Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor ble det nevnt i intervjuet overhode når kontakten bare fortsatte.
Ønsket hun og opplyse om at hun også reagert på noe rundt Epstein som var så ille at hun måtte ringe Haakon.
Men ikke ille nok til og bryte kontakten. Det gir ingen mening.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 19
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kanderehjelpe skrev (1 time siden):

«Saken berører alvorlige forhold knyttet til overgrep mot unge mennesker, og selv om vi legger til grunn at Kronprinsessen ikke hadde kjennskap til de straffbare forholdene, mener styret at relasjonen likevel kan ha bidratt til å legitimere handlinger som står i strid med det vi ønsker å representere. Dette er en situasjon vi som organisasjon tar tydelig avstand fra».
https://www.dagbladet.no/kjendis/avslutter-samarbeid/84551022

Men slottet, de er ferdig med saken?

«Jeg ønsker naturligvis å fortsette samarbeidet.» sier Mette.

Ikke mye selvinnsikt der… 

https://www.vg.no/rampelys/i/gkddEJ/kronprinsesse-mette-marit-mister-beskytterskapet

Jeg stemmer for at dette blir det nye postkortet av kronprinsparet

⬇️

https://www.vg.no/rampelys/i/GGX0zJ/gwyneth-paltrow-hyller-kronprinsparets-halloween-bilde

De nevner også kritisk tenkning, manglende åpenhet i kongehuset og den manglende tilliten som flere utrykker.Begrunnelsen er god og presis. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/onsker-a-bidra/84551022

«Vårt mål med denne avgjørelsen har utelukkende vært å beskytte festivalensverdigrunnlag og troverdighet. Dette har vært en krevende, men nødvendig beslutning etter grundig vurdering. Vi er en festival for unge filmskapere der inkludering, mediekompetanse og sosialt fellesskap er sentralt. Enhver handling som kan svekke disse verdiene, krever at vi er oppmerksomme og resiliente, sier styreleder Jens Uwe Korten.» 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (53 minutter siden):

Blir spennende å se hva som blir diskutert i Kringkastingsrådet i morgen, onsdag. Da skal intervjuet med MM og HM diskuteres. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/vrk8Wm/intervjuet-med-mette-marit-om-jeffrey-epstein-opp-for-kringkastingsraadet

193 klager. Det er nok bare mobbing og hets av kronprinsessen de som klager driver på med 🤭

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (34 minutter siden):

900 klager! Det er nok bare mobbing og hets av kronprinsessen de som klager driver på med 🤭

Det er 193 klager på intervjuet. Tallet 901 er totalt antall klager på NRK. Noen av disse handlet om omtalen av IA sin instagram-rant. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Det er 193 klager på intervjuet. Tallet 901 er totalt antall klager på NRK. Noen av disse handlet om omtalen av IA sin instagram-rant. 

Jeg har korrigert innlegget mitt. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 time siden):

De nevner også kritisk tenkning, manglende åpenhet i kongehuset og den manglende tilliten som flere utrykker.Begrunnelsen er god og presis. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/onsker-a-bidra/84551022

«Vårt mål med denne avgjørelsen har utelukkende vært å beskytte festivalensverdigrunnlag og troverdighet. Dette har vært en krevende, men nødvendig beslutning etter grundig vurdering. Vi er en festival for unge filmskapere der inkludering, mediekompetanse og sosialt fellesskap er sentralt. Enhver handling som kan svekke disse verdiene, krever at vi er oppmerksomme og resiliente, sier styreleder Jens Uwe Korten.» 

Damn! Dette er fullstendig micrdrop moment. Jeg håper flere følger etter, for min del treffer de noe så sinnsykt spikeren på hodet ikke bare hva gjelder monarkiet som kaster glans på en pedofil (utilsiktet eller ei) men den elendige.. E-L-E-N-D-I-G-E .. mediehåndtering i ettertid. Arrogansen til kronprinsen må virkelig komme flygende i retur nå. Jeg håper virkelig dette starter ett snøskred hvor andre følger samme eksempel. 

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

https://www.vg.no/rampelys/i/k0MyWa/jobber-med-mette-marits-soester-tar-opp-nrks-ingrid-alexandra-dekning-i-kringkastingsraadet

Sitat

Harald Furre, tidligere Kristiansand-ordfører, følger opp klager på NRKs dekning av prinsesse Ingrid Alexandras private Instagram-innlegg.

Han er sjef der prinsessens tante, kronprinsesse Mette-Marits søster, jobber.

Furre sier han ikke har betenkeligheter om sin habilitet i saken.

Dette er komisk.

Dette er det beste i det hele:

Sitat

Han sier til VG at han ikke føler seg inhabil.

– Jeg opplever overhodet ikke det, det har jeg faktisk ikke vurdert i det hele tatt.

– Hvordan er ditt forhold til prinsessens familie?

– Ja, altså, jeg kjenner dem jo litt.

