Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Ok, sitat?

«Se og Hørs påstander om at medlemmer av den kontroversielle motorsykkelklubben har vært på Skaugum er heller ikke noe Slottet vet noe om.»

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

«Se og Hørs påstander om at medlemmer av den kontroversielle motorsykkelklubben har vært på Skaugum er heller ikke noe Slottet vet noe om.»

Ja, og påstanden sier altså ikke det du sier.

De avkrefter ikke. De sier de "ikke vet". Det er en stor forskjell.

Enig?

Endret av Ellie42
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Men da kan du jo vente til de resterende filene blir sluppet med å kritisere det som evt skulle komme fram, er ikke det er ok og redelig måte å diskutere på?

Redelig er det vel også å ta høyde for at alt ikke er kommet fram. Jeg skriver klart og tydelig at jeg mener omstendighetene peker mot at vi nok har mer i vente. 

Så får du lov til å stole på Slottets og MM sine vage forsikringer og avkreftelse.

Jeg lever etter den regel at når noen viser frem hvem de er, så er det lurt å ta det til etterretning.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (51 minutter siden):

Akkurat. Det er grov uvitenhet. :jepp:

Det er informasjon og kunnskap som også er bare er et tastetrykk unna. Så i dag tenker jeg at det ikke er nødvendig å henge ut noen for å være syke. 

Det er ikke slik at hun evnt venter en dav eller to med gips, om hun har brekt beinet heller, for at ikke noen skal tolke det som sympati høsting. Gipsen tar man jo på når mam trenger den, og er nødvendig. Det samme gjelder nesegrime med oksygen også.  

Så burde ikke være så vanskelig å unngå å hetse syke sånn

Endret av Krokenguri
  • Liker 9
Skrevet
keops skrev (17 minutter siden):

Plenty filer som ikke er sluppet, forhåpentligvis skjer dette på et eller annet tidspunkt.

Jeg synes forholdene tyder på at vi har mer i vente, Slottet har jo vist tidligere at de ikke har den fulle oversikt.

At det er mer i vente er det vel ingen tvil om. Det er jo mange huller i komunikasjonen der som ikke er ute ennå.

Men det går vel ikke an å kritisere eller rose et innhold som er ukjent. Da kritiserer eller roser man ut fra ren fantasi. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

At det er mer i vente er det vel ingen tvil om. Det er jo mange huller i komunikasjonen der som ikke er ute ennå.

Men det går vel ikke an å kritisere eller rose et innhold som er ukjent. Da kritiserer eller roser man ut fra ren fantasi. 

Kan du lenke til innlegg hvor jeg riser/roser ukjent innhold?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Isild skrev (5 timer siden):

Som andre har nevnt; - dersom de IKKE har fått det med seg (eller i det minste blitt informert om det av de som jobber for dem) - så ser jeg ikke at det er noen mulighet for at de kan bli Norges nye kongepar faktisk. Det er sterkt bekymringsverdig å ha statsoverhoder som ikke får med seg nyheter, og som kan risikere å omgås skikkelig shadye mennesker fordi det ikke gjøres noen form for bakgrunnsjekk osv. 

Dersom de ikke visste så betyr det også at de lever helt uvitende om hva som foregår i andre kongehus. 

At de ikke har visst om dette er noe av det dummeste jeg har hørt. 

Til det uthevede:

15 år gamle nyheter om én sak/Epstein

De/MM visste ikke om omfanget.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Reverend skrev (7 minutter siden):

Til det uthevede:

15 år gamle nyheter om én sak/Epstein

De/MM visste ikke om omfanget.

Hva mener du med den siste kommentaren din?

Omfang av hva? Hva visste de litt om? 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (20 minutter siden):

Ja, og da kan jo du vente til de resterende filene er sluppet med å konstatere at alt MM sier er sant?

Det går da ikke an å si hun lyver før de nye filene viser det. MM vet jo det hun også, at alle filene er ikke frigitt, så å lyve ville være uklokt. Det blir jo som å pisse i buksa for å holde seg varm.

Så ser egentlig ingen god grunn til at hun skulle gidde å lyve. I tilegg, har ene offeret til epstein også bekreftet hennes historie så langt hun har kunnskap om mm og epsteins vennskap.

