Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Mye som peker mot etterretnings virksomhet i måten JE har tedd seg på og dokumentert alt og alle.

Når vi nå har ett kronprinspar med så dårlig rolleforståelse som det ser ut som de har, så er jo det i seg selv en sikkerhetsrisiko. Der er jo helt sykt at de velger seg denne type omgangskrets i utgangspunktet.

Så hører vi fra retten om Juniors liv på Skaugum, med festing/overgrep/rus inne i kronprinsparets private bolig!! Og blant gjestene et det flere som er helt perifere, ukjente typer som bare blir hanket med der og da på nachspiel. Hva er så poenget med alt dette vaktholdet, når nærmest hvem som helst har fri tilgang bygningene. Det vil jo være null problem for hvilken fremmed makt som helst å skaffe seg tilgang til kongefamiliens eiendommer, med den livsstilen som beskrives i bl.a. rettsaken til LilleM.

Dette har pågått i så mange år at her må både HM og MM ta like deler skyld. Vi har ennå ikke fått full innsikt i hvor nær venn HM var med JE, kanskje var han ikke venn med ham i det hele tatt. Men han har vært gift med MM i mange år og trives etter det vi får vite veldig med det. Da er det lett å tenke at de er av samme ulla.

De har vist total mangel på evne til å tenke risiko - ikke særlig betryggende med tanke på at de er norges kommende kongepar. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Snarere aldrende, ikke svakt.

Det samme tenker jeg.
Kongeparet ønsker sikkert og  fremstå som samlende og ikke forholde seg utad til konflikt. Samtidig vet vi ingenting om hva som blir sagt/gjort bak lukkede dører.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

De har vist total mangel på evne til å tenke risiko - ikke særlig betryggende med tanke på at de er norges kommende kongepar. 

Nei, det er jo en umulighet at de to der kan bli kongepar.

Bare så synd at tiden er knapp, vært enklere om kongen var litt yngre. Men her må det skje endringer, vi kan ikke ha folk som er fullstendig frakoblet virkeligheten på tronen.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Svakt når det kommer til å ordne opp i egne rekker, jo. 

Det er ikke mange dagene siden vi kunne se dronning Margrethe irettesette dronning Mary for åpne mikrofoner og kameraer -  for å bøye seg ned å klappe hunden hennes på hodet. Det var ikke rett tid og sted, tydeligvis.

Her har vi en kronprinsesse som ikke svarer skikkelig for seg i et intervju angående hennes vennskap med Epstein. Ikke et ord fra norges kongepar om saken - til tross for at det sitter folk med masse ubesvarte spørsmål. Det er ikke bare det norske kongehuset hun har skjemt ut - det er hele Norge. 

Her er link til dronning Mary`s "fadese":

https://www.seher.no/kongelig/mary-refset-av-svigermor/84522947

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
zemer skrev (5 timer siden):

Kommentarer til folk som vil ha MM går stort sett i

- Hun er søt

-Hun er hot

-Hun er syk

Er dette grunnlaget for å bli dronning?

Jeg kan ikke si jeg har sett noen ytre at MM er "søt og hot". Men du har kanskje noen linker du kan dele med de av oss som ikke har fått med disse uttalelsene?

At MM har lungefibrose er allment kjent. Men ukjent for meg at det er"grunnlag" for å bli dronning. Om det ikke er dukket opp noen nye regler, ligger det grunnlaget i hennes ekteskap med kronprinsen.

Gulline skrev (4 timer siden):

Penger og mektige venner er langt viktigere for henne .....

Jeg antar du kan dokumentere disse påstandene? 

Jeg mener, du påpeker jevnlig til dine meningsmotstandere at de skal dokumentere sine påstander. Jeg vil da anta det samme gjelder for deg. Eller? 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (4 timer siden):

Ifylgje Epstein-filene skulle ho få provisjon for eit eigedomssal i Dubai, bl.a. 

Hvor i Epsteinfilene står det?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (18 minutter siden):

Svakt når det kommer til å ordne opp i egne rekker, jo. 

