Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Jeg synes hun var kritikkverdig ukritisk i sin omgang med Epstein. 
jeg tror på at hun beklager, og synes uttalelsen hennes om ofrene utrykker både medfølelse og fokus på hvem saken handler om. 
Jeg tror på henne når hun sier at hun selvsagt ikke ville ha hatt noen form for relasjon til ham hvis hun hadde visst hva han holdt på med. 

jeg synes det er skikkelig ILLE å insinuere at hun faker sykdom og at hun ikke bryr seg. 

the end

Problemet er den hun sier hun ønsker å være og den hun faktisk viser seg å være når masken og fasaden er lagt vekk, ikke matcher særlig bra.

Tillitt kommer krypende og galopperer vekk på hest.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie42 skrev (8 minutter siden):

Vel, egentlig ikke utover at MBH har avkreftet det (tror du på han?) og slottet har avkreftet at sølvtøy ble stjålet - ikke at HA var der (tror du på dem?). Da har man påstand mot påstand, hvor flere seriøse aviser står på en side (Agderposten, VG, Dagbladet, Nettavisen). Slottet har jo vist seg meget runde i kantene når det gjelder sannheten rundt MM og Epstein, så jeg ser ikke noe grunn til å videre tro på dem basert på ordene deres lengre.

Marius' nære venn er heler/hvitvasker for Hells Angels. Han har holdt årlige fester på Skaugum hvor flere av disse folkene har vært på besøk. Skaugumfestivalene er videns kjent i området.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/kilder-nye-opplysninger-om-nettverket-til-marius-borg-hoiby/556985

Den linken der underbygger verken kriminelle på besøk eller omhandler noe om festival. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Problemet er den hun sier hun ønsker å være og den hun faktisk viser seg å være når masken og fasaden er lagt vekk, ikke matcher særlig bra.

Tillitt kommer krypende og galopperer vekk på hest.

Og det vet du fordi? En sak som ble avsluttet for 12 år siden, det er klart hun har reflektert rundt den, særlig etter 2019. Jeg synes for øvrig det er helt innafor at mennesker har et privatliv, selv om jeg betviler at kronprinsessen er særlig glad for Epstein-relasjonen 2011-14.  

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Jeg synes hun var kritikkverdig ukritisk i sin omgang med Epstein. 
jeg tror på at hun beklager, og synes uttalelsen hennes om ofrene utrykker både medfølelse og fokus på hvem saken handler om. 
Jeg tror på henne når hun sier at hun selvsagt ikke ville ha hatt noen form for relasjon til ham hvis hun hadde visst hva han holdt på med. 

jeg synes det er skikkelig ILLE å insinuere at hun faker sykdom og at hun ikke bryr seg. 

the end

Jeg har egentlig ikke lest at noen tror hun faker sykdommen (men jeg har ikke fått med meg alt her, så jeg kan ha gått glipp av det) - det jeg har lest er derimot at noen opplever det som at MM sitt "comeback" med oksygentilførsel opplevdes planlagt  - for man skal og kan ikke"kjefte på en som er syk". 

Kan bare snakke for meg selv ift dette med om hun bryr seg. Jeg tror MM bryr seg i høy grad etter athun forsto alvoret. Men jeg tror ikke hun tok gode valg da sannheten lå rett foran nesa. Antageligvis har JE bagatellisert og bortforklart det han var dømt for, helt klassisk manipulasjon det - og hun har valgt å tro han over alt annet jeg tror hun MÅ ha blitt informert om. Hun har innrømmet at hun utviste dårlig dømmekraft. Men jeg syns det er beyond det, hun må helt bevisst ha valgt å ikke ta inn fakta og sannhet. Forklaringen får vi nok aldri

Vi er nok mange som syns hennes forhold til JE/ hennes forklaringer er helt uforenelig med å bli monark. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Og det vet du fordi? En sak som ble avsluttet for 12 år siden, det er klart hun har reflektert rundt den, særlig etter 2019. Jeg synes for øvrig det er helt innafor at mennesker har et privatliv, selv om jeg betviler at kronprinsessen er særlig glad for Epstein-relasjonen 2011-14.  

Hvordan kan du vite hva som er avsluttet for tolv år siden? Har du tilgang til den type informasjon?

Hvordan kan du konkludere med hva MM har reflektert rundt?

Jeg synes MM fremstår grenseløs, både historisk og nå. Da blir det veldig vanskelig for meg å forstå hvordan hun tenker eller agerer. Derfor forholder jeg meg til fakta og det som kommer frem etterhvert her.

Og for å sitere en etterhvert kjent tekst så ser det virkelig ikke bra ut.

Endret av keops
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Isild skrev (7 minutter siden):

Jeg har egentlig ikke lest at noen tror hun faker sykdommen (men jeg har ikke fått med meg alt her, så jeg kan ha gått glipp av det) - det jeg har lest er derimot at noen opplever det som at MM sitt "comeback" med oksygentilførsel opplevdes planlagt  - for man skal og kan ikke"kjefte på en som er syk". 

Kan bare snakke for meg selv ift dette med om hun bryr seg. Jeg tror MM bryr seg i høy grad etter athun forsto alvoret. Men jeg tror ikke hun tok gode valg da sannheten lå rett foran nesa. Antageligvis har JE bagatellisert og bortforklart det han var dømt for, helt klassisk manipulasjon det - og hun har valgt å tro han over alt annet jeg tror hun MÅ ha blitt informert om. Hun har innrømmet at hun utviste dårlig dømmekraft. Men jeg syns det er beyond det, hun må helt bevisst ha valgt å ikke ta inn fakta og sannhet. Forklaringen får vi nok aldri

Vi er nok mange som syns hennes forhold til JE/ hennes forklaringer er helt uforenelig med å bli monark. 

