Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Momma skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at han, som alle unge menn, og kvinner, må starte fra scratch og vise hva han er god for gjennom utdanning, jobb og handlinger. Så langt har han ikke gjort noe som helst annet enn å være en tilsynelatende hyggelig ung mann som så langt ikke har tatt etter sin mor og stebror. Det må langt mer til før han kan hylles.

Da får vi være enige om å være uenige i akkurat dette.

For meg er det ekstremt imponerende når noen har vokst opp med å se de man naturlig ser opp til og lærer av skade andre og velger selv ikke å skade andre. 

Han skylder vel teknisk sett ingen av oss noe annet enn å være en grei ung kar. Noe som vil vise seg gjennom handlinger og adferd. Jeg er ikke uenig i dette med utdannelse og jobb, bare så det er sagt.

Jeg ville på generelt grunnlag ha vært enig i dette med hyllesten, men forhåpentligvis vil det ikke gjøre noen skade å hylle litt fordi man er litt stolt og glad over at det virker som om han er på riktig vei.

Endret av Huldra27
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Huldra27 skrev (Akkurat nå):

Da får vi være enige om å være uenige i akkurat dette.

For meg er det ekstremt imponerende når noen har vokst opp med å se de man naturlig ser opp til og lærer av skade andre og velger selv ikke å skade andre. 

Han skylder vel teknisk sett ingen av oss noe annet enn å være grei ung kar. Som vil vise seg gjennom handlinger og adferd. Jeg er ikke uenig i dette med utdannelse og jobb, bare så det er sagt.

Jeg ville på generelt grunnlag ha vært enig i dette med hyllesten, men forhåpentlig vil det ikke gjøre noen skade å hylle litt fordi man er litt stolt og glad over at det virker som om han er på riktig vei.

Beklager først om jeg tar feil, men jeg tenker at du er litt blendet siden omtrent alle andre i familien rundt ham har opptrådt ugreit, for å si det pent. 

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Momma skrev (4 minutter siden):

Beklager først om jeg tar feil, men jeg tenker at du er litt blendet siden omtrent alle andre i familien rundt ham har opptrådt ugreit, for å si det pent. 

Nei, jeg har vært begeistret for ham siden han var baby. Da kjente vi ikke til mesteparten av alt det andre. Så det kan ikke ha noe med det å gjøre.

At jeg syns at det er ekstremt imponerende å ta andre valg og virke så anderledes enn så mange familiemedlemmer er nytt. Den konteksten hadde jeg jo ikke for bare få år siden. Det tror jeg at jeg hadde følt om jeg hadde lest om en historisk karakter, også. Det vitner om noe godt inne i en person.

Endret av Huldra27
Skrevet

Forhåpningene til kongefamilien er ikke store når det  anses som imponerende at et medlem av familien så langt ikke har skadet noen.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Pilaff skrev (1 minutt siden):

Forhåpningene til kongefamilien er ikke store når det  anses som imponerende at et medlem av familien så langt ikke har skadet noen.

Nei, akkurat det skal jeg være helt enig i 🤣

Men det er ikke barn som er født inn i et kaos og allikevel prøver å gjøre sitt beste sin feil.

Det er det andre som må ta ansvar for.

• Liker 1
Skrevet
Huldra27 skrev (1 minutt siden):

Nei, akkurat det skal jeg være helt enig i 🤣

Men det er ikke barn som er født inn i et kaos og allikevel prøver å gjøre sitt beste sin feil.

Det er det andre som må ta ansvar for.

Det er sant. Det er ikke en enkel situasjon han er født inn i, verken sånn eller slik.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Pilaff skrev (2 minutter siden):

Det er sant. Det er ikke en enkel situasjon han er født inn i, verken sånn eller slik.

Nei, det er det virkelig ikke ❤️

Endret av Huldra27
Skrevet
Huldra27 skrev (8 minutter siden):

Nei, jeg har vært begeistret for ham siden han var baby. Da kjente vi ikke til mesteparten av alt det andre. Så det kan ikke ha noe med det å gjøre.

