Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er jo kjent med at hans mor, halvbror og søster festet mye i hans alder. Ikke har han sagt at Marius er forbildet og ikke har han dummet seg ut på Instagram. Til å være en Høiby har han klart seg tilsynelatende bra så langt. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Justlooking skrev (3 timer siden):

Vi er jo kjent med at hans mor, halvbror og søster festet mye i hans alder. Ikke har han sagt at Marius er forbildet og ikke har han dummet seg ut på Instagram. Til å være en Høiby har han klart seg tilsynelatende bra så langt. 

«Tilsynelatende» ja… Vi vet jo praktisk talt ingenting om denne unge mannen. Han har utseende med seg (om det er en avgjørende egenskap), ja. Hvorvidt han er høflig og hyggelig kan det sikkert være delte meninger om, men det blir kun spekulasjoner…

Vi vet ingenting om han.

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Synes de siste siders diskusjon peker på noe essensielt. Vi vet ikke noe om Sverre Magnus og han fremstår i offentligheten som en hyggelig, ung mann. Sånn kunne det vært med resten også, men der har det jo tilflytt oss en hel del sjokkerende informasjon. Og da blir jo inntrykket et helt annet, for å si det svært forsiktig. Hadde vi ikke fått denne informasjonen, så hadde vi jo basert inntrykket på det vi ble presentert av fasaden. Og det er jo forskjellen mellom fasaden og det vi får se når de er private som jo er absurd. Hovedsaklig snakker jeg da om MM og MBH, samtidig som HM blir skadelidende som skal balansere i sporene etter dem. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Huldra27 skrev (7 timer siden):

Dette ble da veldig personlig. Jeg har gitt uttrykk for en mening og var i grunn fornøyd med å la det bli med det, men jeg har prøvd så godt jeg kunne å svare på oppfølgingsspørsmålene jeg har fått.

Hvis du sammenligner ham med opptil flere personer i nærmeste familie når de var på samme alder, så vil du se at han skiller seg positivt ut. Det i seg selv er veivalg. Å velge å ikke gjøre noe (som du har sett demonstrert som akseptabel oppførsel rett foran deg) er kanskje noe av det sterkeste veivalget som er.  

Det er vel som det også var da MBH var i samme alder, skjermet og dysset ned hva SM faktisk gjør i livet sitt og hvordan han bruker fritiden sin. Vi fikk vite at han oppholdt seg i Trondheim en periode, men ikke hva han foretok seg i byen. Likevel gikk folk av en viss kompetanse ut og inn av Stiftsgården. Kanskje SM tilegnet seg noe via kurs eller hva var det egentlig som skjedde i Trondheim?

Nå i ettertid når vi vet hva vi har fått innsikt i hvordan MBH har oppført seg, er neddyssingen av SMs opphold i Trondheim noe som gir dårlige vibber også rundt han dessverre.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Istapp skrev (10 minutter siden):

Det er vel som det også var da MBH var i samme alder, skjermet og dysset ned hva SM faktisk gjør i livet sitt og hvordan han bruker fritiden sin. Vi fikk vite at han oppholdt seg i Trondheim en periode, men ikke hva han foretok seg i byen. Likevel gikk folk av en viss kompetanse ut og inn av Stiftsgården. Kanskje SM tilegnet seg noe via kurs eller hva var det egentlig som skjedde i Trondheim?

Nå i ettertid når vi vet hva vi har fått innsikt i hvordan MBH har oppført seg, er neddyssingen av SMs opphold i Trondheim noe som gir dårlige vibber også rundt han dessverre.

🎯

• Liker 5
Skrevet
Huldra27 skrev (8 timer siden):

Det er riktig. Og det er veldig merkelig. For vi burde ha blitt kjent med dem.

Nei, det var det at han var en sånn skjønn baby. Som lignet sånn på Kong Olav. Jeg likte ham bare umiddelbart. På det tidspunktet ante jeg jo ikke at de nåværende kongsbarna kom til praktisk talt å forsvinne fra offentligheten de neste tyve årene. Så hjertet mitt var vidt åpent. Jeg tenkte at dette var noen jeg kom til å følge på avstand hele resten av mitt liv og hans slik det alltid hadde vært med de kongelige. Noen fine bilder. Hyggelige artikler. Vinking på TV. Noe veldig koselig.

