Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Med tanke på hvor mye kongefamilien har løyet om så er jeg nysgjerrig på hvordan forholdet til Harald og Sonja  faktisk var i perioden fra de møttes til de ble forlovet.

Det vet jo ikke. Det er jo sånn jeg kjenner historien. Det er jo bare det som er dokumentert jeg vet, følelser og tanker kan de jo ha løyet om. Jeg kan ikke se motivet for å velge den kronglete veien for noe annet enn kjærlighet . 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg avskjærer deg der du skriver at "alle visste hvem MM var i Oslo før hun ble sammen med HM". Det er jo ren BS. 

Du husker henne, men "alle visste hvem MM var i Oslo FØR hun ble sammen med HM"? Det er bare tull. 

At du husker henne er jo noe helt annet enn at "alle i Oslo visste hvem hun var før hun traff HM". Det er temaet! 

Om det er interessant i det hele tatt, er det vel mer interessant hva hun var kjent for heller enn hvor mange som visste hvem hun var.

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Momma skrev (2 minutter siden):

Om det er interessant i det hele tatt, er det vel mer interessant hva hun var kjent for heller enn hvor mange som visste hvem hun var.

Det er vel ingen tvil om hva hun var kjent for og hvilke folk som visste hvem hun var. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (Akkurat nå):

Haha ;) Du mener jeg skal ramse opp en stor jentegjeng her på KG? Dream on. De fleste av de er private. 

Private? Disse som var så kjente og populære har blitt private? Du finner bare på ting underveis.  Du brukte 2 damer som eksempeler på sørlandsdamer som var penere, mer populære bla bla enn MM i Oslo på slutten av 90- tallet. Når du blir konfrontert med at disse er i fra Stavanger , så var det snakk om en hel gjeng med damer, og de fleste var fra Sørlandet.  Så, du skulle fortelle meg at denne gjengen med anonyme, private jenter fra Sørlandet, inkl 2 fra Stavanger som ble kjent senere var mer kjent og populære enn MM i Oslo ? 
nei du , beklager at jeg ikke kan huske at disse ukjente private jentene var penere enn MM.  

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (8 minutter siden):

Det er vel ingen tvil om hva hun var kjent for og hvilke folk som visste hvem hun var. 

Jeg synes egentlig begge deler er totalt uinteressant så lenge hun hadde vist evne til å endre seg og ta rollen sin på alvor.

• Liker 4
Skrevet
Momma skrev (6 minutter siden):

Det jeg skrev var at jeg husker det som «alle» på min alder i Oslo visste hvem hun var når hun ble presentert som kronprinsens kjæreste . 
Nei, alle visste ikke hvem hun var, bestemor hadde ikke peiling. Ikke så hun på lysthuset , ikke gikk hun på fest , ikke hang hun med mange på vår alder . 

det begynte med at hun var sosial. Kjente mye folk. For meg var hun kjent som « venninna til x» « venninna til y « og « venninna til z» . Folk i forskjellige miljøer som hadde henne som felles bekjent . Nei, jeg har ikke noe statistikk på hvor mange som visste hvem hun var, bare det jeg skrev. 

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (19 minutter siden):

Det vet jo ikke. Det er jo sånn jeg kjenner historien. Det er jo bare det som er dokumentert jeg vet, følelser og tanker kan de jo ha løyet om. Jeg kan ikke se motivet for å velge den kronglete veien for noe annet enn kjærlighet . 

Jeg er enig, men det er kanskje derfor jeg er nysgjerrig. Det jeg lurer på er om det er en helt bananas historie som er så utrolig at man aldri klart å gjette seg til den.  Det er så mange sanne historier om kongefamilien vår  som jeg aldri hadde klart å tro var mulig før jeg hørte dem. Så jeg er åpen for alt. 

Endret av SVK
  • Liker 2
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Jeg synes egentlig begge deler er totalt uinteressant så lenge hun hadde vist evne til å endre seg og ta rollen sin på alvor.

Hun har vel endret seg en god del siden den perioden det er snakk om.

• Nyttig 3
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Hun har vel endret seg en god del siden den perioden det er snakk om.

Jeg nøyer meg å si at hun for meg understreker ettertrykkelig hvor håpløst gammeldags, fjollete og bakstreversk tanken om et monarki er.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Jeg nøyer meg å si at hun for meg understreker ettertrykkelig hvor håpløst gammeldags, fjollete og bakstreversk tanken om et monarki er.

Det er greitt. Men det er ikke greitt å si at MM ikke har endret seg siden 90-tallet.

• Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (11 minutter siden):

Herregud 😅

ja, vi var narkomane fra Lillestrøm i kommunale boliger hele gjengen, og møttes på gangen for å låne sprøyter. Må ha vært sånn. Alt jeg skrev om at jeg hadde felles venner med henne i 3 ulike  miljøer og oppfatter henne som veldig sosial må være feil. Ingen tvil om hva slags folk vi som visste hvem hun var må ha vært . 

• Liker 3
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (33 minutter siden):

Det er greitt. Men det er ikke greitt å si at MM ikke har endret seg siden 90-tallet.

Jeg burde sagt endret seg tilstrekkelig

Endret av Momma
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Unnskyld, men… er vi på private opplevelser fra 90-tallet nå? 🧐

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig, men det er kanskje derfor jeg er nysgjerrig. Det jeg lurer på er om det er en helt bananas historie som er så utrolig at man aldri klart å gjette seg til den.  Det er så mange sanne historier om kongefamilien som jeg aldri hadde klart å tro var mulig før jeg hørte om dem. Så jeg er åpen for alt. 

Det var jo ganske bananas at de ble trykket et bilde av Sonja som går ut av morens hus på forsiden av avisen ( husker ikke hvilken ) med tittelen at hun var den største trusselen mot monarkiet/ landet .  Og at de ble nektet å gifte seg i mange år. Hadde Harald hatt en bror hadde neppe Harald blitt konge. Jeg mener det til slutt var se& hør som tok initiativet til en slags avstemning blant folket om Sonja kunne bli godkjent ? Og at kongen etter det kontaktet regjeringen og ba om tillatelse? Det er jo bananas.  Tv serien Sonja og Harald - fin serie for all del - kan man nok ta litt med en klype salt . 

• Liker 2
Skrevet
Keaton skrev (2 minutter siden):

Det er tross alt freddan.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (2 minutter siden):

Ja, sorry. 😅 

Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Det er tross alt freddan.

Keaton skrev (3 minutter siden):

Jeg beklager at jeg har bidratt så mye til det.  Eller startet det med at jeg påsto at MM var sosial, og også lett kom i kontakt med folk før hun ble kronprinsesse.  Tråden blir nok ryddet snart, og skal prøve og ikke rive meg så med på avsporing igjen, for dette ble egentlig litt flaut . 😬 

god helg 😅

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har hatt diskusjonen om dette med at de bare er mennesker. 

Jeg innrømmer glatt at jeg har vært lullet inn i forståelsen av at kongelige er opphøyd. Vi har blitt opplært til at de skal behandles med større respekt og regler for kutyme. Det bukkes, nikkes og neies. Det er uniformer, medaljer pomp og prakt. Alt dette bygger opp under forståelsen av at de «ikke er som oss». De får ikke lønn, men apanasje. Staten holder dem med Slott og eiendommer. 

Og nå påpekes det at de jo er bare mennesker som deg og meg. Javel, men hvorfor skal de da trakteres på en spesiell måte? Og hvis de bare er helt vanlige mennesker, så bør det vel være opp til oss å bestemme hvilke vanlige mennesker vi vil ha i et embete. Jeg må dermed innrømme at jeg har blitt for republikk. 

Takk til Mette Marit for at dette ble så tydelig for meg.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (7 minutter siden):

Det er ikke ofte vi er enige med hverandre, men her er jeg enig med deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (3 minutter siden):

Jeg beklager at jeg har bidratt så mye til det.  Eller startet det med at jeg påsto at MM var sosial, og også lett kom i kontakt med folk før hun ble kronprinsesse.  Tråden blir nok ryddet snart, og skal prøve og ikke rive meg så med på avsporing igjen, for dette ble egentlig litt flaut . 😬 

god helg 😅

Bare fint med litt humor i tråden. ♥️ Jeg måtte i hvert fall knegge litt av engasjementet og mimringen din. 

Endret av Momma
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...