Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

En skulle tro en kronprinsesse og kommende dronning hadde både vett og fornuft til å trekke seg unna Epstein lenge før hun i realiteten gjorde det. Ikke minst hadde hun mer enn nok av ressurser og hun med sine "sosiale skills" (hvis du mener hun hadde det) burde glatt klart å avkorte Epstein og kutte bånd. Nei, hun gjorde det motsatte. Hun brukte Epstein som vi andre "bruker" våre bestevenninner, som en sparrepartner frem og tilbake om det butter, og da om det intime, det nære, det vi ikke snakker høyt om til de andre vennene. Det er det som også er ganske skremmende. 

Men, du må gjerne skjønnmale bildet av henne, det er helt ok for meg. 

Enig. Mette skulle på egenhånd  skjønt dette.  Men hun fikk også tidenes advarsel ved at Andrews vennskap med Epstein ble avslørt samtidig som Mette forsøkte å komme i kontakt med Epstein. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Hun ville så gjerne og iglet seg innpå. For dum er hun ikke, og hun ville bli kjent. Men at hun har så særdeles høye sosiale skills, det kan vi vel avkrefte. Jeg heller mer mot at hun virker som hun ikke har særlig store sperrer og at hennes komfortsone er større enn andres. Noen kjenner sin begrensing. Da tenker jeg på klasse, selvinnsikt, selvrespekt, samt at de er edrue i situasjonsbildet. 

Det er mange som har store nettverk, men det er ikke alle som er like grådige eller needy, slik at de vet når de skal sette ned foten og ta avstand. 

Siden du tar frem dette med Epstein og BN: jeg vil tro det er mange vi ikke har hørt om som har tatt avstand fra spesielt Epstein, men som vi aldri hører om. 

De vi har hørt om har tjent på Epstein på en eller flere måter. De som er trygge på seg selv, har nok av ressurser og er i harmoni i livet sitt, de bodde ikke hos Epstein. Men, det er forskjell på en privatperson og en kongelig. 

En skulle tro en kronprinsesse og kommende dronning hadde både vett og fornuft til å trekke seg unna Epstein lenge før hun i realiteten gjorde det. Ikke minst hadde hun mer enn nok av ressurser og hun med sine "sosiale skills" (hvis du mener hun hadde det) burde glatt klart å avkorte Epstein og kutte bånd. Nei, hun gjorde det motsatte. Hun brukte Epstein som vi andre "bruker" våre bestevenninner, som en sparrepartner frem og tilbake om det butter, og da om det intime, det nære, det vi ikke snakker høyt om til de andre vennene. Det er det som også er ganske skremmende. 

Men, du må gjerne skjønnmale bildet av henne, det er helt ok for meg. 

Så vi er på SÆRDELES høye sosiale skills? Ok. 

Dette startet med at hun ikke fikk oppmerksomhet før hun ble kronprinsesse, ikke sant? Du , feks hadde aldri gitt henne oppmerksomhet, du visste ikke hvem hun var. Jeg er uenig, jeg har en annen erfaring og andre minner. Hun hadde neppe kommet i kontakt med Epstein uten den tittelen da, så det hadde jo vært en fordel. 

jeg er så lei av det skjønnmalingspisset. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

@Fantorangen-Oslo Bare et kort tips om et par faktafeil i det lange innlegget om det du framstiller som ungdomstiden din (?): Hverken Vanessa Rudjord eller Pia Tjelta er "sørlandsjenter". :) 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (7 minutter siden):

Det stemmer ikke. 

Det var ikke S Bricen som fikk MM med i Lysthuset, det var en av MMs bestekompiser, Harald Thune! 

Harald Thune ja. 

hva er det som ikke stemmer, jeg skrev jo at det IKKE var S som fikk henne med, men en produsent jeg husker navnet på men det var en mann. 
var du som dro inn S bricen først , og at hun ikke hadde kontrakt med tv2. 

• Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (5 minutter siden):

Så vi er på SÆRDELES høye sosiale skills? Ok. 

Dette startet med at hun ikke fikk oppmerksomhet før hun ble kronprinsesse, ikke sant? Du , feks hadde aldri gitt henne oppmerksomhet, du visste ikke hvem hun var. Jeg er uenig, jeg har en annen erfaring og andre minner. Hun hadde neppe kommet i kontakt med Epstein uten den tittelen da, så det hadde jo vært en fordel. 

jeg er så lei av det skjønnmalingspisset. 

