Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (41 minutter siden):

TAKK! :blomst: 

Den endeløse kverningen på "stå godt i kritikken" følger akkurat samme mekanismer som "ta vare på flokken" i debatten, dvs det tas ut av kontekst og generaliseres, for så å dekke noe videre og mer alvorlig enn det utsagnet faktisk angikk. Det kan ikke lenger få passere uten motargumenter.

Enig. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere Marius kommer til å dra på sykebesøk til kongen hvis tilstanden ikke bedrer seg?

Han har sikkert lyst. Med tanke på hvor godt kongen har tatt i mot han i familien, synes jeg det er naturlig at han besøker han. Og det betyr på ingen måte at jeg har endret syn på Marius.

• Liker 4
Skrevet
Aricia skrev (14 timer siden):

Ja? Hva er galt med dette?

For å sitere Hanne Skartveit: Han er lojal og sterk - det gjør inntrykk.

Eg trur faktisk ikkje at dronning Elizabeth II nokon gong sa offentleg at ho tok vare på og støtta prins Andrew i den situasjonen han hadde rota seg oppi. Ho gjorde det tydelegvis likevel privat som mor, men kun diskret for lukka dører.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Nymerïa skrev (10 minutter siden):

Tror dere Marius kommer til å dra på sykebesøk til kongen hvis tilstanden ikke bedrer seg?

Han har sikkert lyst. Med tanke på hvor godt kongen har tatt i mot han i familien, synes jeg det er naturlig at han besøker han. Og det betyr på ingen måte at jeg har endret syn på Marius.

Eg går ut i frå at det og kjem litt an på om besøket blir eit gode eller ei kjenslemessig belastning for kongen. Han må heilt sikkert ha ro rundt seg. 

• Liker 5
Skrevet
Nymerïa skrev (15 minutter siden):

Jeg vil tro at han får besøke ham. Kongeparet har jo virkelig tatt imot ham med åpne armer, og vært en del av livet hans i en grei porsjon av det. 

Og nei, jeg har heller ikke endret syn på ham. Tenker det må være greit å uttrykke seg om bl.a disse tingene uten å bli beskyldt for å ha endret syn på folk. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (45 minutter siden):

Eg går ut i frå at det og kjem litt an på om besøket blir eit gode eller ei kjenslemessig belastning for kongen. Han må heilt sikkert ha ro rundt seg. 

Med tanke på kva kongen har sagt om han, verkar det ikkje som om han har noko i mot han. Eg vonar at kongen ikkje har tatt innover seg kva Marius har gjort om det er sånn at han er så skral som det kan framstå.

Vi får tru Marius ter seg høveleg og takkar kongen for å ha tatt han så varmt inn i familien.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Synes det er trist å se at slottet velger å publisere bilder av Marius offentlig, all den tid han selv har gitt så pass sterkt uttrykk for at han ikke ønsker slik eksponering. Under rettssaken gråt han endatil da han sa at den offentlige eksponeringen, som han mener pressen har vært ansvarlig for, har ødelagt livet hans. 

Mette rykket ut på 20-årsdagen hans og sa klart i fra at Marius ikke ville være en offentlig person, og ba pressen om å ikke skrive om ham. Da kunne slottet også respektert dette ønsket, og unnlatt å eksponere ham offentlig, synes jeg.

NB: snakker her selvfølgelig om bildet av Marius som ble publisert av slottet (som jeg også skriver helt innledningsvis) i forbindelse med bryllupsdagen til kronprinsparet. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-blitt-trakassert-og-plaget/84186332

Endret av TigerK
Lagt til forklaring
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 time siden):

Eg trur faktisk ikkje at dronning Elizabeth II nokon gong sa offentleg at ho tok vare på og støtta prins Andrew i den situasjonen han hadde rota seg oppi. Ho gjorde det tydelegvis likevel privat som mor, men kun diskret for lukka dører.

Nå er vel det moralske aspektet til dronning Elizabeth og disse to så forskjellig som det kan få blitt !

I tillegg så jeg er rimelig sikker på at de sistnevnte ikke har så veldig mye imot å provosere….

