Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ad hominem skrev (7 minutter siden):

Når det gjelder antrekk så går det fint an å se glamorøs ut, med stil, uten å gå for de dyreste merkene. Ofte er det latskap som gjør at en ser ut som en dass i klesstilen. Noe som krasjer helt hvis man er kongelig og tross alt representerer landet, uansett om du er på offisielle oppdrag eller viser deg ute i private ærend. 

Nå så jo ingen av dem ut som et dass på sølvbryllups-bildet da? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 time siden):

ja, det stemmer at det bildet  har vært masse diskutert, men jeg leste spørsmålet til @pøbelsarasom et ironisk spørsmål som adresserte spekulasjonene om besøk på rikshospitalet, men jeg kan ha misforstått basert på at det kom samtidig med de spekulasjonene.

Jeg lurte faktisk på om det var barnebildet, ukkart, tatt på lang avstand som var så opprørende og skulle være så respektløst overfor ofrene. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

Nå så jo ingen av dem ut som et dass på sølvbryllups-bildet da? 

Tenker generelt. Sølvbryllupsbildet har jeg ikke kikket på. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Ad hominem skrev (7 minutter siden):

Hva mener du? Hvem ser slik ut generelt?

• Liker 4
Skrevet
Ad hominem skrev (22 minutter siden):

Åja. Jeg synes de generelt ser helt normalt kledd ut med mindre de er på et eller annet som krever kjole/dress. 

• Liker 3
Skrevet
pøbelsara skrev (26 minutter siden):

Hva mener du? Hvem ser slik ut generelt?

MM. Ser ut som hun bare slenger på seg noe i farten uten å tenke på hun er kronprinsesse. Mener ikke hun skal gå ut med tiaraen sin. Men ofte ser hun ut som hun skal ut å tømme søpla. 
Hun burde gått i lære hos dronning Sonja. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Ad hominem skrev (1 minutt siden):

MM. Ser ut som hun bare slenger på seg noe i farten uten å tenke på hun er kronprinsesse. Mener ikke hun skal gå ut med tiaraen sin. Men ofte ser hun ut som hun skal ut å tømme søpla. 
Hun burde gått i lære hos dronning Sonja. 

Enig med deg.
Stil kan ikke kjøpes for penger, men absolutt er det mye å lære fra dronning Sonja. Hun evner til og med å være elegant i regntøy, sydvest og turklær. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Enig med deg.
Stil kan ikke kjøpes for penger, men absolutt er det mye å lære fra dronning Sonja. Hun evner til og med å være elegant i regntøy, sydvest og turklær. 

Og se til Prinsessen av Wales, Catherine. Selv når hun var kreftsyk kledde hun seg fortsatt med stil. Hun er en prinsesse alle oppfatter som klasse. Både i klesdrakt og væremåte. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (7 minutter siden):

Enig med deg.

Er enig i at dronning Sonja er en stilig dame i nærmest alt hun har på seg. Men MM er jo sin egen person og går i de klærne hun selv føler seg vel i. Klærne er aldri shabby, de er helt alminnelige. Hvorfor skal hun etterligne dronningen hvis det ikke er stilen hennes?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Er enig i at dronning Sonja er en stilig dame i nærmest alt hun har på seg. Men MM er jo sin egen person og går i de klærne hun selv føler seg vel i. Klærne er aldri shabby, de er helt alminnelige. Hvorfor skal hun etterligne dronningen hvis det ikke er stilen hennes?

Hvem har snakket om å etterligne dronningen? VI snakker om STIL og eleganse. Det går faktisk an å lære seg hvilke klær som passer en og hvordan sette sammen klær for at det skal bli så elegant som mulig. De som vil og legger seg litt i selen, klarer det veldig godt. Flere eksempler er nevnt her. 
Det brukes vanvittige summer på klær, men det virker som det mangler en skikkelig stylist. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Gulline skrev (4 minutter siden):

Hvem har snakket om å etterligne dronningen? VI snakker om STIL og eleganse. Det går faktisk an å lære seg hvilke klær som passer en og hvordan sette sammen klær for at det skal bli så elegant som mulig. De som vil og legger seg litt i selen, klarer det veldig godt. Flere eksempler er nevnt her. 
Det brukes vanvittige summer på klær, men det virker som det mangler en skikkelig stylist. 