Så ser ikke noe grunnlag pr,dd som sulle tilsi at mm lyver.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (23 minutter siden):

Ja, og påstanden sier altså ikke det du sier.

De avkrefter ikke. De sier de "ikke vet". Det er en stor forskjell.

Enig?

Slik tolker jeg det også. Det er ikke avkreftende, de uttaler at de ikke vet noe om det. Hverken bekrefter eller avkrefter. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Momma skrev (På 13.4.2026 den 18.57):

Det er ingen som synes MM skal legge fra seg oksygenet hjemme. Hvorfor krisemaksimere hele tiden?

Og det er heller ingen som har gitt en grei eller logisk forklaring på hvorfor en som går så greit som MM ikke kan bære selv når alle andre gjør det.

Hvorfor kan ikke kongelige bære paraplyene sine selv, når alle andre gjør det?

Jeg har utallige ganger sett kongelige ankomme diverse anledninger hvor det har regnet og en person har gått ved siden av dem og holdt paraplyen over dem. Dette har ingen reagerte på.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

De visste. Hvis ikke har de en elendig stab, er selv ikke opptatt av nyheter, og HM visste hva hun hadde kontakt med Epstein. Det har han innrømmet. At ikke noen reagerte. Ja det er dypt kritikkverdig og bekymringsfullt.

Et lite søk i aviser i Nasjonalbiblioteket gir haugevis av artikler. Også fra 2011. Blant annet disse: 

image.png

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 21
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

For det første så stoler jeg ikke på det som kommer fra slottet i disse tider. For det andre så avkrefter dette ingenting. 

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Skrevet
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

For det første så stoler jeg ikke på det som kommer fra slottet i disse tider. For det andre så avkrefter dette ingenting. 

Vet ikke, så ikke, hørte ikke.....

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Stargaze skrev (1 time siden):

De visste. Hvis ikke har de en elendig stab, er selv ikke opptatt av nyheter, og HM visste hva hun hadde kontakt med Epstein. Det har han innrømmet. At ikke noen reagerte. Ja det er dypt kritikkverdig og bekymringsfullt.

Et lite søk i aviser i Nasjonalbiblioteket gir haugevis av artikler. Også fra 2011. Blant annet disse: 

image.png

Ja. Alle forstår at de visste. Vi som folk skal visst bare late som vi tror på den absurde løgnen om at de ikke hadde fått med seg det som resten av verden visste.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Thyra skrev (1 time siden):

Jeg har utallige ganger sett kongelige ankomme diverse anledninger hvor det har regnet og en person har gått ved siden av dem og holdt paraplyen over dem. Dette har ingen reagerte på.

Nå var det en person her med lungesukdom som sa at en kg fra, eller til utgjør en stor forskjell. Hvor stor varierer helt sikkert dag til dag og person til person.

Når du bare  skal på do, klarer hun sikkert å bære denne selv. Når hun er på jobb, skal hun gjøre en jobb og den skal gjøres iht en gitt tid. Som hun må fungere i. Samt bruker hun begge hendende iht å motta og hilse på folk, evnt motta gaver og blomster etc. Private har også en parner som bærer slike maskiner, og noen har dem i rullator.  Registrerer at kreativiteten til å hetse mm for bruk av denne maskinen ligger høyt.

Mette marit er en voksen kvinne og slottet er profesjonelle på tilrettelegging. Så de har nok god kontroll på det i samråd med hverandre, hvordan mette marit best skal både fulleføre sine jobber og hvordan. Tror ikke de trenger some eksperter til det

Endret av Krokenguri
  • Liker 6
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

De er kongelige høyheter, vet du ... da nedverdiger man seg ikke til å bære en paraply. På samme måte som at de heller ikke åpner bildørene men sitter fint inne i bilen og venter til en eller annen tjener åpner for dem. Lurer veldig på hva de egentlig gjør selv på hjemmebane - mistenker at det er svært lite. 

Så jeg forstår at det sitter langt inne å si fra seg en trone som danner grunnlaget til denne livsstilen. Ja, i tillegg til alle de hundre millionene årlig fra norske skattebetalere. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (3 timer siden):

Venter litt på hvordan denne avkrefter at HA har vært på Skaugum, jeg.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...