Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Isild skrev (9 minutter siden):

Jeg er nok ikke helt enig. Jeg syns ikke de har "pæra i sky", men jeg opplever dem avvisende og unnvikende - til og med irritable og oppgitte noenganger. Jeg opplever nok dessverre heller ikke at de respekterer folk uansett. De har ikke fulgt opp Marius sine ekskjærester der de lovet tilbakemeldinger osv. De (Haakon) har heller ikke fulgt opp ML og DV sine brudd på avtaler på tross av sterke signaler fra folket om at man ønsker det. 

Noen kan oppleve dette som en slags disrespekt ovenfor nettopp "vanlige folk". 

Veldig enig! 

Samme oppfatning har jeg. De har distansert seg fra folket og svarer på akkurat det de føler for. 

Jeg synes også det er ille å tenke på at de har ignorert JSs mor og NH varsler. Det er i samme dur som "dere er fortsatt der, ja", eller hva det var kronprinsen svarte journalisten forrige uke. 

Jeg ser ingen ydmykhet, selvinnsikt eller høy integritet. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie42 skrev (36 minutter siden):

Enig. Henvisningene til de faktiske statuttene til NRK var gode, mens han som svarte Anundsen var føleri og virket ikke genuint.

Ikke noe særlig fan av Anundsen jeg heller, men her var han faktisk ganske god. Svarene til dama fra NRK var ikke bra. "Vi gjorde det fordi vi bestemte oss for det!" Eh. Er du 3 år?

CeXNS skrev (24 minutter siden):

NRK sier i sin redegjørelse i Kringkastingsrådet følgende: 

https://www.vg.no/rampelys/i/m0MeoL/kringkastingsraadet-behandler-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-slottet-satte-ingen-begrensinger

«– Vi valgte å dele hovedspørsmålene med Slottet i forkant. Vi vurderte det som viktigere å få stilt de helt sentrale spøsmålene enn å ha overraskelsesmomentet i spørsmål som var ukjent for kronprinsessen, sa redaktør Aspunvik under sin redegjørelse for Kringkastingsrådet»

Hvorfor i alle dager ville de ta bort overraskelsesmomentet? Det gav jo intervjuobjektet lang tid på å forberede seg. Journalistisk havari. Anundsen sier at det gav en «falskhet» i intervjuet. Det er en presis beskrivelse. Her må NRK gå i seg selv. 

«- Jeg har sett intervjuet flere ganger og det blir nesten et slags skuespill, et regi og en falskhet over det.» (sitat Anundsen)

https://www.dagbladet.no/kjendis/en-falskhet/84555013

Synes ikke NRK klarte å svare på forskjellsbehandlingen, nei. Utsagnet fra Anundsen om at intervjuet like gjerne kunne vært noe som var sluppet direkte fra Slottets hoff var særdeles presis. Nei, han var virkelig god her altså, og jeg har sett et par kringkastingsråd der jeg har opplevd at han står for føleriet, men denne gangen var han profesjonell. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
I Grosny skrev (8 timer siden):

Kanskje på tide å innse at veldig, veldig få er ærlige under press. Mulig du er en av disse « avvikerne».  Mette  M er ikke verdensmester i moral, og det var ikke hennes moralske kvaliteter som fikk henne til å vinne prinsen. Men hun driver iallfall ikke og rakker ned på andre med uperfekt moral. Jeg er dårligere enn henne fordi jeg rakker ned på statsministeren, Ine Marie, Børge og mange andre politikere som underpresterer moralsk. Jeg kan forresten juge for å skjule mine feiltrinn.

Du har helt rett i at hun ikke er «verdensmester i moral». Det er menneskelig å «juge for å skjule feiltrinn». Problemet oppstår når du blir tatt i det. I alle fall for en der tillit fra folk er en forutsetning for å fungere i jobb. 

Det ER et problem for en som har en definert opphøyd rolle. Det er dette som folk i 2026 ikke lenger aksepterer. Hvorfor skal vi opphøye noen som har vist seg å ha svin på skogen? Og som ikke er sannferdig når det blir stilt spørsmål? 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
anonym 4545 skrev (1 minutt siden):

Vår kjære syke Mette Marit har noe å lære av denne damen når det gjelder hva som skal være i fokus.

https://www.nettavisen.no/kjendis/prinsesse-astrid-94-tilbake-pa-jobb-imponerer-virkelig/s/5-95-3009107

Hva er det hun har å lære? Hva er forskjellen på dette oppdraget til prinsesse Astrid og de siste par oppdragene MM har hatt som syk?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Hva er det hun har å lære? Hva er forskjellen på dette oppdraget til prinsesse Astrid og de siste par oppdragene MM har hatt som syk?

Fokus på oppgavene ikke på sykdom for å oppnå sympati.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
anonym 4545 skrev (5 minutter siden):

Hvordan manglet MM fokus på oppgaven under utdeling av Fosseprisen?

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (23 minutter siden):

Veldig enig! 

Samme oppfatning har jeg. De har distansert seg fra folket og svarer på akkurat det de føler for. 