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Oj, den er vrien. Når så de 2 hverandre sist?  Jeg vil jo tro og håpe Marius er glad i og takknemlig for bonus bestefaren sin, kanskje han har dårlig samvittighet også. Det er flere enn de fornærmede i saken han skylder er unnskyldning og bør legge seg paddeflat for synes jeg, og når man kommer dit at det er siste mulighet kan det skje man ser det klarere.  Kongen har så vidt jeg vet ikke vist noe som helst av støtte til Marius ( heldigvis ), og om han vil ha besøk av han er umulig å si. 

fikk opp noe fake News på fb med AI bilde av Marius som sto å hylgrein utenfor Rikshospitalet etter å ha skulle vært på besøk. Nei, hadde ikke endret synet på han og det han har gjort. 

• Liker 3
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

For alt vi vet har Marius kanskje vært der allerede. Det er nok av innganger på Rikshospitalet han kan ha blitt lurt inn. Det finnes muligheter for å smugle han ut og inn av Skaugum også uten at media får det med seg.

• Liker 3
Skrevet
Eva-Lena skrev (15 minutter siden):

For alt vi vet har Marius kanskje vært der allerede. Det er nok av innganger på Rikshospitalet han kan ha blitt lurt inn. Det finnes muligheter for å smugle han ut og inn av Skaugum også uten at media får det med seg.

Det var jo urovekkende informasjon å få! Får håpe politiet klarer å få det med seg, da. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (8 minutter siden):

Det var jo urovekkende informasjon å få! Får håpe politiet klarer å få det med seg, da. 

Om Marius har vært eller skal besøke kongen, så er det avklart med politiet.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
TigerK skrev (20 minutter siden):

"Informasjon"???? Det er en spekulasjon! Et fullstendig ufundert rykte! Ha litt kritisk sans, da.

Og ta gjerne med i sannsynlighetsvurderingen den lille haken med denne teorien, som er fotlenken han har på.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Eva-Lena skrev (38 minutter siden):

E-hem.

Fotlenke.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Eva-Lena skrev (20 minutter siden):

Om Marius har vært eller skal besøke kongen, så er det avklart med politiet.

Selvsagt er det det, hvis han har vært der.

• Liker 4
Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Synes det er trist å se at slottet velger å publisere bilder av Marius offentlig, all den tid han selv har gitt så pass sterkt uttrykk for at han ikke ønsker slik eksponering. Under rettssaken gråt han endatil da han sa at den offentlige eksponeringen, som han mener pressen har vært ansvarlig for, har ødelagt livet hans. 

Mette rykket ut på 20-årsdagen hans og sa klart i fra at Marius ikke ville være en offentlig person, og ba pressen om å ikke skrive om ham. Da kunne slottet også respektert dette ønsket, og unnlatt å eksponere ham offentlig, synes jeg.

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-blitt-trakassert-og-plaget/84186332

Opplever det som trist at man uttaler at man føler med jentene som er blitt utsatt for hans handlinger og deres unnfallenhet, men samtidig driver å hvitvasker han i det offentlige rom. Ikke bare i liten skala, men i en pressemelding som skal ut til verden i forbindelse med en merkedag. Kongelige glans har fått en ny betydning. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Hvilke bilder av mbh er det det reageres på?

• Liker 3
Skrevet
lurker skrev (3 minutter siden):

Det lurte jeg også på. Kanskje det er det ene i bildekarusellen fra bryllupsreisen, der man kan se ham på skuldrene til Haakon?

https://www.instagram.com/p/DcdTQLcCGXU/?img_index=4

Jeg oppfatter at det handler om ikke-eksisterende bilder av MBH på et besøk hos kongen på rikshospitalet, som han ikke har vært på og der han ikke har blitt smuglet inn hemmelige dører som ingen av de andre kongelige har klart å finne på sine utallige besøk på rikshospitalet det siste året.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (25 minutter siden):

Hvilke bilder av mbh er det det reageres på?

Et imaginært bilde av MBH på besøk på Riksen, tror jeg.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...