Igjen - hun har jo sin egen stil. Den er ikke lik dronningens. Er det et problem? Jeg synes hvert fall ikke det. Hun kler seg jo helt alminnelig. Dronningen er fra en annen tid. Jeg tviler på at IA kommer til å kle seg som bestemor den dagen hun blir dronning også. Tidene forandrer seg, det samme gjør motebildet. Ikke minst går det jo i aller høyeste grad an på personlig smak. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Igjen - hun har jo sin egen stil. Den er ikke lik dronningens. Er det et problem? Jeg synes hvert fall ikke det. Hun kler seg jo helt alminnelig. Dronningen er fra en annen tid. Jeg tviler på at IA kommer til å kle seg som bestemor den dagen hun blir dronning også. Tidene forandrer seg, det samme gjør motebildet. Ikke minst går det jo i aller høyeste grad an på personlig smak. 

Du har ikke høye krav til de kongelige. 

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Ad hominem skrev (3 minutter siden):

Du har ikke høye krav til de kongelige. 

Mens andre tydeligvis har helt hinsides krav til dem. Ingenting de gjør er bra nok. Hva de har på seg til hverdags er virkelig ikke noe jeg har særlig høye krav til nei, bortsett fra at klærne ikke skal være fillete. Klærne er da helt innafor.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
rebella81 skrev (59 minutter siden):

Skal vi ha kongelige personer som skal gå på rød løper og knikses og neies for så må de være verdt det. Hvis en kongelig gjerning stort sett består av å jet-sette rundt på yachter med fiffen, menge seg med særs kritikkverdige psykopater og å velte seg i privilegier og luksus så blir det for lite tid til sur korpsmusikk i nordavinden i indre Gryllefjord, og hva i himmelens navn er da poenget? 

Bryr meg lite om bekledning og hår, men dette er et stort problem. 

• Liker 15
  • Hjerte 3
Skrevet

Og jeg har stor sympati med dronningen og det hun står i om dagen, det er tøft å stå i den situasjonen hun er i nå. Det er ingen lett  diagnose å forholde seg til. 

• Liker 6
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Ad hominem skrev (1 time siden):

Når det gjelder antrekk så går det fint an å se glamorøs ut, med stil, uten å gå for de dyreste merkene. Ofte er det latskap som gjør at en ser ut som en dass i klesstilen. Noe som krasjer helt hvis man er kongelig og tross alt representerer landet, uansett om du er på offisielle oppdrag eller viser deg ute i private ærend. 

De ser jo ikke dass ut i klesstilen på det bildet det er snakk om. De har helt alminnelig pene hverdagsantrekk.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Mens andre tydeligvis har helt hinsides krav til dem. Ingenting de gjør er bra nok. Hva de har på seg til hverdags er virkelig ikke noe jeg har særlig høye krav til nei, bortsett fra at klærne ikke skal være fillete. Klærne er da helt innafor.

Når det gjelder MM er det ikke så mye annet å evaluere henne på nå. Hvordan hun kler seg, vinker og smiler etc.  
Siden hun er strippet for troverdighet i saker hun har brent for. Organisasjoner som ikke engang vil hun skal fronte de lenger pga Epstein-saken. Ikke greide hun å rette opp inntrykket i det famøse NRK-intervjuet heller. 
Så da burde hun igrunn legge seg mer i selen hvordan hun ser ut og ter seg i det offentlige rom. Det er det eneste hun har igjen nå. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Kvittre skrev (4 timer siden):

Oj, den er vrien. Når så de 2 hverandre sist?  Jeg vil jo tro og håpe Marius er glad i og takknemlig for bonus bestefaren sin, kanskje han har dårlig samvittighet også. Det er flere enn de fornærmede i saken han skylder er unnskyldning og bør legge seg paddeflat for synes jeg, og når man kommer dit at det er siste mulighet kan det skje man ser det klarere.  Kongen har så vidt jeg vet ikke vist noe som helst av støtte til Marius ( heldigvis ), og om han vil ha besøk av han er umulig å si. 
...