Jeg synes også det er ille å tenke på at de har ignorert JSs mor og NH varsler. Det er i samme dur som "dere er fortsatt der, ja", eller hva det var kronprinsen svarte journalisten forrige uke. 

Jeg ser ingen ydmykhet, selvinnsikt eller høy integritet. 

Nettopp! Vi er mange som opplever det på samme måten. Jeg forstår ikke vitsen med monarki dersom "Alt for Norge" ikke gjelder lenger, og dersom det høyhetlige er upprettelig ødelagt av interne skandaler, drama og ønske om privatliv. 

Slipp de fri. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
MissLucy skrev (19 minutter siden):

Hvordan manglet MM fokus på oppgaven under utdeling av Fosseprisen?

"Lett å prestere ok minus" når man selv har lagt lista hva allmenheten kan forvente.

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Isild skrev (25 minutter siden):

Nettopp! Vi er mange som opplever det på samme måten. Jeg forstår ikke vitsen med monarki dersom "Alt for Norge" ikke gjelder lenger, og dersom det høyhetlige er upprettelig ødelagt av interne skandaler, drama og ønske om privatliv. 

Slipp de fri. 

Det er veldig tydelig at det ikke gjelder lenger, ja. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
anonym 4545 skrev (7 minutter siden):

"Lett å prestere ok minus" når man selv har lagt lista hva allmenheten kan forvente.

Jeg forstår ikke hva begrunnelsen er for påstanden om manglende fokus.

• Liker 4
Skrevet
anonym 4545 skrev (30 minutter siden):

Hva skal du egentlig frem til?

Den usynlige sykdommen til kronprinsessen er beviselig blitt mer alvorlig, men hun skal ikke bruke nesekateter fordi det er det samme som sympatijakt?

• Liker 8
Skrevet
Ellie42 skrev (5 timer siden):

Sånn bare for å legge fleres argument trygt ned i sengen, dra over dynen og slå av lyset.

https://www.vg.no/rampelys/i/q6OXBL/kringkastingsraadet-behandler-nrks-dekning-av-prinsesse-ingrid-alexandra

Dette er faktisk SÅ BRA! Selvsagt er ikke en digital plattform med 800 følgere ett: privat rom!! I så fall må det gjelde for all, også Anders B. Brevik, Arfan Bhatti osv osv osv! (Uten sammenligning for øvrig)

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Reverend skrev (45 minutter siden):

Hva skal du egentlig frem til?

Den usynlige sykdommen til kronprinsessen er beviselig blitt mer alvorlig, men hun skal ikke bruke nesekateter fordi det er det samme som sympatijakt?

Har aldri kritisert MM for bruk av nesekateter elle andre hjelpemidler/legemidler.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
anonym 4545 skrev (2 timer siden):

Vår kjære syke Mette Marit har noe å lære av denne damen når det gjelder hva som skal være i fokus.

https://www.nettavisen.no/kjendis/prinsesse-astrid-94-tilbake-pa-jobb-imponerer-virkelig/s/5-95-3009107

anonym 4545 skrev (1 time siden):

anonym 4545 skrev (1 time siden):

anonym 4545 skrev (20 minutter siden):

Har aldri kritisert MM for bruk av nesekateter elle andre hjelpemidler/legemidler.

Så hva er poenget ditt?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Reverend skrev (7 minutter siden):

Så hva er poenget ditt?

Hva jeg mener fremgår av hva jeg skriver. Oppsummert: For mye fokus på sykdom slik at berettiget kritikk og vurdering av hennes arbeidsoppgaver vanskeliggjøres.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
anonym 4545 skrev (1 minutt siden):

Hva jeg mener fremgår av hva jeg skriver. Oppsummert: For mye fokus på sykdom slik at berettiget kritikk og vurdering av hennes arbeidsoppgaver vanskeliggjøres.

Nei, det fremgår faktisk ikke i det hele tatt av det du skriver hvorfor du mener at MM ikke hadde fokus på oppgaven på sine siste oppdrag.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Nei, det fremgår faktisk ikke i det hele tatt av det du skriver hvorfor du mener at MM ikke hadde fokus på oppgaven på sine siste oppdrag.

Når har jeg skrevet dette?

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kratos skrev (5 timer siden):

Har sett på kringkastingsrådets behandling av intervjuet med kronprinsparet nå. Må si at til tross for at jeg har lite til overs for Anundsen politisk sett, så er han den som stiller de beste kritiske spørsmålene fra rådet, da han faktisk tar utgangspunkt i NRK sin egen plakat. Han som var uenig med Anundsen (som jeg ikke husker navnet på) hadde noen merkelige påstander om at det journalistiske arbeidet var godt, og at man ikke kan klandre NRK for hvordan MM svarer på spørsmål. Nei, man kan ikke klandre NRK for det, men man kan klandre NRK for forskjellsbehandlingen, ved at de velger å ikke stille oppfølgingsspørsmål, når MM velger å ikke svare på ting. 

FrP er tross alt pro monarkiet, så denne typen kritikk veier jo tungt fra den kanten. 

Dette er faktisk kjempebra. Det er skremmende om den fjerde statsmakt ikke stiller seg kritisk til maktpersoner men blir talerør for dem uten at det stilles spørsmålstegn ved. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...