Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Kvittre skrev (1 time siden):

Det var jo ganske bananas at de ble trykket et bilde av Sonja som går ut av morens hus på forsiden av avisen ( husker ikke hvilken ) med tittelen at hun var den største trusselen mot monarkiet/ landet .  Og at de ble nektet å gifte seg i mange år. Hadde Harald hatt en bror hadde neppe Harald blitt konge. Jeg mener det til slutt var se& hør som tok initiativet til en slags avstemning blant folket om Sonja kunne bli godkjent ? Og at kongen etter det kontaktet regjeringen og ba om tillatelse? Det er jo bananas.  Tv serien Sonja og Harald - fin serie for all del - kan man nok ta litt med en klype salt . 

Jeg er enig. Sett med dagens øyne så er  det  bananas. 

Endret av SVK
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
SVK skrev (2 timer siden):

Husker du omtrent hvor i intervjuet du hørte det eller  eksempler?

Han har bommet med de 3 årene i alle årene siden. Haakon ser ut til å ha prøvd å omskrive historien uten å snakke med Mette først.  I avisartikler før det intervjuet så møttes de sommeren 96 like før han dro til USA. I avisartikler  etter det intervjuet så er det sommeren  99 de møttes.  

Beklager sent svar, var litt opptatt. Men husket ikke så måtte se det igjen. Det er 06:50 inn i intervjuet, tema hvordan de møttes.  Og ca. 36:50 er om musikk, etterfulgt av spørsmål om de har hatt sin første store krangel og MM svarer spontant: "Ja, absolutt!" Bare håper det ikke var barn til stede når de "så absolutt" kranglet.

Endret av Bel_La
Endret, sett i større sammenheng var det ikke så søtt allikevel
Skrevet (endret)
Bel_La skrev (23 minutter siden):

Beklager sent svar, var litt opptatt. Men husket ikke så måtte se det igjen. Det er 06:50 inn i intervjuet, tema hvordan de møttes.  Og ca. 36:50 er om musikk, etterfulgt av spørsmål om de har hatt sin første store krangel og MM svarer spontant: "Ja, absolutt!"🤣 Akkurat det var jo litt søtt. Bare håper det ikke var barn til stede når de "så absolutt" kranglet.

Tusen takk!  Du skrev i det tidligere innlegget at Haakon kanskje kun brydde seg om det fysiske.  Det stemmer nok at han var opptatt av det fysiske. Men han kunne ikke sagt at de deler interesse for narkotika.  

Endret av SVK
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (5 minutter siden):

Tusen takk!  Du skrev i det tidligere innlegget at Haakon kanskje kun brydde seg om det fysiske.  Det stemmer nok at han var opptatt av det fysiske. Men han kunne ikke sagt at de deler interesse for narkotika.  

Tviler ikke, men jeg vet ikke så mye om deres interesse for narkotika. kanskje det var dette som var helt "off", at de hadde såpass mye å skjule?

• Liker 2
Skrevet (endret)
Bel_La skrev (19 minutter siden):

Tviler ikke, men jeg vet ikke så mye om deres interesse for narkotika. kanskje det var dette som var helt "off", at de hadde såpass mye å skjule?

Mette sendte sønnen på 6 måneder for å bo med mormoren i Kristiansand mens Mette bodde i Oslo. Haakons første romanse med Mette var på festival mens hun var gravid. Romanse nummer 2 var året etter på samme festival(Quart) . Treff nummer 2   er da Mette hadde sønnen hennes i en annen by enn hun levde.   Jeg ville tro at dette var forårsaket av veldig høyt narkotikabruk.   Mette ble gravid med en som hadde sittet i fengsel for narkotikasalg og hun ble gravid mens forloveden satt i fengsel for narkotikasalg. 

Kilde: Prinsesse mot alle odds:
https://www.nb.no/maken/item/URN:NBN:no-nb_digibok_2014061848070

Man ser også at Haakon har finansiert narkotikaen til Marius og latt han ha diplomatpass mens Haakon vet at Marius er narkoman og i et kriminelt miljø. Så Haakon vet han legger til rette for narkotikasmugling. En narkoman vil gjøre hva som helst for narkotika. 

Endret av SVK
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
SVK skrev (12 minutter siden):

Mette sendte sønnen på 6 måneder for å bo med mormoren i Kristiansand mens Mette bodde i Oslo. Haakons første romanse med Mette var på festival mens hun var gravid. Romanse nummer 2 var året etter på samme festival(Quart) . Treff nummer 2   er da Mette hadde sønnen hennes i en annen by enn hun levde.   Jeg ville tro at dette var forårsaket av veldig høyt narkotikabruk.   Mette ble gravid med en som hadde sittet i fengsel for narkotikasalg og hun ble gravid mens forloveden satt i fengsel for narkotikasalg. 

Man ser også at Haakon har finansiert narkotikaen til Marius og latt han ha diplomatpass mens Haakon vet at Marius er narkoman og i et kriminelt miljø. Så Haakon vet han legger til rette for narkotikasmugling. En narkoman vil gjøre hva som helst for narkotika. 

Kilde: Prinsesse mot alle odds:
https://www.nb.no/maken/item/URN:NBN:no-nb_digibok_2014061848070

Ja, akkurat det har jeg fått med meg. men krompens  interesse for narkotika?

og er det derfor Riksadvokaten har gitt beskjed til politiet at de ikke skal prioritere ting som har med narkotika å gjøre? 

Skjønner ikke at vi godtar dette.

Endret av Bel_La
  • Liker 1
Skrevet
Bel_La skrev (Akkurat nå):

Ja, akkurat det har jeg fått med meg. men krompens  interesse for narkotika?

