Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Det er jo nettopp det. Vi kan kritisere henneinni evigheten for hvor dumt og flaut det var å ikke sjekke bedre, hvor dumt det var å ha tillit, hvor dumt det var å følge flokken, kort sagt uaktsomheten.

Men hvorfor hun ikke visste,  er jo ganske uinteressant når det neste spørsmålet er hvilken moralsk dom vi kan felle over hvordan hun agerte på det hun rent faktisk visste.

Det er to forskjellige spørsmål.

Ja. Det er to forskjellige spørsmål.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Jeg synes også det er pinlig, bare sånn at det er sagt. Alt med den kontakten er pinlig. Hun kunne forklart seg bedre, hun kunne hvert fall ha vært åpen om hvor omfattende kontakten var, allerede i 2019. Jeg vet ikke noe mer enn det hun har sagt, og hvis det i ettertid skulle vise seg at hun har løyey om hva hun har visst og ikke, er det jo over og ut for henne. Dette er hun nok klar over selv også, og derfor tror jeg (og håper jeg, for hennes del)  at hun faktisk var ærlig denne gangen. Hun har vel lært at ting kommer opp og frem i lyset uansett, så det hadde jo vært dobbeltpinlig om hun ikke var ærlig om hva hun husker om googlig, hva som ikke så bra ut og om hva hun visste og ikke. Og som jeg sa i en annen kommentar, det var mye som tilsa at hun burde vite, hvert fall burde sjekket bedre. Hadde det vært meg hadde nysgjerrigheten alene gjort at jeg hadde sjekket nøye. Men så var det jo også mange andre rikinger som faktisk var med på jævelskapen som sikkert heller ikke var interessert i at det skulle komme ut. At de også kunne ha bortforklart og jobbet for at det ikke skulle komme ut, ser jeg ikke bort i fra. Det ble vel dokumentert i tråden at Epstein betalte mye for å "endre" googlesøkene. Ting ble jo bevisst gjort for å avlede folk.

Fine innlegg du har, @-Pusheen-

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Zenhouse skrev (Akkurat nå):

Fine innlegg du har, @-Pusheen-

Tusen takk 😃🌸

• Hjerte 1
Skrevet

Tråden er midlertidig stengt for moderering.

------------------------

Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger, brukerdebatt , bilder av tekst og svar til dette. 

• Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Det ble dokumentert i tråden at han betalte noen for å legge "god-saker" som øverste redultat i google. Det kan jo faktisk ha funket. Ellers hadde han vel ikke ha oppfordret henne til å google ham, slik jeg tolker det at han gjorde. Det hadde gjort seg hvis hun husket hva hun googlet og hva hun fant. 

Aha! Så det var derfor hun skrev at hun hadde googlet ham og at det så veldig bra ut!!! Eller vent…. Det var visst ikke det hun skrev.

Nei du, så enkelt var det nok ikke, at man bare kunne legge en «godsak» på «toppen av google». Ha ha.

Og hva tenker du det var som hun var ENIG i at ikke så bra ut da, hvis hun bare fant godsaker? 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Vilde78 skrev (1 time siden):

Baneheia-saken? som både er tidenes justismord, og forsåvidt også viser at selv overgripere - endatil drapsmenn av svært unge jenter - har en familie som ser mennesket, og som er der når man er ferdig med soning. Selv om det er vanskelig for oss å forstå, som er så heldige at vi slipper å stå i noe sånt selv.

Det er vel ikke direkte ukjent at dommer kan være feil og at justismord skjer, og det spilte han nok på. Feilaktig dømt, mente aldri å være en overgriper...

Jeg hører du sier det. Det gjør ingen forskjell for meg. At forbrytere mener seg uskyldig dømt er vel ikke noe nytt, men å ta det for god fisk er noe helt annet. Oppegående mennesker gjør ikke det. Da velger man aktivt å tro på en overgriper fremfor ofrene, og det byr meg sterkt i mot. Her blir vi nok ikke enige. 
Disse historiene var dessuten kjent før Mette-Marit innledet bekjentskapet. 
Det er dessuten en del seksuelle referanser i korrespondansen mellom dem som tyder på at hun visste om preferansene hans. Og hun var tross alt gjest i huset hans der veggene var tapetsert med det som beskrives som «forstyrrende» bilder av nakne kvinner og jenter.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (1 time siden):

...og hvis det i ettertid skulle vise seg at hun har løyey om hva hun har visst og ikke, er det jo over og ut for henne.

(Klippet fra innlegget ditt.)

