Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eufemia- skrev (56 minutter siden):

Først og fremst ønskes kong Harald god bedring. 

I dag publiserer kongehuset et nytt bilde av kronprinsparet som har sølvbryllup. Dette skal ikke feires pga ulike omstendigheter, og primært MM sin helsesituasjon. 

0ba19478-38c3-34b3-b49e-8da20f13639d?for

Jeg ser HM, som dd. er regent og MM, et bilde tatt i hagen på Skaugum. Videre ser jeg egentlig et helt vanlig par, og hvor de er kledd som hvilket som helst par på en sommerdag. Ingenting spesielt med verken klær eller noe innsats for øvrig for å pynte litt på fasaden på en dag som er parets dag etter å ha vært gift i 25 år. 
I bakgrunnen kan man se en hekk som er ustelt og uflidd. - Og det var det. Jeg vil si at det er ikke mye kongelig som speiles her. 

Jeg syns hun ser friskere ut enn jeg ville forventet. Er det mye medisiner som gjør henne littrund i kjaken, eller er det bare at hun er sunn? Jeg håper på sistnevnte. Unner henne god helse nå. Det er for mye sykdom i den familien nå. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Keaton skrev (57 minutter siden):

Fint bilde. Kjærlighet etter 25 år speiles i bildet.

Ja, veldig koselig bilde, med hunden i bakgrunnen og noe som ser ut som en grønnsakseng bak der? Fint de hadde pyntet seg da, det går vel mye i loungewear for henne om dagen vil jeg tro.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (45 minutter siden):

Først og fremst ønskes kong Harald god bedring. 

I dag publiserer kongehuset et nytt bilde av kronprinsparet som har sølvbryllup. Dette skal ikke feires pga ulike omstendigheter, og primært MM sin helsesituasjon. 

0ba19478-38c3-34b3-b49e-8da20f13639d?for

Jeg ser HM, som dd. er regent og MM, et bilde tatt i hagen på Skaugum. Videre ser jeg egentlig et helt vanlig par, og hvor de er kledd som hvilket som helst par på en sommerdag. Ingenting spesielt med verken klær eller noe innsats for øvrig for å pynte litt på fasaden på en dag som er parets dag etter å ha vært gift i 25 år. 
I bakgrunnen kan man se en hekk som er ustelt og uflidd. - Og det var det. Jeg vil si at det er ikke mye kongelig som speiles her. 

Seriøst? Dette er virkelig så lavmål kritikk at jeg sliter med å ta det alvorlig. 

Men standarden ligger kanskje på portrett i full galla med fugleværelset som kulisse?  For det er tydeligvis ikke personene som "speiler det kongelige", men antrekk og omgivelser?

Det jeg merker meg i dette bildet er at MM ser friskere og bedre ut enn på lang tid. Noe som, i mine øyne, er udelt positivt. Skjørtet er forøvrig 👌

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Vilde78 skrev (19 minutter siden):

De kan jo ikke vinne.

Et pent antrekk = for hvermannsen

Et penere antrekk = se der ja, hva offentlige penger går til! Den veska/de skoa hadde gitt varm mat til et helt sykehjem!

En hekk som har vokst siden vårklippen = de prøver ikke engang å fremstå som de offentlige skikkelsene de faktisk er, eller å ta sitt representantansvar på alvor.

En nystriglet hekk = der ser vi hva apanasjen går til ja, snakk om å gjøre alt de kan for å distansere seg vanlige folk! Makan til pengeforbruk og sløseri. Og dette går skattepengene mine til.

😅

Imens tenker jeg at bildets poeng står seg. Det publiseres et bilde fordi det er bryllupsdagen deres. De er pent antrukket, men ikke for formelt - fordi dagen formelt ikke skal feires nå. Årsaken er at kronprinsessen er i rekonvalesens og kongen er alvorlig syk. 

Hekken på bildet har fått vokse i en sesong og skal sikkert snart klippes igjen.

Jepp… 

nei, de kan ikke vinne, men tror det hadde kokt mer om de stilte i nye gallantekk , det her bare kritikk for å kritisere. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
miss summers skrev (29 minutter siden):

Jeg syns hun ser friskere ut enn jeg ville forventet. Er det mye medisiner som gjør henne littrund i kjaken, eller er det bare at hun er sunn? Jeg håper på sistnevnte. Unner henne god helse nå. Det er for mye sykdom i den familien nå. 

Ho må jo gå på immundempande medisinar etter transplantasjonen, og om det er kortison ho tek, vil den typisk gje såkalla månefjes. Andletet blir gjerne både glattare og rundare, energien går opp og matlysten likeså når ein går på kortison.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (Akkurat nå):

Ho må jo gå på immundempande medisinar etter transplantasjonen, og om det er kortison ho tek, vil den typisk gje såkalla månefjes. Andletet blir gjerne både glattare og rundare, energien går opp og matlysten likeså når ein går på kortison.