Haakon møtte Mette for første gang fordi hun solgte narkotika til han.  Det har jeg hørt fra folk som kjente Haakon i denne perioden. Så jeg har ikke en lenke som kilde. 

Haakon hadde sin første romanse med Mette mens hun var gravid og de ruste seg sammen. 

Det er vanskelig å skjønne hvordan Haakon ikke hadde/har en betydelig interesse for narkotika.  Han blir sammen med en mor han vet prioriterer narkotikaen over helsen og samværet med Marius. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Haakon møtte Mette for første gang fordi hun solgte narkotika til han.  Det har jeg hørt fra folk som kjente Haakon i denne perioden. Så jeg har ikke en lenke som kilde. 

Haakon hadde sin første romanse med Mette mens hun var gravid og de ruste seg sammen. 

Det er vanskelig å skjønne hvordan Haakon ikke hadde/har en betydelig interesse for narkotika.  Han blir sammen med en mor han vet prioriterer narkotikaen over helsen og samværet med Marius. 

Akkurat dette er jeg enig med deg i. Det er lite annet som gir grunn for å inngå og bevare et slikt forhold.

• Nyttig 1
Skrevet
Bel_La skrev (13 minutter siden):

og er det derfor Riksadvokaten har gitt beskjed til politiet at de ikke skal prioritere ting som har med narkotika å gjøre? 

Det tror jeg ikke.  Riksadvokaten følger nok  kun linjen med at narkotikabruk er avkriminalisert.  At man ikke straffeforfølges for små mengder  narkotika.  Det er vel det du sikter til? Riksadvokaten har vel ikke sagt man skal nedprioirtere de store bakmennene? 

Bel_La skrev (16 minutter siden):

Skjønner ikke at vi godtar dette.

Det gjør ikke jeg heller. Det er grunnen til jeg skriver så mange innlegg om det. For det er helt uforståelig og frustrerende. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (6 minutter siden):

Det tror jeg ikke.  Riksadvokaten følger nok  kun linjen med at narkotikabruk er avkriminalisert.  At man ikke straffeforfølges for små mengder  narkotika.  Det er vel det du sikter til? Riksadvokaten har vel ikke sagt man skal nedprioirtere de store bakmennene? 

Det gjør ikke jeg heller. Det er grunnen til jeg skriver så mange innlegg om det. For det er helt uforståelig og frustrerende. 

Da er kanskje dem som iherdig går ut i media og støtter dem også en del av dette narko-nettverket? Eller får andre fordeler? 

Skrevet (endret)
Bel_La skrev (33 minutter siden):

SVK skrev (21 minutter siden):

Ta den drøye ryktespredningen på PM heller?

Endret av SusieDerkins
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Bel_La skrev (16 minutter siden):

Akkurat dette er jeg enig med deg i. Det er lite annet som gir grunn for å inngå og bevare et slikt forhold.

Jeg kan legge til at jeg ved om flere som har sagt at Haakon  er glad i narkotika. Det er ikke kun første treffet  mellom Haakon og Mette-Marit jeg har hørt historier fra. 

Kong Olav var alkoholiker. Kong Olav drakk til han sovnet på offisielle middager. Det står i Tore Rems Olav-biografi.   Jeg synes det også øker sannsynligheten for at Haakon kan ha  høyt forbruk av narkotika. 

Endret av SVK
  • Liker 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (4 minutter siden):

Ta den drøye ryktespredningen på PM heller?

Denne tråden er så jævli stygg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (På 18.8.2026 den 22.17):

Det var aldri hemmelig at han satt inne. Hun visste vel at han hadde en dom. Om hun visste hva den innebar, er jo spørsmålet. Det er slettest ikke sikkert. Han kan jo godt ha gitt henne en alternativ forklaring på hva han satt inne for, eller?

Men ok, la oss si du har rett da. Hun visste han var dømt, men ikke for hva.

Da har du jo å gjøre med en person med ekstremt lite bekymring for egen sikkerhet.
For da kan han jo ha vært dømt for hva som helst, fra fartsovertredelser til å ha vært seriemorder.
Vel ok, det siste er nok ikke sannsynlig med tanke på straffens varighet. Men likevel kan han ha vært dømt for forhold som gjør ham farlig for henne. Seksualforbrytelser er da nærliggende å tenke på siden det ofte fører til uforholdsmessig korte straffer. Eller vold mot partner eller annen nær bekjent. Og selv om det ikke er fysisk farlig, så kan jo svindel og denslags være ubehagelig å bli utsatt for.

Så jeg skjønner da ikke denne totale mangelen på nysgjerrighet i så fall, siden dette er en fyr hun til og med velger å overnatte hos. Ja mulig han slår i henne en plate, men er det virkelig null interesse for å finne ut om han i det hele tatt snakker sant?

Skrevet
Keaton skrev (6 minutter siden):

Denne tråden er så jævli stygg. 

Alle vet jo at det er sant, det er bare ikke lov å snakke om det på KG.

Skrevet (endret)
Bel_La skrev (19 minutter siden):

Da er kanskje dem som iherdig går ut i media og støtter dem også en del av dette narko-nettverket? Eller får andre fordeler? 

Jeg er ikke i dette miljøet selv. Så din gjetning er like god som min.  Men jeg ville tro det i hvert fall gjelder en del av dem. De som er personlige venner av kronprinsparet. Olav Gunnar Ballo som satt på Stortinget har snakket om at mange rikspolitkere har store alkoholproblemer.  Ballo er utdannet lege. 

Jeg ser vi får klager. Så jeg stopper her. 

Endret av SVK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...