Det er ikke mange dagene siden vi kunne se dronning Margrethe irettesette dronning Mary for åpne mikrofoner og kameraer -  for å bøye seg ned å klappe hunden hennes på hodet. Det var ikke rett tid og sted, tydeligvis.

Her har vi en kronprinsesse som ikke svarer skikkelig for seg i et intervju angående hennes vennskap med Epstein. Ikke et ord fra norges kongepar om saken - til tross for at det sitter folk med masse ubesvarte spørsmål. Det er ikke bare det norske kongehuset hun har skjemt ut - det er hele Norge. 

Her er link til dronning Mary`s "fadese":

https://www.seher.no/kongelig/mary-refset-av-svigermor/84522947

Når det gjelder ML burde konge vært tøffere etter x antall brudd av avtalen de hadde inngått.
Han burde fjernet prinsessetittelen.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Vonbrotenrojalist skrev (5 timer siden):

Ifylgje Epstein-filene skulle ho få provisjon for eit eigedomssal i Dubai, bl.a. 

Det er avkreftet:

https://www.vg.no/nyheter/i/JOEGrJ/epstein-beskrev-betaling-til-mette-paa-20-000-dollar

Tilføyer sitat for å hjelpe de som ikke leser hele artikler:

VG har spurt Slottet om det som kommer frem i e-posten.

"«Kronprinsessen har ikke mottatt penger eller avtalt å motta penger fra Epstein, verken til henne privat eller til fond eller stiftelser hun har vært involvert i», svarer Slottet."

Endret av MissLucy
Lagt til sitat
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Link fungerer ikke. 

Merkelig...trykket på den nå jeg og kom rett inn på mailen. 

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (19 minutter siden):

Avkreftet?

leste du hele artikkelen du referer til? 

«Frem til fredag var Slottets forklaring at kronprinsessen brøt kontakten med Epstein i 2013. 

Fredag kveld innrømmet Slottet først at kontakten fortsatte inn i januar 2014.

Så korrigerte Slottet seg på nytt og bekreftet at kontaktet i alle fall fortsatte frem til sommeren 2014, etter at VG omtalte hvordan de to planla et møte i New York i juni 2014.»

Er det noen som stoler på slottet? Og hva vet vel de? MM har sikkert ikke fortalt. 

• Liker 15
  • Nyttig 15
Skrevet

OM det ble noe utbetalt vet vel kun MM, Epstein og de som var rundt de. Dette tror jeg blir benektet uansett hva. MEN, at det ble bestemt, det var det. 

Det er flere mailer i mailsystemet vedr denne handelen også, for de som ønsker å søke mer. 

https://jmail.world/thread/vol00009-efta00651081-pdf?view=inbox

"Brokers out , it's you and me Kid. Please confirm that I can email Darren directly the contact information for the developer so he can initiate contact and give the name of the LLC for the contract so it can be drafted for Monday.

On Feb 1, 2014, at 1:18 PM, Jeffrey Epstein wrote:

the deal is as follow eclipse llc will pay the seller at 6.25 million net. a fee on top of that of 2 percent would be paid to shelly and mette and split , 20k for mettea and 100k for shelly.. closing costs would be paid by the 11c. please confirm this understanding."

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Reverend skrev (1 time siden):

Du mener han er så aldrende at han ikke er i stand til å få med seg hva som foregår rundt seg, og spesielt da i kongefamilien? 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (5 timer siden):

Bare det å dra Marius inn i det intervjuet sier egentlig mye om MM.

Spesielt som ett argument som ser ut til å skulle forsvare at hun ikke gidder svare ut for seg.. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Junijulia skrev (5 timer siden):

MM sa i intervjuet med NRK at det var en situasjon når hun var hos Epstein som fikk henne til og føle seg utrygg.
Det var så ubehagelig at hun måtte ringe hjem til HM. Han sa seg enig, hun hadde ringt han.
Allikevel fortsatte hun og ha kontakt med Epstein, hvorfor gjorde hun det hvis opplevelsen var så ubehagelig. Akkurat dette ville jeg ønske at NRK journalisten hadde følgt opp med spørsmål om. Siden hun gjorde et poeng av og nevne det.

