Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (28 minutter siden):

Har bare en kommentar til dette. Hun er norges kronprinsesse og skal overta dronningrollen etter Sonja. Da utviser man litt bedre vurderinger enn det hun har vist. Hun virker rett og slett ikke å forstå sin rolle og ansvaret den rollen innebærer. Tror hun at rollen bare innebærer masse smykker, dyre designkjoler, å være ettertraktet i kjendisverden, tjenere og stor apanasje? Nei. rollen krever et visst minimum av moralsk oppførsel. Og der har hun sviktet big time. 

🎯 

Kritikken (for min del) handler til syvende og sist om ett svikt i moralen som er omhandlende skadeprinsippet.

Det handler ikke om moralsk svikt knyttet til avsky og tabu (rus, sexvideo) men moralsk svikt knyttet til skade av andre. (Overgrep, vold og maktmisbruk) 

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun visste godt både at han var en horekunde og at han likte dem unge. Se for eksempel her i denne mailvekslingen. Han er i Oslo og skriver bare : two norweigians here, 24 & 25.

MM svarer liksom-sjokkert, hæ, er jentene 24 og 25, du må være full siden du stavet feil.

Men Epstein skrev ikke noe om jenter. Hadde en eldre mann i min bekjentskapskrets skrevet det han gjorde, ville jeg trodd han snakket med noen unge nordmenn i baren. 

Men det fremgår tydelig at MM tenker på sex, at dette må være jenter og at jentene er for «gamle» for ham.  (Og 60-år gamle menn får ikke med seg to unge damer til sengs uten videre, altså var de antakelig prostituerte).

Alt dette antok MM bare, det var ikke noe Epstein skrev. Hun kjente ham nok bedre enn enkelte liker å  tro.

IMG_7737.thumb.jpeg.2fd0aefc348fa4b3deacd1a8b7e74332.jpeg

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (5 minutter siden):

Hun visste godt både at han var en horekunde og at han likte dem unge. Se for eksempel her i denne mailvekslingen. Han er i Oslo og skriver bare : two norweigians here, 24 & 25.

MM svarer liksom-sjokkert, hæ, er jentene 24 og 25, du må være full siden du stavet feil.

Men Epstein skrev ikke noe om jenter. Hadde en eldre mann i min bekjentskapskrets skrevet det han gjorde, ville jeg trodd han snakket med noen unge nordmenn i baren. 

Men det fremgår tydelig at MM tenker på sex, at dette må være jenter og at jentene er for «gamle» for ham.  (Og 60-år gamle menn får ikke med seg to unge damer til sengs uten videre, altså var de antakelig prostituerte).

Alt dette antok MM bare, det var ikke noe Epstein skrev. Hun kjente ham nok bedre enn enkelte liker å  tro.

Ja, dette er så kleint, så kleint, tenk at vi kan komme til å få en dronning som, i godt voksen alder som flerbarnsmor, og i sin rolle som kronprinsesse, klarer å lire av seg dette til en mann av Epsteins kaliber! Det er så man ikke kan fatte hvordan man kunne ende opp med dette. 

Endret av Momma
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Dumt at så mye ble slettet. 
Men for ordens skyld og fordi så mange sier at MM ikke visste noe så refererer jeg igjen til Slottet sine egne sider hvor det står: 

Hva sier dette oss? Jo, det sier at hun ikke kjente omfanget og karakteren av de kriminelle forholdene Epstein hadde innrømmet og sonet for. 
Hva han innrømmet: Epstein sa seg skyldig i å ha kjøpt seksuelle tjenester av en mindreårig jente og han sa seg skyldig i hallikvirksomhet. 
Da lurer jeg veldig, var dette ikke nok til at MM holdt seg langt unna ham?

Vet ikke helt hva du prøver å fortelle her så jeg spør, bagtelliserer du hva epstein har holdt på med? Mener du da i samme sleng at alle ofre eller andre kjente profiler som sier han holdt på med manipulering og misbruk av andres posisjoner er løgnere også, slik du hevder mette marit er?

Hvis du mener det bare er mette marit som da lyver om dette, er det et svært dårlig regnestykke. Du har nå fått svar fra ofre og sekretær som har uttalt seg direkte om mm sin relasjon til epstein, det foreligger mailer mellom epstein og boris som trekker i tråder bak ryggen hennes, mette marit har selv uttalt seg. Du har dennne rederen som har snakket om å bli truet av epstein for å selge en leilighet han ikke ville selge, og takket for det (turte ikke annet)  osv osv

Finnes det noe tvil om at epstein holdt på med å utnytte og manipulere å trekke i tråder ? Han til og med sier det selv i egne intervjuer, men pakker det inn i at det er greit fordi han gjør så mye bra. Feks komenterer at det var ok å misbruke en hel haug med indiske barn, fordi de fikk gratis poliovaksiner.

Så er det noe poeng å diskutere om han var en manipulerende jævel eller ikke? Det er vel ganske optatt og vedtatt. 

Spørsmålet er egentlig hva visste mm om dommen han sonet, hva handlet det de mailet om egentlig? Var det snusk eller ikke, og på hvilket grunnlag hevder du det du påstår?

Hva du og jeg tror er av svært liten relevans. Hun jenta som var i media og mente mm visste, hun har aldri møtt henne eller kjente til mm og epstein sin relasjon, så hennes mening er også irelevant iht sannheten her. Derimot epstein, boris og andre som var i kontakt med dem og visste noe fra innsiden, de har noe å vekt legge. Pr nå, støtter det som er sagt mm og ikke teoriene. 

• Hjerte 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 time siden):

Du hopper jo over hovedpoenget de siste 481 sidene om at han bortforklarte, løy og manipulerte og fremstilte dommen som et komplott og et justismord. Prøv igjen.

Men dersom dette er tilfelle, hvorfor sier hun ikke bare det? 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (9 minutter siden):

Takk for at du tar opp dette. Jeg synes denne mailen er rett og slett ufyselig. Når skal folk våkne?

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (18 minutter siden):

Venter i spenning på unnskyldningen. Unnskyldningene for «I googled u» har jo vært svært kreative!

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Pilaff skrev (17 minutter siden):

Men dersom dette er tilfelle, hvorfor sier hun ikke bare det? 

Hun sa. jo at hun ble manipulert.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Ja, men ikke alt det andre du ramser opp. Det er dine antagelser.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
SusieDerkins skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Og det er tøft gjort å innrømme, særlig når man ser hvordan det blir møtt.

Det er ikke rart at folk som blir utsatt for slike prosesser nøler med å varsle og/eller anmelde, når forholdet tilsier det. Offerklandringen råder stadig tydeligvis.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Mener dere seriøst at det gjør saken bedre? Det finnes vel ikke en eneste kriminell som ikke hevder at han er uskyldig.

Så da har vi eventuelt en kronprinsesse som  tror på historien til en dømt seksualforbryter over ofrene ( i dette tilfellet 40 fornærmede.) og vent, han innrømmet jo til og med sexkjøp av mindreårig pluss at han var i ferd med å betale ut de andre i en sivil prosess.  Alt dette stod i Wikipedia-artikkelen fra 2011.

Epstein ble overalt omtalt som «den pedofile millardæren». Men MM visste bedre, «for han bortforklarte det nemlig!!!»

Jammen,  det var ikke den Epstein ifølge Haakon. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (56 minutter siden):

Overgrep, vold og maktmisbruk) 

Og det kommer til å hefte ved det norske kongehuset fremover. Men ingen andre enn utenlandsk presse tør ta i det mørke materiet. Selv om de (enkelte medlemmer)ikke  er direkte men indirekte involvert sender det ut noen signaler. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Og det er tøft gjort å innrømme, særlig når man ser hvordan det blir møtt.

Det er ikke rart at folk som blir utsatt for slike prosesser nøler med å varsle og/eller anmelde, når forholdet tilsier det. Offerklandringen råder stadig tydeligvis.