Jeg visste hvem hun var, men det var pga oppførselen hennes ute, ikke pga hennes sosiale skills eller at "alle kjente til henne fordi hun var så populær" som du skrev i et annet innlegg her. Dessuten hadde jeg en kollega som var mye med henne på denne tiden, før hun ble sammen med HM.

Nei, Epstein hadde ikke ofret henne et blikk om det ikke var for hennes rolle/tittel, det kan vi enes om. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Lurer på hva det kan ha vært som fikk folket til å tro at dette nærmest var tidenes kjærlighetshistorie. I intervjuet før bryllupet er det i hvert fall noe som virker ganske "off" med hele forholdet. Synes jeg.

https://tv.nrk.no/serie/kongefamilien/sesong/2001/episode/NYDI60004101

Haakon sitter med bena i kors vendt ifra henne. Og selv om man ikke er ekspert, så er det grunnleggende kunnskap om kroppsspråk som "alle" vet, at hvis daten/kjæresten sitter slik over lengre tid sammen med deg, så lover ikke dette bra. Han holder også hendene sine foldet eller knyttet på motsatt side av henne. Mens hun, derimot, klasker ham på låret flere ganger.

Krompen husker ikke når han traff sin utkårede. Han vet ikke hvor mange år siden det er en gang, og bommer med hele tre år.

Han har problemer med å finne ut/si hva det var ved henne som tiltrakk ham, men han slikker seg grundig på leppene når han får spørsmålet, så det virker kun som noe fysisk.

Skavlan gir dem en del forslag til hvordan formulere deres forhold og felles interesser, som de her i intervjuet avviser, men som i senere tid har vært brukt av slottet, eller hvem det nå er som fremstiller historiene om dem. 

Og så prøver de, stotrer fram et eller annet for å finne ut hva de har til felles. Selv om de ifølge Mette-Marit "har snakket sammen en del om dette".

Vi har fått servert (senere) at det var musikkinteressen som bandt dem sammen, mens her sier de at de ikke har det en gang til felles. Etter hvert får vi riktignok vite at de har en del gode samtaler, selv om de fremstår nokså ukjente for hverandre til å skulle gifte seg.

Innimellom forteller Krompen "morsomme" kjedelige barndomshistorier, mens hun støter ut falsk gispe-latter. Men stort sett formulerer de seg som en blanding av keitete fjortiser (når de er 28 år) og noen som er tatt i epleslang. Det er ufattelig slitsomt å følge med på, og det hele virker så lite gjennomtenkt.

• Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (36 minutter siden):

Jeg kan si så mye at MM aldri har vært ansatt verken i et produksjonsselskap eller i en TV-kanal. Hun ville vel så gjerne, ja - men det ble det aldri noe av. Hun deltok i Lysthuset nettopp pga sitt vennskap med kompisen sin som var programleder der. S Bricen var heller ikke ansatt i TV2, men hatt oppdrag for Rubicon. 

Hun jobbet deltid som servitør på en liten uterestaurant oppe ved Bislett, i Ullevålsveien og bodde i et kollektiv like nedenfor, dette var før hun jobbet litt som servitør på Engebret Cafe. DJ `en som jobbet på et av de stedene hun frekventerte flere ganger i uka er en de gamle bestekompisene til Olle Thorvik (som drev flere steder) og har skrevet boken "Nattverden". Les gjerne den :)

Dette var i tiden før- og etter sønnen var født. Noen superpopulær jente har hun vel aldri vært for andre enn de som ser opp til henne i dag fordi hun er nettopp kronprinsesse, og hun var aldri en "kjent jente i Oslo" eller en "alle kjente" som du skriver. Hun virket vel dessverre både uflidd, sliten og blek, men det er vel ikke annet å forvente etter å ha vært 5 dager på byen på rad, som gjerne skjedde. "Alle" var innom mandagsklubben på Smuget ;) 

BTW: MM kunne også virke needy den gangen. De som var "kjente" på den tiden av sørlandsjentene var mest Rudjord og Tjelta...det var vakre jenter med mye karisma, som fikk oppmersomhet av gutta og kunne plukke hva de ville. Det var viden forskjell på de og f eks M M, mildt sagt.  