På bakgrunn av at Marius har vært en del av familien siden han var et lite barn, at han (kongen) etter alt og dømme la seg i selen for å inkludere han og den siste uttalelsen om han

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/676b949077a53141892f0d53/kong-harald-tungt-og-leit

Sitat

I en kort kommentar om Høiby-saken sier kong Harald at rus, vold og psykisk helse er et generelt problem i Norge og verden.

– Så er det tungt og leit at noen vi er glade i har kommet bort i dette. Men nå må vi la rettsapparatet få lov til å virke slik det skal, forteller kongen.

så tenker jeg jo at kongen ser på han som et (slags?) familiemedlem og ikke har noen direkte problemer med han.

Jeg har ingen grunn til å tro at han vil ha besøk spesielt av Marius, men det virker jo ikke som om han vil ha seg frabedt det heller. Ut fra det vi vet.

Mitt synspunkt er som pårørende, hvis jeg hadde hatt en så hyggelig stebestefar, så hadde jeg jo ønsket å besøke han hvis det var fare for at han var på det siste og takke han for å ha tatt meg inn i familien.

Det som taler i mot et besøk er om Marius er så følelsesmessig ustabil og umoden at han ikke fikser å se stebestefaren ligge der i kritisk tilstand og klikker i vinkel og brøler og knuser sykehusutstyret. Det ser absurd ut når jeg leser det jeg skriver, men er det noen som kan oppføre seg så rabiat så er det han. Det vet vi av det som kom fram i rettsaken. Og det vet nok kronprinsparet hvis det er tilfelle også, og holder han hjemme hvis det er noen tvil.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (34 minutter siden):

Meget godt summert opp. 
Jeg las et sted at kronprinsen skal være godt forberedt på oppgaven som en dag venter ham. Javel? Det er sikkert gjort forberedelser opp gjennom årene, samt praksis i utøvende rolle med sine foreldre på sidelinjen.

Men, hva med konsekvensene av valg som er blitt gjort, og som gjennom en lengre periode har kommet til overflaten, som i at offentligheten har fått vite om både det ene og andre. 

I dag ser vi en mann i en litt krøllete dress som står alene på slottsbalkongen for å se på drilling. Javel? Jeg vet ikke en gang om det var møtt opp noen for å se. Ingen kamera filmet motsatt vei, og det kan jo være av en grunn eller flere. 

Nei, det er ikke noe stas i dette greiene, og jeg får ikke øye på noe som skinner gjennom den familiære farsen som pågår. 
Jeg tør tippe at han som stod alene på balkongen aller helst ønsket seg ut på sjøen for å surfe. 

Jeg er ikke i stand til å se at dressen var krøllete. Hvorfor sier du det?

Forøvrig er jo gardens vaktskifte en turistattraksjon, og det gjelder vel ikke mindre når musikk- og drilltroppen holder oppvisningen for kongefamilien, men la oss gå rett til kilden istedet for å resonnere:

"Etter et ljomende «God dag, Kronprinsregent!», fra gardistene på Slottsplassen, satt drilloppvisningen i gang på Slottsplassen i flott augustvær med et stort publikum samlet rundt Karl Johan-statuen. Med musikk av Grieg, tradisjonelle norske marsjer og de mer moderne låtene «Victory» og «Thunderstruck», var det noe for enhver smak til taktfast marsjering og imponerende formasjoner."

https://www.kongehuset.no/nyheter/drilloppvisning-pa-slottsplassen

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (31 minutter siden):

Jeg har egentlig tenkt det motsatte om MM, nemlig at det kan virke som hun har en stylist, og at den uheldige effekten av det er at det blir litt for mye trend- og  fashionfokus og litt for lite fokus på hva hun faktisk kler, og hva som kler anledningen. For øvrig er jeg dypt uenig i at Sonja alltid er stilig. Det er hun ikke.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...