Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (3 timer siden):

Er egentlig enig med deg ...derfor skrev jeg at jeg synes LITT synd på dem. Mest fordi de alltid har vært så profesjonelle i rollen sin ... så får de en svigerdatter som er det stikk motsatte. Hun har så lite rolleforståelse at man skulle ikke tro det var mulig. 

De har vært virkelig flotte i rollene sine, både kongen og dronningen. Jeg syns også lenge at det var helt forferdelig hva de ble sittende midt i. Men så kom det ikke konsekvenser for brudd på avtaler, eller kongelige uttalelser med litt tyngde og dybde - det kom egentlig ingenting. Og enden på visene er å late som ingenting - det ser vi nå i forhold til samtlige skandaler egentlig. 

Desverre så endte det med at iallefall jeg er skuffet over kongen også. Kongehuset samler ikke lenger folket, de splitter oss. Vi sitter her på et forum og "krangler", og det skjer ellers i kommentarfelt og rundt lunsjbord også. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (35 minutter siden):

Til glede for alle republikanerne her som er så bekymret for kongehusets fremtid - her er et par saker om Sverre Magnus på oppdrag for kongehuset. 

Ute og ror et vikingskip for et par dager siden: https://www.vg.no/rampelys/i/WvmmaL/her-ror-de-sammen-far-og-soenn-paa-nytt-kongelig-oppdrag

Alene til Blaafargeverket neste uke: https://www.nrk.no/buskerud/prins-sverre-magnus-til-blaafarvevaerket-1.17862216

Sverre Magnus - hvem er det? Joda, han er prins, sønn av kronprinsparet. Han likte å sykle da han var liten, han var visstnok glad i å game som ungdom, og han har angivelig skaffet seg et foretak som skal drive med filming. Tja, hva er det han gjør i realiteten? 
Så kan man registrere at privatprinsen nå blir dratt med ut på ulike oppdrag. Ingen er i nærheten av å vite hvem han er, hva han representerer av kunnskap utover gaming og filming etc. Det har aldri vært noen form for presentasjon av prinsen, eller denne privatprinsen. Oijsann, jo, jeg glemte søsteren IA sin egen Quiz - presentasjon av broren i et TV-program.

Det har ikke vært noen strukturell plan. Det er blitt på direkte spørsmål om hans fremtidsplaner kun vært gjentatt at prins SM «må finne sin egen vei». Nå er det faren hans som plutselig har ledet veien hans bort fra enkeltmannsforetaket og ut blant folk, på oppdrag. Det er ikke lenger SM sin egen vei, men ham selv, kronprinsen, som baner vei for prinsen. Nye tider gitt! 

Så, vi ser et kongehus i panikk. Når grunnmuren på Skaugum ligger i ruiner så kalles privatprinsen hjem fra ferien som har vart i snart et par år. Han, den prinsen vi ikke aner hvem er, og knapt har hørt snakke - før pappaen hans brøt ham av. (Fotball i Italia) 

I en tid hvor flere skal kalles inn til førstegangstjeneste er det ikke for mye å forvente at kronprinsens voksne sønn gjør sin plikt og ikler seg sin farfars klær - « Kongens klær». Det vil han vokse meget på, samtidig som han vil være et godt forbilde. 
- Og; Forbilder er jo det de skal være i kongefamilien. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
pøbelsara skrev (18 minutter siden):

Jeg er uenig i tolkningen din. jeg leser det hun skriver, hun er veldig tydelig på både at hun er fortvilet og sint for at ofrene ikke har fått oppreisning - og at det ikke er henne det er synd på - hun tar selv ansvar for at hun ble manipulert. 

Hvor leser du at det er tøft for henne som skal unnskylde?

Ja, og jeg er veldig uenig i din tolkning. For meg, så trenger det ingen tolkning. Var jo svart på hvitt egentlig. Begynner med at hun er mor til en ung mann som står i en vanskelig situasjon, ( som er helt selvforskyldt, og jeg biter ikke på denne 'ung' delen, offer.

Og ellers så var jo hele greia bare latterlig. Så du mener i fullt alvor at mette tok ansvar og ikke offerrollen? Haha, 20 min 'intervju',og de fikk spm på forhånd. 

Uansett så ser det ut for at i det ' intervjuet var mette mer opptatt med å være offer, det er jo helt tydelig for hun brukte mye tid på å synes synd i seg selv, og ellers virket hun irritert og arrogant. Så kan vi glede oss til 17 mai og lurer på hvem som står der, tenk at vi har kommet dit, huff, jaja 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
pøbelsara skrev (33 minutter siden):

Jeg er uenig i tolkningen din. jeg leser det hun skriver, hun er veldig tydelig på både at hun er fortvilet og sint for at ofrene ikke har fått oppreisning - og at det ikke er henne det er synd på - hun tar selv ansvar for at hun ble manipulert. 