Disse endringene dine altså… hvorfor drar du inn så mye rart? Ikke er de Sørlandsjenter, og ikke var de kjente på den tiden.  Jeg skjønner ikke hvorfor du skal sammenligne MM med andre kjente navn, og hvem som fikk mest oppmerksomhet av gutta. Ja, Thomas Giertsens var et varp i 2001 . Noen vil nok påstå kronprinsen var det og. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Bel_La skrev (4 minutter siden):

Lurer på hva det kan ha vært som fikk folket til å tro at dette nærmest var tidenes kjærlighetshistorie. I intervjuet før bryllupet er det i hvert fall noe som virker ganske "off" med hele forholdet. Synes jeg.

Haakon sitter med bena i kors vendt ifra henne. Og selv om man ikke er ekspert, så er det grunnleggende kunnskap om kroppsspråk som "alle" vet, at hvis daten/kjæresten sitter slik over lengre tid sammen med deg, så lover ikke dette bra. Han holder også hendene sine foldet eller knyttet på motsatt side av henne. Mens hun, derimot, klasker ham på låret flere ganger.

Krompen husker ikke når han traff sin utkårede. Han vet ikke hvor mange år siden det er en gang, og bommer med hele tre år.

Han har problemer med å finne ut/si hva det var ved henne som tiltrakk ham, men han slikker seg grundig på leppene når han får spørsmålet, så det virker kun som noe fysisk.

Skavlan gir dem en del forslag til hvordan formulere deres forhold og felles interesser, som de her i intervjuet avviser, men som i senere tid har vært brukt av slottet, eller hvem det nå er som fremstiller historiene om dem. 

Og så prøver de, stotrer fram et eller annet for å finne ut hva de har til felles. Selv om de ifølge Mette-Marit "har snakket sammen en del om dette".

Vi har fått servert (senere) at det var musikkinteressen som bandt dem sammen, mens her sier de at de ikke har det en gang til felles. Etter hvert får vi riktignok vite at de har en del gode samtaler, selv om de fremstår nokså ukjente for hverandre til å skulle gifte seg.

Innimellom forteller Krompen "morsomme" kjedelige barndomshistorier, mens hun støter ut falsk gispe-latter. Men stort sett formulerer de seg som en blanding av keitete fjortiser (når de er 28 år) og noen som er tatt i epleslang. Det er ufattelig slitsomt å følge med på, og det hele virker så lite gjennomtenkt.

Du legger ut link til et helt tv program 😅 takk uansett, tror jeg skal se det i helgen.  

nei, Sonja og Harald er mer tidenes kjærlighetshistorie .

• Liker 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (8 minutter siden):

Jeg visste hvem hun var, men det var pga oppførselen hennes ute, ikke pga hennes sosiale skills eller at "alle kjente til henne fordi hun var så populær" som du skrev i et annet innlegg her. Dessuten hadde jeg en kollega som var mye med henne på denne tiden, før hun ble sammen med HM.

Nei, Epstein hadde ikke ofret henne et blikk om det ikke var for hennes rolle/tittel, det kan vi enes om. 

Det hele startet med at jeg skrev at jeg husker det som at alle på min alder visste hvem hun var. Det har du kverulert i mot i flere timer , og dratt inn alt fra norsk ukeblad til motemessen på sjølyst 😅. Ok, så du hadde en kollega som var mye med henne du og? Som ikke var narkoman på Lillestrøm og da eller? 
jeg har faktisk aldri skrevet at hun var så populær direkte. Ja, hun ble lett kjent med folk skrev jeg. Hun var sosial. Hvorfor hang kollegaen din med henne? 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (52 minutter siden):

Kan du dokumentere at Mette er over snitt empatisk? Eller i det minste fortelle hva du legger til grunn? jeg har aldri sett noe som indikerer dette. Tvert i mot ser jeg en selvsentrert kvinne som er opptatt av å klore til seg privilegier til seg og sine, og som ikke gidder å forholde seg til regler når det ikke passer henne. Som i hvert fall utad støtter sin sønn ukritisk, med null empati for alle ofrene hans. 