Ja, jeg har gått på prednisol selv. Heftig dose over lang tid. Men ikke så heftig at jeg fikk månefjes. Ikke rart hun må ha heftige medisiner. Håper hun er så frisk som hun ser ut. Er ganske imponert egentlig :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

For øvrig synes jeg ikke det er så overraskende at de kommer med et vanlig og dagligdags bilde, omstendighetene tatt i betraktning.

Ja, eg reknar mest med at dette er kommunikasjonsstrategi og ei slags markering av at nå skal ikkje fokuset rettast mot dei. Det blir nok meir brask og bram når sylvbryllaupet skal feirast offisielt, men om det brått skulle bli ny konge på trona, vil eg mest tru at heile sylvbryllaupet kan enda opp med å koka bort i kålen.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Momma skrev (16 timer siden):

Jeg er helt enig. Sonja har opptrådt nærmest forbilledlig som dronning. 

Ja, vi får ikke en slik dronning igjen.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Kålrota skrev (53 minutter siden):

Spot on! For en merkelig ting å henge seg opp i, antrekk og uflidd hekk. Djees.

Sa Mette til Haakon.

• Liker 10
Skrevet

Var ikke klærne helt ok? Bildet var jo fint, det.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (1 time siden):

Synes ikke klærne ser Cubus ut, i så fall skal jeg kjøpe det skjørtet . 

nei, du kan ikke se at de er kongelige, det er ikke noe kongelig over det.  Er det meningen ? Hvis det skulle være kongelig måtte det jo tiara og medaljer til.   De kunne selvsagt dresset opp i aftenantekk eller cocktail, men da hadde de jo ikke sett konglige ut, bare som om de hadde misforstått antrekk for en sommerdag i hagen. 

Eg synest heller ikkje at skjørtet såg spesielt billeg ut, og håret ser både nyklippa og frisert ut, men stylingen kunne ha vore betre. Trur nok at det britiske tronfølgarparet hadde klart å få begge antrekka hakket stilegare, og fotografen kunne heilt sikkert ha funne ein litt meir flatterande bakgrunn, men eg ser ingen grunn til å hissa meg opp over akkurat dette. 

Endret av Vonbrotenrojalist
rettskriving
  • Liker 5
Skrevet
Bel_La skrev (19 minutter siden):

Tja, me veit vel strengt teke ikkje korleis IA kjem til å bli når ho omsider har funne sin eigen veg🧐? Men vanskeleg å matcha med omsyn til sjølvdisiplin, absolutt ja.

• Liker 1
Skrevet
Vilde78 skrev (1 time siden):

Årsaken er at kronprinsessen er i rekonvalesens og kongen er alvorlig syk. 

Det stemmer ikke, feiringen er ikke utsatt fordi kongen er alvorlig syk. Den er utsatt fordi Mette-Marit ikke er helt frisk enda og dette har vært kommunisert for lenge siden. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
SusieDerkins skrev (59 minutter siden):

Ja, veldig koselig bilde, med hunden i bakgrunnen og noe som ser ut som en grønnsakseng bak der? Fint de hadde pyntet seg da, det går vel mye i loungewear for henne om dagen vil jeg tro.

Nå ble jeg interessert og måtte zoome inn. :ler: 

JA! Det er squash, ser det ut som! Et digert bed fullt av blomstrende squashplanter. Veldig koselig backdrop.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Det stemmer ikke, feiringen er ikke utsatt fordi kongen er alvorlig syk. Den er utsatt fordi Mette-Marit ikke er helt frisk enda og dette har vært kommunisert for lenge siden. 

Sant nok, men kan henda har helsetilstanden til kongen lagt ein ekstra dempar på markeringa?

• Liker 3
Skrevet
miss summers skrev (1 time siden):

Kan hende MM går på kortison, da blir man gjerne litt oppblåst i ansiktet. 

• Liker 3
Skrevet
Aricia skrev (13 minutter siden):

Nå ble jeg interessert og måtte zoome inn. :ler: 

JA! Det er squash, ser det ut som! Et digert bed fullt av blomstrende squashplanter. Veldig koselig backdrop.

Veldig kult at de har grønnsaksbed på terrassen! Min beundring er nesegrus!

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (12 minutter siden):

Veldig kult at de har grønnsaksbed på terrassen! Min beundring er nesegrus!

Enig!

Helt i tiden at de bruker hagen på Skaugum til fornuftige ting i stedet for til prydbed - i stedet bidrar de til beredskap med hjemmedyrkede grønnsaker. 💚

• Liker 8
Skrevet
Bel_La skrev (1 time siden):

Nei, det ser dessverre ikke sånn ut.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...