Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Er det en skandale at Håkon har møtt noen som kjente Epstein?

Newsflash: Det var mange som kjente Epstein. Bill Gates kjente Epstein. Jagland kjente Epstein. VI kan ikke stemple ethvert møte med enhver person som kjente Epstein, som en "skandale". Ærlig talt.

Om det er en skandale at HM har møtt noen som kjente Epstein?

HM er gift med en kvinne som har hatt et uklart, langvarig forhold til Epstein. Altså milevidt unna og bare ha tilfeldig møtt på noen. Og selvfølgelig er det en skandale.

Språkbruken og minimering en av handlinger her kan minne om kongens uttalelse om hvor vondt det var at noen, les MBH, hadde "kommet borti" narko.

Maskene faller nå. Stor takk til ledelsen i Amandus-festivalen som viser at de står stødig på ungdommenes side. Respekt.

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (28 minutter siden):

Amandusfestivalen avsluttet også samarbeidet med Mette-Marit. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/oEM12g/amandusfestivalen-avslutter-samarbeid-med-kronprinsesse-mette-marit

Dette er jo faktisk helt krise for Kongehuset.

Kruttsterkt.

Nå er det bare å avvente alle kongens (og kronprinsparets) menn (og kvinner) som skal angripe denne beslutningen i mediene.

Denne beslutningen er tatt etter denne infamøse seansen med NRK som de kaller et intervju.

Kanskje man kan sette i gang sekretariatet i hoffet for å sende litt flere pressbrev til de resterende organsisasjonene?

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (32 minutter siden):

Newsflash: Det var mange som kjente Epstein. Bill Gates kjente Epstein. Jagland kjente Epstein. VI kan ikke stemple ethvert møte med enhver person som kjente Epstein, som en "skandale". Ærlig talt.

Problemet er jo at både slottet og HM har gitt inntrykk av at dette var tilfeldig. Nå viser det seg at både møtet på St Barts og disse møtene i Paris viser mye mer.

Om man hadde vært ærlig fra starten av hadde man unngått alt dette, nå blir de drevet fra skanse til skanse. Det lukter Andrew.

Hva skjer når resterende filer kommer? "Oooops, vi glemte det, jeg husker ikke, jeg vil bevare integriteten min"

Hvilken integritet er det de vil bevare? Boris Nicolic er ingen god venn å ha han heller. 

Ja HM, vi er faktisk der igjen. Kanskje du skal lete i sjelen din etter et fnugg ærlighet, både når det gjelder avfeiingen av din stepodes ofre og forholdet du og din kone har hatt til dette nettverket.

Endret av Ellie42
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet

Amadeus har ryggrad ❤️ 

Det ryddige ville vært om slottet tok bort alle hennes oppdrag, så kunne de som ville det invitere henne på nytt. De som ikke ønsker det stå fristilt.

• Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 12
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Problemet er jo at både slottet og HM har gitt inntrykk av at dette var tilfeldig. Nå viser det seg at både møtet på St Barts og disse møtene i Paris viser mye mer.

Om man hadde vært ærlig fra starten av hadde man unngått alt dette, nå blir de drevet fra skanse til skanse. Det lukter Andrew.

Hva skjer når resterende filer kommer? "Oooops, vi glemte det, jeg husker ikke, jeg vil bevare integriteten min"

Hvilken integritet er det de vil bevare? Boris Nicolic er ingen god venn å ha han heller. 

Unnskyld, men den nye "skandalen" handler ikke om et møte med Epstein. Det handler om et møte med en person som kjente Epstein. Høyst sannsynlig assistenten til Bill Gates, som vi vet kronprinsen kjenner godt. Det har vi visst lenge. Det var store oppslag i media da Bill Gates og familien besøkte kronprinsfamilien i Kristiansand.

Alt det andre du nevner er fullstendig irrelevant her. Møtet med Epstein på gaten på St. barts, som slottet ikke har sagt var tilfeldig btw,  har virkelig ingen relevans til et møte med en helt annen person, i en annen verdensdel på et helt annet tidspunkt.

Dette er ikke en nyhet. Det er ikke en skandale. Det er ingen som blir drevet fra skanse til skanse. Slike påstander er hysteriske overdrivelser.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Natttåke skrev (10 minutter siden):

Amadeus har ryggrad ❤️ 

Det ryddige ville vært om slottet tok bort alle hennes oppdrag, så kunne de som ville det invitere henne på nytt. De som ikke ønsker det stå fristilt.

Merkelig løsning. Er vel enklere at de som vil ha en endring ber om det?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (42 minutter siden):

Ja Jagland kjente Epstein. Og hvem etterforskes??

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
zemer skrev (3 minutter siden):

Ja Jagland kjente Epstein. Og hvem etterforskes??

Det er ikke det samme som at en eventuell  "avsløring" om at kronprinsen hadde hatt et møte med Jagland for 15 år siden ville vært en ny "skandale" som viser at han drives "fra skanse til skanse".

Overdrivelsen er jo ellevill.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (17 minutter siden):

Amadeus har ryggrad ❤️ 

Det ryddigste hadde vært om hun allerede da hun skjønte hva som var i gjære kom eksplosjonen i forkjøpet og sa fra seg alle beskytterskap på grunn av helse. Det hadde vært det mest barmhjertige ovenfor seg selv og hun hadde heller ikke satt de hun skulle beskytte i en vanskelig situasjon.