Jeg antar du kan dokumentere det uthevede?

Helt utrolig at det er mulig å vrenge ut av seg slike drøye og ufine karakteristikker av en annen person. Vi kan vel slå fast at "over snittet med empati" ikke er et spørsmål her.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Bel_La skrev (2 timer siden):

Husker du omtrent hvor i intervjuet du hørte det eller  eksempler?

Bel_La skrev (2 timer siden):

Han har bommet med de 3 årene i alle årene siden. Haakon ser ut til å ha prøvd å omskrive historien uten å ha  snakket med Mette først.  I avisartikler før det intervjuet så møttes de sommeren 96 like før han dro til USA. I avisartikler  etter det intervjuet så er det sommeren  99 de møttes.  

Endret av SVK
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

BTW: MM kunne også virke needy den gangen. De som var "kjente" på den tiden av sørlandsjentene var mest Rudjord og Tjelta...det var vakre jenter med mye karisma, som fikk oppmersomhet av gutta og kunne plukke hva de ville. Det var viden forskjell på de og f eks M M, mildt sagt.  

Når ble Stavanger en del av sørlandet? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (25 minutter siden):

Disse endringene dine altså… hvorfor drar du inn så mye rart? Ikke er de Sørlandsjenter, og ikke var de kjente på den tiden.  Jeg skjønner ikke hvorfor du skal sammenligne MM med andre kjente navn, og hvem som fikk mest oppmerksomhet av gutta. Ja, Thomas Giertsens var et varp i 2001 . Noen vil nok påstå kronprinsen var det og. 

Det er jo ikke bare fordi Rudjord ble gift med Gjertsen, men fordi mange av de faktisk var veldig pene, hadde utstråling og karisma og var veldig populære, ikke bare blant gutta, men generelt populære. Samt at de var et blikkfang der de kom. Det er vel det jeg prøver å fortelle deg. Du har skrevet at MM var en "alle kjente i Oslo" FØR hun traff kronprinsen, at "alle visste om MM" før hun traff kronprinsen. Det er jo bare tull. Om man da ikke vanket i et spesielt miljø eller jobbet ute? Er det dèt du mener?

• Liker 4
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (16 minutter siden):

Når ble Stavanger en del av sørlandet? 

Åhh, beklager den grove feilen. De ble kalt for "Sørlandsjentene" den gangen. Det er også en ganske stor gjeng i Oslo i dag som er fra Sørlandet og den gjengen vanker sammen med det du kanskje ville sagt STAVANGER-jentene ;) Det er fortsatt mange av de samme jentene i gjengen, og det er/var flere i gjengen og de er fra Rogaland. 

Så grenser Rogaland til Agder, men de ble aldri til noe "Rogalandsjentene".  Stavangerjentene (tidligere) var en annen gjeng, faktisk. Ikke like kjente, men småkjente der og da, i en kort periode. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 4
Skrevet
Bel_La skrev (43 minutter siden):

Det virker til at Haakon Magnus ikke vil ha særlig snakk om den første gangen de møttes og han vil gjerne snakke om de gode verdiene, hva de ser i mennesker, uansett grupper og hva de ønsker for andre, som en fellesbetegnelse for hvorfor de passer så godt sammen.

Enig, en merkelig seanse. Den ene er definitivt mer medietrent og vet hva han vil ha fokus på og ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke bare fordi Rudjord ble gift med Gjertsen, men fordi mange av de faktisk var veldig pene, hadde utstråling og karisma og var veldig populære, ikke bare blant gutta, men generelt populære. Samt at de var et blikkfang der de kom. Det er vel det jeg prøver å fortelle deg. Du har skrevet at MM var en "alle kjente i Oslo" FØR hun traff kronprinsen, at "alle visste om MM" før hun traff kronprinsen. Det er jo bare tull. Om man da ikke vanket i et spesielt miljø eller jobbet ute? Er det dèt du mener?

