Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Isild skrev (7 minutter siden):

Sender de alle gode tanker ❤️ 

Jeg selv lar diskusjoner og debatt om "alt annet" ligge nå, alt til sin tid. 

Jeg håper han får riktig hjelp og at det ikke er så dramatisk som avisene clickbait'er oss til å tro.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Jeg håper han får riktig hjelp og at det ikke er så dramatisk som avisene clickbait'er oss til å tro.

Absolutt, men det virker jo veldig alvorlig når slottet kommer med en uventet oppdatering på en søndags kveld.

• Liker 5
Skrevet

Mannen er 89 år, han skal jo dø en gang han også. Har virker veldig sliten, kanskje det er best for ham å få slippe nå. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Enig! Jeg ble positiv da de sa i går at han responderte på behandlingen. Han er heldigvis i de aller beste hender. Avisene fokuserte mest på overskriften "forverring". Vi er nok alle veldig klar over at han er en eldre mann nå, men jeg velger allikevel å tenke at kongen er sterk og sunn, og at håper han er bedre i dag. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Blini skrev (Akkurat nå):

Mannen er 89 år, han skal jo dø en gang han også. Har virker veldig sliten, kanskje det er best for ham å få slippe nå. 

Alle er klar over alderen hans, men jeg håper for familien sin del at de kan få beholde  ektemann, far og bestefar en stund til. Han er dårlig til beins, ellers har helsen vært god mtp alderen. "Best for han å slippe" syns jeg var ufint å si, de aller fleste har livsglede og livskvalitet på tross av plager og alder -  det tror jeg kongen vår har. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
SusieDerkins skrev (22 minutter siden):

Absolutt, men det virker jo veldig alvorlig når slottet kommer med en uventet oppdatering på en søndags kveld.

Det er liksom det, de hadde jo ikke gjort det hvis det ikke hadde vært noe.

Isild skrev (20 minutter siden):

Enig! Jeg ble positiv da de sa i går at han responderte på behandlingen. Han er heldigvis i de aller beste hender. Avisene fokuserte mest på overskriften "forverring". Vi er nok alle veldig klar over at han er en eldre mann nå, men jeg velger allikevel å tenke at kongen er sterk og sunn, og at håper han er bedre i dag. 

Vi får satse på at behandlingen han får nå, funker. De andre medisinene han har tatt, svekker jo immunforsvaret. Særlig på eldre pasienter er jo ikke det akkurat godt nytt😬

• Liker 3
Skrevet
Isild skrev (19 minutter siden):

Alle er klar over alderen hans, men jeg håper for familien sin del at de kan få beholde  ektemann, far og bestefar en stund til. Han er dårlig til beins, ellers har helsen vært god mtp alderen. "Best for han å slippe" syns jeg var ufint å si, de aller fleste har livsglede og livskvalitet på tross av plager og alder -  det tror jeg kongen vår har. 

Han virker å være sprek og i god form med topplokket i behold. Hadde vært annerledes om han hadde slitt med langtids sykdom som besto av smerter og/eller kognitiv forvirring/uro e.l. så enig i at kongen vår kan ha flere gode år fremover og for kongehuset sin del tror jeg ett troneskifte nå er lite heldig mtp uro og misnøye i befolkningen rettet mot kronprinsparet. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

En ting er oppdateringen i går. Sepsis er i utgangspunktet alvorlig, men at man er innlagt når det skjer betyr rask behandling og at han responderer på antibiotika er også positivt prognostisk. Men systemet hans er jo i ubalanse fra før med anemi, og med ødemer (væskeansamling), og ødemene har nok vært en konsekvens av at hjertet hans har slitt som følge av anemien. Og da kortison=immunforsvar på bånn. Det som bekymrer meg er nyheten når om at gardedrillen utsettes fra tirsdag til onsdag, og at dronningen er tatt av programmet. Det sier en del om at det på ingen måte er «fare over» enda. Da dronningen ble lagt inn og så hjem med sykemelding her i vår dro kongen på fylkestur alene, da vet man at det ikke vurderes som farlig. Dette kan gå fint, men det kan også komme dårlig nytt. Og dette er mildt sagt et kritisk tidspunkt for et tronskifte med kronprinsessen som fortsatt er i rekonvalesens (og på ingen måte «frikjent» etter Epstein mtp tillit) og kommende ankesak for MBH, og IA fortsatt under utdanning. Vi får krysse fingrene for at han klarer seg også denne gangen!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Han skal tydeligvis jobbe til han stuper. Hadde unnet han noen år foran peisen på kongsseteren.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Sender de alle gode tanker ❤️ 

Jeg selv lar diskusjoner og debatt om "alt annet" ligge nå, alt til sin tid. 

Enig. 

God bedring til kong Harald som har stått støtt i alle år ❤️ 

• Liker 2
Skrevet

Kjenner jeg er bekymret på kongens vegner. Håper vi får ha ha ham ved god helse i noen år til. 

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet
Blini skrev (3 timer siden):

Dette. Det er faktisk helt normalt at eldre dør. Han er ikke mer verdt enn andre mennesker. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Meldingen i går kveld var at tilstanden er stabil. Ingen oppdatering i dag!

(Foreløpig ikke pr klokken 12)

Ønsker kong Harald god bedring❤️🤍💙

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Blini skrev (4 timer siden):

Han skal tydeligvis jobbe til han stuper. Hadde unnet han noen år foran peisen på kongsseteren.

Enig . Jeg skjønner at han har avlagt en ed og sånn, men han skulle hatt mulighet til å roe ned nå . 

• Liker 2
Skrevet

God bedring! ♥️

• Hjerte 3
Skrevet
Nussepus skrev (2 timer siden):

Dette. Det er faktisk helt normalt at eldre dør. Han er ikke mer verdt enn andre mennesker. 

Han er like mye verd som andre mennesker. I det ligger det at de som elsker han ønsker å beholde han lenger. Og jeg er glad i kongen vår og ønsker han alt godt. 

Jeg håper det går an å fremvise litt empati og folkeskikk i tråden her nå. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

Skrevet
Lykkeliten* skrev (12 minutter siden):

Han er like mye verd som andre mennesker. I det ligger det at de som elsker han ønsker å beholde han lenger. Og jeg er glad i kongen vår og ønsker han alt godt. 

Jeg håper det går an å fremvise litt empati og folkeskikk i tråden her nå. 

Han er 89 år og har levd ett langt og godt liv. En gang tar det jo slutt. Under 1% av Norges befolkning er over 90 år. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Nussepus skrev (30 minutter siden):

Han er 89 år og har levd ett langt og godt liv. En gang tar det jo slutt. Under 1% av Norges befolkning er over 90 år. 

Ja da, han har alle odds mot seg sånn sett, og alle de jeg kjenner som er rundt hans alder både ser ut- og er, vet jeg, friskere enn kongen vår gjør nå, så han er absolutt såpass preget av alder og sykdom at dette selvsagt kan gå begge veier. Men han har vist seg å være en hardhaus, så han rir nok av denne runden også, håper jeg. ♥️

Endret av Momma
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Blini skrev (6 timer siden):

Akkurat det er jeg enig i. Han og Sonja burde ha innvilget seg en tid som pensjonister, men jeg tror det er veldig viktig for dem å nettopp IKKE abdisere. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...