Nepotismen i disse sirklene er til å lage en Monty Python-sketch av.

Godt besatt både hos NRK, VG, i kringkastingsrådet, Civita, politiet og andre steder, dette kronprinsparet.

Inhabilitet har lite med følelser å gjøre, og mere med faktiske forhold. Men dette passer nok kronprinsessen strålende. En mann på innsiden som kan dele info, presse på og føre saken i deres retning. 

På tide å ta av seg de naive brillene om at Norge ikke er korrupt. Det siste året alene har bevist at korrupsjonen går helt til toppen, og selv helt åpenlyst. 

Endret av Ellie42
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

Denne artikkelen var rett og slett pinlig å lese.. 

Ja, det er pinlig. Men veldig greit å vite. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (8 minutter siden):

Denne artikkelen var rett og slett pinlig å lese.. 

Huff, ja der ser man. Og så blir vi som er kritiske beskyldt for mobbing, personangrep og videre. Jaja, haha, huff at det går an

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie42 skrev (24 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/k0MyWa/jobber-med-mette-marits-soester-tar-opp-nrks-ingrid-alexandra-dekning-i-kringkastingsraadet

Dette er komisk.

Godt besatt både hos NRK, VG, i kringkastingsrådet, Civita, politiet og andre steder, dette kronprinsparet.

Inhabilitet har lite med følelser å gjøre, og mere med faktiske forhold. Men dette passer nok kronprinsessen strålende. En mann på innsiden som kan dele info, presse på og føre saken i deres retning. 

På tide å ta av seg de naive brillene om at Norge ikke er korrupt. Det siste året alene har bevist at korrupsjonen går helt til toppen, og selv helt åpenlyst. 

😂 Morsomt! Veldig greit å få frem dette, ja. Er det forresten godt kjent at kronprinsessen har en søster? Selv ante jeg det ikke, faktisk.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Damn! Dette er fullstendig micrdrop moment. Jeg håper flere følger etter, for min del treffer de noe så sinnsykt spikeren på hodet ikke bare hva gjelder monarkiet som kaster glans på en pedofil (utilsiktet eller ei) men den elendige.. E-L-E-N-D-I-G-E .. mediehåndtering i ettertid. Arrogansen til kronprinsen må virkelig komme flygende i retur nå. Jeg håper virkelig dette starter ett snøskred hvor andre følger samme eksempel. 

Tenk at vår kronprinsesse har hatt et et vennskap med f epstein. Og til alle dere som ikke tror at kronprins Haakon ikke visste, jaja. Dette er jo virkelig ille, hun har faktisk BIDRATT til flere ofre, bare tenk på det. Og nei, kom ikke her og si at hun ikke visste, isåfall er jo hun, familien, hoffet, pst og alle andre veeeeldig dumme. Alle skjønner jo at dette er ikke greit i det hele tatt 

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Miss Meilir skrev (19 minutter siden):

😂 Morsomt! Veldig greit å få frem dette, ja. Er det forresten godt kjent at kronprinsessen har en søster? Selv ante jeg det ikke, faktisk.

En søster , to brødre - og så er det visst en halvbror( stebror?) inne i bildet , også …

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
Reverend skrev (25 minutter siden):

Observerer at Kongehusets tidligere lakei Tove Taalesen er ute med ekspertsynsing igjen.

Veldig dumt av Nettavisen å publisere en ikke-sak om hva som vil/ikke vil bli snakket om under gallamiddagen hos Söta bror.

https://www.nettavisen.no/kjendis/deltar-alene-blir-kanskje-litt-kleint-for-kronprinsen/s/5-95-3006931

For en idiotisk ikke-sak, og latterlig vingling mellom det som kommer til å våre tema, men så - ups - det blir nok ikke tema likevel. Jeg tror ikke et sekund på at de sitter i en konges 80-årsdag og sladrer om en som ikke er der. Og når det gjelder det med Luxemburg, så sa de jo i intervjuet at det hadde de snakket om med dem det gjelder. De nettavisenartiklene med Taalesens synsing begynner å bli å ufrivillig komiske.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (50 minutter siden):

Dette er komisk.

Ellie42 skrev (50 minutter siden):

Han sier til VG at han ikke føler seg inhabil.

– Jeg opplever overhodet ikke det, det har jeg faktisk ikke vurdert i det hele tatt.

– Hvordan er ditt forhold til prinsessens familie?

– Ja, altså, jeg kjenner dem jo litt.

Han er sjef for prinsessen sin tante? Og fra Kristiansand. Kan man si at det underkommuniseres hvor inhabil han faktisk er. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 31
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
1 minutt siden, Hebbe-lille said:

Han er sjef for IA sin søster? Og fra Kristiansand. Kan man si at det underkommuniseres hvor inhabil han faktisk er. 

😂 milde måne!

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Karnanna skrev (Akkurat nå):

😂 milde måne!

Måtte rette opp innlegget mitt 😌

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest