hvordan argumenterte hun for disse besøkende over Håkon Magnus og svigerforeldrene ? 
Jeg grøsser faktisk når jeg tenker på at vi har vært med på å betale for dette ! 
Og disse Mette Marit- tilhengerne ; synes du virkelig at alt dette, som etterhvert  har kommet fram om henne , helt greit?

Hun bodde i huset hans en gang, da kom han hjem siste dag. Noen andre besøk er ikke dokumentert. At de traff hverandre i forbindelse med andre av kronprinsessens opphold/oppdrag er ikke å besøke han. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
41 minutter siden, Isild said:

Nettopp! De må og skal selvsagt veie ordene sine og ikke ta stilling til hverken skyldspørsmål eller tiltaler og anklager, men de veier ordene sine så til de grader at det fremstår som at de ikke har fått med seg alvoret. 

Jeg fikk litt hikke da kongen syns det er vondt at Marius har rotet seg bort i sånt. 

"Rotet seg bort i"? "Sånt" ? 

At ML og Durek fikk holde på som de ville ift brudd på avtalene med kongehuset har også plaget meg - jeg klarer ikke å føle annet enn at Kongen ikke orket å bry seg. Syns han ikke det er noe problem kanskje? Er vi bare til bryderi for? 

Det er så uheldig formulert at det ble kvalmt. 

Samme tanker har jeg gjort meg i lengre tid nå. Det er hårreisende at vi har et så svakt kongepar, det er min mening. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Eufemia- skrev (3 timer siden):

Å registrere hvor omfattende og organisert Epstein førte arkiver for sin virksomhet leder helt klart til potensiell etterretningsvirksomhet. Det er naivt å ikke se den siden. Hvem vet om ikke en potensiell trussel er vedvarende? Man vet ikke hvem som vet, og hva. Så langt vet vi ikke om han var en agent for en fremmed makt. Det bakenforliggende i denne saken er meget alvorlig, og da med henblikk på kongehusets sikkerhet. 

Når det er sagt, så viser det seg nå at den norske kronprinsessen har ført nasjonens renommé i vanry. Det har hun håndtert på egen hånd. Hun er i praksis uten kraft som samlende, «opphøyet» og et forbilde. Hun levde trolig rolig og trygt i tro om at hennes nære kontakt med Epstein aldri ville komme offentligheten til kunnskap fordi han døde tilbake i 2019.

Mye som peker mot etterretnings virksomhet i måten JE har tedd seg på og dokumentert alt og alle.

Når vi nå har ett kronprinspar med så dårlig rolleforståelse som det ser ut som de har, så er jo det i seg selv en sikkerhetsrisiko. Der er jo helt sykt at de velger seg denne type omgangskrets i utgangspunktet.

Så hører vi fra retten om Juniors liv på Skaugum, med festing/overgrep/rus inne i kronprinsparets private bolig!! Og blant gjestene et det flere som er helt perifere, ukjente typer som bare blir hanket med der og da på nachspiel. Hva er så poenget med alt dette vaktholdet, når nærmest hvem som helst har fri tilgang bygningene. Det vil jo være null problem for hvilken fremmed makt som helst å skaffe seg tilgang til kongefamiliens eiendommer, med den livsstilen som beskrives i bl.a. rettsaken til LilleM.

Dette har pågått i så mange år at her må både HM og MM ta like deler skyld. Vi har ennå ikke fått full innsikt i hvor nær venn HM var med JE, kanskje var han ikke venn med ham i det hele tatt. Men han har vært gift med MM i mange år og trives etter det vi får vite veldig med det. Da er det lett å tenke at de er av samme ulla.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Karnanna skrev (11 minutter siden):

Samme tanker har jeg gjort meg i lengre tid nå. Det er hårreisende at vi har et så svakt kongepar, det er min mening. 

Rett og slett uforståelig, den linja de har lagt seg på.

Her må det være mye vi ikke vet.

• Liker 16
Skrevet
Karnanna skrev (27 minutter siden):

Snarere aldrende, ikke svakt.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...