Hvordan planlegger man sånt iht sykdom? Man begynner på oksygen for at man trenger oksygen. Det er farlig å bruke oksygen når du ikke trenger det. Det kan føre til hyperoky som kan bla gi betennelse i lungene. 

Svært lite sannsynlig at hun velger å risikere det. At hun da er usynlig og ute av drift før hun viser seg med den, er vwl mest sannsynlig iht at hun da ikke evner det pga manglende pust. 

Det er faktisk ikke sånn at man tar på seg nesegrime for kalkulasjon og for å høste sympati. Dette er jo bare stygge og uvitende beskyldinger mot en person som er syk. Dette er stygt uavhengig av tilttel og uavhengig av hvem det gjelder.

• Liker 9
Skrevet
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Hvordan planlegger man sånt iht sykdom? Man begynner på oksygen for at man trenger oksygen. Det er farlig å bruke oksygen når du ikke trenger det. Det kan føre til hyperoky som kan bla gi betennelse i lungene. 

Svært lite sannsynlig at hun velger å risikere det. At hun da er usynlig og ute av drift før hun viser seg med den, er vwl mest sannsynlig iht at hun da ikke evner det pga manglende pust. 

Det er faktisk ikke sånn at man tar på seg nesegrime for kalkulasjon og for å høste sympati. Dette er jo bare stygge og uvitende beskyldinger mot en person som er syk. Dette er stygt uavhengig av tilttel og uavhengig av hvem det gjelder.

Akkurat. Det er grov uvitenhet. :jepp:

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
keops skrev (15 minutter siden):

Hvordan kan du vite hva som er avsluttet for tolv år siden? Har du tilgang til den type informasjon?

Hvordan kan du konkludere med hva MM har reflektert rundt?

Jeg synes MM fremstår grenseløs, både historisk og nå. Da blir det veldig vanskelig for meg å forstå hvordan hun tenker eller agerer. Derfor forholder jeg meg til fakta og det som kommer frem etterhvert her.

Og for å sitere en etterhvert kjent tekst så ser det virkelig ikke bra ut.

All informasjon som er kommet fram, bekrefter at dette ligger langt tilbake i tid, inklusive uttalelsene fra Slottet. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

All informasjon som er kommet fram, bekrefter at dette ligger langt tilbake i tid, inklusive uttalelsene fra Slottet. 

Uttalelsene fra 2019 mener du, eller mener du i 2026?

Du vet, der hvor de løy både om tidspunkt, kompleksitet, forholdets definisjon og hvordan de omgikk hverandre? 

Gir du sånn helt uten videre folk som lyver tillitt uten noen videre forklaring?

Jeg tenker det er lurt å ikke uttale seg skråsikkert når så mange filer enda ikke er utgitt, kombinert med slottets løse forhold til sannhet tidligere.

Endret av Ellie42
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (45 minutter siden):

Vel, egentlig ikke utover at MBH har avkreftet det (tror du på han?) og slottet har avkreftet at sølvtøy ble stjålet - ikke at HA var der (tror du på dem?). Da har man påstand mot påstand, hvor flere seriøse aviser står på en side (Agderposten, VG, Dagbladet, Nettavisen). Slottet har jo vist seg meget runde i kantene når det gjelder sannheten rundt MM og Epstein, så jeg ser ikke noe grunn til å videre tro på dem basert på ordene deres lengre.

Marius' nære venn er heler/hvitvasker for Hells Angels. Han har holdt årlige fester på Skaugum hvor flere av disse folkene har vært på besøk. Skaugumfestivalene er videns kjent i området.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/kilder-nye-opplysninger-om-nettverket-til-marius-borg-hoiby/556985

Slottet har avkreftet HA på fest.

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

• Liker 1
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Uttalelsene fra 2019 mener du, eller mener du i 2026?

Du vet, der hvor de løy både om tidspunkt, kompleksitet, forholdets definsjon og hvordan de omgikk hverandre? 

Jeg tror på det hun har sagt, ja. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg tror på det hun har sagt, ja. 

I 2019 eller 2026?

Eller tror du sånn uten videre på to forskjellige sannheter?

Endret av Ellie42
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Kilde?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (24 minutter siden):

Jagland har jo også sånn sett "avkreftet" at han har drevet med økonomisk snusk.

Lurt å avvente til flere fakta er på bordet.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
pøbelsara skrev (33 minutter siden):

Plenty filer som ikke er sluppet, forhåpentligvis skjer dette på et eller annet tidspunkt.

Jeg synes forholdene tyder på at vi har mer i vente, Slottet har jo vist tidligere at de ikke har den fulle oversikt.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
keops skrev (6 minutter siden):

Plenty filer som ikke er sluppet, forhåpentligvis skjer dette på et eller annet tidspunkt.

Jeg synes forholdene tyder på at vi har mer i vente, Slottet har jo vist tidligere at de ikke har den fulle oversikt.

Men da kan du jo vente til de resterende filene blir sluppet med å kritisere det som evt skulle komme fram, er ikke det er ok og redelig måte å diskutere på?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Men da kan du jo vente til de resterende filene blir sluppet med å kritisere det som evt skulle komme fram, er ikke det er ok og redelig måte å diskutere på?

Ja, og da kan jo du vente til de resterende filene er sluppet med å konstatere at alt MM sier er sant?

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...