Hva legger du i begeistringen? For meg er det noe veldig fremmed å være begeistret for en baby du ikke kjenner, aldri har møtt og vet ekstremt lite om. Vi vet veldig, veldig lite om Sverre Magnus. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Holger Pan skrev (1 time siden):

Det var ikke det jeg skrev. Det går fint an å stille krav til kongehuset. Men kravene må knyttes til embetsutøvelsen, ikke til en generell granskning av deres verdier og privatliv.

Forøvrig vet du godt at det ikke bare er snorklipping og taler de driver med.

Du kan ikke skulle kongefamiliens verdier fra rollen. De kan ikke fremstå som moralske, ansvarlige og opptatt av de svake på jobb, og umoralske, uansvarlige jetsettere som gir blaffen i ofre på fritiden. Som Dronningen og til dels Kongen har viste at de gjør. Det er nettopp at de har denne rollen 24/7 hele livet som gjør at monarki ikke er en egnet statsform 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Huldra27 skrev (17 minutter siden):

At jeg syns at det er ekstremt imponerende å ta andre valg og virke så anderledes enn så mange familiemedlemmer er nytt. Den konteksten hadde jeg jo ikke for bare få år siden. Det tror jeg at jeg hadde følt om jeg hadde lest om en historisk karakter, også. Det vitner om noe godt inne i en person.

Hvilke imponerende valg har han tatt? Beklager, men jeg følger ikke helt årsaken til denne voldsomme beundringen. 

Endret av Momma
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Sariou skrev (Akkurat nå):

Hva legger du i begeistringen? For meg er det noe veldig fremmed å være begeistret for en baby du ikke kjenner, aldri har møtt og vet ekstremt lite om. Vi vet veldig, veldig lite om Sverre Magnus. 

Det er riktig. Og det er veldig merkelig. For vi burde ha blitt kjent med dem.

Nei, det var det at han var en sånn skjønn baby. Som lignet sånn på Kong Olav. Jeg likte ham bare umiddelbart. På det tidspunktet ante jeg jo ikke at de nåværende kongsbarna kom til praktisk talt å forsvinne fra offentligheten de neste tyve årene. Så hjertet mitt var vidt åpent. Jeg tenkte at dette var noen jeg kom til å følge på avstand hele resten av mitt liv og hans slik det alltid hadde vært med de kongelige. Noen fine bilder. Hyggelige artikler. Vinking på TV. Noe veldig koselig.

Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Hvilke imponerende valg har han tatt? Beklager, men jeg følger ikke helt årsaken til denne voldsomme beundringen. 

Å ta andre veivalg enn sin nærmeste familie.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra27 skrev (2 minutter siden):

Å ta andre veivalg enn sin nærmeste familie.

Han har jo ikke tatt noen veivalg ennå. Nå synes jeg du rører her, til tross for flere fornuftige innlegg før her i tråden. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Han har jo ikke tatt noen veivalg ennå. Nå synes jeg du rører her, til tross for flere fornuftige innlegg før her i tråden. 

Dette ble da veldig personlig. Jeg har gitt uttrykk for en mening og var i grunn fornøyd med å la det bli med det, men jeg har prøvd så godt jeg kunne å svare på oppfølgingsspørsmålene jeg har fått.

Hvis du sammenligner ham med opptil flere personer i nærmeste familie når de var på samme alder, så vil du se at han skiller seg positivt ut. Det i seg selv er veivalg. Å velge å ikke gjøre noe (som du har sett demonstrert som akseptabel oppførsel rett foran deg) er kanskje noe av det sterkeste veivalget som er.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Huldra27 skrev (8 minutter siden):

Dette ble da veldig personlig. Jeg har gitt uttrykk for en mening og var i grunn fornøyd med å la det bli med det, men jeg har prøvd så godt jeg kunne å svare på oppfølgingsspørsmålene jeg har fått.

