Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (18 minutter siden):

Og jeg har lest flere meningsytringer i ulike nettaviser, der forfatter signerer som prest eller vedkjenner seg å være religiøs.

Artig, jeg har nemlig lest flere kommentarer som er sterkt kritiske og der det viser seg at personen er i en eller annen menighet eller omtaler seg som kristen. Kronprinsessens støtte til feks homofile har tidligere vært problematisert heftig i disse gammel-testamentlige (for å si det litt mildt) miljøene. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
rebella81 skrev (4 timer siden):

Det er vel viktig å skille mellom «oss» som enkeltpersoner og Mette Marit som kronprinsesse tilhørende en institusjon med et helt lass med ansatte, tror du ikke @MissLucy? Logikken brister greit mye, for hvis ikke enkeltpersonen MM greide å få med seg Andrew-gate i UK, så er sikkert du òg enig i at NOEN på Slottet må ha slått opp i en avis?

Ar hun er kronprinsesse, endrer da ikke på det faktum at hun er et menneske av kjøtt og blod som alle oss andre. Og hennes husk , følser etc fungerer da ikke ulikt det som menneskelig normalt. Selv om hun lever et litt annerledes liv. Mange leser ikke om seg selv  eller sladre bladdr,netopp for å ikke bli gal,iht å være kjent. Ingen omtaler det som sundt for psyken. 

• Liker 5
Skrevet
Kollontaj skrev (25 minutter siden):

Artig, jeg har nemlig lest flere kommentarer som er sterkt kritiske og der det viser seg at personen er i en eller annen menighet eller omtaler seg som kristen. Kronprinsessens støtte til feks homofile har tidligere vært problematisert heftig i disse gammel-testamentlige (for å si det litt mildt) miljøene. 

Så det er derfor salmesang, kors og religiøse sitater ble en del av imaget til Mette. Ser ut til at det var et godt strategisk valg. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Så det er derfor salmesang, kors og religiøse sitater ble en del av imaget til Mette. Ser ut til at det var et godt strategisk valg. 

Du vet at mange kristne absolutt ikke er homofobe? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Ja vel, da tror du det.

Selvfølgelig tror jeg det. Det tipper jeg alle som har satt seg inn i saken også gjør. Innerst inne.

For alle som kan legge sammen to og to så er alle de seksuelle hentydningene i mailene helt klare referanser til Epsteins «interesse». Jeg tror faktisk at dette «slemme» ryktet hans er en medvirkende årsak til MM sin fascinasjon for denne mannen.

Eller mener du MM er så generelt sex-fiksert at dette er hennes vanlige måte å skrive til bekjente eldre menn som hun visstnok aldri har vært på tomannshånd med *host*? 

Det skrives om nakenbilder og kroppsvæsker, Fifty Shades og Lolita, hun skal læres en lekse, men ikke den hun trenger, ordet «fuck» skal brukes i alle meldinger dem i mellom, hun er sjokkert over at han har seg med så gamle jenter som 24, hun googlet han og var enig i at det ikke så bra ut (smiley), Paris er bra for utroskap osv. Hun var i huset hans der veggene var tapetsert med bilder av nakne kvinner og jenter som beskrives som «forstyrrende».

Og så må vi ikke glemme at MM var nær venn med Boris og kjente flere i Epsteins krets. Selvsagt har dette blitt snakket om.

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 25
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (2 timer siden):

Eg har sett mange innlegg frå kristne på Facebook som forsvarer MM ut i frå prinsippet om at (bare) den som (sjølv) er utan synd kan kasta den fyrste steinen. Nokre er eg FB- vener med så alt er ikkje offentleg.

Man trenger da ikke være kristen for å omfavne den leveregelen. 

• Liker 5
Skrevet

Kronprinsesse, menneske av kjøtt og blod.

Kriminell overgriper, menneske av kjøtt og blod. 