Jøss. Jeg må si jeg blir veldig overrasket over at noen tenker slik om andres barn, barn de ikke kjenner. Å like eller ikke like en baby på grunn av utseendet, det reagerer jeg litt på, må jeg innrømme. 

Jeg reagerer også på at du forventer at barna skal eksponeres på en slik måte at du føler du blir kjent med dem. Jeg er kritisk til veldig mye av det Haakon og Mette Marit gjør, men det jeg synes de leverer absolutt best på, er å skjerme barna sine. De viste godt foreldreskap da de f.eks. hindret Ingrid Alexandra å vise frem soverommet sitt til NRK. 

For meg viser dette veldig godt det svært problematiske ved å ha et kongehus. Man kan godt mene at de voksne har valgt det selv, Mette Marit har tatt et aktivt valg da hun giftet seg med Haakon, og Haakon kunne abdisert osv. Men her viser du en tydelig forventning om å "bli kjent med" barna, du skriver at "hjertet ditt var vidt åpent" og har en forventning om å "følge ham på avstand". Det er snakk om et barn her. For meg er det både underlig, og skremmende, at voksne omtaler barn på denne måten. Hva slags informasjon er det du mener du burde hatt om ham, som du ikke har? 

Huldra27 skrev (8 timer siden):

Dette ble da veldig personlig. Jeg har gitt uttrykk for en mening og var i grunn fornøyd med å la det bli med det, men jeg har prøvd så godt jeg kunne å svare på oppfølgingsspørsmålene jeg har fått.

Hvis du sammenligner ham med opptil flere personer i nærmeste familie når de var på samme alder, så vil du se at han skiller seg positivt ut. Det i seg selv er veivalg. Å velge å ikke gjøre noe (som du har sett demonstrert som akseptabel oppførsel rett foran deg) er kanskje noe av det sterkeste veivalget som er.  

Du sier jo selv at du ikke kjenner ham. Du vet jo ærlig talt ingenting om hvilke valg han har tatt eller ikke tatt. Jeg tror det var svært få som kunne forestille seg hva Marius egentlig drev med, og det ble holdt skjult ganske lenge. Det kom som et sjokk på mange. Det samme gjelder Mette Marit. Vi hadde aldri forventet at hun flørtet med en person som hun, som et minimum, visste at hadde innrømmet hallikvirksomhet med en mindreårig. Vi vet ikke hvilke svin Sverre Magnus har på skogen. Det kan godt være han er så hederlig og ordentlig som du tror, men det kan godt være han ikke er det. Og her innrømmer du jo åpent at du ikke egentlig vet noe særlig mer enn at han er søt og likner (fysisk) på oldefaren sin, og på bakgrunn av det mener du at han har tatt bedre valg enn storebroren og moren sin. Det er veldig rart. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (7 timer siden):

Istemmes.

Krimskrans skrev (3 timer siden):

«Tilsynelatende» ja… Vi vet jo praktisk talt ingenting om denne unge mannen. Han har utseende med seg (om det er en avgjørende egenskap), ja. Hvorvidt han er høflig og hyggelig kan det sikkert være delte meninger om, men det blir kun spekulasjoner…

Vi vet ingenting om han.

CeXNS skrev (1 time siden):

Synes de siste siders diskusjon peker på noe essensielt. Vi vet ikke noe om Sverre Magnus og han fremstår i offentligheten som en hyggelig, ung mann. Sånn kunne det vært med resten også, men der har det jo tilflytt oss en hel del sjokkerende informasjon. Og da blir jo inntrykket et helt annet, for å si det svært forsiktig. Hadde vi ikke fått denne informasjonen, så hadde vi jo basert inntrykket på det vi ble presentert av fasaden. Og det er jo forskjellen mellom fasaden og det vi får se når de er private som jo er absurd. Hovedsaklig snakker jeg da om MM og MBH, samtidig som HM blir skadelidende som skal balansere i sporene etter dem. 

Istapp skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig i at vi må lære ham å kjenne. Det har jeg ytret ønske om mange ganger i denne tråden. Og jeg har hatt ønske om det helt fra han var født.

Jeg forstår ingenting av avgjørelsen om å unnta kongsbarna fra offentligheten. Hele poenget er jo at kongefamilien og folket skal følge hverandre.

For hva det er verdt, likte jeg aldri MM. HM hadde jeg aldri noe ordentlig inntrykk av i det hele tatt før jeg fikk et dårlig inntrykk av ham. Jeg trodde at han var ordentlig i mange år, for det var jo det vi ble fortalt. Vi har jo knapt blitt fortalt noe om Sverre Magnus. Men noen følelse av HM? Det hadde jeg ikke. Likte aldri IA heller. Husker da hun ble født, også. Men vi så henne jo aldri, så det var jo knappest et problem.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Sariou skrev (10 minutter siden):

Jøss. Jeg må si jeg blir veldig overrasket over at noen tenker slik om andres barn, barn de ikke kjenner. Å like eller ikke like en baby på grunn av utseendet, det reagerer jeg litt på, må jeg innrømme. 

Jeg reagerer også på at du forventer at barna skal eksponeres på en slik måte at du føler du blir kjent med dem. Jeg er kritisk til veldig mye av det Haakon og Mette Marit gjør, men det jeg synes de leverer absolutt best på, er å skjerme barna sine. De viste godt foreldreskap da de f.eks. hindret Ingrid Alexandra å vise frem soverommet sitt til NRK. 

For meg viser dette veldig godt det svært problematiske ved å ha et kongehus. Man kan godt mene at de voksne har valgt det selv, Mette Marit har tatt et aktivt valg da hun giftet seg med Haakon, og Haakon kunne abdisert osv. Men her viser du en tydelig forventning om å "bli kjent med" barna, du skriver at "hjertet ditt var vidt åpent" og har en forventning om å "følge ham på avstand". Det er snakk om et barn her. For meg er det både underlig, og skremmende, at voksne omtaler barn på denne måten. Hva slags informasjon er det du mener du burde hatt om ham, som du ikke har? 

Du sier jo selv at du ikke kjenner ham. Du vet jo ærlig talt ingenting om hvilke valg han har tatt eller ikke tatt. Jeg tror det var svært få som kunne forestille seg hva Marius egentlig drev med, og det ble holdt skjult ganske lenge. Det kom som et sjokk på mange. Det samme gjelder Mette Marit. Vi hadde aldri forventet at hun flørtet med en person som hun, som et minimum, visste at hadde innrømmet hallikvirksomhet med en mindreårig. Vi vet ikke hvilke svin Sverre Magnus har på skogen. Det kan godt være han er så hederlig og ordentlig som du tror, men det kan godt være han ikke er det. Og her innrømmer du jo åpent at du ikke egentlig vet noe særlig mer enn at han er søt og likner (fysisk) på oldefaren sin, og på bakgrunn av det mener du at han har tatt bedre valg enn storebroren og moren sin. Det er veldig rart. 

Om det er dårlige grunner til å like et menneske, så får så være. Det er det de jeg har. 

Folk liker de som de liker av alle slags grunner, og liker ikke de som de ikke liker av alle slags grunner.

Kanskje folk her vet noe jeg ikke vet. Jeg vet ikke. Av det vi har sett er det en ung mann som ligner på en konge som jeg veldig glad i, som var en nydelig baby og som jeg forventet å følge gjennom livet slik vi hadde fulgt HM og ML og som vi følger prinsebarna i England. En ung mann som ikke har begått noen fadeser i offentligheten som gjør ham uverdig til den godheten jeg føler for ham og som nå later til å skikke seg vel.

MM likte jeg aldri, og det gikk stygge rykter om MBH i årevis. Se også MMs offentlige brev om sin eldste sønn. Noe slikt har, meg bekjent, aldri vært nødvendig å gjøre for Sverre Magnus.

Jeg tror og håper at tre års studier i Italia vil gjøre ham godt, og ønsker ham lykke til på veien.

Endret av Huldra27
  • Liker 2
Skrevet
Huldra27 skrev (15 minutter siden):

Likte aldri IA heller. Husker da hun ble født, også. Men vi så henne jo aldri, så det var jo knappest et problem.

Synes du virkelig at dette er en grei måte å snakke om et barn på? 

• Nyttig 2
Skrevet
Sariou skrev (Akkurat nå):

Hun er da vitterlig 22 år gammel.

• Liker 2
Skrevet

Hun var ikke 22 år gammel da du "aldri likte henne" og hun "ble født". Du skriver jo at det ikke er et problem at du aldri har likt henne, fordi du aldri har sett noe til henne. Det du skriver er at du synes Sverre Magnus er for lite eksponert, mens Ingrid Alexandra er det helt greit at ikke er eksponert, fordi du ikke liker henne. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Sariou skrev (6 minutter siden):

Hun var ikke 22 år gammel da du "aldri likte henne" og hun "ble født". Du skriver jo at det ikke er et problem at du aldri har likt henne, fordi du aldri har sett noe til henne. Det du skriver er at du synes Sverre Magnus er for lite eksponert, mens Ingrid Alexandra er det helt greit at ikke er eksponert, fordi du ikke liker henne. 

Nei, vi burde ha blitt kjent med dem begge to. Følelsesmessig var det greit, fordi jeg likte den ene, men ikke den andre. Fornuftsmessig så burde vi ha blitt kjent med dem begge to.

Sariou skrev (10 minutter siden):

Sariou skrev (27 minutter siden):

Hun er da vitterlig 22 år gammel.

Sverre Magnus er 20 år, og det stopper deg ikke fra å implisere ganske stygge ting om ham, ting vi ikke har noen grunn til å tro.

Endret av Huldra27
  • Liker 2
Skrevet
Huldra27 skrev (9 timer siden):

Nei, jeg har vært begeistret for ham siden han var baby. Da kjente vi ikke til mesteparten av alt det andre. Så det kan ikke ha noe med det å gjøre.

At jeg syns at det er ekstremt imponerende å ta andre valg og virke så anderledes enn så mange familiemedlemmer er nytt. Den konteksten hadde jeg jo ikke for bare få år siden. Det tror jeg at jeg hadde følt om jeg hadde lest om en historisk karakter, også. Det vitner om noe godt inne i en person.

Hæ? Kjenner du disse menneskene personlig? 
Hvordan har du grunnlag for begeistring for mennesker du ikke kjenner? 
Jeg forstår ikke helt… 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Leonaen skrev (Akkurat nå):

Hæ? Kjenner du disse menneskene personlig? 
Hvordan har du grunnlag for begeistring for mennesker du ikke kjenner? 
Jeg forstår ikke helt… 

Jeg er begeistret for Prinsessen av Wales og Dronning Mary av Danmark, også. Man ser noe man liker i noen, og så liker man dem. Verre er det ikke.

• Liker 2
Skrevet
Huldra27 skrev (14 minutter siden):

HM hadde jeg aldri noe ordentlig inntrykk av i det hele tatt før jeg fikk et dårlig inntrykk av ham. Jeg trodde at han var ordentlig i mange år, for det var jo det vi ble fortalt.

Det er interessant det du skriver her, fordi jeg gikk også ut fra at han var ordentlig i mange år. Jeg tror jeg automatisk tenkte det fordi han kom fra den familien. Det falt meg ikke inn at de ikke var ordentlige.

Angående familien hans (dette gjelder ikke Høiby, men kongefamilien):

Det største sjokket i så henseende for meg var Høiby under rettsaken når det kom fram at han hadde et så vulgært språk og ikke var det spor flau over det i rettsalen. Dette var på ingen måte det verste med saken i seg selv, men det var det mest sjokkerende mtp kongefamilien. For jeg kommer fra et hjem hvor man får beskjed med en gang om at sånn snakker vi ikke her, hvis man sier ting som egentlig er uskyldige sammenlignet med hvordan Høiby prater. Det er mulig at noen av mennene i familien min snakker sånn til kompiser, men de hadde krøpet under bordet hvis de hadde blitt avslørt offentlig på det. Nettopp fordi de har fått beskjed så mange ganger om at dette gjør vi ikke. De hadde vært flaue fordi de er opplært til at dette er galt, og de hadde tenkt at det var til deres ulempe at de som bokstavelig talt skulle dømme dem så på dem som ubehøvlet, det gir ikke et godt inntrykk.

I og med at Høiby ikke på noe som helst nivå later til å forstå at man ikke omtaler kvinner slik, for han var ikke flau i utgangspunktet og når advokatene og til og med dommeren tror jeg, prøvde å lirke en slags erkjennelse ut av han, firte han ikke en tomme, så mistenker jeg at det er innafor å snakke sånn på Skaugum. Og det er noe jeg har slitt med å ta innover meg, fordi det er vanskelig å begripe at kongefamilien har et lavere nivå for anstendighet enn en helt normal familie. Men en annen indikator på at det faktisk kan være tilfelle at dette er akseptert språkbruk på Skaugum er at absolutt ingen av de andre i familien har hatt et behov for å poengtere at dette er ikke sånn vi har oppdradd barna våre heller.

For ordens skyld så er selvfølgelig det andre Høiby har gjort mye verre. Men for min del sier det ikke like mye om familien fordi få av oss sier mange ganger til barna våre at de ikke skal filme folks underliv mens de sover, fordi temaet ikke kommer opp på samme måte som dårlig språkbruk. 

Hvis barna dine ikke har fått beskjed i klartekst om at man ikke kaller folk horer, så er du ikke ordentlig. Og han har jo ikke fått beskjed om det når han ikke en gang skjønte at det var dumt da han ble utspurt i rettsalen. Tanken var fremmed for han.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Det enkleste beviset på det vi snakker om er jo MBH. Han ser jo ut som svigermors drøm i sjakett i forbindelse med begravelsen. Målt mot det vi vet fra rettssaken, så er det ikke slik. Det er jo åpenbaringen for hva fasade i Kongefamilien kan dekke over. Dokumentert.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Det er interessant det du skriver her, fordi jeg gikk også ut fra at han var ordentlig i mange år. Jeg tror jeg automatisk tenkte det fordi han kom fra den familien. Det falt meg ikke inn at de ikke var ordentlige.

Angående familien hans (dette gjelder ikke Høiby, men kongefamilien):

Det største sjokket i så henseende for meg var Høiby under rettsaken når det kom fram at han hadde et så vulgært språk og ikke var det spor flau over det i rettsalen. Dette var på ingen måte det verste med saken i seg selv, men det var det mest sjokkerende mtp kongefamilien. For jeg kommer fra et hjem hvor man får beskjed med en gang om at sånn snakker vi ikke her, hvis man sier ting som egentlig er uskyldige sammenlignet med hvordan Høiby prater. Det er mulig at noen av mennene i familien min snakker sånn til kompiser, men de hadde krøpet under bordet hvis de hadde blitt avslørt offentlig på det. Nettopp fordi de har fått beskjed så mange ganger om at dette gjør vi ikke. De hadde vært flaue fordi de er opplært til at dette er galt, og de hadde tenkt at det var til deres ulempe at de som bokstavelig talt skulle dømme dem så på dem som ubehøvlet, det gir ikke et godt inntrykk.

I og med at Høiby ikke på noe som helst nivå later til å forstå at man ikke omtaler kvinner slik, for han var ikke flau i utgangspunktet og når advokatene og til og med dommeren tror jeg, prøvde å lirke en slags erkjennelse ut av han, firte han ikke en tomme, så mistenker jeg at det er innafor å snakke sånn på Skaugum. Og det er noe jeg har slitt med å ta innover meg, fordi det er vanskelig å begripe at kongefamilien har et lavere nivå for anstendighet enn en helt normal familie. Men en annen indikator på at det faktisk kan være tilfelle at dette er akseptert språkbruk på Skaugum er at absolutt ingen av de andre i familien har hatt et behov for å poengtere at dette er ikke sånn vi har oppdradd barna våre heller.