Hvis du sammenligner ham med opptil flere personer i nærmeste familie når de var på samme alder, så vil du se at han skiller seg positivt ut. Det i seg selv er veivalg. Å velge å ikke gjøre noe (som du har sett demonstrert som akseptabel oppførsel rett foran deg) er kanskje noe av det sterkeste veivalget som er.  

Beklager om jeg trådte litt innenfor. Men du har ennå ikke sagt hva du mener hvilke flotte veivalg og bravader han har gjort, supert om du nevner noen så jeg kanskje også får øynene opp for hvilken flott fyr han er. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Beklager om jeg trådte litt innenfor. Men du har ennå ikke sagt hva du mener hvilke flotte veivalg og bravader han har gjort, supert om du nevner noen så jeg kanskje også får øynene opp for hvilken flott fyr han er. 

Tatt andre veivalg enn sin nærmeste familie. Det har jeg vel skrevet noen ganger nå, så beklager til alle jeg kjeder. Tok seg av Sonja på en genuint koselig måte. Ellers så er han tyve år gammel. Det er kanskje litt tidlig å vente seg andre bravader enn at han har skikket seg vel, slik det ser ut til at han er i ferd med å gjøre. Og det gleder meg, for det kan ikke ha vært lett.

• Liker 1
Skrevet
Huldra27 skrev (3 minutter siden):

Tatt andre veivalg enn sin nærmeste familie. Det har jeg vel skrevet noen ganger nå, så beklager til alle jeg kjeder. Tok seg av Sonja på en genuint koselig måte. Ellers så er han tyve år gammel. Det er kanskje litt tidlig å vente seg andre bravader enn at han har skikket seg vel, slik det ser ut til at han er i ferd med å gjøre. Og det gleder meg, for det kan ikke ha vært lett.

Han virker til å være en hyggelig ung mann. Men kan du ikke si litt konkret om hvilke veivalg han har gjort? Han har ikke vært i Forsvaret, ikke tatt utdanning, ikke jobbet, slik andre på hans alder ville gjort, så hva har han gjort som er så strålende?

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Momma skrev (2 minutter siden):

Han virker til å være en hyggelig ung mann. Men kan du ikke si litt konkret om hvilke veivalg han har gjort? Han har ikke vært i Forsvaret, ikke tatt utdanning, ikke jobbet, slik andre på hans alder ville gjort, så hva har han gjort som er så strålende?

Nå tenker jeg at vi avslutter her så vi ikke kjeder folk unødig. Jeg har gitt mine grunner, jeg syns at de er mer enn gode nok. Hvis du ikke gjør det, får vi bare være enige om å være uenige.

Skrevet
Huldra27 skrev (6 minutter siden):

Nå tenker jeg at vi avslutter her så vi ikke kjeder folk unødig. Jeg har gitt mine grunner, jeg syns at de er mer enn gode nok. Hvis du ikke gjør det, får vi bare være enige om å være uenige.

Okei, han har ikke utmerket seg annerledes enn at du synes han er en søt og hyggelig ung mann, men da har han litt å bevise for min del. Men helt greit at man er uenig innimellom, god natt. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes de siste siders diskusjon peker på noe essensielt. Vi vet ikke noe om Sverre Magnus og han fremstår i offentligheten som en hyggelig, ung mann. Sånn kunne det vært med resten også, men der har det jo tilflytt oss en hel del sjokkerende informasjon. Og da blir jo inntrykket et helt annet, for å si det svært forsiktig. Hadde vi ikke fått denne informasjonen, så hadde vi jo basert inntrykket på det vi ble presentert av fasaden. Og det er jo forskjellen mellom fasaden og det vi får se når de er private som jo er absurd. Hovedsaklig snakker jeg da om MM og MBH, samtidig som HM blir skadelidende som skal balansere i sporene etter dem. 

• Liker 11
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...