Sammenligningen fungerer ikke, dessverre. Begge er mennesker, handlingene deres er svært ulike. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Sammenligningen fungerer ikke, dessverre. Begge er mennesker, handlingene deres er svært ulike. 

Her må du nesten lenke til noe dokumentasjon på at deres handlinger er så ulike at sammenligningen ikke fungerer.

Meg bekjent er begge mennesker av kjøtt og blod, med et langvarig vennskap. Så nært var vennskapet at vår kronprinsesse trosset sin alvorlige flyskrekk for å besøke denne mannen. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Her må du nesten lenke til noe dokumentasjon på at deres handlinger er så ulike at sammenligningen ikke fungerer.

Meg bekjent er begge mennesker av kjøtt og blod, med et langvarig vennskap. Så nært var vennskapet at vår kronprinsesse trosset sin alvorlige flyskrekk for å besøke denne mannen. 

Regner med at du har lest i tråden. Hvis ikke kan du sikkert google JE. Så vidt meg bekjent har ikke kronprinsessen gjort noe kriminelt. Vennskap er ikke kriminelt. Du får heller dokumentere at hun reiste for å besøke han, jeg har ikke sett noe dokumentasjon på at det har vært hensikten med noen av reisene. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Nei nettopp, er veldig enig i at denne  kjøtt og blod greia er teit. La oss heller diskutere  kronprinsesse, penger, makt og epstein. Kronprinsesse og kronprins som er så private av seg at de vurderer og bestemmer selv hvem de omgåes uten tanke på sikkerhet. La oss diskutere det heller

• Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet
keops skrev (6 timer siden):

Latterlig dette 

Nåde og kristendom snakker hun om her. Det skal antagelig bygges opp et image om den religiøse kronprinsessen som var så uheldig å bli manipulert av en overgriper.

Det er så jævla kvalmt amerikansk, ohh they where good People, they went too church ever sunday.

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet
digggpizza skrev (13 timer siden):

hun tar jo helt av med den nåde-greien 🙈

Ja, nåde er kjempeviktig, særlig fra omverdenen når man har vist hvor dum, egoistisk og falsk man er.  

• Liker 24
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Skrevet
tio skrev (17 timer siden):

Dette har jeg også stusset på. Virker helt usannsynlig at de ikke skulle ha fått det med seg. Håper noen journalister spør Mette og Håkon om dette. 

Som andre har nevnt; - dersom de IKKE har fått det med seg (eller i det minste blitt informert om det av de som jobber for dem) - så ser jeg ikke at det er noen mulighet for at de kan bli Norges nye kongepar faktisk. Det er sterkt bekymringsverdig å ha statsoverhoder som ikke får med seg nyheter, og som kan risikere å omgås skikkelig shadye mennesker fordi det ikke gjøres noen form for bakgrunnsjekk osv. 

Dersom de ikke visste så betyr det også at de lever helt uvitende om hva som foregår i andre kongehus. 

At de ikke har visst om dette er noe av det dummeste jeg har hørt. 

• Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 17
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Som andre har nevnt; - dersom de IKKE har fått det med seg (eller i det minste blitt informert om det av de som jobber for dem) - så ser jeg ikke at det er noen mulighet for at de kan bli Norges nye kongepar faktisk. Det er sterkt bekymringsverdig å ha statsoverhoder som ikke får med seg nyheter, og som kan risikere å omgås skikkelig shadye mennesker fordi det ikke gjøres noen form for bakgrunnsjekk osv. 

Dersom de ikke visste så betyr det også at de lever helt uvitende om hva som foregår i andre kongehus. 

At de ikke har visst om dette er noe av det dummeste jeg har hørt. 

Det er heller ikke det eneste eksemplet på hvordan hun og muligens også HM tar lett på sikkerhet og har lemfeldige omgang med shady mennesker. Minner om at Hells Angels og diverse andre kriminelle frekventere Skaugum, og hun ønsket dem velkommen inn. Bare det er jo helt hinsides. 

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
Era Vulgaris skrev (5 minutter siden):

Det er heller ikke det eneste eksemplet på hvordan hun og muligens også HM tar lett på sikkerhet og har lemfeldige omgang med shady mennesker. Minner om at Hells Angels og diverse andre kriminelle frekventere Skaugum, og hun ønsket dem velkommen inn. Bare det er jo helt hinsides. 

Det er så det er vanskelig å tro. Ser i kommentarfelt rundt om at mange mener hun kommer til å bli en fantastisk dronning, men tilsvarende mange mener hun ikke har noe på tronen å gjøre. 

Et av argumentene for å beholde monarki, er at kongehuset er samlende for landet og folket. Vel, akkurat nå opplever jeg at de splitter folket jeg. 

Det de leverer for landet i dag er på et svært lavt nivå. De prioriterer familie og privatliv - og drukner i selvforskyldte skandaler. De "krever" å få være `helt vanlig familie`, men med hoff, apanasje, slott, tiara, galla, sjåfør, dyre reiser og med at folket bukker og neier for dem fordi de også ønsker å beholde posisjonen som høyheter  

Jeg forstår det rett og slett ikke lenger. Whats in it for us? 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 22
Skrevet
velociraptor skrev (8 timer siden):

Til forveksling likt de kristenkonservative som ukritisk hyller Donald Trump. All kritikk er fake news og mobbing!

Interessant med kristenkonservative miljøer. At de har uendelig med toleranse overfor autoriteter overrasker ingen, men måten enkelte forfekter det på. Uhemmet og overalt.

Tilgivelse sitter løst, mens sælabot er mer fremmed. Men alltid på bekostning av de svakeste. Selvsagt forsvarer de kronprinsessen.

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Hells angels på Skaugum har vørt avkreftet flere ganger

• Liker 7
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (8 minutter siden):

Hells angels på Skaugum har vørt avkreftet flere ganger

Vel, egentlig ikke utover at MBH har avkreftet det (tror du på han?) og slottet har avkreftet at sølvtøy ble stjålet - ikke at HA var der (tror du på dem?). Da har man påstand mot påstand, hvor flere seriøse aviser står på en side (Agderposten, VG, Dagbladet, Nettavisen). Slottet har jo vist seg meget runde i kantene når det gjelder sannheten rundt MM og Epstein, så jeg ser ikke noe grunn til å videre tro på dem basert på ordene deres lengre.

Marius' nære venn er heler/hvitvasker for Hells Angels. Han har holdt årlige fester på Skaugum hvor flere av disse folkene har vært på besøk. Skaugumfestivalene er videns kjent i området.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/kilder-nye-opplysninger-om-nettverket-til-marius-borg-hoiby/556985

Endret av Ellie42
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Jeg synes hun var kritikkverdig ukritisk i sin omgang med Epstein. 
jeg tror på at hun beklager, og synes uttalelsen hennes om ofrene utrykker både medfølelse og fokus på hvem saken handler om. 
Jeg tror på henne når hun sier at hun selvsagt ikke ville ha hatt noen form for relasjon til ham hvis hun hadde visst hva han holdt på med. 

jeg synes det er skikkelig ILLE å insinuere at hun faker sykdom og at hun ikke bryr seg. 

the end

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Jeg synes hun var kritikkverdig ukritisk i sin omgang med Epstein. 
jeg tror på at hun beklager, og synes uttalelsen hennes om ofrene utrykker både medfølelse og fokus på hvem saken handler om. 
Jeg tror på henne når hun sier at hun selvsagt ikke ville ha hatt noen form for relasjon til ham hvis hun hadde visst hva han holdt på med. 

jeg synes det er skikkelig ILLE å insinuere at hun faker sykdom og at hun ikke bryr seg. 

the end

Du oppsummerer det sentrale som fort forsvinner i spekulasjoner og surr. Takk

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...