Hvor leser du at det er tøft for henne som skal unnskylde?

Jeg tror brukeren var tydelig på at det ikke er noe man har lest eller hørt men som jeg også viser til: man kan kommunisere noe uten å si det direkte og man kan si noe med ord men vise det motsatte med handling. Dobbekommunikasjon. Akkurat slik vi ser med Martha og prinsessetittelen så sies en ting men det gjøres noe annet, så begynner dette dessverre å bli litt gjengs over for kongehuset at hva man sier med ord ikke er forenelig med hva man enten gjør i handling eller andre ord man velger å si som er uten kontekst,

for du kan jo gjerne forklare da:

hvorfor nevner MM overhodet Marius og at det er en tøff sak når hun stiller til ett intervju om Epstein? Hva er relevansen? 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Eufemia- skrev (10 minutter siden):

Sverre Magnus - hvem er det? Joda, han er prins, sønn av kronprinsparet. Han likte å sykle da han var liten, han var visstnok glad i å game som ungdom, og han har angivelig skaffet seg et foretak som skal drive med filming. Tja, hva er det han gjør i realiteten? 
Så kan man registrere at privatprinsen nå blir dratt med ut på ulike oppdrag. Ingen er i nærheten av å vite hvem han er, hva han representerer av kunnskap utover gaming og filming etc. Det har aldri vært noen form for presentasjon av prinsen, eller denne privatprinsen. Oijsann, jo, jeg glemte søsteren IA sin egen Quiz - presentasjon av broren i et TV-program.

Det har ikke vært noen strukturell plan. Det er blitt på direkte spørsmål om hans fremtidsplaner kun vært gjentatt at prins SM «må finne sin egen vei». Nå er det faren hans som plutselig har ledet veien hans bort fra enkeltmannsforetaket og ut blant folk, på oppdrag. Det er ikke lenger SM sin egen vei, men ham selv, kronprinsen, som baner vei for prinsen. Nye tider gitt! 

Så, vi ser et kongehus i panikk. Når grunnmuren på Skaugum ligger i ruiner så kalles privatprinsen hjem fra ferien som har vart i snart et par år. Han, den prinsen vi ikke aner hvem er, og knapt har hørt snakke - før pappaen hans brøt ham av. (Fotball i Italia) 

I en tid hvor flere skal kalles inn til førstegangstjeneste er det ikke for mye å forvente at kronprinsens voksne sønn gjør sin plikt og ikler seg sin farfars klær - « Kongens klær». Det vil han vokse meget på, samtidig som han vil være et godt forbilde. 

Syns Sverre Magnus fortjener og få en sjanse.
Det er ikke hans feil at kronprinsparet har gjemte han bort i skyggenes dal i flere år.
Mens de nå trenger han og trekker han fram som en kanin ut av hatten, helt uten erfaring.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (28 minutter siden):

Men nå er han på jobb for kongehuset. Er det ikke akkurat det du har etterlyst? Er du ikke fornøyd?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Junijulia skrev (9 minutter siden):

Syns Sverre Magnus fortjener og få en sjanse.
Det er ikke hans feil at kronprinsparet har gjemte han bort i skyggenes dal i flere år.
Mens de nå trenger han og trekker han fram som en kanin ut av hatten, helt uten erfaring.

Jeg er enig med deg i dette men jeg følger også brukeren du siterer sine poeng; det virker som de har snudd 180 grader i sin opprinnelige plan og nå er barna en slags buffer mot kritikk og negativ omtale fremfor at barna  ble presentert for folket og satt i sentrum i kraft av nettopp rollene de alltid har hatt . Med det sagt synes jeg også han skal få en sjanse, og han er de jeg kan minst om men per dags dato liker best 🤭

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Denne dokumentasjonsplikten begynner å bli uttynnet. Hvorfor skal vi stole på slottet,som roter rundt? ' kontakten med pedo ble avsluttet i 2013, vi beklager at i forrige runde skrev vi feil', I 'forrige runde' , tenk å kalle det for i forrige runde, helt sykt egentlig. Hvilken  runde snakker de om? Bare det at faktisk slottet kaller dette for en' runde' sier alt, spør du meg

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
42. skrev (2 minutter siden):

Denne dokumentasjonsplikten begynner å bli uttynnet. Hvorfor skal vi stole på slottet,som roter rundt? ' kontakten med pedo ble avsluttet i 2013, vi beklager at i forrige runde skrev vi feil', I 'forrige runde' , tenk å kalle det for i forrige runde, helt sykt egentlig. Hvilken  runde snakker de om? Bare det at faktisk slottet kaller dette for en' runde' sier alt, spør du meg

Hvor mange runder tror du de forventer det blir med Epstein materiale og forklaringer..? 🤭 (ser for meg de der damene som går rundt i bokseringen og holder opp skilt ..) 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Fullstendig uenig.

Dessuten har vel ikke vi noe som helst med å grafse til oss informasjon om Sverre Magnus. Han bidrar, det er godt nok.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
enkefru skrev (7 timer siden):

Dette har gått meg hus forbi, link?

Det har vore lenka til her mange gonger før direkte frå kjelda, altså sjølve filene. Kan nokre andre hjelpa til?🙏

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
rebella81 skrev (1 time siden):

MM sa i intervjuet at hun ikke er et offer ja, eksplisitt som du sier. 

Men så skjer det og noe snedig i intervjuet; hun starter hele greia med å referere til at de som familie har hatt en veldig tøff tid. De første setningene hun ytrer handler om et fokus på seg og sitt, den krevende og vanskelige tiden, inkludert hvor trøblete det har vært for særkullsbarnet (bær over med at dette ikke er direkte sitat). Her leser jeg en offerMENTALITET. «Det er synd på oss som får så mye pes og står i så mye press fra alle kanter. 

Jeg tror absolutt ikke at MM ser på seg selv som et offer på lik linje med de spede småjentene fra fattigdom og omsorgssvikt som fikk underlivene sine spjæra opp av motbydelige gamle menn, nei. Det er hun så langt ifra, og som sagt så påpeker hun selv det også. 

Men, så er det dét hun sier ikke-eksplisitt. Det mellom linjene. For hva er det hun EGENTLIG vil, når hun starter en unnskyldning med å fokusere på hvor tøft det er for henne som skal unnskylde? 
Jeg mener at dette er å gjøre seg selv til et offer, uten å si det med rene ord.

Hun sier ingenting om å være offer, det er en subjektiv tolkning. 
«Vi er en familie som har vært i en veldig krevende situasjon de siste ukene. Og for oss har fokus først og fremst vært på familien. Jeg er mamma til en ung mann som har vært i en veldig krevende situasjon. I tillegg har jeg en helse som krever veldig mye hvile, og den har nok utviklet seg også enda litt mer. Så jeg trenger mye hviletid.»

https://www.tv2.no/nyheter/les-hele-intervjuet-om-epstein-kontakten/18678347/

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Reverend skrev (22 minutter siden):

Fullstendig uenig.

Dessuten har vel ikke vi noe som helst med å grafse til oss informasjon om Sverre Magnus. Han bidrar, det er godt nok.

'Grafse'. Ja, hvis det kalles for å grafse, så grafser jeg ivei uten å spørre. Hvem er sverre? Hvem er kongefamilien og alle rundt? Aner ikke

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
42. skrev (51 minutter siden):

Han kommer aldri til å ai noe, de er helt like hele gjengen. Og det at hm er en tøffelhelt som er undertrykt av m stemmer jo overhodet ikke,. Mange har et inntrykk av at hm er så mild og god, ja men de aller fleste kjenner han jo ikke. Husk at de trer på seg en rolle når de møter publikum, og ingenting er tilfeldig, er jo det vi betaler for

Om de selv får velge så vil de nok aldri svare. Det er nå kommet dit at kronprinsen ikke har et reelt valg fordi skandalen er av så stor dimensjon at den setter monarkiet i spill. Det må presiseres at kronprinsen snakket seg selv inn i Epsteinskandalen ved å bekrefte at han visste om MM sin relasjon! 
https://tv.nrk.no/program/NNFA41009026

Som Kjetil Alstadheim i Aftenposten bl.a. skriver, så er ikke kronprinsen syk. Han er i stand til å svare uten å legge forutsetninger som begrenser noe, som MM gjorde pga. sykdom. Han er altså ikke syk, og må svare ut oppfølgingsspørsmål. 

Sitat;»Men kronprinsen er ikke syk. Og flere av spørsmål dreier seg om hva slags apparat kongefamilien har rundt seg for å sikre at den ikke havner i dårlig eller farlig selskap. Og hvordan kongehuset ivaretar og beskytter kongefamiliens omdømme.

Dette er spørsmål bare kronprinsen eller kong Harald – som tross alt er sjefen på Slottet – kan svare på. Det er deres ansvar å ta vare på institusjonen de leder.»