For ordens skyld så er selvfølgelig det andre Høiby har gjort mye verre. Men for min del sier det ikke like mye om familien fordi få av oss sier mange ganger til barna våre at de ikke skal filme folks underliv mens de sover, fordi temaet ikke kommer opp på samme måte som dårlig språkbruk. 

Hvis barna dine ikke har fått beskjed i klartekst om at man ikke kaller folk horer, så er du ikke ordentlig. Og han har jo ikke fått beskjed om det når han ikke en gang skjønte at det var dumt da han ble utspurt i rettsalen. Tanken var fremmed for han.

Helt det samme. Det slo meg aldri engang at de kunne være noe annet. Jeg visste jo om MMs fortid, men antok at til og med hun holdt sin sti ren etter å ha blitt innlemmet i denne (var jeg overbevist om) meget anstendige familien. 

At det ble ført et språk som på Skaugum som kunne ha fått en bryggesjauer til å rødme, hadde jeg ikke i min villeste fantasi kunnet forestille meg.

At noen ikke engang forstår at et slikt språk ikke er greit, at slik snakker man ikke, helst ikke i det hele tatt, og ihvertfall ikke i visse sammenhenger, som i rettssal, ved middagsbordet eller når det er damer tilstede, for å bruke et litt gammeldags begrep i en videre betydning.

Jeg har aldri hørt en slik språkbruk ved noe bord jeg har sittet, hjemme eller ute, uansett hvor mange menn som har sittet rundt disse bordene og jeg var eneste kvinne eller ei.

• Liker 4
Skrevet

Prins Sverre Magnus er vel den eneste i kongehuset etter Kong Harald/Dronning Sonja det ikke finnes noe negativt "å ta han på". Så dette kan bli spennende i fremtiden. 
Det er vel ikke så mye negativt på hans søster heller. Selv om rykter om "snøprinsessen" og hennes Instagram-innlegg henger ved henne. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Huldra27 skrev (12 minutter siden):

Helt det samme. Det slo meg aldri engang at de kunne være noe annet. Jeg visste jo om MMs fortid, men antok at til og med hun holdt sin sti ren etter å ha blitt innlemmet i denne (var jeg overbevist om) meget anstendige familien. 

At det ble ført et språk som på Skaugum som kunne ha fått en bryggesjauer til å rødme, hadde jeg ikke i min villeste fantasi kunnet forestille meg.

At noen ikke engang forstår at et slikt språk ikke er greit, at slik snakker man ikke, helst ikke i det hele tatt, og ihvertfall ikke i visse sammenhenger, som i rettssal, ved middagsbordet eller når det er damer tilstede, for å bruke et litt gammeldags begrep i en videre betydning.

Jeg har aldri hørt en slik språkbruk ved noe bord jeg har sittet, hjemme eller ute, uansett hvor mange menn som har sittet rundt disse bordene og jeg var eneste kvinne eller ei.

Jeg ville trodd at det var de andre som kom til å utøve innflytelse på henne. Men det ser ut som om det har gått motsatt vei.

Hadde Høiby opplevd dannede forhold på Skaugum, så hadde han tatt på seg den hatten i rettsalen og unnskyldt seg med at han var så sint at han ikke tenkte over hva han sa da han ropte jævla hore. Eller at han var full. Han hadde IKKE forsvart det.

Og hvis Kong Haakon hadde vært så ordentlig som vi tenkte, så hadde han ikke utelukkende støttet stesønnen når oppførselen kom fram. Da hadde han hatt et behov for å forsvare seg selv.

Endret av Nymerïa
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (2 timer siden):

Kan jo ta med det lille private vi har sett av IA også. Den ene Instagramposten sa egentlig ganske mye. Ellers er fasaden inntakt hos SM enn så lenge..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...