Ingen kan "ta" henne for å si at hun ikke husker og ble manipulert, det er ikke mulig å motbevise dette. Det er hun nok fullstendig klar over.

Det med tillit eller ei er, for min del, basert på det jeg finner sannsynlig ut fra det som var allmen kjent, og det at hun ikke var ærlig i 2019.

Endret av Momma
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (31 minutter siden):

Aha! Så det var derfor hun skrev at hun hadde googlet ham og at det så veldig bra ut!!! Eller vent…. Det var visst ikke det hun skrev.

Nei du, så enkelt var det nok ikke, at man bare kunne legge en «godsak» på «toppen av google». Ha ha.

Og hva tenker du det var som hun var ENIG i at ikke så bra ut da, hvis hun bare fant godsaker? 

Gidder ikke svare når du fordummer hele innlegget ditt med den type retorikk. Du er tydeligvis ikke ute etter debatt men det siste ordet. Grattis, du fikk det.

• Liker 1
Skrevet
Momma skrev (5 minutter siden):

(Klippet fra innlegget ditt.)

Ingen kan "ta" henne for å si at hun ikke husker og ble manipulert, det er ikke mulig å motbevise dette. Det er hun nok fullstendig klar over.

Det med tillit eller ei er, for min del, basert på det jeg finner sannsynlig ut fra det som var allmen kjent, og det at hun ikke var ærlig i 2019.

Nei, og hvis det stemmer at hun visste hva hun googlet, og dermed ordla seg på en måte ingen kan ta henne på, er det jo fullstendig hodeløst. Og krise for henne personlig og for monarkiet den dagen det kommer frem. Men jeg er også åpen for at hun faktisk ikke husker. Jeg husker heller ikke hva jeg googlet for 15 år siden.

Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Nei, og hvis det stemmer at hun visste hva hun googlet, og dermed ordla seg på en måte ingen kan ta henne på, er det jo fullstendig hodeløst. Og krise for henne personlig og for monarkiet den dagen det kommer frem. Men jeg er også åpen for at hun faktisk ikke husker. Jeg husker heller ikke hva jeg googlet for 15 år siden.

La gå at hun kanskje ikke husker nøyaktig hva hun googlet når, men aldri i livet om jeg tror at hun ikke fikk med seg hva han var dømt for. Det i seg selv er graverende i massevis, synes jeg, og burde vært mer en nok til at hun holdt seg unna mannen. Jeg synes det er ekstremt fordummende på Mettes vegne å hevde at hun ikke visste hva han var dømt for. 

• Liker 1
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

La gå at hun kanskje ikke husker nøyaktig hva hun googlet når, men aldri i livet om jeg tror at hun ikke fikk med seg hva han var dømt for. Det i seg selv er graverende i massevis, synes jeg, og burde vært mer en nok til at hun holdt seg unna mannen. Jeg synes det er ekstremt fordummende på Mettes vegne å hevde at hun ikke visste hva han var dømt for. 

Det er i så fall hun selv som fordummer seg ved å si dette. Ikke legg det på andre at vi hører på hva hun selv sier. Det er jo bittelitt urettferdig.

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Det er i så fall hun selv som fordummer seg ved å si dette. Ikke legg det på andre at vi hører på hva hun selv sier. Det er jo bittelitt urettferdig.

Ok, så fordummer hun seg selv,  men jeg synes det er naivt å ta det hun sier for god fisk. Jeg har faktisk større tiltro til henne enn at hun er SÅ dum. Hun er ikke et troskyldige gudsord fra landet, dama har vært ute en vinternatt før.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Ok, så fordummer hun seg selv,  men jeg synes det er naivt å ta det hun sier for god fisk. Jeg har faktisk større tiltro til henne enn at hun er SÅ dum. Hun er ikke et troskyldige gudsord fra landet, dama har vært ute en vinternatt før.

Jeg er åpen for begge scenarier, jeg er ikke ute etter å "ta henne" kun pga egne antakelser. 

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Jeg er åpen for begge scenarier, jeg er ikke ute etter å "ta henne" kun pga egne antakelser. 

Nei, så interessant er hun ikke at jeg legger mye av sjela mi i å "ta henne". Jeg synes ikke hun er noe godt dronningemne når hun kunne finne på å innlede vennskap med en såpass skruppelløs mann, og er heller ikke voldsomt imponert av henne sånn ellers, men nå er hun nå engang dronning og det er lite jeg får gjort med det. Men det er nå bare mine inntrykk og meninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...