At hun gjør ett poeng utav det er for å selge narrativet som offer. Hun ble jo manipulert av Epstein, stakkars. Også slår jo også denne historien sprekker lik den siste når folk begynner å gå den i sømmene. Hun møter seg selv i døra. Da er reaksjonen : vil ikke svare. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

MM sa eksplisitt i intervjuet at hun IKKE er et offer, og hun uttrykte stor sympati med ofrene - og at hun var opprørt for at de fortsatt ikke har fått oppreisning.

Sitat

Det er utrolig viktig for meg å ta ansvar for at jeg ikke sjekket bakgrunnen hans nøyere. Og ta ansvar for at jeg ble såpass manipulert og lurt som jeg gjorde, sier kronprinsessen.

– Men det er viktig for meg å presisere at det ikke er noe synd på meg i denne situasjonen. Det er jo alle de ofrene som er blitt utsatt for de grove overgrepene som fortjener rettferdighet.

Stemmen hennes brister. Hun trekker pusten.

– Og det kjenner jeg et så stort sinne for at de ikke har fått. Samtidig er det viktig for meg å si at hvis jeg har gjort noe som har bidratt til å gi ham legitimitet på noe vis, er jo det forferdelig vanskelig for meg, selvfølgelig.

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

Likevel gjentas det gang på gang i denne tråden at hun i intervjuet fremhever seg selv som offer.

Hun sier at hun ble manipulert, men hun sier også at det var hennes ansvar at hun ble det- hun sier aldri at det er synd på henne, hun påpeker at det er ofrene som fortjener rettferdighet, og at hun er opprørt over at de ikke har fått det.

Likevel gjentas det gang på gang på gang at hun hevder at dette handler om at det er synd på henne.  Det sier hun virkelig ikke i det hele tatt.

Jeg synes også hele Epstein-saken er opprørende, men jeg synes man kan prøve å holde seg til de fakta man kjenner.

Dette er 12 år siden, MM brøt kontakten før veldig mange andre. ja, hun utviste elendig dømmekraft, men hun snudde og det er altså 12 år siden. Det er virkelig ingenting som tyder på at hun ville gjort det samme nå - og det er heller ingenting som tyder på at hun synes noe av det Epstein har gjort på noen måte er greit.

Endret av pøbelsara
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
keops skrev (6 minutter siden):

Det er aldeles ikke avkreftet, om man skal stille normale krav til innhold i avkreftelsen.

Det du linker til er en sak om at en eller annen fra slottet sier at MM ikke har fått noe fra JE.

Og det andre som ble lenket til er en påstand uten noen form for dokumentasjon om det motsatte. Finnes det bekreftede transaksjoner?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

MM sa eksplisitt i intervjuet at hun IKKE er et offer, og hun uttrykte stor sympati med ofrene - og at hun var opprørt for at de fortsatt ikke har fått oppreisning.

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

Likevel gjentas det gang på gang i denne tråden at hun i intervjuet fremhever seg selv som offer.

Hun sier at hun ble manipulert, men hun sier også at det var hennes ansvar at hun ble det- hun sier aldri at det er synd på henne, hun påpeker at det er ofrene som fortjener rettferdighet, og at hun er opprørt over at de ikke har fått det.

Likevel gjentas det gang på gang på gang at hun hevder at dette handler om at det er synd på henne.  Det sier hun virkelig ikke i det hele tatt.

Jeg synes også hele Epstein-saken er opprørende, men jeg synes man kan prøve å holde seg til de fakta man kjenner.

Dette er 12 år siden, MM brøt kontakten før veldig mange andre. ja, hun utviste elendig dømmekraft, men hun snudde og det er altså 12 år siden. Det er viselig ingenting som tyder på at hun ville gjort det samme nå - og det er heller ingenting som tyder på at hun synes noe av det Epstein har gjort på noen måte er greit.

Det skulle tatt seg ut at hun sa: jeg er ett offer. Det er fullt mulig at man sier ord som ikke samsvarer med handling, det har vel kongehuset bevist gang på gang? 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...