Mange av « de»?  Takk for at du prøver å fortelle meg at « de « var et blikkfang der de kom. 

nei, jeg skrev at jeg husker det som alle på min alder i Oslo visste hvem MM når hun ble presentert som kronprinsens kjæreste.  Det er ikke tull . Det er min erfaring.   Du skriver hun vanket med din kollega, hvilket spesielt miljø var dette? Nei, det jeg mener og som jeg har skrevet flere ganger var ut hun var veldig sosial og var i flere miljøer.  Hadde flere felles venner, i ulike miljøer.  Så snakkisen når hun ble presentert som kronprinsen sin kjæreste var sånn.. « husker du henne fra xxxx «. I mange ulike miljøer. Hva du, Cathrine Knutsen, vanessa Rudjord og eliten fra norsk ukeblad og fashionweek snakket om og visste vet jeg selvsagt ikke. Aldri skrevet hun var penere, hadde mer utstråling og var mer populær enn vanssa Rudjord ( som jeg forøvrig ikke ante hvem var før senere ) 

denne debatten er jo bare tull, men er så lei av du gjør om på alt skriver , og drar inn alt mulig rør for å få alt redigert bort. Det handlet om MM og nå om at mulig rart du drar inn. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (8 minutter siden):

Åhh, beklager den grove feilen. De ble kalt for "Sørlandsjentene" den gangen. Det er også en ganske stor gjeng i Oslo i dag som er fra Sørlandet og den gjengen vanker sammen med det du kanskje ville sagt STAVANGER-jentene ;) Det er fortsatt mange av de samme jentene i gjengen, og det er/var flere i gjengen og de er fra Rogaland. 

Så grenser Rogaland til Agder, men de ble aldri til noe "Rogalandsjentene".  Stavangerjentene (tidligere) var en annen gjeng, faktisk. Ikke like kjente, men småkjente der og da, i en kort periode. 

Så du snakket om en ganske stor gjeng i Oslo? Med folk fra Stavanger og Sørlandet under fellesnavnet sørlansjentene ? Og disse var penere , mer utståling  og mer populære osv enn MM siste halvdel av 90- tallet ? Hvem er de? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (50 minutter siden):

nei, Sonja og Harald er mer tidenes kjærlighetshistorie .

Med tanke på hvor mye kongefamilien har løyet om så er jeg nysgjerrig på hvordan forholdet til Harald og Sonja  faktisk var i perioden fra de møttes til de ble forlovet.

Endret av SVK
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Mange av « de»?  Takk for at du prøver å fortelle meg at « de « var et blikkfang der de kom. 

nei, jeg skrev at jeg husker det som alle på min alder i Oslo visste hvem MM når hun ble presentert som kronprinsens kjæreste.  Det er ikke tull . Det er min erfaring.   Du skriver hun vanket med din kollega, hvilket spesielt miljø var dette? Nei, det jeg mener og som jeg har skrevet flere ganger var ut hun var veldig sosial og var i flere miljøer.  Hadde flere felles venner, i ulike miljøer.  Så snakkisen når hun ble presentert som kronprinsen sin kjæreste var sånn.. « husker du henne fra xxxx «. I mange ulike miljøer. Hva du, Cathrine Knutsen, vanessa Rudjord og eliten fra norsk ukeblad og fashionweek snakket om og visste vet jeg selvsagt ikke. Aldri skrevet hun var penere, hadde mer utstråling og var mer populær enn vanssa Rudjord ( som jeg forøvrig ikke ante hvem var før senere ) 

denne debatten er jo bare tull, men er så lei av du gjør om på alt skriver , og drar inn alt mulig rør for å få alt redigert bort. Det handlet om MM og nå om at mulig rart du drar inn. 

Nei, jeg avskjærer deg der du skriver at "alle visste hvem MM var i Oslo før hun ble sammen med HM". Det er jo ren BS. 

Du husker henne, men "alle visste hvem MM var i Oslo FØR hun ble sammen med HM"? Det er bare tull. 

At du husker henne er jo noe helt annet enn at "alle i Oslo visste hvem hun var før hun traff HM". Det er temaet! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (5 minutter siden):

Så du snakket om en ganske stor gjeng i Oslo? Med folk fra Stavanger og Sørlandet under fellesnavnet sørlansjentene ? Og disse var penere , mer utståling  og mer populære osv enn MM siste halvdel av 90- tallet ? Hvem er de? 

Haha ;) Du mener jeg skal ramse opp en stor jentegjeng her på KG? Dream on. De fleste av de er private. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...