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Det ryddigste hadde vært om hun allerede da hun skjønte hva som var i gjære kom eksplosjonen i forkjøpet og sa fra seg alle beskytterskap på grunn av helse. Det hadde vært det mest barmhjertige ovenfor seg selv og hun hadde heller ikke satt de hun skulle beskytte i en vanskelig situasjon.

Men det er jo bare tull. Det er ikke sånn at alle organisasjonene har samme mening. Noen har eksplisitt sagt at de ønsker å fortsette beskytterskapet. Kan ikke de bare få lov til å bestemme det selv?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (16 minutter siden):

Amadeus har ryggrad ❤️ 

Jeg er ikke imponert over de skinnhellige som liksom skal framstå moralsk mer stuerene ved å ta avstand fra syndere. Mette Marit er Mette Marit på godt og ondt, og det er bra nok for meg. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Etter kontakten med Epstein ble kjent har flere organisasjoner avbrutt samarbeidet. I tillegg til Amandusfestivalen, gjelder dette følgende organisasjoner:

Sex og samfunn

Fokus – Forum for Kvinner og Utviklingsspørsmål

Norsk bibliotekforening

Rådet for psykisk helse har satt samarbeidet på pause, og Det Norske Jentekor har uttalt at de ønsker å avslutte samarbeidet.

https://www.nettavisen.no/kjendis/amandusfestivalen-avslutter-samarbeid-med-kronprinsesse-mette-marit/s/5-95-3006462

-

Håper flere følger etter.

• Liker 25
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet
jordeple skrev (1 minutt siden):

Etter kontakten med Epstein ble kjent har flere organisasjoner avbrutt samarbeidet. I tillegg til Amandusfestivalen, gjelder dette følgende organisasjoner:

Sex og samfunn

Fokus – Forum for Kvinner og Utviklingsspørsmål

Norsk bibliotekforening

Rådet for psykisk helse har satt samarbeidet på pause, og Det Norske Jentekor har uttalt at de ønsker å avslutte samarbeidet.

https://www.nettavisen.no/kjendis/amandusfestivalen-avslutter-samarbeid-med-kronprinsesse-mette-marit/s/5-95-3006462

Håper flere følger etter.

Det bør være en skikkelig vekker for kronprinsessen og slottet for øvrig. Jeg er glad at så mange har tatt dette på alvor. Det er helt i tråd med store deler av det norske folks mening.

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Tråden er midlertidig stengt for moderering. 

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler å lese Amadeusfestivalen sin begrunnelse for å avslutte beskytterskapet, det beskriver godt essensen av det problematisks med beskytterskap for sårbare grupper og ha hatt en så tett relasjon til Epstein. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (33 minutter siden):

Har det skjedd før i Norges historie at organisasjoner betakker seg for å bli assosiert med en kongelig? Det er jo total fullstendig krise for Kongehuset. Den kongelige forbindelsen skal jo liksom gi positivt fokus og legitimitet, men nå opplever flere at det heller trekker arbeidet deres ned. 
Jeg reagerer forresten negativt på at MM uttaler at HUN SELV ønsker å fortsette beskytterskapet. Er det mulig… litt sånn «emotional blackmail» der eller? Men, men  JEG vil jo «bidra».

Ja, du kan bidra ved å holde deg unna. Takk.

Nå er vi der at det er andres oppgave å gi den kongelige legitimitet.

Jeg reagerte også på at hun sa det. Hun snakker igjen med to tunger. 

«– Hvis noen av organisasjonene har behov for å avslutte beskytterskapet eller sette det på pause, så har jeg forståelse for det»

«– Jeg har stor respekt for beskytterskapene mine og de menneskene som jobber der. Jeg er så stolt av det arbeidet som gjøres i disse organisasjonene. De gjør så mye viktig arbeid i Norge. Jeg ønsker naturligvis å fortsette samarbeidet»

Hun sier hun respekterer beskytterskapene, men det gjør hun jo ikke når hun samtidig sier at hun ønsket å fortsette. 

Hun viser ikke «forståelse» når hun samtidig sier at hun gjerne vil fortsette. Så lite ydmykhet for situasjonen hun har satt seg i. Og hun legger opp til konflikt og seg selv som offer når hun rett ut sier at dette ikke var hennes valg. Altså🤯

https://www.vg.no/rampelys/i/gkddEJ/kronprinsesse-mette-marit-mister-beskytterskapet

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

«Saken berører alvorlige forhold knyttet til overgrep mot unge mennesker, og selv om vi legger til grunn at Kronprinsessen ikke hadde kjennskap til de straffbare forholdene, mener styret at relasjonen likevel kan ha bidratt til å legitimere handlinger som står i strid med det vi ønsker å representere. Dette er en situasjon vi som organisasjon tar tydelig avstand fra».
https://www.dagbladet.no/kjendis/avslutter-samarbeid/84551022

Men slottet, de er ferdig med saken?

«Jeg ønsker naturligvis å fortsette samarbeidet.» sier Mette.

Ikke mye selvinnsikt der… 

https://www.vg.no/rampelys/i/gkddEJ/kronprinsesse-mette-marit-mister-beskytterskapet

Jeg stemmer for at dette blir det nye postkortet av kronprinsparet

⬇️

https://www.vg.no/rampelys/i/GGX0zJ/gwyneth-paltrow-hyller-kronprinsparets-halloween-bilde

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...