Det er ikke noe tøft ved å skylde mekanisk og gjentakende på manipulasjon uten å si noe om hva hun legger i det. Det tøffe hadde vært å være åpen og ærlig om hvorfor og hvordan  det langvarige vennskapet med en kjent og dømt pedofil forbryter kunne oppstå og vedvare.

Resten av det du skriver er hårreisende i denne sammenhengen. Det var ikke hun som var et offer. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
Aricia skrev (3 timer siden):

Tøft å innrømme?.. virkelig…?

Hun var «bestekompis» med en velkjent pedofil overgriper med en velkjent dom (før vennskapet oppsto) og det er «tøft å innrømme» at hun «ble manipulert»? Hele situasjonen er sikkert både ubehagelig og tøft å stå i, forsøk på strutsemetoden viser jo det, men nei, dette var både flaut, pinlig og sikkert vanskelig;

men det var også helt som forventet:

enkleste og billigste utvei.

«Tøft gjort» ville være å fortelle hele historien slik den faktisk var, svare skikkelig på spørsmål hun ble stilt og frasi seg høyr beskytterskap. Eller du, la meg omformulere meg. dette ville ikke vært «tøft» en gang..

- bare anstendig. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet

Så nå er altså manipulert = valgte å ikke tro på ofrene/brydde seg ikke om ofrene det nyeste tilskuddet (eller skal vi si blinkskuddet) til argumentasjonen for å undergrave kronprinsessen. Jeg bøyer meg i støvet. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Mette : Jeg ble manipulert

Epstein : Jeg ble lurt 

Like barn, leker best

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 13
Skrevet
Aricia skrev (47 minutter siden):

Enig! Offerklandring er virkelig ikke greit. 

MM forteller at hun ble manipulert - og det har vært tydelig at gjelder mange - også mektige mennesker i denne saken. Så blir hun altså både mistrodd og regelrett gjort narr av fordi folk ikke forstår at også voksne folk md ressurser kan bli manipulert og lurt. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (27 minutter siden):

Så nå er altså manipulert = valgte å ikke tro på ofrene/brydde seg ikke om ofrene det nyeste tilskuddet (eller skal vi si blinkskuddet) til argumentasjonen for å undergrave kronprinsessen. Jeg bøyer meg i støvet. 

Ja. PÅ tross av at hun har vært veldig tydelig på sin støtte til ofrene i denne saken.  Hun har sagt at hun er dypt rystet, og at hun føler et stort sinne over at de ikke har fått rettferdighet. dette har hun gjentatt flere ganger. 

(les feks her: https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389)

Likevel tolkes det som at hun ikke bryr seg. Hvor tar folk det fra?

HVor er dokumentasjonen på at hun ikke bryr seg og for at hun ikke har medfølelse med ofrene?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Enig! Offerklandring er virkelig ikke greit. 

MM forteller at hun ble manipulert - og det har vært tydelig at gjelder mange - også mektige mennesker i denne saken. Så blir hun altså både mistrodd og regelrett gjort narr av fordi folk ikke forstår at også voksne folk md ressurser kan bli manipulert og lurt. 

Altså, det er ikke Epsteins rike og mektige venner som er ofrene i denne saken. Du har fått med deg det?

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Ja. PÅ tross av at hun har vært veldig tydelig på sin støtte til ofrene i denne saken.  Hun har sagt at hun er dypt rystet, og at hun føler et stort sinne over at de ikke har fått rettferdighet. dette har hun gjentatt flere ganger. 

(les feks her: https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389)

Likevel tolkes det som at hun ikke bryr seg. Hvor tar folk det fra?

HVor er dokumentasjonen på at hun ikke bryr seg og for at hun ikke har medfølelse med ofrene?

Selvfølgelig sier hun dette (med hjelp fra kommunikasjonsavdelingen). Hun kunne neppe blitt dronning dersom hun ikke sa det. Jeg håper selvsagt at hun mener det også. Men Marius sier også han er helt uskyldig. Ord og handling er to forskjellige ting.

Endret av Pilaff
  • Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...