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Kollontaj skrev (19 minutter siden):

Hun sier ingenting om å være offer, det er en subjektiv tolkning. 
«Vi er en familie som har vært i en veldig krevende situasjon de siste ukene. Og for oss har fokus først og fremst vært på familien. Jeg er mamma til en ung mann som har vært i en veldig krevende situasjon. I tillegg har jeg en helse som krever veldig mye hvile, og den har nok utviklet seg også enda litt mer. Så jeg trenger mye hviletid.»

https://www.tv2.no/nyheter/les-hele-intervjuet-om-epstein-kontakten/18678347/

Det ville tatt seg ut at hun sa at hun var ett offer. Det du linker til var vel innledningen hennes til dette intervjuet. En innledning som ikke var spontan må vite, men planlagt. At man da planlegger denne monologen hvor det brukes ord som : krevende situasjon fremfor: tiltalt for overgrep, ung mann fremfor voksen sønn, er ikke tilfeldig. Det er en måte å ta eierskap over narrativet og vinkle historien. Og så klart hun gjør det, det er som forventet men det som påpekes er at narrativet og vinklingen hun velger seg fremstår å fremstille spesielt henne som ett offer her: en mor som er belastet med en ung mann hun må støtte i en krevende situasjon (stakkars…) også er det helse aspektet.

Igjen: hva var hensikten med å overhodet nevne Marius egentlig? På hvilken måte var han relevant for intervjuet ?

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
42. skrev (1 time siden):

Ja, og jeg er veldig uenig i din tolkning. For meg, så trenger det ingen tolkning. Var jo svart på hvitt egentlig. Begynner med at hun er mor til en ung mann som står i en vanskelig situasjon, ( som er helt selvforskyldt, og jeg biter ikke på denne 'ung' delen, offer.

Og ellers så var jo hele greia bare latterlig. Så du mener i fullt alvor at mette tok ansvar og ikke offerrollen? Haha, 20 min 'intervju',og de fikk spm på forhånd. 

Uansett så ser det ut for at i det ' intervjuet var mette mer opptatt med å være offer, det er jo helt tydelig for hun brukte mye tid på å synes synd i seg selv, og ellers virket hun irritert og arrogant. Så kan vi glede oss til 17 mai og lurer på hvem som står der, tenk at vi har kommet dit, huff, jaja 

Ja, jeg mener det jeg skriver i innlegget mitt. :jepp:

Jeg synes overhodet ikke hun var opptatt av å være offer, og hun er jo mor til en ung mann som står i en vanskelig situasjon. Han har sat seg i den selv, ja - men han står likefullt i dritt til langt opp på halsen - det har hun helt rett i.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg mener det jeg skriver i innlegget mitt. :jepp:

Jeg synes overhodet ikke hun var opptatt av å være offer, og hun er jo mor til en ung mann som står i en vanskelig situasjon. Han har sat seg i den selv, ja - men han står likefullt i dritt til langt opp på halsen - det har hun helt rett i.

Men det var ingen som spurte henne om dette, hun bare opplyste om det, helt random, eller for å gjøre seg selv stakkarslig og sanke sympati.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Eufemia- skrev (5 minutter siden):

Om de selv får velge så vil de nok aldri svare. Det er nå kommet dit at kronprinsen ikke har et reelt valg fordi skandalen er av så stor dimensjon at den setter monarkiet i spill. Det må presiseres at kronprinsen snakket seg selv inn i Epsteinskandalen ved å bekrefte at han visste om MM sin relasjon! 
https://tv.nrk.no/program/NNFA41009026

Som Kjetil Alstadheim i Aftenposten bl.a. skriver, så er ikke kronprinsen syk. Han er i stand til å svare uten å legge forutsetninger som begrenser noe, som MM gjorde pga. sykdom. Han er altså ikke syk, og må svare ut oppfølgingsspørsmål. 

Sitat;»Men kronprinsen er ikke syk. Og flere av spørsmål dreier seg om hva slags apparat kongefamilien har rundt seg for å sikre at den ikke havner i dårlig eller farlig selskap. Og hvordan kongehuset ivaretar og beskytter kongefamiliens omdømme.

Dette er spørsmål bare kronprinsen eller kong Harald – som tross alt er sjefen på Slottet – kan svare på. Det er deres ansvar å ta vare på institusjonen de leder.»

Ja men svaret deres er jo altså at ingen har noe med privatlivet deres å gjøre. Så er bare å vinke hadet til all sikkerhet, Norges sikkerhet, og alle sånne kjedelige ting., 'VI er private, hilsen m, h, i, S, m, h og s.' Og la oss folket forsvare dem inn i evigheten, uansett, for de tilhører kongehuset

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Men det var ingen som spurte henne om dette, hun bare opplyste om det, helt random, eller for å gjøre seg selv stakkarslig og sanke sympati.

Det var et svar på spørsmålet om hvorfor det har gått 7 uker. Forklaring, altså. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
42. skrev (Akkurat nå):

Ja men svaret deres er jo altså at ingen har noe med privatlivet deres å gjøre. Så er bare å vinke hadet til all sikkerhet, Norges sikkerhet, og alle sånne kjedelige ting., 'VI er private, hilsen m, h, i, S, m, h og s.' Og la oss folket forsvare dem inn i evigheten, uansett, for de tilhører kongehuset

Seriøst, Norges sikkerhet er ikke i fare pga noe som skjedde for 12 år siden. Virkelig ikke. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...